Eilen olin vaimon kanssa taiteiden yössä. Tunnin käppäiltyämme saimme hyvät paikat terassilta ja tuopit pöytään. Samantien siihen pukkasi pöytä täyteen iloisia ja humalaisia vaimon kavereita ja oma tuoppi tyhjeni nopeasti. Heti tuli mieleen, että jos sitä nyt taas ottaisikin vähän enemmänkin keittoa.
Juuri ennen kuin hain seuraavan tuopin, aloin kuitenkin miettiä, että tässä on nyt taas pari viikkoa takana hyviä treenejä ja 100% onnistunutta dieettiä. Jos nyt vedän lärvit (minulle se 3 tuoppia ja loppuilta limpparia ei ole vielä onnistunut) niin onko huomenna sellainen olo, että kannatti? Kuusi tuntia ryypiskelyä ja kustannuksina noin huntti rahaa. Lisämaksuina x määrä päiviä, jolloin tuli puputettua raejuustoa ja salaattia, jätettyä herkut väliin ja käytettyä arki-illan vapaa-ajasta merkittävä osa salilla.
Tuoppi jäi hakematta ja läksin kotiin. Käppäilin 5km kotiin ja sorruin ostamaan matkalta huoltikselta pakastepizzan ja pikku karkkipussin, ehkä nekin voi jättää seuraavalla kerralla pois. No, ei mennyt kalorit silti plussalle. Nyt onkin kiva lähteä heittämään koira ulos ja alkaa kokkailla rauhassa aamiaista, vaimo ei varmaan nouse sängystä ennen puoltapäivää.
Itse aiheesta en jaksa enää nykyään juuri höpistä. Omakohtaisesta kokemuksesta tietää, että alkoholin kanssa viihtyvä harvoin kokee, että viinasta on yhtään mitään haittaa mihinkään ja turha siitä on silloin väitellä. Jos "tietää" ettei viinasta ole treenaamiseen ja lihaksen kasvatukseen mitään haittaa niin kuppia vaan kumoon.