Alkoholi ja sen vaikutus, yksi kunnon känni pilaisi 3 viikon reenin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja samaberg
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ite ton ryyppäämisen kannalla en ole ollenkaan. Eikä ikääkään ole kuin tuoa 17, mutta kun lueskelee noita teidän juttuja, että ryyppää joka viikko 2 kännit niin eikös tuossa ala olla jo alkoholisoituminen aika lähellä?
ei ihan. Alkoholisoituminen alkaa olla lähellä jos juo joka viikolla. siis viikon sisällä, arkena.

Jep, taitaa lähivuosina tulla jonkinlainen ongelma tuosta alkoholista yhteiskunnalle. Yhä nuorempana juodaan kunnolla (13-vuotias tyttö juo helposti viinapullon illassa tms.). Itsekin nyt joka viikonloppu juonut, pitää sitä alkaa rajoittaa. Olenkin tehnyt päätöksen, että kerran kunnolla ja sitten pieni tauko. Eiköhän se sillä tavoin ole paras vertaa joka viikonloppu sellanen mid-annos twelvi tms. Ei se alkoholi mitenkään kovin hyvää ole varsinkaan ellei sitten pääse siihen kunnon humalaan. Luultavasti tulee juotua nyt lähinnä sosiaalisista syistä, mikä on näin nuoren ihmisen näkökulmasta aika surullista.

Jos nyt kuitenkin vähän miettisit mitä puhut "13-vuotias tyttö juo helposti viinapullon illassa". Ehkä ei nyt ihan näin kuitenkaan.

Jos nyt kuitenkin vähän miettisit mitä puhut "13-vuotias tyttö juo helposti viinapullon illassa". Ehkä ei nyt ihan näin kuitenkaan.

Riippunee kanssa onko kyse 0,2l vai 1l pullosta. Olen kyllä aiemmin todistanu ku 13v tyttö juo 0,5l viinapullon illassa. Kännissä kuin käki, yritti oksentaa siististi maitotölkkiin, muttei ihan onnistunu. :D

Uskon, että se juomatta jättäminen on aika iso panostus, ja erottaa HC punttaajat niistä jotka uskoo kehittyvänsä juomalla päänsä täyteen joka vkl. Tosin se mihin tähtää, on jokaisen oma asia.

tää on "niin tätä", että jos dokaa niin väheksytään. Itsellä ei ole tavoite lavalle tai voimanostokisoihin, joten miksi jättäisin viikonlopun riennot väliin? ei se tee musta jotain sunnuntaipunttaajaa, kun kuitenkin katson syömisiäni ja panostan salilla viikolla.

en muutenkaan ymmärrä kun 17-vuotiaat jäbät syövät pelkkää kananrintaa viikot ympäri ja jäävät lauantaisin lukemaan pakkista kun muut samanikäiset pitävät hauskaa. Musta ainakin tuntuu että muutaman vuoden päästä sitä ymmärtäis, että on jäänyt paljosta paitsi ja siitä palkkana pari kiloa enemmän lihasta.

Tämä siis niille, jotka käyvät salilla harrastuksena (tai vaikka elämäntapana), mutta eivät aio kilpailla. En toki kannusta ketään ryyppäämään joka viikonloppu, mutta itse olen aina yrittänyt pitää tollaset "hc punttaaja" ajattelut poissa, ja yrittää pitää salin ulkopuolisen elämän mahdollisimman paljon sellaisena, kuin mitä se oli ennen salia. Voin pitää hauskaa ja syödä välillä mitä huvittaa, siltikin kehityn jollain tavalla ja salilla käynti pysyy mielekkäänä. Ehkä olen sitten sunnuntaipunttaaja..

tää on "niin tätä", että jos dokaa niin väheksytään. Itsellä ei ole tavoite lavalle tai voimanostokisoihin, joten miksi jättäisin viikonlopun riennot väliin? ei se tee musta jotain sunnuntaipunttaajaa, kun kuitenkin katson syömisiäni ja panostan salilla viikolla.

en muutenkaan ymmärrä kun 17-vuotiaat jäbät syövät pelkkää kananrintaa viikot ympäri ja jäävät lauantaisin lukemaan pakkista kun muut samanikäiset pitävät hauskaa. Musta ainakin tuntuu että muutaman vuoden päästä sitä ymmärtäis, että on jäänyt paljosta paitsi ja siitä palkkana pari kiloa enemmän lihasta.

Tämä siis niille, jotka käyvät salilla harrastuksena (tai vaikka elämäntapana), mutta eivät aio kilpailla. En toki kannusta ketään ryyppäämään joka viikonloppu, mutta itse olen aina yrittänyt pitää tollaset "hc punttaaja" ajattelut poissa, ja yrittää pitää salin ulkopuolisen elämän mahdollisimman paljon sellaisena, kuin mitä se oli ennen salia. Voin pitää hauskaa ja syödä välillä mitä huvittaa, siltikin kehityn jollain tavalla ja salilla käynti pysyy mielekkäänä. Ehkä olen sitten sunnuntaipunttaaja..

Toimii se toisinkin päin. Jos dokaa niin väheksytään ja jos ei dokaa ja tekee jotain muuta niin väheksytään.;)

Koskas se viina on muuttunut hauskanpidon synonyymiksi?:D

Toimii se toisinkin päin. Jos dokaa niin väheksytään ja jos ei dokaa ja tekee jotain muuta niin väheksytään.;)

Koskas se viina on muuttunut hauskanpidon synonyymiksi?:D

niin no jos pystyy olemaan humalaisten seurassa itse selvinpäin niin kai sitä hauskaa voi pitää ilman viinaakin :D

Mulla on kännisten seurassa hauskaa selvinpäin siihen asti kunnes tulee ne ensimmäiset "no ota nyt yks, kyllä sä nyt yhen voit ottaa" ja "älä oo tommonen jarru" -kommentit.

Mulla on kännisten seurassa hauskaa selvinpäin siihen asti kunnes tulee ne ensimmäiset "no ota nyt yks, kyllä sä nyt yhen voit ottaa" ja "älä oo tommonen jarru" -kommentit.

Tähän menee yleensä se 20 minuuttia, sitten alkaa lässytys. Hauskanpito ilman viinaa baarissa/juhlissa missä muut dokaa on täyttä p*skapuhetta. Tai sitten on melkosen omituiset huvit jos siitä nauttii.

ei ihan. Alkoholisoituminen alkaa olla lähellä jos juo joka viikolla. siis viikon sisällä, arkena.
Olikohan tän nyt tarkoitus olla vitsi? Mutta varmuuden vuoksi kommentoin tätä, ettei joku vahingossa luule, että tämä pitäisi paikkansa. Alkoholismi on sairaus, eikä ihmisen elimistö kyllä millään tee eroa sen välille, että juotko tiistaina vai lauantaina. Sillä ei siis ole mitään merkitystä, mille viikonpäivälle se juominen ajoittuu! Silloin jos juo vuosikaudet joka ikinen viikonloppu, eikä pysty olemaan yhtäkään viikonloppua juomatta, niin silloin kyseessä on jo sairaus, vaikka ei olisi pulloon koskenutkaan koskaan ma-to välillä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
niin no jos pystyy olemaan humalaisten seurassa itse selvinpäin niin kai sitä hauskaa voi pitää ilman viinaakin :D

Itse en ole jättänyt juomista läheskään kokonaan pois, mutta olen selkeästi muuttanut juomistapojani. Join viimeksi jussina perskännit ja hauskaa pidettiin monta päivää.

Normaalisti vkl tulee kyllä käytyä parilla, ja joskus saattaa mennä 4-5 tuoppia, mutta en juo itseäni humalaan kovinkaan usein.

Omalla kohdalla ei ole haitannut lainkaan sosiaalista elämää, vaikka olen vähentänyt juomistani. Silloin kun tulee keskusteltua asiasta, niin ei sitä tule mieleen koko aika kumota. Mielestäni se on järjettömän epäonnistunutta seurustelua, jos vaan tinataan raivolla ja keskustelu on " haetaas taas yhet" tyylistä.

Olikohan tän nyt tarkoitus olla vitsi? Mutta varmuuden vuoksi kommentoin tätä, ettei joku vahingossa luule, että tämä pitäisi paikkansa. Alkoholismi on sairaus, eikä ihmisen elimistö kyllä millään tee eroa sen välille, että juotko tiistaina vai lauantaina. Sillä ei siis ole mitään merkitystä, mille viikonpäivälle se juominen ajoittuu! Silloin jos juo vuosikaudet joka ikinen viikonloppu, eikä pysty olemaan yhtäkään viikonloppua juomatta, niin silloin kyseessä on jo sairaus, vaikka ei olisi pulloon koskenutkaan koskaan ma-to välillä.
Jos juo joka viikonloppu, muttei viikolla suullistakaan, ei tee kestään alkoholistia. Alkoholistilla on tarve juoda aina ja viiden päivän tauko (joka viikko) katkaisee tuon tarpeen.

Jos juo joka viikonloppu, muttei viikolla suullistakaan, ei tee kestään alkoholistia. Alkoholistilla on tarve juoda aina ja viiden päivän tauko (joka viikko) katkaisee tuon tarpeen.

näin mäki tän ajattelin. Ite threadiin niin ei se kyllä 3viikkoo missään nimessä kumoo. jokaisella varmasti vaikuttaa eritavalla, ite pidän suosiolla sunnuntain välipäivän ja maanantai menee kyllä vähä takkusasti, mutta tiistaina alkaa homma luistaa samallatavalla kuin ois ollu selvinpäin vkl.

Paremminkin voi kysyy että jos pitää kolmen viikon putken niin katkaiseeko se pahastikin putken jos käy treenaamassa.

Eli vähä suhteellisuuden tajuu :D

Niin ja viikonloppuna tinataan kolme mäyristä pe-la -akselilla? Alkoholistin kaveri on myös alkoholin suurkuluttaja. :D

http://www.ttl.fi/Internet/Suomi/Terveysvinkki/Alkoholi/

http://fi.wikipedia.org/wiki/Alkoholismi

Suurkuluttaja on mies, joka...
nauttii kerralla 7 alkoholiannosta tai enemmän.
nauttii yli 24 alkoholiannosta viikossa.

Suurkuluttaja on nainen, joka...
nauttii kerralla 5 alkoholiannosta tai enemmän.
nauttii yli 16 alkoholiannosta viikossa.

Tännää tuli nautittua hoolia, tuskin menee sunnuntain reenit vituiksi. :D Koskaan ei ole vielä vaikuttanut mitään, ja tuskin nytkään, vaikka ei tässä enää olla juuri yhtään humalassa. Ja aika harvoin tulee tälleen enempi otettua. Ainoastaan hyvässä seurassa.

Eilen olin vaimon kanssa taiteiden yössä. Tunnin käppäiltyämme saimme hyvät paikat terassilta ja tuopit pöytään. Samantien siihen pukkasi pöytä täyteen iloisia ja humalaisia vaimon kavereita ja oma tuoppi tyhjeni nopeasti. Heti tuli mieleen, että jos sitä nyt taas ottaisikin vähän enemmänkin keittoa.

Juuri ennen kuin hain seuraavan tuopin, aloin kuitenkin miettiä, että tässä on nyt taas pari viikkoa takana hyviä treenejä ja 100% onnistunutta dieettiä. Jos nyt vedän lärvit (minulle se 3 tuoppia ja loppuilta limpparia ei ole vielä onnistunut) niin onko huomenna sellainen olo, että kannatti? Kuusi tuntia ryypiskelyä ja kustannuksina noin huntti rahaa. Lisämaksuina x määrä päiviä, jolloin tuli puputettua raejuustoa ja salaattia, jätettyä herkut väliin ja käytettyä arki-illan vapaa-ajasta merkittävä osa salilla.

Tuoppi jäi hakematta ja läksin kotiin. Käppäilin 5km kotiin ja sorruin ostamaan matkalta huoltikselta pakastepizzan ja pikku karkkipussin, ehkä nekin voi jättää seuraavalla kerralla pois. No, ei mennyt kalorit silti plussalle. Nyt onkin kiva lähteä heittämään koira ulos ja alkaa kokkailla rauhassa aamiaista, vaimo ei varmaan nouse sängystä ennen puoltapäivää.

Itse aiheesta en jaksa enää nykyään juuri höpistä. Omakohtaisesta kokemuksesta tietää, että alkoholin kanssa viihtyvä harvoin kokee, että viinasta on yhtään mitään haittaa mihinkään ja turha siitä on silloin väitellä. Jos "tietää" ettei viinasta ole treenaamiseen ja lihaksen kasvatukseen mitään haittaa niin kuppia vaan kumoon.

Keljumus: -Muistatko mistä ostit tuollaisen selkärangan? Pelaako se yhtähyvin vielä toisenkin tuopin jälkeen vai onko tuo yksi hyvältä maistunut ehdoton yläraja?

"Tuoppi jäi hakematta ja läksin kotiin."

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom