Alkoholi ja treenaus

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ei todellakaan kannata treenata päivänä jolloin ottaa alkoholia! Siitä on oikeasti enemmän haittaa kuin hyötyä. Kannattaa ottaa selvää ihmisen fysiologiasta ja erityisesti endokrinologiasta. Hyvä kirja on esim. alkoholi ja urheilu, jonka ymmärtää melkeinpä kuka tahansa. Alkoholi laskee testosteronitasoja huimasti, nostaa kortisolitasoja ja laskee kasvuhormonitasoja, joten tästä voi jo paljon päätellä, että kannattaako treenata juhlapäivinä. Alkoholi estää proteiinisynteesin ja glykogeenin muodostuksen. En viitsi ruveta selittämään tarkemmin fysiologisia tapahtumia, mutta asiasta kiinnostuneet, ottakaa selvää. Kannattaa lukea myös alkoholin palamistuotteista, eli asetaldehydeistä ja niiden vaikuteksesta endokrinologiaan.
SILLOIN KUN OTTAA KÄNNIT, NIIN EI TREENIÄ SINÄ, EIKÄ KRAPULAPÄIVÄNÄ.

Ite reenaan tosissani, mut en vakavasti, joten kuppia otan jos mieli tekee. Ei saa liikaa hallita elämää tää homma.
Kippis tälle ajatukselle. Treenaaminen on tärkeää ja antaa paljon, mutta vie helvetisti aikaa ja huomiota syömisten miettimisineen. Jos ei anna välissä löysiä katoaisi minulla hommasta varmasti ennenpitkää hauskuus. Silloin syödään kun on aika, levätään kun on aika ja treenataan kun on aika, mutta kaljaa juodaan silloin kun kaljaa tekee mieli.
:kippis1:

Edit:
Aiempaa harvinaisemmaksi herkuksi se dokaaminen kyllä on jäänyt, kun tulee välissä mietittyä kuitenkin, että "mutta kun aamulla pitäisi lähteä juoksemaan..."

kyllä sen on jokusen kerran huomannu, että kun on vaikka 2kk dokaamatta niin tulosta tulee, joka viikonloppu juhliessa sitten junnataan paikallaan.
Paitsi nyt yksijakoisella tulokset juomisesta huolimatta jopa vähän parantuneetkin.

kohtuus kaikessa:)

Pähkinänkuoressa
Jos haluaa kehittyä, niin ei olla alkoholin kanssa missään tekemisissä.
Jos ei pää kestä ilman keittoa, niin otetaan viinaa ja tingitään tavoitteista.

Tigeri iski jo lopullisen niitin tälle tredille.

Pähkinänkuoressa
Jos haluaa kehittyä, niin ei olla alkoholin kanssa missään tekemisissä.

Tigeri iski jo lopullisen niitin tälle tredille.

Salli mun nauraa. Et voi tuolla tavalla yleistää. Ite oon kehittynyt ainakin omasta mielestäni aivan hyvin, vaikka kalja välillä maistuukin. Tuossa menneenä talvena tuli otettua melkein kerran viikossa jonkin verran, eikä se kehitystä estänyt. Päin vastoin kehityin ehkä enemmän kuin ikinä, mutta en kuitenkaan väitä että se kaljan ansiota olisi:D

Kuitenkin väitän että monelle se kohtuullinen alkoholin käyttö ei tunnu juuri missään, kun treenaamisesta ja kehittymisestä puhutaan. Dieetin onnistuminen on sitten tietenkin tarkempaa, mutta ei se silloinkaan kaikkea kaada.

Kyllä täälläkin on päinvastaisia kokemuksia. Ku vielä otin viinaa reippaammin, tulokset nousi vauhdilla. Nykyään en paljoa juo ja tulokset junnaa paikallaan.:D:(

Salli mun nauraa. Et voi tuolla tavalla yleistää. Ite oon kehittynyt ainakin omasta mielestäni aivan hyvin, vaikka kalja välillä maistuukin. Tuossa menneenä talvena tuli otettua melkein kerran viikossa jonkin verran, eikä se kehitystä estänyt. Päin vastoin kehityin ehkä enemmän kuin ikinä, mutta en kuitenkaan väitä että se kaljan ansiota olisi:D

Tuohon jos kysyisi niin, että mitä JOS olisit kehittynyt vielä paremmin ihan ilman tuon "ihan hyvin " tai "ehkä enemmän kuin koskaan" sijaan? Tai jos se ei ole estänyt kehitystä, vaan hidastanut?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eipä tuo kupittelu ainakaan omaa dieettiäni oo kaatanu, hidastanu kylläkin. Muutama päivä menee että saa taas painon laskettua samaan kuin mitä se oli ennen juopottelua. Omalla kohdallani voin kyllä muutenkin myöntää että kyllä alkoholi vaikuttaa aika negatiivisesti muuhunkin elämään pari päivää, jolloin syömingit voi olla heikonlaiset. Suoran vaikutuksen lisäksi pitää siis ottaa huomioon myös alkoholin epäsuorat vaikutukset treeniin. Kaikki on kuitenkin itsestä kiinni. Jos tekee mieli hapanta niin siitä vaan:)

Vitamiini kerkesikin jo vastata, mutta...
Minä haluaisin kyllä nähdä todisteita siitä, että alkoholilla olisi jotain myönteistä vaikutusta lihan kasvuun/ voiman hankintaan.
Miten voi perustella omaa kehitystä semmoisella asialla, jota vastaan kaikki fysiologiset faktat sotii? Maljakkoo voi ja saa ottaa, mutta on turha toivoa mitään mullistavia tuloksia millään rintamalla verrattuna absolutistiin.

Ei todellakaan kannata treenata päivänä jolloin ottaa alkoholia! Siitä on oikeasti enemmän haittaa kuin hyötyä. Kannattaa ottaa selvää ihmisen fysiologiasta ja erityisesti endokrinologiasta. Hyvä kirja on esim. alkoholi ja urheilu, jonka ymmärtää melkeinpä kuka tahansa. Alkoholi laskee testosteronitasoja huimasti, nostaa kortisolitasoja ja laskee kasvuhormonitasoja, joten tästä voi jo paljon päätellä, että kannattaako treenata juhlapäivinä. Alkoholi estää proteiinisynteesin ja glykogeenin muodostuksen. En viitsi ruveta selittämään tarkemmin fysiologisia tapahtumia, mutta asiasta kiinnostuneet, ottakaa selvää. Kannattaa lukea myös alkoholin palamistuotteista, eli asetaldehydeistä ja niiden vaikuteksesta endokrinologiaan.
SILLOIN KUN OTTAA KÄNNIT, NIIN EI TREENIÄ SINÄ, EIKÄ KRAPULAPÄIVÄNÄ.

Entäs jos vetää enemmän voimapainotteisen treenin? esim toistot 1-3 perusliikkeissä. Eli kuinka paljon alkoholi hidastaa hermoston palautumista?

Minä haluaisin kyllä nähdä todisteita siitä, että alkoholilla olisi jotain myönteistä vaikutusta lihan kasvuun/ voiman hankintaan.
Miten voi perustella omaa kehitystä semmoisella asialla, jota vastaan kaikki fysiologiset faktat sotii?

Ei täällä nyt kukaan ole tainnut väittää alkoholin vaikuttavan myönteisesti. Marde84 tarttui sinun yleistykseen, jonka kyllä saatoit tarkoittaa seuraavalla tavalla, et vain niin sitä ilmaissut:

raejuustonen sanoi:
Pähkinänkuoressa
Jos haluaa kehittyä mahdollisimman optimaalisesti, niin ei olla alkoholin kanssa missään tekemisissä.

Omalla kohdalla vaikuttaa ainakin aika paljon. Otin lauantaina ja maanantaina oli vielä sellanen fiilis ettei pystyny vaikka miten yritti. Mitä sitä väkisin vääntämää lisää lepoa ja tiistaina sitte ku oli jo parempi fiilis ;) Tottakai tääki nyt menee ihan tapauskohtaisesti. Ite ku juon vaa muutaman kerran vuodessa ni ei oo toleranssia :D

Tästä sitten johtopäätöksenä pitää juoda vähintään kerran viikossa, että toleranssi kehittyy, eikä mene niin montaa päivää hukkaan krapulassa ;)

Niinku hyrre tuolla jo huomasikin, en vissiin ole missään vaiheessa yrittänyt selitellä että alkoholista on hyötyä treenaamisen suhteen, tai että se ei hidastaisi kehitystä. Sen sijaan on kyllä esiintynyt muutamia väitteitä siitä, että alkoholiin ei voi koskea ollenkaan jos haluaa ylipäätään kehittyä joka on kyllä taysin paskapuhetta.

Kuten sanoin, alkoholi ei estänyt minua kehittymästä paremmin kuin koskaan. Tämä ei tarkoita vielä etteikö kehitys olisi voinut olla parempaakin. Ehkä läskiä olisi kilo tai kaksi vähemmän, mutta so not?

Mun mielestä elämästä pitää myös nauttia, ja jos oma tapa nauttia siitä, on juopotella välillä kavereiden kanssa, niin sitten pitää tehdä niin. Jos oma tapa nauttia on optimoida kehitys 100%:sti, ja olla juomatta, niin sitten on hyvä ja tekee niin. IMO turhaa väittelyä mun mielestä, totta kai se alkoholi nyt jonkun verran haittaa, kun asia fysiologisesti niin on. Kaikki ei vaan halua kokonaan omistautua treenaamiselle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom