Alkoholi ja lihakset...

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja skarkka
  • Aloitettu Aloitettu
Nuo hyödyllisyydet taitaa olla irti kokonaisvaltaisesta ajattelusta. En usko että terveyden kannalta yleisesti on "hyödyllistä määrää" kun kaikki vaikutukset ynnätään. Voi saada joitain hyötyjä jotka kompensoi haittoja, mutta uskoisin että aina jää miinukselle. Pienellä käytöllä voi olla hyvin lähellä +-0. Mutta mitä enempi käyttää sitä enemmän sinne miinukselle jää.
Ei kyllä välttämättä. Todellakaan. Useimmitenhan on niin, että lääkkeen ja myrkyn ero on annostuksessa. Voidaanko jollain annostuksella saada enemmän hyötyä kuin haittaa tai jopa pelkkää hyötyä ilman haittaa? Miksi ei. Missä noita hyötyjä on saatu esille, on kohtuukäyttönä pidetty muistaakseni jotain lasillista punaviiniä viikossa. En kyllä keksi, vaikka miten yritän, mitä haittaa noin pienestä määrästä voisi olla.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kolmanneksi alkoholin kohtuukäytön on todettu suojaavan sydän- ja verisuonisairauksilta. Ei ole turvallista määrää, mutta on kuitenkin hyödyllinen määrä... Mitä tästäkin nyt pitäisi ajatella?

Itse en usko että on olemassa hyödyllistä määrää alkoholia. Oma olo on ainakin aivan eri, kun jätin kohtuukäytönkin.
Voi tietty toimia jollekin toiselle, mene ja tiedä.
 
kohtuukäyttönä pidetty muistaakseni jotain lasillista punaviiniä viikossa.

Siis yhtä lasia? AIka vähän jos punaviinistä tykkää. :rolleyes: Ja puhummeko nyt punaviinin vai alkoholin terveyshyödyistä? Tuokin on usein aika hämärästi esitetty asia, kun punaviinin hyödyt voi olla rypälemehun hyötyjä alkoholin haitoista huolimatta, tai puhtaasti alkoholin hyötyjä, tai todnäk. jotain siltä väliltä.
 
Itse en usko että on olemassa hyödyllistä määrää alkoholia. Oma olo on ainakin aivan eri, kun jätin kohtuukäytönkin.
Voi tietty toimia jollekin toiselle, mene ja tiedä.
No kohtuukäyttö nyt on kuitenkin aika subjektiivinen asia. Veikkaan, että 80-luvun Nikki Sixxille puoli pulloa Jack Danielsia päivässä on kohtuukäyttöä. Ei mikään ihme jos sen jättämällä olo muuttuu. Mulle kohtuukäyttö on sitä, ettei alkoholista humallu. Sen jättämällä ei kyllä olokaan muutu mihinkään.
 
Mulla heikontaa unen laatua jo alle humalaan juominen.
Toki hyötyjäkin riittää :).
 
On se ainakin helpompi myydä alkoholin kohtuukäytön hyödyt yhdellä lasillisella punaviiniä kuin yhdellä shotilla Tapio-viinaa. Kuitenkin samat hyödyt ja Tapsa-viinan kanssa ei tarvitse edes niin paljon läträillä ja säilyykin paremmin.
 
Mulle kohtuukäyttö on sitä, ettei alkoholista humallu. Sen jättämällä ei kyllä olokaan muutu mihinkään.

Oma kohtuukäyttö: joskus 1 keskiolut viikolla illalla. Viikonloppuisin pe ja la 2vahvempaa olutta/ilta tai viski. Tai+viski.
Jo tuo määrä pilasi mun unenlaatua+teki jotain muutakin. Eron alkaa huomaamaan nyt 3kk jälkeen. Hetimullekaikkitänne-vaikutusta ei ollut.
 
Itellä tuo 1-2 olutta ei vaikuta ku että nukahan helpommin, mutta jos menee kännin puolelle, vaikutukset on tosi negatiivisia ja kännin kovuudesta riippuen, ongelmat jatkuu pitempään. Jos vetää ihan kunnon kännit, menee herkkään viikko niin että uni on aivan paskaa.

Oluen maku on kuitenkin miusta hyvä (riippuen oluesta), niin kisojen lähellä tykkään juua noita alkoholittomia. Niistäkin löytyy muutama iha hyvä vaihtoehto.
 
Samalla salilla treenaa yksi todella kovan luokan voimailija, joka on vielä nuori mies ja hän sanoo, että jos viikonloppuna on tullut juotua olutta isompia määriä, niin maanantain treenit kulkee normaalia paremmin. On semmoinen turvotus päällä että ei kolota niveliä ja nostot on jämäkkiä. Sanoisin, että tuossa tapauksessa ikä antaa vielä paljon anteeksi ja kyllähän voimailussa se pieni turvotus ei ainakaan huononna nostoja.

Omakohtaisesti, kun tuota ikää jo kertynyt, pienikin määrä alkoholia huonontaa unenlaatua. Muutenkin herään hyvissäajoin aamulla, mutta jos on tullut juotua, niin vielä aikaisemmin + se, että silloin tulee yleensä mentyä nukkumaan myöhemmin.
 
Itellä tuo 1-2 olutta ei vaikuta ku että nukahan helpommin, mutta jos menee kännin puolelle, vaikutukset on tosi negatiivisia ja kännin kovuudesta riippuen, ongelmat jatkuu pitempään. Jos vetää ihan kunnon kännit, menee herkkään viikko niin että uni on aivan paskaa.

Oluen maku on kuitenkin miusta hyvä (riippuen oluesta), niin kisojen lähellä tykkään juua noita alkoholittomia. Niistäkin löytyy muutama iha hyvä vaihtoehto.

Itsellä vähän sama, viikolla voi ottaa 1-4 olutta eikä muuta kun väsyttää aivan älyttömästi illalla. Sitten kun määrät menee tuon +4 niin aamun jaksaminenkin on tosi tiukassa.
 
Itsellä taas alkoholi ei vaikuta mitenkään unen laatuun. Nukun kuin tukki. Oikeestaan jopa paremmin nukun. Ja maanantain treenissä on todella hyvin voimia jos ryypännyt vkl. Viime maanantaina tuli taas enkat baari vkl jälkeen(y) Eikä voi selittää edes nuorella iällä. Ikää 40,v.
 
Mä nukun alkoholin vaikutuksen alaisena tosi huonosti, kevyesti ja herään tosi aikasin. Pitää kuitenkin juoda enemmän kuin 1-2 annosta että vaikuttaa uniin. Alkoholi taas kuivattaa tosi hyvin mun nesteistä kroppaa ja oon joskus miettinyt aloittaa kunnon alkkisdieetti että sais painon alas :rolleyes:
 
Työpaikka tarjosi tuollaiset yhdenlaiset laitteet viikoksi mitkä seuraa palautumista ja unenlaatua. Siinä ainakin selvisi että pienikin määrä alkoholia teki unesta sellaista ettei se muka palauta. Ei sitä itse välttämättä tiedä kuinka hyvää unta nukkuu. Osalle tuli aivan yllätyksenä että yöllä ei tule kuin muutama tunti kunnon unta. Luulen että tässä harrastuksessa unenlaatu kannattais saada mahdollisimman hyväksi jos meinaa kehittyä. Osalla tapana ottaa illalla pikku snapsi tai kalja kun kuulemma rentouttaa, mutta ainakaan tuon laitteen mukaan se ei ole järkevää.
 
Nyt kun oon vähän oppinut seurailemaan omaa kroppaa niin todellakin oon huomannut että alkoholi haittaa unta. Voin paljon paremmin kun oon jättänyt alkoholin kerran kuukauteen ja silloinkin otan vain yhden, ihan max kaksi annosta.
Nyt viime perjantaina otin ensimmäisen kännin sitten joulukuun ja vielä maanantaina oon tosi väsynyt, tarvisin selvästi enemmän unta vaikka oon nukkunut pari yötä 8 h sen jälkeen.
 
Kohtuukäytön rajat määritteli jo Suomen ensimmäinen raittiusseura aikanaan ja eiköhän se päde tänäkin päivänä hyvin voimailijoiden ja muidenkin kohdalla. :)

mcttsV3OOpocVIp6536cyDaqI-XaWjWG11XsibcwPDY.jpg
 
Nyt kun oon vähän oppinut seurailemaan omaa kroppaa niin todellakin oon huomannut että alkoholi haittaa unta. Voin paljon paremmin kun oon jättänyt alkoholin kerran kuukauteen ja silloinkin otan vain yhden, ihan max kaksi annosta.
Nyt viime perjantaina otin ensimmäisen kännin sitten joulukuun ja vielä maanantaina oon tosi väsynyt, tarvisin selvästi enemmän unta vaikka oon nukkunut pari yötä 8 h sen jälkeen.

Mulla unen määrään vaikuttaa kuinka kovaa reenaa ja kuinka raskasta töissä on. Kuitenkin 8-10 tuntia pitäis saada nukuttua. Monesti tuo 8 tuntia ei riitä.
 
Mulla ei oo nyt töissä stressiä niin 8 h riittää hyvin. Kevennän sitten treenistä tai lepään yhden viikonlopun jos on tarvetta. Mutta nyt on aika hyvässä tasapainossa palautuminen.
 
Mulla unen määrään vaikuttaa kuinka kovaa reenaa ja kuinka raskasta töissä on. Kuitenkin 8-10 tuntia pitäis saada nukuttua. Monesti tuo 8 tuntia ei riitä.
Normi työ, työ ja treenimatkat niin 10h unta täyttääkin päivän kivasti...

Mun pitäis nukahtaa 19:25 illalla että ehtis 10h nukkua.
 
Normi työ, työ ja treenimatkat niin 10h unta täyttääkin päivän kivasti...

Mun pitäis nukahtaa 19:25 illalla että ehtis 10h nukkua.
Toihan on jo muutenkin miehen nukkumaan menoaikaMitä sitä suotta pidempään koikkalehtimaan. Vaimo ei kuitenkaan pildee anna. Siten valvominen menisi harakoille
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom