Alkoholi ja lihakset...

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja skarkka
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pari tuoppia/litra. Myös 0,8 promillesta kuullut. Laskee viikoksi, jonka jälkeen nousee - jokavklp reubaus pitää jatkuvasti alhaalla.

Ja eritykseen vaikuttavat tekijät määräytyy myös edellisviikkojen 'tekemisistä'...
 
Varmasti tässäkin ketjussa useasti toistettu asia: alkoholista ei ole mitään hyötyä lihaskasvuun. Haittoja kehitykselle varmasti liioitellaan, mutta haittoja on aina.
Itseasiassa nämä koko alkoholin "terveyshyödyt" - väitteet ovat hyvin kyseenalaisia. Itseasiassa on paljon viitteitä että alkoholissa itsessään ei olisi mitään hyötyä terveydelle edes pieninä annoksina esim. http://www.nytimes.com/2009/06/16/health/16alco.html?pagewanted=all

Se että vähäinen alkoholinkäyttö korreloi pidemmän eliniänodotuksen kanssa ei välttämättä liity mitenkään alkoholiin. Esimerkiksi piipun (ei savukkeiden) polttajat elävät keskimääräistä pidempään, mutta kukaan tuskin väittäisi että piipunpoltto itsessään parantaa terveyttä. Enemmänkin syitä on etsitty mm. piipunpolttajien lungimasta ja stressittömästä elämänasenteesta (ja luonnollisesti myös siitä että savua ei hengitetä keuhkoihin).
Tästä voisi tehdä vaikka päätelmän, että ihmiset jotka kieltäytyy alkoholista kategorisesti ovat todennäköisemmin myös muuten kontrollifriikkejä ja taipuvaisia stressaamaan asioita enemmän ja näin ollen elävät vähemmän aikaa. Vaikea olisi kuvitella että syynä olisi toksisen (=myrkyllisen) aineen kohtuukäytön "terveellisyys"
 
Varmasti tässäkin ketjussa useasti toistettu asia: alkoholista ei ole mitään hyötyä lihaskasvuun. Haittoja kehitykselle varmasti liioitellaan, mutta haittoja on aina.
Itseasiassa nämä koko alkoholin "terveyshyödyt" - väitteet ovat hyvin kyseenalaisia. Itseasiassa on paljon viitteitä että alkoholissa itsessään ei olisi mitään hyötyä terveydelle edes pieninä annoksina esim. http://www.nytimes.com/2009/06/16/health/16alco.html?pagewanted=all

Se että vähäinen alkoholinkäyttö korreloi pidemmän eliniänodotuksen kanssa ei välttämättä liity mitenkään alkoholiin. Esimerkiksi piipun (ei savukkeiden) polttajat elävät keskimääräistä pidempään, mutta kukaan tuskin väittäisi että piipunpoltto itsessään parantaa terveyttä. Enemmänkin syitä on etsitty mm. piipunpolttajien lungimasta ja stressittömästä elämänasenteesta (ja luonnollisesti myös siitä että savua ei hengitetä keuhkoihin).
Tästä voisi tehdä vaikka päätelmän, että ihmiset jotka kieltäytyy alkoholista kategorisesti ovat todennäköisemmin myös muuten kontrollifriikkejä ja taipuvaisia stressaamaan asioita enemmän ja näin ollen elävät vähemmän aikaa. Vaikea olisi kuvitella että syynä olisi toksisen (=myrkyllisen) aineen kohtuukäytön "terveellisyys"
Jos kieltää itseltään alkoholin käytön, niin voi senkin tehdä lungisti eikä hampaat irvessä paiviä laskien.
 
Jos kieltää itseltään alkoholin käytön, niin voi senkin tehdä lungisti eikä hampaat irvessä paiviä laskien.

Tämä on totta, siksi kursivoin kohdan todennäköisemmin :) spekulointiahan tuo muutenkin oli
 
Ite oon tässä viimesen puoli vuotta juonut sen perjantain ja lauantain ihan kunnolla,ja silti on tulosta tullu joten kuten.
Ja nyt viimesen kuukauden aikana oon juonut vähintään 4 päivää viikossa niin huomaa että penkissä on tulokset hiukan(vajaa 10kg) tippunu,maastavetoon ei oo vaikuttanu mitenkään.Niin ja osittain voi tulosten laskuun tehdä seki että oon ollu viikon kipee,sit viikon terve ja sit olin taas viikon kipee heti perään.

Mutta itse en ainakaan aijo tinkiä elämän pienistä iloista vaikka sitten saiskin vähä nopeemmin tuloksia.
 
jos elämä alkaa pyöriä niin täysillä salin ympärillä ettei uskalla edes viinaa juoda niin parempi lopettaa koko bodaus

Vai olisko kuitenki toisinpäin?

Varmaan kumpaankin päin noin.

Enpä minäkään paskassa kunnossa ole vaikka näin kesällä sitä kaljaa tulee juotua 2-3 tölkkiä päivässä ihan janojuomana, etenkin nyt kun pihahommia tekee. Kottikärryt ja lapio ei liiku ilman voiteluainetta. ;)

Jos kaikki elämässä pitää miettiä salin kautta niin ihan yhtälailla on pienen itsetutkiskelun paikka kuin sekin että juopottelu ohjaa tekemistä ja haittaa esim. työntekoa, parisuhdetta mitä tahansa.
 
Joo eipä toi ryyppääminen paljoo tunnu haittaavan, vajaassa vuodessa noussut penkki +100:sta 145:een (tekniikallakin ollut toki osansa kehityksessä) ihan jokainen viikonloppu kuitenkin ryypännyt kunnolla, välillä kaksikin päivää kesällä enemmänkin. Mutta mun puolesta himobodarit voi vetää viikonloppusin proteiinipiikkiä ja mittailla habanympärystä sillä aikaa kun ite nautin elämästä :)
 
Itselläni oli viime vuonna semmonen vaihe elämässä, että alkoholia en juonut juuri ollenkaan. Sali on se no.1 juttu. Tämä vuosi on mennyt sitten enemmän kavereiden kanssa elämää harrastaessa. Salillakin olen käynyt 4 kertaa viikossa ja tulosta tulee vaikka kuningasta tuleekin otettua lähes joka vkl! Mutta se on elämää ja kesästä pitää nauttia.

Vähän harmittaa tuo viime vuosi, kun se meni erakon elämää viettäessä :(
 
En tiedä kyllä miten tuo etanoli sitten vaikuttaa lihasten kasvuun/säilymiseen, mutta sehän on fakta, että lämpö, alkoholit ja raskasmetallit tuhoavat valkuaisaineita. Koittakaa vaikka kotona: riko kananmuna, erottele valkuainen kulhoon (tee keltuaiselle mitä haluat :D). Kaada valkuaisen päälle tilkka vodkaa, sekoita ja odota vaikka 12 tuntia. Sama toimii myös vaikka elohopealla. Kappas valkuainenhan on kovettunut. Siitähän se alkoholimyrkytys (=sammuminen) johtuu, että veren valkuaisaineet alkaa koaguloitua.

Alkoholia olen vuosia sitten "maistanut" mutta eipä kyllä vähempää voisi tehdä mieli vetää viinaa tai edes kaljaa "Ihan huvikseen vaan" saatikka sitten koska on juhannus, joulu, vappu, pääsiäinen, nimipäivä, syntymäpäivä, pitkäperjantai, helatorstai, kiirastorstai, helluntai, palmusunnuntai tai edes naapurin Penan viiskymppiset. Ja aina saa kyllä selittää, että "Miks sä et juo kaljaa, miks sä et juo kaljaa?", että jos annetaan ihmisten tehdä ne omat päätökset itse, en minäkään kysy miksi joku juo kaljaa. Ja ne absolutistitiukkapipopelkurimammanpoikanössöpaska puheet vois kanssa lopettaa. Kiitosh :D.
 
Joo eipä toi ryyppääminen paljoo tunnu haittaavan, vajaassa vuodessa noussut penkki +100:sta 145:een (tekniikallakin ollut toki osansa kehityksessä) ihan jokainen viikonloppu kuitenkin ryypännyt kunnolla, välillä kaksikin päivää kesällä enemmänkin. Mutta mun puolesta himobodarit voi vetää viikonloppusin proteiinipiikkiä ja mittailla habanympärystä sillä aikaa kun ite nautin elämästä :)

Mietis oisko se nyt 175 ilman ryyppäämistä ?
Se että kehitystä tapahtuu ryypätessäkin ei ole merkki siitä, ettei sillä ole vaikutusta.

Itse en ole 'himobodari' en edes käy salilla tällä hetkellä.
Ryyppääminen tosin ei vaan kiinnosta, viimeksi join alkoholia toissaviikolla etelän matkalla, mutta todennäköisesti seuraava kerta on syksyllä lapissa.
Sitten syksyn jälkeen voikin mennä keväälle, ennen seuraavaa olutta/siideriä tai naukkua.
Saunakaljoja jne. en oikein ole koskaan ottanut, lasi viiniä ruuan kanssa voi mennä sopivassa seurassa...

Kunnon känni... ehkä kerran vuodessa, tuskin sitäkään.
 
Mulla vaikuttaa alkoholi ainakin tosi paljon treenitehoihin ja ennen kaikkea siihen motivaatioon. Tosi harvoin tulee nykyään juotua. Eikä se ole edes niin kivaa jos sitä joka vkl harrastaa.
 
Mietis oisko se nyt 175 ilman ryyppäämistä ?
Se että kehitystä tapahtuu ryypätessäkin ei ole merkki siitä, ettei sillä ole vaikutusta.

Itse en ole 'himobodari' en edes käy salilla tällä hetkellä.
Ryyppääminen tosin ei vaan kiinnosta, viimeksi join alkoholia toissaviikolla etelän matkalla, mutta todennäköisesti seuraava kerta on syksyllä lapissa.
Sitten syksyn jälkeen voikin mennä keväälle, ennen seuraavaa olutta/siideriä tai naukkua.
Saunakaljoja jne. en oikein ole koskaan ottanut, lasi viiniä ruuan kanssa voi mennä sopivassa seurassa...

Kunnon känni... ehkä kerran vuodessa, tuskin sitäkään.

Jep. En tarkoittanutkaan että kaikki ovat himobodareita jotka eivät ryyppää. Tarkoitin niitä jotka jättää sosiaalisen elämän salitouhun takia ja parhaimmillaan herää yöllä syömään ettei proteiinisynteesi katkea yms. Tämä siis oma mielipide jokainen saa toki tehdä niin kuin haluaa.
 
Mietis oisko se nyt 175 ilman ryyppäämistä ?
Se että kehitystä tapahtuu ryypätessäkin ei ole merkki siitä, ettei sillä ole vaikutusta..

Kyllä tämä mainittu vaikutus tuntuu hyvin pientä olevan. Mä olen koko alle kahden vuoden treeniurani aikana juonut keskimäärin VÄHINTÄÄN kerran viikossa tukevat kännit aktiivisen opiskelijatoiminnan ansiosta, ja silti kehitys on ollut sen verran rivakkaa että tuolla "naturaalien treenipainot" ketjussa epäiltiin joko douppaajaksi tai paskanpuhujaksi kun sinne erehdyin kerran kirjoittamaan (EDIT: muutenkin tuntemattomat useasti olettavat että olen treenannut vuosikausia tai kilpailumielessä tms kun tulee puheeksi). Tämä mielestäni ainakin omalla kohdallani nollaa senkin arvion että känni romahduttaisi testotasot viikoksi tms. Eihän mulla silloin olisi pitänyt tulla mitään kehitystä.

Eli mun ohjeeni salia harrastavalle nuorelle kuuluu: juo ihan rohkeasti vaan jos mielesi tekee. Se ei todellakaan tuhoa sun viikon treenejäsi tai pilaa palautumistasi, niinkuin jotkut fanaatikot täällä selittävät. Darrapäivää seuraavana päivänä voi treenata ihan täysillä ja täysin tehoin, kunhan sen darrapäivän käyttää kunnolla lepäämiseen. En toki väitä että viinasta hyötyäkään olisi kehittymiseen, mutta on elämässä tärkeämpiäkin asioita kuin salilla käynti. Ei niitä mimmejä salilla ole, eikä niitä opi siellä salilla iskemään. Ja eikö se nyt ole ihan helvetin homoa bodata jostain muusta syystä kuin mimmien takia? :)

Urheilijat (kisoissa käyvät) toki erikseen, silloin ymmärrän ettei varsinkaan kisakausina läträtä viinan kanssa.
 
Ei niitä mimmejä salilla ole, eikä niitä opi siellä salilla iskemään. Ja eikö se nyt ole ihan helvetin homoa bodata jostain muusta syystä kuin mimmien takia? :)

Oh boy, here we go
 
Aikoinaan pystyi treenaan kovaa ja kehittymään vaikka olisi vkl ottanut reilusti eli ei muistia vkl.. nykyään tulee kovat darrat ja vie unet täysin pidemmäksi aikaa et haitta on melko suuri,laskee testoja>nostaa estroja ym kivaa.. valitettavasti. noh tähän auttaa kun ottaa harvemmin mut varsinkin näin kesästä se tahtoo olla melko vaikeeta koska seurustelu ihmisten kanssa vaatii kännit :D
 
Tarkoitin niitä jotka jättää sosiaalisen elämän salitouhun takia ja parhaimmillaan herää yöllä syömään ettei proteiinisynteesi katkea yms. Tämä siis oma mielipide jokainen saa toki tehdä niin kuin haluaa.

Kun täyttää 18v. niin onko sen jälkeen baarissa käyminen sosiaalisen elämän mittari? Sama asia kun pikkupoikana oltiin niin innoissaan urheilusta että monesti soiteltiin kavereille keskellä yötä kesälomalla että lähetään potkimaan palloa tai hyppäämään pituutta tai jotain muuta yhtä sosiaalivammaista, kun eihän sillon baareissa voinu käydä.

Well, fuck. Tajusin just että mun lapsuus on menny vituiks kun en oo päässy baareissa käymään.

Munmielestä intohimo johonkin tekee osaltaan elämisestä elämisen arvoista! On se sitten maalaaminen, urheilu.. noh vittu, pienoismallien kokoaminenkin ja postimerkkien keräily käy.
 
Kyllä tämä mainittu vaikutus tuntuu hyvin pientä olevan. Mä olen koko alle kahden vuoden treeniurani aikana juonut keskimäärin VÄHINTÄÄN kerran viikossa tukevat kännit aktiivisen opiskelijatoiminnan ansiosta, ja silti kehitys on ollut sen verran rivakkaa että tuolla "naturaalien treenipainot" ketjussa epäiltiin joko douppaajaksi tai paskanpuhujaksi kun sinne erehdyin kerran kirjoittamaan (EDIT: muutenkin tuntemattomat useasti olettavat että olen treenannut vuosikausia tai kilpailumielessä tms kun tulee puheeksi). Tämä mielestäni ainakin omalla kohdallani nollaa senkin arvion että känni romahduttaisi testotasot viikoksi tms. Eihän mulla silloin olisi pitänyt tulla mitään kehitystä.


Oot vielä näemmä tuossa musta-valkoinen iässä, eli kerrotaas vähän tarkemmin.

Sun kehitys voisi olla vielä parempaa, jos pitäisit sen viinan vaikka kerran 2kk tmv. vähäisellä tasolla.
Jos sä väität että olet fysiologisesti erilainen ihminen, eli alkoholi ei vaikuta sun hormonitoimintaan, niin kokeillaan.
Ole 1kk juomatta ja mittauta testotasot, simppeli verikoe.
Juo pe-la ja mittauta maanantaina testotasot, kokeile vielä torstainakin sama homma.
Sitten tulokset tänne esille.

Niin ja kyllä se vaan se parempi osa vastakkaisesta sukupuolesta useasti löytyy sieltä salilta, kuin kääliönä baarista bongailemalla :D
 
Kun täyttää 18v. niin onko sen jälkeen baarissa käyminen sosiaalisen elämän mittari? Sama asia kun pikkupoikana oltiin niin innoissaan urheilusta että monesti soiteltiin kavereille keskellä yötä kesälomalla että lähetään potkimaan palloa tai hyppäämään pituutta tai jotain muuta yhtä sosiaalivammaista, kun eihän sillon baareissa voinu käydä.

Well, fuck. Tajusin just että mun lapsuus on menny vituiks kun en oo päässy baareissa käymään.

Munmielestä intohimo johonkin tekee osaltaan elämisestä elämisen arvoista! On se sitten maalaaminen, urheilu.. noh vittu, pienoismallien kokoaminenkin ja postimerkkien keräily käy.

Tossa viestissä mainittukaan sanaa baari :D Mutta näköjään osu ihan kohalleen ja nyt katkerana kolmekymppisenä avaudut kun ainoa kaveri on penkki :)
 
Ehkä pahin asia kännien ottamisessa on tuo treeni- ja ruokavalion raju motivaation tipahtaminen... Ja sitä kautta ottaa kehitys jopa takapakkia. Välillä muutenkin motivaationpuutetta pitää jatkuvasti puhdasta ruokavaliota yllä niin ei tuo alkoholin ryystäminen sitä ainakaan auta. Parempi olla sitten ilman tai 1-2 kertaa vuodessa.

Edit. Reenikaverien kanssa ollaan naureskeltu sitä, että jos ei treenais niin ryyppäis joka päivä :hyper:
 

Suositut

Back
Ylös Bottom