On myös tutkittu että pienehkökin määrä alkoholia laskee testotasoja.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jos kieltää itseltään alkoholin käytön, niin voi senkin tehdä lungisti eikä hampaat irvessä paiviä laskien.Varmasti tässäkin ketjussa useasti toistettu asia: alkoholista ei ole mitään hyötyä lihaskasvuun. Haittoja kehitykselle varmasti liioitellaan, mutta haittoja on aina.
Itseasiassa nämä koko alkoholin "terveyshyödyt" - väitteet ovat hyvin kyseenalaisia. Itseasiassa on paljon viitteitä että alkoholissa itsessään ei olisi mitään hyötyä terveydelle edes pieninä annoksina esim. http://www.nytimes.com/2009/06/16/health/16alco.html?pagewanted=all
Se että vähäinen alkoholinkäyttö korreloi pidemmän eliniänodotuksen kanssa ei välttämättä liity mitenkään alkoholiin. Esimerkiksi piipun (ei savukkeiden) polttajat elävät keskimääräistä pidempään, mutta kukaan tuskin väittäisi että piipunpoltto itsessään parantaa terveyttä. Enemmänkin syitä on etsitty mm. piipunpolttajien lungimasta ja stressittömästä elämänasenteesta (ja luonnollisesti myös siitä että savua ei hengitetä keuhkoihin).
Tästä voisi tehdä vaikka päätelmän, että ihmiset jotka kieltäytyy alkoholista kategorisesti ovat todennäköisemmin myös muuten kontrollifriikkejä ja taipuvaisia stressaamaan asioita enemmän ja näin ollen elävät vähemmän aikaa. Vaikea olisi kuvitella että syynä olisi toksisen (=myrkyllisen) aineen kohtuukäytön "terveellisyys"
Jos kieltää itseltään alkoholin käytön, niin voi senkin tehdä lungisti eikä hampaat irvessä paiviä laskien.
jos elämä alkaa pyöriä niin täysillä salin ympärillä ettei uskalla edes viinaa juoda niin parempi lopettaa koko bodaus
Vai olisko kuitenki toisinpäin?
Joo eipä toi ryyppääminen paljoo tunnu haittaavan, vajaassa vuodessa noussut penkki +100:sta 145:een (tekniikallakin ollut toki osansa kehityksessä) ihan jokainen viikonloppu kuitenkin ryypännyt kunnolla, välillä kaksikin päivää kesällä enemmänkin. Mutta mun puolesta himobodarit voi vetää viikonloppusin proteiinipiikkiä ja mittailla habanympärystä sillä aikaa kun ite nautin elämästä
Mietis oisko se nyt 175 ilman ryyppäämistä ?
Se että kehitystä tapahtuu ryypätessäkin ei ole merkki siitä, ettei sillä ole vaikutusta.
Itse en ole 'himobodari' en edes käy salilla tällä hetkellä.
Ryyppääminen tosin ei vaan kiinnosta, viimeksi join alkoholia toissaviikolla etelän matkalla, mutta todennäköisesti seuraava kerta on syksyllä lapissa.
Sitten syksyn jälkeen voikin mennä keväälle, ennen seuraavaa olutta/siideriä tai naukkua.
Saunakaljoja jne. en oikein ole koskaan ottanut, lasi viiniä ruuan kanssa voi mennä sopivassa seurassa...
Kunnon känni... ehkä kerran vuodessa, tuskin sitäkään.
Mietis oisko se nyt 175 ilman ryyppäämistä ?
Se että kehitystä tapahtuu ryypätessäkin ei ole merkki siitä, ettei sillä ole vaikutusta..
Ei niitä mimmejä salilla ole, eikä niitä opi siellä salilla iskemään. Ja eikö se nyt ole ihan helvetin homoa bodata jostain muusta syystä kuin mimmien takia?
Tarkoitin niitä jotka jättää sosiaalisen elämän salitouhun takia ja parhaimmillaan herää yöllä syömään ettei proteiinisynteesi katkea yms. Tämä siis oma mielipide jokainen saa toki tehdä niin kuin haluaa.
Kyllä tämä mainittu vaikutus tuntuu hyvin pientä olevan. Mä olen koko alle kahden vuoden treeniurani aikana juonut keskimäärin VÄHINTÄÄN kerran viikossa tukevat kännit aktiivisen opiskelijatoiminnan ansiosta, ja silti kehitys on ollut sen verran rivakkaa että tuolla "naturaalien treenipainot" ketjussa epäiltiin joko douppaajaksi tai paskanpuhujaksi kun sinne erehdyin kerran kirjoittamaan (EDIT: muutenkin tuntemattomat useasti olettavat että olen treenannut vuosikausia tai kilpailumielessä tms kun tulee puheeksi). Tämä mielestäni ainakin omalla kohdallani nollaa senkin arvion että känni romahduttaisi testotasot viikoksi tms. Eihän mulla silloin olisi pitänyt tulla mitään kehitystä.
Kun täyttää 18v. niin onko sen jälkeen baarissa käyminen sosiaalisen elämän mittari? Sama asia kun pikkupoikana oltiin niin innoissaan urheilusta että monesti soiteltiin kavereille keskellä yötä kesälomalla että lähetään potkimaan palloa tai hyppäämään pituutta tai jotain muuta yhtä sosiaalivammaista, kun eihän sillon baareissa voinu käydä.
Well, fuck. Tajusin just että mun lapsuus on menny vituiks kun en oo päässy baareissa käymään.
Munmielestä intohimo johonkin tekee osaltaan elämisestä elämisen arvoista! On se sitten maalaaminen, urheilu.. noh vittu, pienoismallien kokoaminenkin ja postimerkkien keräily käy.