Alkoholi ja sen vaikutus, yksi kunnon känni pilaisi 3 viikon reenin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja samaberg
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Yksi tuttu juo jopa kahdesti viikossa mutta ei ainakaan ole yhtään lihasta lähtenyt. Ja on kenties kovimmassa kunnossa jota olen ikäisiäni nähnyt. Kenties silloin kun se on hankkinut ne lihat, se ei ole juonut.

Mutta eiköhän se ole selvä että jos tuloksia haluaa niin alkoholin käyttö pitää pysyä kohtuudessa. Joko ottaa sen yhden saunakaljan useammin, tai vetää tyyliin 2-3 kertaa vuodessa oikein kunnolla :)

No, jos tiistaina nostat korkeintaan tuopin, niin uskon hyvinkin, että samat ''raudat'' nousee torstaina.

Itse olen useasti käynyt krapulassakin salilla, vaikka siitä tuskin suurta hyötyä on. Saan itsestäni saman määrän energiaa irti olin sitten ollut dokaamassa tai en. Ja dokaamisella en tarkoita mitään 1oluen tissuttelua saunan alalauteilla vaan kunnon tumuja. Ja salilla vedän ihan kovan treenin. Saattaa pikkusen päässä jyskyttää, mutta ihan hyvin muuten on sujunut.

e. Ja tuosta painon muutoksesta. Itsellä paino yleensä tippuu 1,5-2 kg ryyppyillan johdosta. Jos siis lauantain aamupaino on 75kg ---> illalla muussia ---> sunnuntai ''aamuna'' paino noin 73kg. Nestettähän tuossa vain on haihtunut ja sekin tulee sunnuntaina aikana krapulaa podettaessa jaffan muodossa takaisin. ;)
Korkeintaan tuopin :lol2: 12 oluesta harvemmin tulee edes krapulaa mulla, 24 on sit eri asia..

Eiköhän tavan harrastaja voi juoda vaikka kahdesti kuukauteen ja voi kehittyä ihan hyvin. Dieetti sitten erikseen, mutta miten yksi päivä siellä täällä voi pilata hyvän kokonaisuuden?

Ainakin omalla kohdalla kevään aikana tulokset eivät nousseet käytännössä yhtään ja veikkaan yhdeksi syyksi suhteellisen kovaa juomista+ yleistä tissuttelua.

Amatöörit höpöttelee täällä, dokaamistakin pitää harjoitella siinä missä painojen kolistelua. Minua ainakin masentaa, jos ei vedä kännejä pari kertaa kuussa vähintään ja se on huono hommma.
Kaikenlaiset stressihormonit ja yleinen apaatisuus vie treenistä tehon.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Useesti ainaki oon kuullu jostain et jos menee esim päivällä salille ja sit illalla vetää oikeen kunnon kännin ni menee sen päivän treeni kokonaan hukkaan. Ni mahtaako tää juttu pitää paikkas?

Useesti ainaki oon kuullu jostain et jos menee esim päivällä salille ja sit illalla vetää oikeen kunnon kännin ni menee sen päivän treeni kokonaan hukkaan. Ni mahtaako tää juttu pitää paikkas?

mun mielestä turha ajatella noita, parempi kuitenkin että käyt siellä salilla, kuin että jättäisit kokonaan käymättä mentaliteetilla "ei siitä kuitenkaan mitään hyötyä ole."

jokatapauksessa voimaa ainakin karttuu vaikka dokaisinkin sitten illalla, lihaksen kanssa voikin olla eri juttu. Parempi tuokin kuitenkin kuin ei mitään, joten salille vaan.

edit. tietysti olisi parempi jos treenit saisi puristettua niin ettei krapula- tai dokauspäivälle tulisi treenejä. Esim. itse juon lauantaisin monesti, joten treenit on 2-jakoisella ma, ti, to, pe ja sitten taas jos käytän yksijakoista niin ma ke pe.

Joskus kun kaataa vähän rivakammin illan aikana kurkusta alas niin on vielä maanantaina sellainen tehoton olo eikä tunnu että olisi palautunut tarpeeksi, mutta kun juo niin että järki pysyy päässä ja muistaa mitä on tiskiltä tilannut niin ei mulla ainakaan ongelmia ole.

Vaikee uskoa.. Itellä oli eilen vuosisadan krapula ja luonnollisesti edeltävänä päivänä känni samaa luokkaa ja tänään salilla kulki penkki paremmin ku moneen kuukauteen. Sen oon kyllä huomannu, että jos esim. perjantaina treenaa ja illalla kännit ni palautuminen kestää 3 kertaa kauemmin.

Palautuminen menee ainakin ihan vituiksi, jos dokaa ja treenaa samana päivänä. Hermosto myös menee solmuun. Kropan luonnollinen rasvanpolttohormonin eritys hidastuu (olikohan 73 prosentilla), ja kun alkoholia on veressä, menee muu ravinto vyötärölle, koska kroppa käyttää ensisijaisena energialähteenä alkoholia. Ja alkoholissahan on tyhjiä kaloreita, joilla ei mitään lihaksia kasvatella.

Kyllähän tästä voi tehdä pitkän listan, mutta tuossa oli pari juttua.

Palautuminen menee ainakin ihan vituiksi, jos dokaa ja treenaa samana päivänä. Hermosto myös menee solmuun.
Heh, koska dokaaminen oli lauseessa mainittuna ennen treenaamista, ajattelin ensimmäisenä että dokaat ennen treenaamista samana päivänä... No sit järkeilin vähän asiaa.

Mutta eniveis, aiheeseen. Tää on aina samanlaista kateltavaa tää jengin kinastelu aiheesta treenaus + alkoholi. Miljoona viestiketjua joiden pääpointti on se, että aloittajan viesti on "eihän viina kauheesti vaikuta, eihän, voinhan treenata ja ryypätä silti?" -tyyliä, jota seuraa monta sivua "ei mulla ainakaa vaikuta" ja "no ihan varmaan menee viikon treenit harakoille" -kommentteja.

100% varmasti jokainen tietää, että alkoholi on haitallista elimistölle, eikä ainakaan edistä palautumista, lihasmassan kasvua tai rasvanpolttoa jne. Silti aiheesta pitää nillittää aina ja hakea tavallaan oikeutusta sille, että haluaa ryypätä niin usein kun sitten ryyppääkään. Ei asiasta kannata tehdä näin vaikeaa. Jos haluatte ryypätä silläkin ehdolla että siitä on enemmän tai vähemmän haittaa kehitykselle, ryypätkää. Jos haluatte panostaa kehonrakennukseen 100%, älkää ryypätkö. Ei se tee alkoholista yhtään sen vähemmän haitallista tai haitatonta, vaikka 200 ihmistä jossain keskustelupalstalla kertoo omia näkemyksiään alkoholin haitoista.

Mutta eniveis, aiheeseen. Tää on aina samanlaista kateltavaa tää jengin kinastelu aiheesta treenaus + alkoholi. Miljoona viestiketjua joiden pääpointti on se, että aloittajan viesti on "eihän viina kauheesti vaikuta, eihän, voinhan treenata ja ryypätä silti?" -tyyliä, jota seuraa monta sivua "ei mulla ainakaa vaikuta" ja "no ihan varmaan menee viikon treenit harakoille" -kommentteja.

100% varmasti jokainen tietää, että alkoholi on haitallista elimistölle, eikä ainakaan edistä palautumista, lihasmassan kasvua tai rasvanpolttoa jne. Silti aiheesta pitää nillittää aina ja hakea tavallaan oikeutusta sille, että haluaa ryypätä niin usein kun sitten ryyppääkään. Ei asiasta kannata tehdä näin vaikeaa. Jos haluatte ryypätä silläkin ehdolla että siitä on enemmän tai vähemmän haittaa kehitykselle, ryypätkää. Jos haluatte panostaa kehonrakennukseen 100%, älkää ryypätkö. Ei se tee alkoholista yhtään sen vähemmän haitallista tai haitatonta, vaikka 200 ihmistä jossain keskustelupalstalla kertoo omia näkemyksiään alkoholin haitoista.
Nyt tuli tyhjentävä vastaus. Threadin voi vaikka tämän jälkeen sulkea. :piis::thumbs: Nää on kaikkien omia valintoja.

Heh, koska dokaaminen oli lauseessa mainittuna ennen treenaamista, ajattelin ensimmäisenä että dokaat ennen treenaamista samana päivänä... No sit järkeilin vähän asiaa.

Näinhän se aika lailla on. Lisäksi kannattaa myös muistaa, että yhden illan juominen ei mitenkään voi hävittää kolmen viikon kehitystä, ellei sitten kännissä riko itteään. Eli se kohtuus myös siihen toiseen suuntaan kannattaa pitää mielessä, vaikka bodifoorumilla ollaankin.

Kyllä se näin menee että juopottelu ei haittaa treeniä :P. Ite oon ottanu tasasesti varmaan 6kk joka vkl kuppia ja välillä ilmankin ja kehitys jatkuu normaalisti. Ehkä kupittelun lopettaminen toisi 5grammaa lisää lihas massaa mutta näin se menee että se joka nipistäää hauskuudesta nipistää myös elämän kokemuksista :D

Saa vetää kyl aika raskaat kännit

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom