Alkoholi ja sen vaikutus, yksi kunnon känni pilaisi 3 viikon reenin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja samaberg
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
tai sit vaa 3vkon putki

jos yhtenä iltana ottaa / 1kk, ei vaikutusta tuloksiin, känni tekee kropalle vaan hyvää, ei ole niin pahasti stressi-tilassa kovasta reenistä :puntti:.

Aivan totta, alkoholihan on tunnetusti ainoa konsti rentoutua... eiku.

Mutta itse asiaan, jos se känni kestää 2vko, niin saattaa se sen 3vkon kehityksen pilatakkin. Kyllähän se karpulainenkiin jo sen viikon ottaa tuollaisen putken jälkeen, mutta ei se yksittäisen illan ilakointi viikoiksi kehitystä vie, korkeintaan hidastaa toviksi. Tieten mitä enempi ikää, sen pitempää se toipuminenkin kestää, prkl...

Itse en paljoa viinaa litki, mutta kyllä viski ja sikari on poikaa vaikkapa viikoittainkin, jos sitä muutaman ravintola-annoksen ottaa. :)

Mikä tulee tuohon väitteeseen, niin juoksiessa olen huomannut että ei oo kunto ihan kohdallaan. Salikunnossa en oo nähnyt tollaista muutosta, ehkäpä jopa positiivisempaan, kun paikat rentoutuukin. :)

Suuret määrät alkoholiahan kuulemma vähentää testojen määrää, en tiedä paljonko pitää litkiä. Luulen, että ei nyt ihan drinksusta parista kaada hommaa. :)

Vedin tossa viikon rännin. Koko ajan oli kannu kädessä kun olin hereillä.

Tulokset otti takapakkia noin 2 viikkoa, eli omalla kohdallani en jaksa olla huolissani yhdestä jurrista.

Vedin tossa viikon rännin. Koko ajan oli kannu kädessä kun olin hereillä.

Tulokset otti takapakkia noin 2 viikkoa, eli omalla kohdallani en jaksa olla huolissani yhdestä jurrista.
Tästä voimme kätevästi tehdä lineaariregressiomallin, jonka tuloksena saadaan absoluuttinen totuus tulevaisuuden varalle: yhden päivän ryyppäys tuo kaksi päivää takapakkia tuloksissa.

Case closed.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllä se viinan lipittäminen kannattaa tiputtaa minimiin ,jos meinaa kehittyä.
Huomasin tossa itsekin ,kun en juonut 8 kuukauteen tipan tippaa,niin kyllä treeni kulki paljon
paremmin.Onse mukava lähtee viikonloppuna salille ,kun ei oo kohmelo.On sinne salille
tullut kyllä mentyä vähän Krapulassakin.Ei tosin mikää hyvä idea.:puntti:

Kyllä sitä voi välillä pudottaa, jos pää ei kestä ilman... Itse pidän kuitenkin huolta etten treenaa samana päivänä(korkeintaan penkkiurheilen), ja etten mene krapulassa salille.

Monella tuntuu olevan lapsellinen tapa treenata vaikka tietää ottanvansa samana päivänä (ehkä jo muutaman tunnin päästä) useammankin kymmentä. Ikään kuin siitä olisi jotain hyötyä.

Mä olen henk.kohtasesti sitä mieltä, että mikään treeni ei mene koskaan hukkaan, ei missään tapauksessa. Se on joka kerta kotiinpäin kun treenaa, vaikkei juuri se yksi treeni tuotakaan tulosta mutta kun ynnää sen kokonaisuuden ja pitkällä aikavälillä tehdyt treenit, niin kyllä voi ihan huoletta poksautella skumppapulloja ja juoksennella ravintoloissa :kippis1: -kohtuudella.

Muistaa vaan palata normaali arkeen juhlimisen jälkeen. Erään asiantuntijan mukaan Kiloklubin sivuistoilla se, mitä tekee harvemmin kuin kerran viikossa ei vaikuta painoon eikä terveyteen ratkaisevalla tavalla. Tossakin toi toki käyttää maalaisjärkeä, että mitä tuolla tarkoitetaan mutta jos esim. juo kerran pariin viikkoon niin se ei kyllä IMO tee treenejä tyhjäksi millään.

Monella tuntuu olevan lapsellinen tapa treenata vaikka tietää ottanvansa samana päivänä (ehkä jo muutaman tunnin päästä) useammankin kymmentä. Ikään kuin siitä olisi jotain hyötyä.

Tähän lapselliseen tapaan mä kaipaisin hiukan perusteluja, koksa kyllähän se palautuminen alkaa vaikka brenkkua rupeisi ottamaankin. Ja jos lihakset palautuu vaikka kaksi päivää, eli korjaa lihasvaurioita kaksi päivää, niin siinä tapauksessahan on lapsellista treenata jos tietää tenuttavansa seuraavana päivänä?

Tämä on mun käsitys.

Ja jos olen aivan väärässä niin onhan tuolla treenillä ainakin henkinen merkitys, joka saattaa olla jopa aika merkittävä.

Tähän lapselliseen tapaan mä kaipaisin hiukan perusteluja, koksa kyllähän se palautuminen alkaa vaikka brenkkua rupeisi ottamaankin. Ja jos lihakset palautuu vaikka kaksi päivää, eli korjaa lihasvaurioita kaksi päivää, niin siinä tapauksessahan on lapsellista treenata jos tietää tenuttavansa seuraavana päivänä?

Tämä on mun käsitys.

Ja jos olen aivan väärässä niin onhan tuolla treenillä ainakin henkinen merkitys, joka saattaa olla jopa aika merkittävä.

Onhan se vähän outoa, että jotkut väittää treenin "menevän hukkaan" jos ryyppää samana/seuraavana päivänä. Ehkä sillä treenillä ei hirveästi kehity kun kippaa 10 litraa kaljaa päälle, mutta eiköhän se silti ole parempi, kuin että jättäisi treenin välistä.

Onhan se vähän outoa, että jotkut väittää treenin "menevän hukkaan" jos ryyppää samana/seuraavana päivänä. Ehkä sillä treenillä ei hirveästi kehity kun kippaa 10 litraa kaljaa päälle, mutta eiköhän se silti ole parempi, kuin että jättäisi treenin välistä.

No siis itse ajattelen tämän ihan sitä kautta, että kun treenataan kovaa niin hermosto sekä lihakset joutuu kovalle rasitukselle. Jos alat kippaamaan samana päivänä, ehkä jo muutaman tunnin päästä reenistä(jolloin ruokailu saattaa jäädä kaikessa tohinassa vähäiseksi) niin alkaako se kroppa palautumaan alkoholin vaikutuksesta? Lihakset saattaa vaan kipeytyä kun katabolia jyllääääääääää!

1)Alkoholi laskee testotasoja (erittyykö kortisolia??)
2)alkaa tyhjentämään glykokeenivarastoja
3)kehon nestetasapaino järkkyy kun kuset koko aika
4)et syö välttämättä tarpeeksi
5)valvot helvetin myöhään
6)humalatila estää hermoston hienomotoriikan kehittämisen.

(En ole varma kuinka paljon tällä kaikella on merkitystä hermoston ja lihasten palautumiselle kovasta treenistä, mutta veikkaan, että tämän takia urheilijoiden juomista säädellään.)

ELI siksi pidän mieluummin lepopäivän, jos tiedän että kuppia on tiedossa. Voisi kuvitella, että keho ei joudu alkuunkaan niin kovalle rasitukselle alkoholin takia jos jätän treenaamatta. Varmaa ainakin on, ettei tule takapakkia.

Ja jos lihakset palautuu vaikka kaksi päivää, eli korjaa lihasvaurioita kaksi päivää, niin siinä tapauksessahan on lapsellista treenata jos tietää tenuttavansa seuraavana päivänä?

No itse ainakin kuvittelen, että se treenin jälkeinen vuorokausi on sen palautumisen kannalta merkityksellisempi. Runno jalat salilla muusiksi ja voit valita, otatko seuraavan jalkatreenin mieluummin 24 vai 36 tunnin päästä.

Ja tuota jälkimmäistä juuri ihmettelen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom