Alkoholi ja lihakset...

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja skarkka
  • Aloitettu Aloitettu
Kyllähän se viina kehitystä syö ja paljon jos sitä lähes viikoittain ottaa, ainakin itse huomaan että palautiminen hidastuu todella paljon. Nykyään itse tulee otettua 2-4 kertaan vuodessa ja suht maltillisesti, sijoitan se ryyppäämisen aina joko kevyen viikon loppupuolelle tai sitten kevyen viikon alkuun, muuten kun tulee treenattua se 5-6kertaa viikossa niin ei se ryyppääminen vaan sinne mahdu.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tossa viestissä mainittukaan sanaa baari :D Mutta näköjään osu ihan kohalleen ja nyt katkerana kolmekymppisenä avaudut kun ainoa kaveri on penkki :)


Mun pointti oli lähinnä siinä että ihmisen täytyy olla vammanen jos ajattelee että sosiaalinen elämä vaatii alkoholia, ja että urheiluun (=ruokavalio/treeni/lepo) intohimoisesti suhtautuminen automaattisesti johtaa sosiaalisten suhteiden vähenemiseen. Mie skippaan baarireissut nykysin ihan suosiolla koska se haittaa treeniä, mutta ei mun sosiaaliset suhteet ole kärsiny mitenkään. Tosin en puhunu nyt itestäni, vaan yleisellä tasolla, vaikka nyt minuun tuon käänsitkin.

Homma pätee myös toisinpäin, varmasti suurin osa osaa myös liikkua, pitää hauskaa ja tulla, mennä ja olla ihmisten parissa selvinpäin, ilman että treeni kärsii vaikka se suurin intohimo elämässä olisikin.

MUN mielestä dokaamisessa ei vaan ole mitään järkeä, treenaa tai ei, mutta ei mua myöskään haittaa muiden juominen enkä koe että mulla olis tarvetta kritisoida ihmisiä juomisesta. Osaan kyllä juoda itsekin, mutta aika harvoin.

Ja ei, en herää yöllä syömään.
 
Mun pointti oli lähinnä siinä että ihmisen täytyy olla vammanen jos ajattelee että sosiaalinen elämä vaatii alkoholia, ja että urheiluun (=ruokavalio/treeni/lepo) intohimoisesti suhtautuminen automaattisesti johtaa sosiaalisten suhteiden vähenemiseen. Mie skippaan baarireissut nykysin ihan suosiolla koska se haittaa treeniä, mutta ei mun sosiaaliset suhteet ole kärsiny mitenkään. Tosin en puhunu nyt itestäni, vaan yleisellä tasolla, vaikka nyt minuun tuon käänsitkin.

Homma pätee myös toisinpäin, varmasti suurin osa osaa myös liikkua, pitää hauskaa ja tulla, mennä ja olla ihmisten parissa selvinpäin, ilman että treeni kärsii vaikka se suurin intohimo elämässä olisikin.

MUN mielestä dokaamisessa ei vaan ole mitään järkeä, treenaa tai ei, mutta ei mua myöskään haittaa muiden juominen enkä koe että mulla olis tarvetta kritisoida ihmisiä juomisesta. Osaan kyllä juoda itsekin, mutta aika harvoin.

Ja ei, en herää yöllä syömään.

Itse käänsit tuon itseesi kun taisi kolahtaa, aloithan puhumaan jo omasta lapsuudestasi :D Joillain se kavereiden kanssa ryyppääminen on vaan aika iso osa elämää varsinkin tietyssä iässä ja tässä oli kyse siitä, että lopettaa sen kokonaan, ei ketään kiinnosta jos sinä keräilet niitä postimerkkejä sillä aikaa. En ajatellutkaan että se koskisi 100% suomen väestöstä vaikka tuosta avautumisen määrästä niin luulit :D Enkä myöskään sanonut missään vaiheessa, että ryyppääminen olisi ainoa sosiaalinen asia, se on vain yksi miljoonista. Lähe säkin vaan ulos kaljalle ja lopeta toi toisten sanojen vääristely. :pano:
 
Joillain se kavereiden kanssa ryyppääminen on vaan aika iso osa elämää ...ei ketään kiinnosta jos sinä keräilet niitä postimerkkejä sillä aikaa. ...Lähe säkin vaan ulos kaljalle ja lopeta toi toisten sanojen vääristely. :pano:

Nostat nyt itsesi sille "alkoholijakkaralle" ja kuvittelet, että kaikki "sosiaalinen" paras tulee sen kännin kautta. Nuori kloppi, ymmärrettäköön. Joku harjoittaa tuollaista silti koko ikänsä. Itse olen jo tähänkin ikään mennessä turtunut sellaiseksi juopoksi (nykyään ryyppään vain yksin, tai tarkoin valitussa seurassa), että näen järjen siinä, kun joku osaa nauttia elämästään selvänä. Moni aiempi toiminta tulikin katsottua "kännilasien" läpi ja vaikka silloin hetkessä oli hauskaa, niin harvoin muistelin niitä tapahtumia lämmöllä silloin, kun olin myöhemmin selvinnyt. Toki toisia se ei vaan kiinnosta, mitä kännissä hölmöilee, onko se sitä vahvaa itsetuntoa? Isoin pointti itsellä tässä on ehkä se oma minäkäsitys ja identiteetti, jotka menevät sekaisin alkoholin kanssa, kun silloin sitä on jotain muuta, kuin oikeasti on. Koin pahaa oloa siitä, että monet sosiaaliset suhteet olin solminut kännissä ja he näkivät minut sellaisena känni-Kaakku84:sena selvinpäinkin (olin tosin ihan suosittu, mutta silloin en ollut todellinen minä). Oikeasti olinkin jotain ihan muuta, enkä edes halunnut nähdä noita uusia tuttavuuksia selvinpäin.

EDIT: Sulla on ilmeisesti tulokset nousussa kuitenkin? -Se on hyvä! Olet ilmeisesti lahjakas punttaaja ja siksi on aika kapeakatseista alkaa yleisellä tasolla kertomaan, ettei alkoholin käyttö haittaa kehitystä. Kyllä se alkoholi silti sunkin kehitystä haittaa, muttei ilmeisesti kovin paljoa. Monella muulla se kehitys polkee vain paikallaan.
 
Itse käänsit tuon itseesi kun taisi kolahtaa, aloithan puhumaan jo omasta lapsuudestasi :D Joillain se kavereiden kanssa ryyppääminen on vaan aika iso osa elämää varsinkin tietyssä iässä ja tässä oli kyse siitä, että lopettaa sen kokonaan, ei ketään kiinnosta jos sinä keräilet niitä postimerkkejä sillä aikaa. En ajatellutkaan että se koskisi 100% suomen väestöstä vaikka tuosta avautumisen määrästä niin luulit :D Enkä myöskään sanonut missään vaiheessa, että ryyppääminen olisi ainoa sosiaalinen asia, se on vain yksi miljoonista. Lähe säkin vaan ulos kaljalle ja lopeta toi toisten sanojen vääristely. :pano:
Hauskaa voi olla ilman sitä kaljaakin. Alkuvuodesta olin kavereiden mukana baarissa joka viikonloppu, silti 9vk putkeen selvinpäin. Tuli siellä teinihelveteissä jopa vähän jorattuakin, ja ihan hauskaa oli ilman viinaakin. Toki kännissä yleensä vielä hauskempaa aina siihen aamuun asti, mutta jos tarvitsee sitä viinaa pitääkseen hauskaa niin sitten ei ole kyllä kaikki kohdallaan.
 
Kännissä _kaikki_ on usein kavereita keskenään, mutta selvinpäin on asia on usein toisin. Juominen kun loppuu niin osa kavereistakin katoaa sen sileän tien. Alkoholi on suomalaisessa kulttuurissa niin vahvasti mukana, että kun suurimmassa osassa sosiaalissa tilanteissa on viinaa mukana, niin jengi viihtyy paremmin, on helpompi olla ja se luonne muuttuu ihan toiseksi. Jos ennen on paljon tullu läträiltyä ennen viinan kanssa ja kokonaan kääntää kelkan raittiiseen elämään, niin baareissa ja ryyppykemuissa käyminen selvinpäin on kyllä yhtä kärsimysnäytelmää. Sitä kun ei oikein enää osaa ja pieniä sieviäkään ei osaa vetää kun se on kuitenkin kaikki tai ei mitään kun vähän huikkaa saa.
 
...pieniä sieviäkään ei osaa vetää kun se on kuitenkin kaikki tai ei mitään kun vähän huikkaa saa.

Niinpä. En ole koskaan osannut.

EDIT: Se on silti hieno juttu, kun joku osaa ottaa sievästi. Toisaalta en ymmärrä sellaisia ihmisiä ollenkaan. He sanovat, että maistelevat maun takia. Mitä vittua? -Kai niilläkin se alkoholi päähän nousee! Mulla ainakin lähtee turbo pyörimään heti, kun sen pienen nousun jo tunnistaa ja se loppuu sitten sammumiseen (toki seuraavana päivänä voi jatkaa ja yleensä niin käykin), eikä siinä paljoa kiinnosta jonkun vitun Merlotin vuosikerrat. Olen alkoholismiin taipuva, myönnettäköön. Kuitenkin mua vituttaa sellaiset ihmiset, jotka juovat itsensä pieneen hiprakkaan jollain kalliilla viinillä ja kertovat myöhemmin, että kuinka ihanaa ja maukasta se oli ja kuinka jopa tipautin vaatteilleni vähän viiniä, koska se ihana viini meni päähän. Helvetin amatöörit! Se on tietysti niin vitun muodikasta. Siinä viinipullossa pitäisi lukea, että "Sisältää 12,5%vol. hermomyrkkyä", ihan kuin tupakka-askeissakin.

Alkoholi on alkoholia. Ihan sama, että onko se Dom Pérignonia, vai Lasolia. Ei niistä kumpikaan niin saatanan hyvää ole, niitä juodaan siksi, että pääsee känniin. Toinen oikeuttaa sivistyksen kehtoon ja toinen pahvilaatikkoon.
 
Oot vielä näemmä tuossa musta-valkoinen iässä, eli kerrotaas vähän tarkemmin.

Sun kehitys voisi olla vielä parempaa, jos pitäisit sen viinan vaikka kerran 2kk tmv. vähäisellä tasolla.
Jos sä väität että olet fysiologisesti erilainen ihminen, eli alkoholi ei vaikuta sun hormonitoimintaan, niin kokeillaan.
Ole 1kk juomatta ja mittauta testotasot, simppeli verikoe.
Juo pe-la ja mittauta maanantaina testotasot, kokeile vielä torstainakin sama homma.
Sitten tulokset tänne esille.

Niin ja kyllä se vaan se parempi osa vastakkaisesta sukupuolesta useasti löytyy sieltä salilta, kuin kääliönä baarista bongailemalla :D

Sulle voisi taas noin kypsemmällä iällä tehdä luetunymmärtämisen treenaus hyvää.

Tummentamasi lause ei ollut viestin pointti. Se, että alkoholilla voi olla jonkinasteista negatiivista vaikutusta treeniin, oli erikseen mainittu viestissäni. Tämä vaikutus ei kuitenkaan missään nimessä ainakaan omass tapauksessani voi olla kovin suurta, kunkehitys jo nykyisellään on ollut sen tasoista että jotkut tutut kysyvät vakavissaan roinaanko (mitä en siis todellakaan tee). Voihan toki periaatteessa olla että kehittyisin vielä vitusti nopeammin absolutistina(mitä siis edellä mainituista syistä epäilen suuresti) mutta mitä vittua sitten? Viestini oli suunnattu juuri ihmisille jotka eivät bodaa kilpaillakseen, mikä sekin oli erikseen mainittu, eikä sellaisen ihmisen ole mitään järkeä jättää juhlimista kehityksen takia. (vielä rautalankaa: neuvoni oli että juo jos tekee mieli juoda... Eli niiden joilla on ihan perkeleen hauskaa selvinåäinkin kaupungin yössä, ei toki tarvitse näitä asioita edes miettiä). Pointti on se että mä en näe yhtäkään syytä juoda vain kerran parissa kk:ssa, enkä suosittele sitä muillekaan jos brenkku maistuu ja kavereita on.

Sitten vielä pari sanaa viinasta ja sosiaalisesta elämästä. Oletan ettet ole opiskellut yliopistossa? Itse parhaillani opiskelen, ja ainakin meidän tiedekunnassa (oikeustieteellinen) verkostoituminen/sosiaalinen elämä opiskelijapiireissä on ihan oikeasti mahdotonta ilman alkoholia. Tätä voi olla vaikea uskoa ulkopuolisena, mutta niin se vaan on. Tapahtumia, joissa ei dokaaminen ole keskeisessä osassa, ei yksinkertaisesti ole.

EDIT: muutenkin vastaajien pitäisi miettiä vähän omaakin ikäänsä. Ei kai se nyt ole normaaliakaan että päälle nelikymppiset joisi joka vkl kännit ja jahtaisi mimmejä. Mutta älkää nyt hyvänen aika neuvoko nuoria jättämään nuoruuttaan elämättä siksi että penkkitulos voisi olla 5kg isompi.
 
Kyllä tämä mainittu vaikutus tuntuu hyvin pientä olevan. Mä olen koko alle kahden vuoden treeniurani aikana juonut keskimäärin VÄHINTÄÄN kerran viikossa tukevat kännit aktiivisen opiskelijatoiminnan ansiosta, ja silti kehitys on ollut sen verran rivakkaa että tuolla "naturaalien treenipainot" ketjussa epäiltiin joko douppaajaksi tai paskanpuhujaksi kun sinne erehdyin kerran kirjoittamaan (EDIT: muutenkin tuntemattomat useasti olettavat että olen treenannut vuosikausia tai kilpailumielessä tms kun tulee puheeksi). Tämä mielestäni ainakin omalla kohdallani nollaa senkin arvion että känni romahduttaisi testotasot viikoksi tms. Eihän mulla silloin olisi pitänyt tulla mitään kehitystä.

Ihmetyttää että sua voitaisiin luulla douppajaksi, tai että joku epäilisi että treenaat johonkin keho skapoihin, kun treenipainosi ovat vielä melko aloittelijan tasolla ja kehon koostumuskin tuntuu omista postauksistasi päätellen olevan suht suurelta osalta sitä fläsää.
Joten kannattais rajoittaa juomista varsinkin, kun alkoholia palaa kunnon ryyppämisen jälkeen maksassa pari päivän ajan ja tällä ajanjaksolla keho ei pysty polttamaan laisinkaan rasvaa.
 
Ihmetyttää että sua voitaisiin luulla douppajaksi, tai että joku epäilisi että treenaat johonkin keho skapoihin, kun treenipainosi ovat vielä melko aloittelijan tasolla ja kehon koostumuskin tuntuu omista postauksistasi päätellen olevan suht suurelta osalta sitä fläsää.
Joten kannattais rajoittaa juomista varsinkin, kun alkoholia palaa kunnon ryyppämisen jälkeen maksassa pari päivän ajan ja tällä ajanjaksolla keho ei pysty polttamaan laisinkaan rasvaa.

No tätä mä olen juuri itsekin ihmetellyt ja ihmettelijöille yrittänyt sanoa!

Ja siitä olen samaa mieltä kun unohtui aiemmin sanoa, diettaamiseen ryyppääminen ei tosiaan sovi. Helvetin vaikea saada painoa putoamaan kunnolla kun dokaa kerran viikossa vähintään. Nyt onneksi pientä edistystä tullut siinäkin.

Archey on muuten hyvä esimerkki siitä mihin liian kurinalainen bodaaminen voi osaltaan johtaa :) mä lopettaisin salin heti tältä istumalta, jos uskoisin sen johtavan siihen, että istun viisikymppisenä nettifoorumilla kiistelemässä teinien kanssa bodauksesta ja pätemässä niille tuloksillani. Onneksi tuossa tapauksessa on taustalla varmasti muita syitä kuin kuntosali. Enkä siis tällä viittaa tähän ketjuun.
 
Kännissä _kaikki_ on usein kavereita keskenään, mutta selvinpäin on asia on usein toisin. Juominen kun loppuu niin osa kavereistakin katoaa sen sileän tien. Alkoholi on suomalaisessa kulttuurissa niin vahvasti mukana, että kun suurimmassa osassa sosiaalissa tilanteissa on viinaa mukana, niin jengi viihtyy paremmin, on helpompi olla ja se luonne muuttuu ihan toiseksi. Jos ennen on paljon tullu läträiltyä ennen viinan kanssa ja kokonaan kääntää kelkan raittiiseen elämään, niin baareissa ja ryyppykemuissa käyminen selvinpäin on kyllä yhtä kärsimysnäytelmää. Sitä kun ei oikein enää osaa ja pieniä sieviäkään ei osaa vetää kun se on kuitenkin kaikki tai ei mitään kun vähän huikkaa saa.

Ja mitähän sisältöä nämä ryyppykaverit elämään tuovat? On se hienoa kun kaveria voi nähdä vain humaltuminen mielessä :rolleyes:

Muutenkin tää suomalainen juoma- ja juhlakulttuuri on perseestä, aina on pakko olla päissään. Kumma juttu kun aina rankan viikon jälkeen pitää "nollata". Kysympä vaan, mitä vitun nollaamista se on maata päivä potien paskaa oloa? Satunnainen alkoholin ottaminen OIKEIDEN ystävien kanssa on mukavaa, sillonkin kuitenkin ei niin, että äkkiä pää sekaisin.

En tuomitse vaikka alkoholi enemmänkin maistuisi, mutta miksi palstalla - jossa suurimmissa määrin kannustetaan terveitä elämäntapoja - alkoholi saa kannustushuutoja?
 
No tätä mä olen juuri itsekin ihmetellyt ja ihmettelijöille yrittänyt sanoa!

Ja siitä olen samaa mieltä kun unohtui aiemmin sanoa, diettaamiseen ryyppääminen ei tosiaan sovi. Helvetin vaikea saada painoa putoamaan kunnolla kun dokaa kerran viikossa vähintään. Nyt onneksi pientä edistystä tullut siinäkin.

Archey on muuten hyvä esimerkki siitä mihin liian kurinalainen bodaaminen voi osaltaan johtaa :) mä lopettaisin salin heti tältä istumalta, jos uskoisin sen johtavan siihen, että istun viisikymppisenä nettifoorumilla kiistelemässä teinien kanssa bodauksesta ja pätemässä niille tuloksillani. Onneksi tuossa tapauksessa on taustalla varmasti muita syitä kuin kuntosali. Enkä siis tällä viittaa tähän ketjuun.

Kirjoituksillani ei ole muuta tarkoitusta kuin auttaa muita välttämään tekemiäni virheitä ja samalla helpottaa niiden tuloksien saavuttamista ilman että turhaan hakataan päätä seinään.
Jos pudottelin sua vähän alas noista sfääreistä joissa leijut, tein sen vain ettei joku toinen kaveri luule että viinan kanssa lotraaminen ei haittaisi vähääkään voimaharjoittelussa kehittymistä.
Itsekkin vetelin parikymppisenä välillä kolmekin kertaa viikossa viinaa ihan töiden ohessa, eikä siitä ollut millekkään muulle elämälle tai treeneille muuta kuin haittaa.
Siihenhän se kusahti muiden syiden lisäsi oma suht lupaava kilpanyrkkeilyharrastuksenikin. Bodaamiseni ei todellakaan ole kurinalaisuudessa lähelläkään kilpailevien kavereiden tasoa ja dietilläkin syön myös herkkuja yms. ja salilla en ole koskaan käynyt useammin kuin neljä kertaa viikossa.

En yleensä väittele ihan teinien kanssa, jollet itseäsi siihen porukkaan mukaan laske, ihmetyttää yleensäkin miten yliopistossa opiskelevalla kaverilla voi olla noin idioottimaisia ajatuksia.


Sulle voisi taas noin kypsemmällä iällä tehdä luetunymmärtämisen treenaus hyvää.

Sitten vielä pari sanaa viinasta ja sosiaalisesta elämästä. Oletan ettet ole opiskellut yliopistossa? Itse parhaillani opiskelen, ja ainakin meidän tiedekunnassa (oikeustieteellinen) verkostoituminen/sosiaalinen elämä opiskelijapiireissä on ihan oikeasti mahdotonta ilman alkoholia. Tätä voi olla vaikea uskoa ulkopuolisena, mutta niin se vaan on. Tapahtumia, joissa ei dokaaminen ole keskeisessä osassa, ei yksinkertaisesti ole.

EDIT: muutenkin vastaajien pitäisi miettiä vähän omaakin ikäänsä. Ei kai se nyt ole normaaliakaan että päälle nelikymppiset joisi joka vkl kännit ja jahtaisi mimmejä. Mutta älkää nyt hyvänen aika neuvoko nuoria jättämään nuoruuttaan elämättä siksi että penkkitulos voisi olla 5kg isompi.

Aikamoista ikärasismia itse ainakin harjoitat, jos kuvittelet etteivät nelikymppiset enää saa tai voi pitää hauskaa tai iskeä naisia.
 
Kännissä _kaikki_ on usein kavereita keskenään, mutta selvinpäin on asia on usein toisin. Juominen kun loppuu niin osa kavereistakin katoaa sen sileän tien. Alkoholi on suomalaisessa kulttuurissa niin vahvasti mukana, että kun suurimmassa osassa sosiaalissa tilanteissa on viinaa mukana, niin jengi viihtyy paremmin, on helpompi olla ja se luonne muuttuu ihan toiseksi. Jos ennen on paljon tullu läträiltyä ennen viinan kanssa ja kokonaan kääntää kelkan raittiiseen elämään, niin baareissa ja ryyppykemuissa käyminen selvinpäin on kyllä yhtä kärsimysnäytelmää. Sitä kun ei oikein enää osaa ja pieniä sieviäkään ei osaa vetää kun se on kuitenkin kaikki tai ei mitään kun vähän huikkaa saa.

Samaa mieltä kyllä oon sun kanssas. Mulla oli viime vuosi (fuksivuosi yliopistossa) täynnä juomista ja sain paljon uusia "kavereita" kun tuli oltua niin monissa bileissä ja tapahtumissa mukana ottamassa keittoa. Vapun jälkeen tulin siihen tulokseen, että eihän tässä mitää järkeä ole ottaa näin kovalla kädellä kuppia ja päätin, että tämä kesä menee selvinpäin kokonaan. Sen seurauksena sitten moni uusista "kavereistani" vähensi yhteydenpitoa, vaikka heidän mukanaan välillä baarissa olin selvinpäin. Kun selvinpäin tuli oltua baarissa tuntui suurin huolinaihe kavereilla olevan minun juomiseni ja kokoajan tasaisin väliajoin olen saanut kuulla vittuilua siitä kun sanoin, että kesä menee selvinpäin ja alan taas pitkästä aikaa panostamaan punttailuun kunnolla. Kyseisiä "kavereita" ei sitten millään meinaa saaha mukaan minnekkään mihin ei liity alkoholia (esim. höntsäileen futista, käymään kaffella tai vastaavaa).

Jeesus sanoi:
Sitten vielä pari sanaa viinasta ja sosiaalisesta elämästä. Oletan ettet ole opiskellut yliopistossa? Itse parhaillani opiskelen, ja ainakin meidän tiedekunnassa (oikeustieteellinen) verkostoituminen/sosiaalinen elämä opiskelijapiireissä on ihan oikeasti mahdotonta ilman alkoholia. Tätä voi olla vaikea uskoa ulkopuolisena, mutta niin se vaan on. Tapahtumia, joissa ei dokaaminen ole keskeisessä osassa, ei yksinkertaisesti ole.

Vuoden kokemuksella yliopistossa olleena voin sanoa, että tämäkin on valitettavasti kyllä totta. Moniin ihmisiin, kuten yllä mainitsin en olisi tutustunut ilman viinaa. Itse ensimmäisillä kouluviikoilla tutustuin myöskin kyllä selvinpäin joihinkin koulukavereihini, mutta huomasin, että moni heistä oli melko ujoja (tai jännittivät kenties kun ympärillä oli paljon uusia ihmisiä ympäri Suomea) ilman viinaa eikä heille luonnistunut tutustuminen ihmisiin ilman viinaa.

Alkoholittomat tapahtumat ovat kyllä mahdottomuus opiskelijoille. Kun on järkätty joku alkoholiton tapahtuma arkipäivänä, koulukavereilta on kuulunut aina samat mantrat "on tentti", "ei pysty kun on arkena" ja muuta vastaavaa. Bileetkin ovat yleensä aina arkena ja jotkut niistä ovat olleet tenttipäivää edeltävänä päivänä, niin sieltä kyllä sitten löytää kyseiset heput juomasta. Aikaa siis on tuntunu löytyvän bileille, mutta ei alkoholittomille tapahtumille.
 
Ite oon ottanut sellasen asenteen, että niin kauan kun ryyppyreissut ei treeniä haittaa, niin sitten otetaan. Yleensä jos perjantaina vetää kunnolla, niin maanantaina penkkitreeni kulkee kuten ennenkin. On tullut myös aateltua, että jos nyt tässä iässä rupeaa vaan käymään salilla ja pyörimään selvinpäin baareissa, niin mitä sitten muistelee vanhana? Sitä miten rauta alistu ja koskaan ei ollut kunnolla hauskaa? On tullut tehtyä monta ikimuistoista reissua kotimaahan sekä ulkomaille, ja omasta mielestä voin sanoa että jos olis ollut ilman viinaa, niin ei kyllä olis ollut niin hauskaa. Mutta kaikilla on oma mielipide, niin ei niistä oikeen voi käydä väittelemään. Kalja maistuu ja reeni kulkee!! = Sillon on kaikki hyvin!! :)
 
[mod] Eiköhän lopeteta tämä toisille vittuilu ja jatketaan aiheesta.
Jollei aiheeseen ole mitään sanottavaa, niin ei ole pakko kirjoittaa[/mod]
 
Itse käänsit tuon itseesi kun taisi kolahtaa...


...Lähe säkin vaan ulos kaljalle ja lopeta toi toisten sanojen vääristely. :pano:

Sitä juuri nimenomaan en tee.

Huoh.. mikähän tässä nyt sitten kolahti? Mietihän nyt ennekuin vastailet sieltä.

Mie yritin ainakin mielestäni käsitellä aihetta objektiivisesti, enkä kyllä henk. kohtaisesti ole koskaan tavannut ketään joka olisi joutunut luopumaan sosiaalisista suhteistaan jonkun lajin tähden. Tiedätkö sie?
 
Ehkä tämä alkoholikeskustelu ansaitsee oman ketjun.

Poimintoja Niemen ketjusta pohjustukseksi:

- Ryyppään kerran kuussa, mitä väliä
- Ei se viina hyvästä ole, mutta ei siitä juuri haittaakaan ole
- Ei ole optimaalista, mutta mitä sitten, ei kaikki muukaan ole
- Marijuana on vielä terveellisempää
- Rentouttaa niinkuin pitääkin
- Absoluuttisuus ei ole hyväksi missään asiassa
- Sixpackin jälkeen pitää siirtyä ylläpitomoodiin
- Jos lopettaa juomisen, kaveritkin häviää
- Alkoholi ei ole hyväksi elimistölle
- Jos ei ole tavoitteita, niin alkoholi ei haittaa, kun treenitkin on vaan sinnepäin
- Nikotiini on vielä pahempi
- Ei se parisataa extrakaloria mitään merkkaa
- Sosiaaliset tilanteet vaatii alkoholinkäyttöä
- Kiihdyttää aineenvaihduntaa
- Voimanostoennätykset tehdään parhaiten hirveässä krapulassa
- Sihvonen ei dokaa
- Kalja ei ole sen pahempi kuin Snickers patukka

Itsehän käytän kohtuudella ja tiedän hyvin, että siitä varmasti ei bodyhommaan ole mitään hyötyä, mutta ei mun elämä olekaan vain bodaamista, joten kokonaisuuteen mahtuu muutenkin sen kannalta plussia ja miinuksia.
 
Viina tuhoaa aivoja vielä raitistumisen jälkeen | Tiede

"elimistön kannalta katsottuna turvallista määrää alkoholia ei ole olemassakaan."
Jopas nyt oli puolueellisesti kantaaottava lainaus. Ensinnäkin tuossa oli puhe alkoholisteista. Toiseksi elimistön kannalta turvallista määrää happeakaan ei ole olemassa. Kolmanneksi alkoholin kohtuukäytön on todettu suojaavan sydän- ja verisuonisairauksilta. Ei ole turvallista määrää, mutta on kuitenkin hyödyllinen määrä... Mitä tästäkin nyt pitäisi ajatella?
 
Jopas nyt oli puolueellisesti kantaaottava lainaus. Ensinnäkin tuossa oli puhe alkoholisteista. Toiseksi elimistön kannalta turvallista määrää happeakaan ei ole olemassa. Kolmanneksi alkoholin kohtuukäytön on todettu suojaavan sydän- ja verisuonisairauksilta. Ei ole turvallista määrää, mutta on kuitenkin hyödyllinen määrä... Mitä tästäkin nyt pitäisi ajatella?

Nuo hyödyllisyydet taitaa olla irti kokonaisvaltaisesta ajattelusta. En usko että terveyden kannalta yleisesti on "hyödyllistä määrää" kun kaikki vaikutukset ynnätään. Voi saada joitain hyötyjä jotka kompensoi haittoja, mutta uskoisin että aina jää miinukselle. Pienellä käytöllä voi olla hyvin lähellä +-0. Mutta mitä enempi käyttää sitä enemmän sinne miinukselle jää.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom