Alkoholi ja lihakset...

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja skarkka
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tää pisti silmään: "The damaging effects of alcohol on testosterone are made even worse when you exercise before drinking"

Onneks alkomaholia tulee käytettyä vaan muutaman kerran vuodessa.
 
Hifistelyä tuommonen. Ehkä ihmisillä jotka juo paljon on lihasta vähemmän sen vuoksi että jos on usein krapulassa ei treenaamisesta tule mitään. :hyper:
 
Nightkin sanoi:
Hifistelyä tuommonen. Ehkä ihmisillä jotka juo paljon on lihasta vähemmän sen vuoksi että jos on usein krapulassa ei treenaamisesta tule mitään. :hyper:
Enpä usko että se ihan noinkaan on.. yleensä ihmiset jotka juo paljo eivät treenaa.. elikkä jos perjantaina treena ja lähtee siitää kuppii ottaa ni testotasot perseellee.. no.. kai tos jotain perää on jos joku sen kerran on tutkinu.. parashan olis ku ei jois ollenkaan muttei se kesällä onnistu millää... mut jos siirtäs sen lallipäivän lauantaiks
 
hartiapankki sanoi:
onpa laiha heppu.. paljoko painat

Kyllä niitä laihempiakin löytyy, usko pois ;). Ja 8x kg näkyy lukevan tuolla hänen profiilissaan...Kato vaikka, jos et usko.
 
Kyllä alkoholi on erittäin katabolista! Alkoholi laskee testosteronitasoja n.75%. Oletko huomannut, ku krapulastondis iskee päälle, niin se on merkki testotasojen normalisoitumisesta. Tämä on syynä siihen, että tekee mieli krapulaseksiä. Alkoholin liikakäyttö nostaa maksa- ja haima-arvoja. Alkoholilla voi saada aikaan myös gynekomastian, eli rintarauhasten liikakasvua. Alkoholi poistaa myös nestettä elimistössä, joka on myös hidaste anabolialle. Krapula haittaa minun kohdallani jopa kolme päivää ennen, kuin elimistöni on toipunut ja toimii "obtimaalisesti". Nuorena tuosta krapulasta toipui huomattavasti nopemmin, kuin vanhemmalla iällä. Itse ryyppään nykyään tosi harvoin, kun saliharrastuksesta on tullut todella tärkeä elämäntapa. Jos joskus satun ryyppäämään, niin ajoitan sen ryyppykerran esim. silloin, kuin on vapaa tai kevyt viikko edessä. Lisäksi alkoholin vaikutuksen alaisena onnettomuusriski nousee huomattavasti esim. tappelut, kaatumiset, autolla ajaminen jne...
 
TommyTiger sanoi:
Kyllä alkoholi on erittäin katabolista! Alkoholi laskee testosteronitasoja n.75%. Oletko huomannut, ku krapulastondis iskee päälle, niin se on merkki testotasojen normalisoitumisesta. Tämä on syynä siihen, että tekee mieli krapulaseksiä. Alkoholin liikakäyttö nostaa maksa- ja haima-arvoja. Alkoholilla voi saada aikaan myös gynekomastian, eli rintarauhasten liikakasvua. Alkoholi poistaa myös nestettä elimistössä, joka on myös hidaste anabolialle. Krapula haittaa minun kohdallani jopa kolme päivää ennen, kuin elimistöni on toipunut ja toimii "obtimaalisesti". Nuorena tuosta krapulasta toipui huomattavasti nopemmin, kuin vanhemmalla iällä. Itse ryyppään nykyään tosi harvoin, kun saliharrastuksesta on tullut todella tärkeä elämäntapa. Jos joskus satun ryyppäämään, niin ajoitan sen ryyppykerran esim. silloin, kuin on vapaa tai kevyt viikko edessä. Lisäksi alkoholin vaikutuksen alaisena onnettomuusriski nousee huomattavasti esim. tappelut, kaatumiset, autolla ajaminen jne...
No miten selität sen ku on nousuhumala ja hyvä meno niin kyllä silloinki tekee mieli nussasta jotakin.... enmmän ku krapulas.. heh perus touhuu ... tappelut, kaatumiset, autolla ajaminen jne... onneks jo vähä taakse jäänyttä
 
Muuttujia on liian moneksi tässäkin. Omakohtasesti tunnen muutaman tyypin jotka lotraavat tuon viinaksen kanssa harvasen viikonloppu (ja urakalla), silti ovat tiukemmassa ja kovemmassa fileessä kuin allekirjoittanut. Itse käytän siis max kerran / 2kk. Pistää ripomaan %"#? Lahjattomuuden puutetta selvästi.

[vuodatus] No tosin nyt tässä pari vuotta orjallista ravintoa noudattaneena olen itsekin antanut hieman "periksi" nautinnoille. Jotenkin sitä on ymmärtänyt etsiä muutakin sieltä elämästä, kuin maksimaalista massaa ja tiukkuutta.
 
Testotasothan kuulemma nousee nousuhumalassa, naisilla tosin rajummin. Nousu on kuitenkin pientä verrattuna myöhemmin tapahtuvaan tipahdukseen. Mutta eipä ole juomisesta ainakaan mun kehitykselle ollut haittaa. Krapula taas on ihan yksilöllinen juttu. Kaveri oksentelee vielä iltapäivälläkin jos on juonut kunnon hönöt, mulla taas on vain hönö olo joka menee ohi muutamassa tunnissa. Sitten lähdenkin yleensä salille. Krapulan voimakkuuskin on käsittääkseni geneettinen juttu, liittyy jotenkin alkoholistigeeniin. Siitä oli muistaakseni jossain tiedejulkaisussa.


-edit- Itse juon lähes joka viikonloppu, nyt dieetinkin aikana. Toimii hyvänä kalorinlisääjänä ns.hiilaripäivänä, vaikka voisihan ne kalorit paremmastakin lähteestä ottaa. Juominen on kuitnekin hyvää vastapainoa intensiiviselle opiskelulle.
 
Nightkin sanoi:
Itse juon lähes joka viikonloppu, nyt dieetinkin aikana. Toimii hyvänä kalorinlisääjänä ns.hiilaripäivänä, vaikka voisihan ne kalorit paremmastakin lähteestä ottaa. Juominen on kuitnekin hyvää vastapainoa intensiiviselle opiskelulle.
Jahha et taida treenatakkaan ollenkaan kun vaan juot ja opiskelet intensiivisesti :hyper:
 
Bricktop sanoi:
Onkohan miten haitallista jos dieetillä juo esim pienen viinapullon? 0.33l
:D :kippis1:

Tuskinpa se nyt hyödyllistäkään on.. mutta meneekö tuo päähän? Ei kait sitä viinaa juoda muun kuin humalan takia? Olut on sitten asia erikseen..
 
Amerikan Jeesus sanoi:
Tuskinpa se nyt hyödyllistäkään on.. mutta meneekö tuo päähän? Ei kait sitä viinaa juoda muun kuin humalan takia? Olut on sitten asia erikseen..

Sillä vähän ajattelinkin kun se ei pahempaa humalaa saa aikaan-->ei suurempaa krapulaa-->ei pahempaa vaikutusta treeniin.

Ei tosta hirveesti tulis kyllä kaloreita, mutta se on melko varma että ton jälkeen vaan hakis lisää kaupasta...
 
Nightkin sanoi:
Testotasothan kuulemma nousee nousuhumalassa, naisilla tosin rajummin. Nousu on kuitenkin pientä verrattuna myöhemmin tapahtuvaan tipahdukseen. Mutta eipä ole juomisesta ainakaan mun kehitykselle ollut haittaa. Krapula taas on ihan yksilöllinen juttu. Kaveri oksentelee vielä iltapäivälläkin jos on juonut kunnon hönöt, mulla taas on vain hönö olo joka menee ohi muutamassa tunnissa. Sitten lähdenkin yleensä salille. Krapulan voimakkuuskin on käsittääkseni geneettinen juttu, liittyy jotenkin alkoholistigeeniin. Siitä oli muistaakseni jossain tiedejulkaisussa.


-edit- Itse juon lähes joka viikonloppu, nyt dieetinkin aikana. Toimii hyvänä kalorinlisääjänä ns.hiilaripäivänä, vaikka voisihan ne kalorit paremmastakin lähteestä ottaa. Juominen on kuitnekin hyvää vastapainoa intensiiviselle opiskelulle.

Juuri noin. Nauratta aina lukea noita juttuja joissa sanotaan tai ainakin annetaan ymmärtää, että jos juot viikonloppuisin niin sinusta tulee omaa varjoasi pelkäävä kynäniska vaikka treenaisit miten. Paljon enemmän haittaa varmasti on juomisen mukana yleensä tulevasta pitkästä paastosta (siis liian vähän ruokaa) nestehukasta (liian vähän vettä) ja siitä että juo niin kauan kuin sammuu (uni huonon laatuista, siis liian vähän syvää/hyvää unta). Tähän vielä lisättynä se, että monille ei ruoka kelpaa seuraavana aamuna, varsinkin jos oksettaa niin ei ihme jos on heikko olo. Jos söisit/joisit/nukkuisit niin vähän niin ilman alkomaholiakin niin olisi silloinkin varmasti heikko olo.
Alkoholin suoraan aiheuttama krapula on siis hyvin pieni osa siitä pahasta joka krapula-aamuna on.
Näin siis ainakin omalla kohdallani ja tietääkseni myös monilla muilla nuorilla ihmisillä.
Itse en siis huomaa juomisen vaikutusta treeniin ellen mene krapulapäivänä salille, paljon negatiivisemmin treeniin vaikuttaa esim huonosti nukuttu yö tai nälkä. En kuitenkaan kehota ketään juomaan, mutta sanon vain että on täysin mahdollista tissutella silloin tällöin viikonloppuisin ja saada samalla tulosta salilla, sanoivat tutkimukset mitä tahansa.
Sitten kun olen vanha ja krapulat kestävät kolmekin päivää pitänee jättää dokaaminen vähemmälle, mutta siihen asti :kippis1:
 
Mielenkiintoinen artikkeli:
http://www.tiede.fi/arkisto/artikkeli.asp?id=355&osa=1

"Selitys saattaa löytyä alkoholin vaikutuksista hormonitasapainoon. Jo pitkään on tiedetty, että miehen testosteroni romahtaa krapulassa: mitä kurjempi olo, sitä syvempi notkahdus. Tuoreista eläinkokeista ja vielä julkaisemattomista ihmistöistä on nyt pääteltävissä, että krapularyyppy saattaa nostaa hormonitasot nopeasti kuopasta ja tuoda tullessaan uhoa ja euforian tunnetta. – Hormonimuutos voi ruokkia riippuvuutta ja lisätä miesmäistä humalahakuista juomista, Eriksson sanoo."

Olisikohan siis kuitenkin niin, että testosteroni taso laskee vasta krapulassa, jos ja kun ei syödä mitään, ei nukuta kunnolla jne.
Ja syömättömyys, unenpuute ja henkinen ahdistus ovat merkittäviä tekijöitä ja ne vähentävät selkeästi testosteronin määrää.
 
itse ainakin kun tuitelissa hepalehdan kotio vedän jääkaapin tyhjäksi enne kun nukkuun menen riippuen tietysti jos on ihan sammumis kunnos mutta harvemmin tulee oltua.. voin juoda safkan kansa vaikka litran limpparii ja meennä nukkuu ... ja aamulla on yhtä kauhee rapula ku aina muutenki ku ei syö... itsellä ei ainakaan kauheeta vaikutusta tolla syömisellä oo
 
Alkoholi (solumyrkky) sotkee proteiinisynteesin yms. Ei testosteronilla mitään tee ilman proteiinisynteesiä vaikka tasot jollain saisikin takaisin ylös.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom