Alkoholi ja treenaus

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mites, onko esim. juoksulenkki ennen ryyppyiltaa huono idea?

miks ei reenipäivänä kuppia. parempi se on ennen sitä kupittelua reenata kuin olla reenaamatta vain sen takia koska on lähdössä juomaan. ihme porinoita aina välillä täällä.

jotenki huvittaa lukee tätä threadii :D neljämiljoonaa kakssataa vääntöö samasta asiasta ja on kaks eri vaihtoehtoa "kyllä / ei" ja neki vaan ihan ihmiskohtasia :D juokaa jos siltä tuntuu, nyt on kesä muutenki! ja jos tulee paska omatunto siitä että jokuset bisset ja paukut nakkaa naamariin ja pitää hauskaa kavereiden kanssa niin kököttäkää sitte himas ja lähtekää taas aamulle repimää punttia :D vähä vihaisin ku ois tommone "nipottaja" kaveri mutta seki iha miten tykkää :) kaikki tyylillään :)

Juoksulenkissä tai punissa ei ole mitään järkeä, jos samana iltana menee juhlimaan. Menee isolle miinukselle, jos ajattelee hyötyjä. Juoksulenkki esim. kuluttaa glykogeenivarastot loppuun ja jo itsessään laskee testosteronia ja nostaa katabolisen kortisolihormonin määrää. Siihen kun vielä lisätään kuningas alkoholi, niin tapahtuu ainaskin seuraavat palautumista/kehitystä häiritsevät tekijät: testosteronitasot laskee ainaskin 2 päiväksi, kotisolin eritys lisääntyy, kasvuhormonin eritys vähenee, glykogeenin muodostus/varastointi heikkenee, insuliinitasot laskee, igf-1 eritys laskee, proteiinisynteesi estyy kokonaan kun alkoholi ottaa vallan ja solut dehydroitu, eli kuivuvat, joka merkitsee lisää kataboliaa. USKOKAA NYT, ETTÄ ALKOHOLIN KANS EI PIDÄ LOTRATA TREENIPÄIVINÄ!

en minä ainakaan usko. nuo samathan tapahtuu ilman reeniäkin. se että tasot laskee ei tarkoita että se reeni menis hukkaan. harvapa korkkaa muutenkaan heti reenin jälkeen vaan syö jne....

Juoksulenkissä tai punissa ei ole mitään järkeä, jos samana iltana menee juhlimaan. Menee isolle miinukselle, jos ajattelee hyötyjä. Juoksulenkki esim. kuluttaa glykogeenivarastot loppuun ja jo itsessään laskee testosteronia ja nostaa katabolisen kortisolihormonin määrää. Siihen kun vielä lisätään kuningas alkoholi, niin tapahtuu ainaskin seuraavat palautumista/kehitystä häiritsevät tekijät: testosteronitasot laskee ainaskin 2 päiväksi, kotisolin eritys lisääntyy, kasvuhormonin eritys vähenee, glykogeenin muodostus/varastointi heikkenee, insuliinitasot laskee, igf-1 eritys laskee, proteiinisynteesi estyy kokonaan kun alkoholi ottaa vallan ja solut dehydroitu, eli kuivuvat, joka merkitsee lisää kataboliaa. USKOKAA NYT, ETTÄ ALKOHOLIN KANS EI PIDÄ LOTRATA TREENIPÄIVINÄ!

Siis onko se nyt sun mielestä niin että treenistä on nimen omaan haittaa jos ottaa kuppia samana päivänä, vai onko ryyppääminen vain häiritsevä tekijä, jolloin kehitystä kuitenkin tapahtuu? Eli pelkästä ryyppäämisestä on vähemmän haittaa kropalle kuin ryyppäämisestä ja treenistä? Lisäksi haluan tietää millä tavalla ne haitat ilmenevät, eli meneekö kunto taaksepäin, lakkaako sydän lyömästä, jotain muuta mitä?

En edelleenkään usko tuohon jorinaasi vaikka komean listan kasasit erilaisia ryyppäämisen haittoja, jotka kyllä tapahtuvat joka kerta myös ilman sitä treeniä.

En jaksa ottaa enää kantaa koko asiaan ku se ei mene kenellekään perille. Jos on halua ja kiinnostusta niin ottakaa selvää asioista. Olen itsenäisesti opiskellut ravitsemusta, fysiologiaa ja erityisesti endokrinologiaa ym. useiden vuosien ajan. Alkoholikin on minulle erittäin tuttua.

MORO

En jaksa ottaa enää kantaa koko asiaan ku se ei mene kenellekään perille. Jos on halua ja kiinnostusta niin ottakaa selvää asioista. Olen itsenäisesti opiskellut ravitsemusta, fysiologiaa ja erityisesti endokrinologiaa ym. useiden vuosien ajan. Alkoholikin on minulle erittäin tuttua.

MORO

:lol2: Mikä olis pitäny mennä perille? Sekö lause että USKOKAA JO ETTÄ ALKOHOLIN KANSSA EI PIDÄ LOTRATA TREENIPÄIVINÄ!!! Ainoina perusteluina lista asioista joita kehossa tapahtuu alkoholia nauttiessa oli sitten treenannut tai ei...:jahas:

Valikoin listan helppoja kysymyksiä aiheesta tuohon edelliseen viestiin ja olisin ollut erittäin halukas kuulemaan niihin vastaukset ja veikkaanpa että olisin jopa voinut ne ymmärtää. Jos kuitenkin hermosi ovat nuin lyhyet niin morjensta vaan:D Voimme jatkaa treenaamista edelleen ja vaikka ryyppypäivänä, jos siltä tuntuu.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Marde84 on mies:haart: :D

no ei vaan siis ihan oikeesta asiasta väittelee :) en itekkää tajua ja ei pahalla mutta pistää jopa naurattamaan että siis.. jos juot niin se on paskaa keholle mutta jos REENAAT SAMANA PÄIVÄNÄ!!??? :eek: niin se olis muka PaHeMpaA? wtf... come on. kyllä siitä lenkistä ja urheilusta on aina hyötyä vaikka illalla kuppia ottais. tai jos ei siitä hyötyä oo niin ei siitä helvetti soikoon ainakaan HAITTAA OO! mun ei tarvi lukee mitään asioita tietääkseni jotain koska maalaisjärki jo sanoo tuon.

täytyypi koittaa metsästää toi alkoholi ja urheilu kirja jostain ja lukea se. Tuntus kyllä nyt vähä siltä, että joku raivoraitis tiukkapipo on moisen opuksen kirjoittanut. Tosin mutu pohja ei tietenkään kumoa tutkittua tietoa.

Nauroin katketakseni marden kommentille, hyvä heitto.

Alkoholi ja treenaus ei sovi yhteen. Treenin jälkeinen ryypiskely on erittäin kova rasitus sydämelle. Nykyään ihmisiä hakeutuu paljon viihdeiltoina sairaalaan sydänvaivojen takia juuri sen takia, kun liikuntaa on ruvettu harrastamaan enemmän. Tiedän myös tapauksia, joissa urheilu+alkoholi on johtanut sairaalahoitoon, sekä erään tapauksen, jossa urheilu+viina on aiheuttanut sydämen vajaatoiminnan.

kyllä siitä lenkistä ja urheilusta on aina hyötyä vaikka illalla kuppia ottais. tai jos ei siitä hyötyä oo niin ei siitä helvetti soikoon ainakaan HAITTAA OO! mun ei tarvi lukee mitään asioita tietääkseni jotain koska maalaisjärki jo sanoo tuon.

varmaan enimmäkseen huvikseen salilla käyvälle (= ei kisaa, ei erityisiä kasvuodotuksia tms.) ei ole mitään haittaa. plus että se on hauskaa.

mulla kuuluu dokausrituaaliin sali/lenkki ennen meikkaamista ja korkkaamista. ja toki syön ensin, muuten olis aika nopea känni.

Kerrostalo: -Jaa että lisääntynyt liikunnan harrastaminen on johtanut juopossa kansassamme sydänoireiden lisääntymiseen... Hmmm... Pitääpä alkaa muistuttamaan enempi alkoholin kanssa läträäviä urheilun vaaroista viihdeiltoina.

"Nykyään ihmisiä hakeutuu paljon viihdeiltoina sairaalaan sydänvaivojen takia juuri sen takia, kun liikuntaa on ruvettu harrastamaan enemmän"

no ei vaan siis ihan oikeesta asiasta väittelee :) en itekkää tajua ja ei pahalla mutta pistää jopa naurattamaan että siis.. jos juot niin se on paskaa keholle mutta jos REENAAT SAMANA PÄIVÄNÄ!!??? :eek: niin se olis muka PaHeMpaA? wtf... come on. kyllä siitä lenkistä ja urheilusta on aina hyötyä vaikka illalla kuppia ottais. tai jos ei siitä hyötyä oo niin ei siitä helvetti soikoon ainakaan HAITTAA OO! mun ei tarvi lukee mitään asioita tietääkseni jotain koska maalaisjärki jo sanoo tuon.

Tuli joskus mietisteltyä sillä kuuluisalla maalaisjärjellä asiaa ja tulin ainakin itse siihen lopputulokseen, että jos:

1. Tapaus
-syöt vähän miten sattuu samanapäivänä
-treenaat kovaa silti
-ryyppäät illalla
-vedät yöstä ja aamusta mättöjä naamariin
-nukut huonosti

2. Tapaus
-syöt oikein koko ajan
-treenaat kovaa
-et ryyppää illalla
-nukut hyvin ja pitkään

Jos siis tarkastelee ihan pelkästään lihaskasvun kannalta, niin esim raskas kuntosali aiheittaa lihaksiin vaurioita. Kun ei tarjolla ole kunnon ravintoa ja lepoa ja juomisenkin osalta kehon omat hormonitasot laskevat, keho kuivuu ja näin ollen lihas/lihakset ei/vät pääse palautumaan ja rakentumaan vaan jopa syö/vät itse itseään pienemmäksi (ja ei, ei sitä huomaa päälle päin, vaan tarkemmin tarkasteltuna).

Näin ollen raskas kuntosalikeikka olisi kehityksen kannalta "turhaa" JOS illalla/aamulla/seuraavana päivänä tiedossa on kataboliaa raskaan ryyppyreissun puolesta. Muutama kalja tuskin tuntuu missään, mutta täysi nollaus varmasti tuntuu. Mutta kuten kaikki tietää on urheilulla muitakin tarkoituksia ja hyötyjä kuin lihaskasvu, niin sen puolesta asia on varmaan toinen.:D

Tuli joskus mietisteltyä sillä kuuluisalla maalaisjärjellä asiaa ja tulin ainakin itse siihen lopputulokseen, että jos:

1. Tapaus
-treenaat kovaa silti
-ryyppäät illalla
-nukut huonosti

2. Tapaus
-syöt oikein koko ajan
-treenaat kovaa
-et ryyppää illalla
-nukut hyvin ja pitkään

Jos siis tarkastelee ihan pelkästään lihaskasvun kannalta, niin esim raskas kuntosali aiheittaa lihaksiin vaurioita. Kun ei tarjolla ole kunnon ravintoa ja lepoa ja juomisenkin osalta kehon omat hormonitasot (TommyTigerin edellä mainitsemat) laskevat, keho kuivuu ja näin ollen lihas/lihakset ei/vät pääse palautumaan ja rakentumaan vaan jopa syö/vät itse itseään pienemmäksi (ja ei, ei sitä huomaa päälle päin, vaan tarkemmin tarkasteltuna).

Näin ollen raskas kuntosalikeikka olisi kehityksen kannalta "turhaa" jos illalla tiedossa on kataboliaa raskaan ryyppyreissun muodossa, sekä seuraavana päivänä yleistä pahoinvointia ja palauttelua. Muutama kalja tuskin tuntuu missään, mutta täysi nollaus varmasti tuntuu. Mutta kuten kaikki tietää on urheilulla muitakin tarkoituksia ja hyötyjä kuin lihaskasvu, niin sen puolesta asia on varmaan toinen.:D

1. Tapaus
-treenaat kovaa silti
-ryyppäät illalla
-nukut huonosti

2. Tapaus
-syöt oikein koko ajan
-treenaat kovaa
-et ryyppää illalla
-nukut hyvin ja pitkään

Jos siis tarkastelee ihan pelkästään lihaskasvun kannalta, niin esim raskas kuntosali aiheittaa lihaksiin vaurioita. Kun ei tarjolla ole kunnon ravintoa ja lepoa ja juomisenkin osalta kehon omat hormonitasot (TommyTigerin edellä mainitsemat) laskevat, keho kuivuu ja näin ollen lihas/lihakset ei/vät pääse palautumaan ja rakentumaan vaan jopa syö/vät itse itseään pienemmäksi (ja ei, ei sitä huomaa päälle päin, vaan tarkemmin tarkasteltuna).

Näin ollen raskas kuntosalikeikka olisi kehityksen kannalta "turhaa" jos illalla tiedossa on kataboliaa raskaan ryyppyreissun muodossa, sekä seuraavana päivänä yleistä pahoinvointia ja palauttelua. Muutama kalja tuskin tuntuu missään, mutta täysi nollaus varmasti tuntuu. Mutta kuten kaikki tietää on urheilulla muitakin tarkoituksia ja hyötyjä kuin lihaskasvu, niin sen puolesta asia on varmaan toinen.:D

laitatko vielä kerran tän viestin tänne? :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom