Alkoholi ja sen vaikutus, yksi kunnon känni pilaisi 3 viikon reenin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja samaberg
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Eiköhän keskustelupalstojen/foorumien tarkoitus juuri ole saada keskustelua aikaiseksi asioista...onhan täällä varmasti yli tuhat "miten saan six päkin???" thrediäkin.

Kyllähän se menee toisinkin päin eli se alkoholi ja kunnon nollaus joskus voi olla henkisesti kova juttu.
VÄLILLÄ SELLAISTA SAATTAA JOKU TARVITA, jotta treenikin kulkisi paremmin.

Itsellä alkoholi vaikuttaa selvästi palautumiseen ja mitä vähemmän (=harvemmin) ottaa, sitä kauemmin siitä johtuva huono olo ja väsymys jatkuu. Treenata voi samana päivänä, ja varsinkin jos treenaa aamulla ja dokaa illalla, niin ehtii tuossa välissä jo alkaa kunnon palautuminen. Tapaa en tosin siitä suosittele tekemään, toki parempi, jos palautuu kunnolla. ;)

Henk. koht. olen kuitenkin sitä mieltä, että urheilijat urheilijoina ja pakkislaiset pakkislaisina, eli ei tippa tapa.

itse vedän joka viikonloppu kännit, yleensä 2 kännit viikonlopussa, joskus vähä viikollaki. kyllä ne treenit ainaki kulkee, palautuminenki ihan samanlaista, tosin mulla on voisilmää aina sillontällön mukana.

mut aika homo juttu toi että 3 viikkoa menee vituilleen jos dokaa. huhhuh mitä shaissee.

Koska elimistö ei toimi päivän tarkkuudella, esim. dieetillä juominen saattaa tehdä ainakin lähes turhaksi koko edellisen viikon kalori vajeen.

Esim.
Ollaan viikko -500kcal, joka tekee viikolle -3500. Tuon ottaa helposti lonkeroista sun muista plussaa viikonlopun aikana, ja tähän viellä mahdollinen roskaruokapäälle--> ja viikolla ollaan +-0 energioilla, ja rasva ei tule palamaan. Tietysti se on palanut vähän jo viikolla, sitä en väitä.

Esim.
Ollaan viikko -500kcal, joka tekee viikolle -3500. Tuon ottaa helposti lonkeroista sun muista plussaa viikonlopun aikana, ja tähän viellä mahdollinen roskaruokapäälle--> ja viikolla ollaan +-0 energioilla, ja rasva ei tule palamaan. Tietysti se on palanut vähän jo viikolla, sitä en väitä.

Olen kyllä täysin eri mieltä tuosta, ei koneeseen jää noin rajuista plussista parin päivän sisään vedettynä kuin murto-osa. Aineenvaihdunta sitävastoin nostaa tasoaan, ja parina seuraavana päivänä rasvaa palaa vauhdilla mikäli kalorit kääntää taas miinukselle.

En toki suosittele tuollaisia 2 peräkkäisen päivän plussia laihduttaessa, mutta laihduttaminen (rajukin) toki onnistuu juomisesta tinkimättä.. kokemusta on :)

En toki suosittele tuollaisia 2 peräkkäisen päivän plussia laihduttaessa, mutta laihduttaminen (rajukin) toki onnistuu juomisesta tinkimättä.. kokemusta on :)
No helkkari, tämähän täytyy viedä käytäntöön joku kerta! Tähän mennessä pidelly dieetillä aina hikiseen absoluuttista linjausta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
itse vedän joka viikonloppu kännit, yleensä 2 kännit viikonlopussa, joskus vähä viikollaki. kyllä ne treenit ainaki kulkee, palautuminenki ihan samanlaista, tosin mulla on voisilmää aina sillontällön mukana.

mut aika homo juttu toi että 3 viikkoa menee vituilleen jos dokaa. huhhuh mitä shaissee.
Teeppä nahkahanska niin, että ole vuosi kokonaan dokaamatta ja kerro sitten vaikuttiko kehittymiseen. TAKAAN, etta tulisit huomaamaan aika radikaalin piikin kehittymisessä. Mistä tiedät onko kehittyminen ja palautuminen samanlaista jos todellakin vedät joka viikonloppu perseet olalle?
Älä tee mitään muita muutoksia mihinkään, jätät vaan alkoholin kokonaan pois vuodeksi, saattais kasvaa lihakset ;)

Mulla ainakaan tuskin haittaa dieettiä pahemmin päivän dokailu viikossa. Krapulapäivänä kun nukutaan sinne puolille päiville ja muutenkin ei oikeen ruoka maistu. Ehkä 1000kcal tulee tuolloin syötyä, niin se kuittaa nuo ylimääräiset kalorit. Ite oon huomannut että jos ei muistia pois juo, niin ei hirveästi vaikuta treenaamiseen esim kerran viikossa ottaminen. tämä nyt näin harrastaja tasolla.

Teeppä nahkahanska niin, että ole vuosi kokonaan dokaamatta ja kerro sitten vaikuttiko kehittymiseen. TAKAAN, etta tulisit huomaamaan aika radikaalin piikin kehittymisessä. Mistä tiedät onko kehittyminen ja palautuminen samanlaista jos todellakin vedät joka viikonloppu perseet olalle?
Älä tee mitään muita muutoksia mihinkään, jätät vaan alkoholin kokonaan pois vuodeksi, saattais kasvaa lihakset ;)

Olen tässä asiassa täysin samaa mieltä ja on omakohtasta kokemusta.On tullut jo
vuosia seurattua parin treeni kaverin viikonloppu ryyppäämistä.Nää kaverit ,aina vain ihmettelee
miten nää sarjapainot ei vain heillä nouse ,niinku mulla joka ryyppään tosi harvoin.:)

Mulla ainakin juopottelu heikentää kehitystä. Johtuu suurelta osin siitä että krapulat on yleensä 2-päiväisiä vähintään (ei tee mieli syödä ja ahistaa). Uskon että mulla laskee testotasot normaalia enemmän ryypätessä sillä yleensä on pari päivää melkonen ranteet-auki-fiilis ilman mitään syytä ryyppäämisen jälkeen. Nyt kun oon juomista vähentänyt niin treenit kulkee paremmin kuin ikinä.

vuosia seurattua parin treeni kaverin viikonloppu ryyppäämistä.Nää kaverit ,aina vain ihmettelee
miten nää sarjapainot ei vain heillä nouse ,niinku mulla joka ryyppään tosi harvoin.:)

Joo ja mulla on tästä melko samankaltaisia kokemuksia. Eräs kaveri ei juo lähes lainkaan, on natikka ja käyttää vapaa-aikansa treenaamiseen. Tulokset ovat todellakin sen mukaisia, sillä elopainonsa 4 vuodessa tuplannut jannu kyykkäilee raakana pian 250kg syväkyykkyjä.

Ei voi sulkea pois, että lahjakkuutta kyykkyyn löytyy, mutta se on ihan selkeästi ko. jannulle se liikkeiden nro1, kun puhutaan tekniikan hiomisesta.

Uskon, että se juomatta jättäminen on aika iso panostus, ja erottaa HC punttaajat niistä jotka uskoo kehittyvänsä juomalla päänsä täyteen joka vkl. Tosin se mihin tähtää, on jokaisen oma asia.

Olen kyllä täysin eri mieltä tuosta, ei koneeseen jää noin rajuista plussista parin päivän sisään vedettynä kuin murto-osa.

Kaikki energia mikä sisään menee käytetään tavalla tai toisella. En tosin ottanut muuten huomioon sitä että kännissä syöty ruoka tulee, noh, keskeneräisenä ulos (ripuli), joten olet kyllä oikeassa että KÄNNISSÄ ei kaikki kalorit mene käyttöön.

Meikä ryyppäs pari vuotta vähintään kerran, yleensä pari kertaa viikossa. Luulin itsekin sitä ennen, ettei alkoholi vaikuta kehitykseen, en luule enää.

Jostain syystä viimesen vuoden aikana menny täysin maku kaikkeen alkoholiin. Kaljaki maistuu hyvältä vaan sen puol tuoppia, oli se sitte hieno belgiale tai peruslager.

Rahat mitkä aiemmin meni viinaan menee nyt lisäravinteisiin. Tai no, koska se 4kg herasäkki tulee ostettua huomattavasti harvemmin ku aiemmin mäyris ni jää aika hyvin plussan puolelle. Ja tosiaan, treeni kulkee ihan eri tavalla. Leposyke tippunu n.70:stä 42:een.

Sosiaalinen painostus juomaan tosin tuntu aluksi oudolta, mutta nyt kaveritki on jo tottunu siihen, että vedän laittikolaa. :D

Ite ton ryyppäämisen kannalla en ole ollenkaan. Eikä ikääkään ole kuin tuoa 17, mutta kun lueskelee noita teidän juttuja, että ryyppää joka viikko 2 kännit niin eikös tuossa ala olla jo alkoholisoituminen aika lähellä?

Jep, taitaa lähivuosina tulla jonkinlainen ongelma tuosta alkoholista yhteiskunnalle. Yhä nuorempana juodaan kunnolla (13-vuotias tyttö juo helposti viinapullon illassa tms.). Itsekin nyt joka viikonloppu juonut, pitää sitä alkaa rajoittaa. Olenkin tehnyt päätöksen, että kerran kunnolla ja sitten pieni tauko. Eiköhän se sillä tavoin ole paras vertaa joka viikonloppu sellanen mid-annos twelvi tms. Ei se alkoholi mitenkään kovin hyvää ole varsinkaan ellei sitten pääse siihen kunnon humalaan. Luultavasti tulee juotua nyt lähinnä sosiaalisista syistä, mikä on näin nuoren ihmisen näkökulmasta aika surullista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom