Alkoholi ja lihakset...

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja skarkka
  • Aloitettu Aloitettu
Mulla ainakin vaikuttaa negatiivisesti ja paljon. Perjantaina känni päälle, lauantai krapulassa huonoilla ruuilla, maanantaihin mennessä esim. penkissä sarjapainot tippunu 80kg-->70kg. Toisaalta mulla yleensä häviää se 5kg painoakin ryyppyreissun seurauksena. Sen takia en paljoa alkoholia harrastakkaan.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla ainakin vaikuttaa negatiivisesti ja paljon. Perjantaina känni päälle, lauantai krapulassa huonoilla ruuilla, maanantaihin mennessä esim. penkissä sarjapainot tippunu 80kg-->70kg. Toisaalta mulla yleensä häviää se 5kg painoakin ryyppyreissun seurauksena. Sen takia en paljoa alkoholia harrastakkaan.
Pakko kyllä kompata. Viime viikonloppuna tuli pitkästä aikaa keitottua vähän reilummin ja meni kyllä treenit siinä pilalle ku muutamaan päivään tullut syötyä oikein mitään eikä pystynyt treenaamaankaan. Tuntuu että aina menee useamman viikon treenit hukkaan ku juo kunnolla. Nykyään tuleekin onneksi otettua harvemmin, joka viikonloppuhan täällä jotain menoa olis ja yritetään johonkin houkutella mutta eipä silti tule maisteltua ku ehkä kerran parissa kuukaudessa keskimäärin.
 
Toi baarissa käyminen on tosiaankin aika iso rahareikä (varsinkin opiskelijoilla, ja sitten itketään ku ei oo rahaa harrastaa ym..) ja joskus sitä ei uskaltanu edes ajatella paljonko sinne taas tuli "sijotettua" rahaa viime yönä... Jokaviikonloppusen dokaamisen kun lopetti niin rahaa on melkeen tuplasti käytettävänä mitä oli kun juoksenteli baareissa joka viikonloppu.. Kaiken lisäks yleinen fiilis on 100x parempi ja laskutkin tulee maksettua ajallaan ilman hampaiden kiristelyä kun ei tarvi miettiä paljonko tarvii rahaa taas viikonloppuna...

Tuo on jo aika pahaa itselleen valehtelemista että sanotaan että "ei se niin paljoa vaikuta kehitykseen" ym... olkaa pari kuukautta selvinpäin ja miettikää asiaa uudemman kerran...

Kovimmat juojat opiskelumaailmassa ei kyllä harrasta mitään liikuntaa, se on selvä se. Kun ei ole aikaa, jaksamista eikä rahaa. Alkoholi vetää sen verran veltoksi mielalanvaihteluineen, krapuloineen, ruokahaluttomuuden suhteen ja muineen, että jos 2-3 kertaa viikossa tinttaa juominkia alas, niin voi unohtaa kyllä motivaation rankempaan treenaukseen. Ja kehityksestäkin voi unelmoida vaan jos sinne salille asti edes pääsee ja sillonki tehdään vähän juosten kusten koko homma. Sitten kun ei tule tuloksia, tippuu motivaatio ja loppuu harrastus ja sitten jatketaan lisää juomista. On noita tapauksia nähty.:D

Ja äskeiseen ketjuun viitaten joku sanoi, että jos ei treeni ei mene koskaan hukkaan jos juo. Jos treenaa ja juo perseet, ei tapahdu parasta palautumista mitä vaaditaan kehitykseen. Palautuminen on taas parasta kehitystä. Jos ei palaudu, ei myöskään kehity. Simple as that. Hukkaan se treeni menee siltä kertaa jos illalla juo kattoi sitä lihasmassan tai voiman kannalta. Sillä tuskin vaan on käytännön merkitystä pidemmällä aikavälillä kun kaikki muut vaikuttavat asiat on vaan kunnossa.

Jotkut on ennen väittäny tässä ketjussa, että kunnon juominen nostaa seuraavan päivänä krapulassa voimatasoja ( kun sinne salille krapulassa pakko mennä kun morkkis eikä auta olla poiskaan) ja rauta kulkee kevyemmin kuin ikinä. Ihmekkö tuo nyt on kun viinassa sen verran energiaakin. Vetäskääpä vaikka 6000 kcal plussille normipäivän syömisten lisäksi ja käykää sitten treenaamassa. Kulkeehan se treeni paremmin selkeästi.:D
 
Viina tottakai vain parantaa tuloksia..ja ne jotka ei juo on vässyköitä ja ruikuttajia. ja se on totuus.[/QUOTE

Totta puhut, tulokset paranevat huomattavasti ainakin silloin ku näitä tuloksia kerrotaan 3 promillen humalassa.. Kuultu monta kertaa millainen huippu atleetti tämä baarin ryytynein kaveri onkaan ;)
 
Lawless: En tie mikä tekee vässyköitä tyypeistä, jotka juovat harvemmin.. Ja ihan vaan heittona, kuinkahan paljon Mentula juo alkoholia? Ja siinä sulle vässykkä vai.. Mun mielest ne on kovempia jätkiä,jotka pystyy sen korkin kiinni pitämään.
 
Lawless: En tie mikä tekee vässyköitä tyypeistä, jotka juovat harvemmin.. Ja ihan vaan heittona, kuinkahan paljon Mentula juo alkoholia? Ja siinä sulle vässykkä vai.. Mun mielest ne on kovempia jätkiä,jotka pystyy sen korkin kiinni pitämään.

Ny ajetaan miinaan useemman toimesta... :D

Onhan palautuminen ihan eri tasolla ollut kun muistelee sitä pahinta ryyppyaikaa, nyt puol vuotta juomatta ja alkanut se maaginen penkkikin kulkemaan pareve.
 
Hassuinta muuten on että kun ei oo aikoihin ryypännyt kun satunnaisesti, niin ei juurikaan tee mieli koskea alkoholiin.. Joka viikonloppu kun joskus ryyppäs ni oli vaikeeta pitää kuukaudenkin tauko viinasta, keksi jotain ihmeen paskoja tekosyitä aina... Mutta eihän 1-2 kertaa viikossa tee kenestäkään vielä alkoholiriippuvaista???
 
Mutta eihän 1-2 kertaa viikossa tee kenestäkään vielä alkoholiriippuvaista???

Ei varmaankaan, mutta viinahammas muistuttaa varmasti olemassaolostaan. Varsinkin jos vetää ihan reilusti humalaan asti.

Kyllä ainakin omakohtaisista kokemuksista voin sanoa, että alkoholi hidastaa kehitystä paljon. Kännit, krapulat ja morkkikset ottavat veronsa.
 
Mulla on ollu tässä jo pitemmän aikaa tapana nauttia silloin tällöin 1-2 pulloa olutta illan aikana tv:tä katsellessa tms. Tuntuu, että saisin nukuttuakin paremmin kuin täysin ilman alkoholia. Ehkä kerran kuukaudessa tulee kyllä otettua vähän enemmänkin (8-12 olutta), mutta silloin juominen aloitetaan jo iltapäivästä ja illan mittaa tulee samalla syötyä hyvin ruokaa (yleensä grillaan kaikenlaista). Eipä ole mitenkään radikaalisti haitannut kehittymistä tälläinen alkoholin käyttö. On tietysti ihan eri asia vetää kunnon kännit, mutta mutta...
 
Mulla on ollu tässä jo pitemmän aikaa tapana nauttia silloin tällöin 1-2 pulloa olutta illan aikana tv:tä katsellessa tms. Tuntuu, että saisin nukuttuakin paremmin kuin täysin ilman alkoholia. Ehkä kerran kuukaudessa tulee kyllä otettua vähän enemmänkin (8-12 olutta), mutta silloin juominen aloitetaan jo iltapäivästä ja illan mittaa tulee samalla syötyä hyvin ruokaa (yleensä grillaan kaikenlaista). Eipä ole mitenkään radikaalisti haitannut kehittymistä tälläinen alkoholin käyttö. On tietysti ihan eri asia vetää kunnon kännit, mutta mutta...

Oon joskus lukenu että jos alkoholia nauttii ja seuraa samanlaista "väsymystä" kuin sulla, olis testosteronituotannossa jotain häikkää.. Esim mä en pysty juomaan 1-2 kaljaa ilman että pyörin sängyssä kuin lapamato anorektikon suolessa.. Alkoholi jossainmäärin nostaa testosteronituotantoa, mutta tippuu aika jyrkästi alaspäin kun juodaan enempi..
 
krapulan lisäksi keiton runsaasti ottaminen tuo usein myös muita ongelmia, kuten kaikki tapaturmat yms, varsinkin minulla:D lienekkö nytkin ranne murtunut prkl:david: ei kauheesti treenata rikkinäisellä ranteella...
 
Oon joskus lukenu että jos alkoholia nauttii ja seuraa samanlaista "väsymystä" kuin sulla, olis testosteronituotannossa jotain häikkää.. Esim mä en pysty juomaan 1-2 kaljaa ilman että pyörin sängyssä kuin lapamato anorektikon suolessa.. Alkoholi jossainmäärin nostaa testosteronituotantoa, mutta tippuu aika jyrkästi alaspäin kun juodaan enempi..

Mulla se on niin, että jos juon enemmän kuin 2 olutta niin nukkumisesta ei tuu mitään. Ja jos ei mee suht pian nukkumaan sen jälkeen, kun on saanut oluet juotua niin silloin ei myöskään saa nukuttua. En sitte tiedä omasta testosteronituotannosta, että missä kunnossa se on, mutta ainakin kehitystä tulee treenatessa.
 
Oon joskus lukenu että jos alkoholia nauttii ja seuraa samanlaista "väsymystä" kuin sulla, olis testosteronituotannossa jotain häikkää.. Esim mä en pysty juomaan 1-2 kaljaa ilman että pyörin sängyssä kuin lapamato anorektikon suolessa.. Alkoholi jossainmäärin nostaa testosteronituotantoa, mutta tippuu aika jyrkästi alaspäin kun juodaan enempi..

no sit kuulun kanssa niihin joilla on tuotannossa häikkää. Mistä oot lukenu?
 
no sit kuulun kanssa niihin joilla on tuotannossa häikkää. Mistä oot lukenu?


En muista mistä sen luin, siitä on useampi vuosi jo aikaa, ja ei tunnu löytyvän mitään järkevää googlesta tohon liittyen kun kaikki tutkimukset ym on että alkoholi laskee testosteronia miehillä... Tosta voidaan päätellä että jos testosteronintuotanto on jo valmiiksi alhaista ja nautitaan alkoholia = väsyttää..

Jahas, löyty ihan Alkon sivuilta sitten vähän aiheesta.. Tosin siinä ei ollu mitään hormonituotannosta ym...: http://www.alko.fi/fi/4D7E0923F60AFBADC22575610038616B?opendocument&src=5,1




Hmm:
FM, tutkija Susanna Apterin Suomen Lääkärilehdessä 23/ 2006 julkaisemassa artikkelissa oikaistaan myös väärää käsitystä siitä että lyhytaikainen alkoholin käyttö saattaisi tilapäisesti nostaa miehen testosteronipitoisuutta. Testosteronitasossa tapahtuu laskua sekä lyhyt- että pitkäaikaisen juomisen aikana. Lähde: FM,tutkija Susanna Apter Suomen Lääkärilehti 23/2006

Tässä jotain, itse aiheeseen liittyen:
Hilpeäkin känni on elimistölle koettelemus, johon se vastaa lisäämällä stressihormoni kortisolin eritystä. Tämä puolestaan lietsoo adrenaliinia ja noradrenaliinia, jotka voivat aiheuttaa vapinaa, hikoilua, ärtyisyyttä ja ahdistusta.

3. Alkoholin pitkäaikaisvaikutukset urheilijalle

* Humalatilassa elimistön glykogeenivarastot tavallisesti tyhjenevät täysin ja energiavarastojen uudelleen rakentaminen vie useita päiviä
* Alkoholi heikentää kehon immuniteettijärjestelmää ja lisää siten infektioriskiä
* Pitkäaikainen alkoholin käyttö tuhoaa paljon hermosoluja, joiden tilalle ei synny enää uusia. Näin toimintakyky heikkenee ja ikääntyminen etenee tavallista nopeammin
* Runsas juominen altistaa sydän-, maksa- ja haimaongelmille
* Pitkäaikaiskäytössä lihasten hienorakenteissa tapahtuu muutoksia ja nopeat lihassyyt pienenevät

Heh, alkoholilla näyttäis olevan päinvastanen vaikutus testosteronituotantoon naisilla kuin miehillä: http://www.ktl.fi/portal/suomi/julk...alkoholin_vaikutus_naisen_hormonitasapainoon/
 
Pari punttikaveria nollaa viikolla tulleen tilanteen ryyppäämällä koko viikonlopun, ja sitten satelee kysymyksiä miksi en kehity? Kuitenkin kun nämä jampat ovat itseni kanssa hyvin samanikäisiä 15-16v. Niin se pienikin määrä alkoholia vaikuttaa pirusti. Itse otan ehkä pari kertaa vuodessa enkä silloinkaan edes humalaan asti. :jahas:
 
100% Kehitys, 100% Raittius

Katselin tätä threadia ja ajattelin hieman kirjoittaa aiheesta. Itsellä nyt on takana tuollainen vuosi ja kolme kuukautta täydellistä raittiutta. Treeniä on tullut vedettyä 15-vuotiaasta välillä paremmalla menestyksellä ja välillä huonommalla. Pääosin huonompiin kausiin syynä on ollut ajoittainen alkoholin suurkulutus, joka todellakin syö kaiken rakennetun lihaksen päältä pois...eli oli aika muuttaa elämän tapoja täydellisesti ja jättää kaikki sellaiset asiat pois, jotka vievät ns. sosiaaliseen juomiseen. En ole katunut päätöstäni sekuntiakaan. Ei tupakkaa, ei alkoholia, kunnolla treeniä, sekä aerobista että punttia. BJJ tuli myös mukaan. Alkoholilla on todella huonoja vaikutuksia henkiseen ja fyysiseen tasapainoon. Mikä parasta, sellaiset sosiaaliset kontaktit ovat jääneet kokonaan pois kuvioista, joita voisi kutsua ns. "ryyppykavereiksi". Jos haluaa tehdä 100% tulosta, on myös tehtävä uhrauksia sen eteen. Se että on kovajätkä muiden kännääjien silmissä, ei ole kovin kauas kantatoista ajattelua. Tärkeintä mielestäni on sellainen ajattelutapa että ei välitä siitä mitä muut ajattelevat, vaan siitä mitä itse ajattelee. En löydä yhtään hyvää puolta alkoholin käytöstä. Tosin en kyseisen aineen käytöstä muita moralisoi, koska se ei ole minun tehtäväni. Voin vain kertoa miten se vaikuttaa minuun negatiivisesti ja muut voivat tehdä sitten omat päätelmänsä kannattaako kyseistä "myrkkyä" käyttää edes desinfiointiaineena. Alkoholin pitkäaikaiskäyttö aiheuttaa masennusta ja ahdistusta, joka on mielestäni sen suurin haitta. Tämä masennus/ahdistus taas johtaa vääjäämättä muihin ongelmiin. Treenit jäävät melkeinpä täysin siinä vaiheessa kun alkoholi tulee kuvioihin, alkoholi myös luo nuorilla hyvin pahasti vääristyneen minäkuvan. Yleensä tämä sitten johtaa näihin "voittamattomuus" ilmiöihin ja ongelmiin virkavallan kanssa. Taisi olla Poliisit sarjassa, missä yksi poliisi sanoi että jos ei olisi alkoholia maailmassa, Turun kaupungin viikonloppujen partiointiin riittäisi yksi partio.
Mutta supistettuna alkoholi vaikuttaa -> Tiputtaa testotasoja, laittaa rasva-aineen vaihdunnan sekaisin, laittaa aivojen hormonitasapainon sekaisin, pitkäaikainen käyttö masentaa, tekee ihmisen välinpitämättömäksi, estää lihaksiston kunnollisen rakentumisen palautumisen aikana. Tosin jos on muita myrkkyjä suonissa, jotka sitten korvaavat menetetyt testot, niin asia on sitten toinen. Jos on natu treenari, sanoisin että paras päihde on kunnon endorfiini pörinä helvetillisen treenin jälkeen. Ja saa sitä pesää muuten sitten ilman sitä alkoholiakin :pano: Ei muutakuin hyvät treenit kaikille!!! :puntti: :)
 

Suositut

Back
Ylös Bottom