Alexandria Consulting Group Oyj

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Matonen
  • Aloitettu Aloitettu
Lisätäänpäs vähän tietoja eläkeSÄÄSTÖJEN karttumisesta (säästöaika yli 8 vuotta)


19.2.2008 30.6.2008 15.8.2008
-0.11230% -6.70596% -8.10906%

Tässä nämä muutokset, varallisuuden suhde maksettuihin maksuihin.

Eli ei tätä mikään aikahajautus korvaa. Paskapuhetta edelleen.

Patjan alle varastoiminen tuottaa paremmin kuin alexandriapankin puuhastelut.

Pitkäaikaiset suorat pankkitalletukset on ylivertaisia alexandriaan nähden.


Mistään veroedusta on turha puhua, kosk tämän "säästömuodon" vero-% päätetään joskus.

Mitäs ajallinen hajautus tarkoittikaan? Ei ainakaan sitä että koko sijoitusaika oltaisiin voitoilla takuuvarmasti....
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Alexandriassa ollaan ilmeisesti vaan ison rahan perään kun kaverilla meni jauhot suuhun puhelimessa kun mainitsin olevani opiskelija :D Ilmeisesti opiskelija = köyhä automaattisesti.
 
No mites Miken mahtoi käydä? Tuliko Mikestä eläkesäästäjä?
Oliko kahvi edes hyvää?
Kahvi oli toki hyvää, kaksi kahvia sain, eli hyvin suunnittelin veroni, ei mennyt latin latia. Niin ja Kaakaopuussa oltiin. En alkanut eläkesäästäjäksi, vaikka mukava kaveri olikin. Enkä oikein saanut vastausta eläkesäästämisen järjettömyyteenkään. Tarjosin tosin mainospaikkaa pakkiksella. Mutta summarum, varsin mukava heebo oli, ei puskenut päälle tai muutenkaan ollut mulkero, toivon hänelle paljon onnea valitsemallaan työuralla.
 
Itse kävin tapaamisessa tuossa viime viikolla. Ihan hyödyllinen visiitti, ainakin jos ei ole jo ennestään hyvin perillä sijoituskuvioista. Vastoin ennakko-odotuksiani eläkesäästämisestä ei puhuttu juuri lainkaan. Itseäni kuitenkin häiritsi turhan päällekäyvä myyjä. Tyyli olisi sopinut paremmin autokauppiaalle, kuin sijoituspalveluiden kauppaamiseen. Haluan kuulla konkreettisia faktoja, sellaisen keinotekoisen kaveeraamisen voisi jättää pois.
Mutta joka tapauksessa heidän tarjoamansa palvelu vaikuttaa ihan varteenotettavalta vaihtoehdolta esim. itseni kaltaiselle henkilölle, joka haluaa siirtyä perus-rahastosäästämisestä seuraavalle tasolle, mutta ei ole vielä valmis tekemään itse suoria sijoituksia. Firman ideahan on tarjota tavalliselle ja ei-niin-varakkaalle sijoittajallekin pääsyn Gyllenbergin kaltaisten "kovien" pankkiiriliikkeiden asiakkaaksi siten, että Alexandria toimii välikätenä. Jos on riittävästi rahaa ja/tai asiantuntemusta, niin moista välikättä ei luonnollisestikaan kannata käyttää.
 
Hieno ensimmäinen postaus :david:

Mutta joka tapauksessa heidän tarjoamansa palvelu vaikuttaa ihan varteenotettavalta vaihtoehdolta esim. itseni kaltaiselle henkilölle, joka haluaa siirtyä perus-rahastosäästämisestä seuraavalle tasolle, mutta ei ole vielä valmis tekemään itse suoria sijoituksia.

Jaahas, mitäs muuta Alexandrian toiminta on jos ei rahastosäästämistä?

Seuraavalle tasolle? Hommaamalla uuden välikäden (alexandrian)? Onhan se toki uusi "taso", mutta ettei vain olisi mainitsemastasi "tavallisesta" rahastosäästämisestä askel taaksepäin.
 
Itse kävin tapaamisessa tuossa viime viikolla. Ihan hyödyllinen visiitti, ainakin jos ei ole jo ennestään hyvin perillä sijoituskuvioista. Vastoin ennakko-odotuksiani eläkesäästämisestä ei puhuttu juuri lainkaan. Itseäni kuitenkin häiritsi turhan päällekäyvä myyjä. Tyyli olisi sopinut paremmin autokauppiaalle, kuin sijoituspalveluiden kauppaamiseen. Haluan kuulla konkreettisia faktoja, sellaisen keinotekoisen kaveeraamisen voisi jättää pois.
Mutta joka tapauksessa heidän tarjoamansa palvelu vaikuttaa ihan varteenotettavalta vaihtoehdolta esim. itseni kaltaiselle henkilölle, joka haluaa siirtyä perus-rahastosäästämisestä seuraavalle tasolle, mutta ei ole vielä valmis tekemään itse suoria sijoituksia. Firman ideahan on tarjota tavalliselle ja ei-niin-varakkaalle sijoittajallekin pääsyn Gyllenbergin kaltaisten "kovien" pankkiiriliikkeiden asiakkaaksi siten, että Alexandria toimii välikätenä. Jos on riittävästi rahaa ja/tai asiantuntemusta, niin moista välikättä ei luonnollisestikaan kannata käyttää.

Mä olin samassa tilanteessa sun kanssa, mutta päätin silti sijoittaa suoraan. En näe miten Alexandria olisi seuraava askel rahastosäästämisestä.
Ei niihin osakeostoihin tartte tonneja pistää, itsekin ostin 200/kerta. Eihän se paljoa ole, mutta ihan eri tavalla jännitystä ja motivaatiota seurata taloutta kuin laittamalla pari kymppiä rahastoon x joka kuukausi.
 
hyvin meni hapatus perille kun kerran alexandrian kautta rahastosijoittaminen= rupeaa jyllenperkit soittelemaan sulle ja kyselemään kaljalle prkl joka välissä! ;)
 
Aika jännä että mike tarjos sille kundille mainostilaa täältä ja sit perään tänne tulee tollanen kundi jonka eka posti on pro alexandria...
 
Aika jännä että mike tarjos sille kundille mainostilaa täältä ja sit perään tänne tulee tollanen kundi jonka eka posti on pro alexandria...
.. Ja toistaiseksi myös viimeinen posti ;)
 
Itse kun olin useita vuosia sitten lukioikäinen, persaukinen koululainen niin faijalle tuli soitto tuosta kyseisestä puljusta, eikä se ollut erityisen kiinnostunut antamaan rahojaan jollekin joka soittaa sille pyytääkseen rahaa. No, kertoi auliisti poikansa olevan kiinnostunut sijoittamisesta, että soittakaa toki sille!:rolleyes:

Eipä aikaakaan, niin johan mua pyydettiin keskustelemaan eläkesijoituksista niiden konttorille. Toki menin syömään sämpylät ja juomaan kahvit, ja ilme oli kyllä näkemisen arvoinen kun kerroin kysyttäessä tuloni ja säästöni mahdollista eläkesijoitusta varten!!

Anti siltä reissulta oli, että se heppu väänsi rautalangasta rahan makuuttamisen pienikorkoisella tilillä olevan typerää, kun inflaatio syö sitä vuodesta toiseen. Ajatella, koko kymmentä markkaa mun tilillä syö jatkuvasti joku inflaatio, pitääpä ottaa pois ja pistää kiertoon...

No, enpä väitä olleeni ihan sitä kohderyhmää, jolle palvelu on suunnattu, mutta itse olen kyllä enemmän suorien sijoitusten kannalla kun välistävetäjien. (En väitä että ACG sellainen olisi.)
 
Hieno ensimmäinen postaus :david:

Jaahas, mitäs muuta Alexandrian toiminta on jos ei rahastosäästämistä?

Seuraavalle tasolle? Hommaamalla uuden välikäden (alexandrian)? Onhan se toki uusi "taso", mutta ettei vain olisi mainitsemastasi "tavallisesta" rahastosäästämisestä askel taaksepäin.

No rahastosäästämistähän sekin pohjimmiltaan on, mutta rahastoja voisi vaihdella ilman välissä lunastamista, jolloin välttyisi siltä 28% verolta. Kaipa sinne voisi heittää myös suoria osakesijoituksia samaan pakettiin, mikäli oikein ymmärsin. Nämä ihan vain esittelijän puheiden perusteella, en ole nähnyt asioista mustaa valkoisella.
Ja selvennyksesi sanottakoon, että en ole Alexandriaa täällä sen kummemmin hehkuttamassa enkä menossa asiakkaaksi. Heillä nyt vain tuntui olevan hyvä bisnesidea tarjota laiskalle piensijoittajalle valmiita ratkaisuja, mutta kuten sanottua, samat palvelut saa myös suoraankin jos jaksaa hieman itse vaivautua. Asiakkaita noilla omaisuudenhoitofirmoilla kuitenkin tuntuu riittävän ihan tarpeeksi...
 
Mitäs ajallinen hajautus tarkoittikaan? Ei ainakaan sitä että koko sijoitusaika oltaisiin voitoilla takuuvarmasti....

niin tässä on kyse KAHDEKSAN vuoden ajasta. Jos tili ei ole nyt plussalla, se ei tule koskaan olemaan.

Lähettelin taasen postia alexaadrialle.

_______________________________________________________________________
HEI

Ette sitten vastanneet ettekä lähettäneet laskelmaa

[ Paljonko minulle maksetaan, kun lopetan vakuutuksen nyt. (siirrän rahat
jonnekin tuottavaan)] Päiväys 25.2.2008



Kuka mielestänne on vastuussa syntyneestä lisä tappiosta?
Mielestäni toimeksianto oli täysin yksiselitteinen "Paljonko minulle maksetaan, kun lopetan vakuutuksen nyt."
säätöjen arvo on nyt alle 70% verrattuna siihen että olisin pitänyt rahani sukanvarressa.

Te otitte aikoinaan minuun yhteyttä ja esititte että teillä on tuote jonka kasvuolettama on 12% vuodessa, esititte laskelmat vakuudeksi ja väititte pystyvänne tähän pitkällä aikavälillä, vaikka epäilin asiaa.

Rahastot on AINA valittu teidän suosituksen mukaisesti (todellisella asiantuntemuksella).

Laskelman mukaan minun eläkesäästöjen pitäisi olla yli xx000EUR. Kuka ja milloin suorittaa puuttuvan osan xx000EUR.

Terveisin kaarlo

___________________________________________________________


Eivät ole joutaneet kiireiltään vastaamaan.
 
niin tässä on kyse KAHDEKSAN vuoden ajasta. Jos tili ei ole nyt plussalla, se ei tule koskaan olemaan.
Ai se on alexandrian vika että lähdit mukaan juuri it-huuman villeinä vuosina ja et tajunnut ottaa rahoja pois esimerkiksi vuosi sitten vaan nyt pakkomyyntien jne jälkeen heräsit?

Suomeksi sanottuna: ostit ihan saatanan kalliilla kasan paskaa joka vielä vuosi sitten taisi olla hyvin arvossaan mutta nyt kun kaikilla tursuaa muutenkin paskaa joka kolosta, ei kukaan täysjärkinen maksa siitä yhtä paljon kuin sinä aikanaan maksoit(koska kukaan ei ryntäile sokeana huumassa ja kuvittele että nousu on ikuista vaan kaikki ovat pikemminkin liian pessimistisiä).


E: Olisit lukenut pienet präntit siitä laskelman alalaidasta, tunnen kovaa myötähäpeää juuri nyt kun luin tuon kirjoituksesi lopun. Toivottavasti et oikeasti lähettänyt sitä....
 
Ai se on alexandrian vika että lähdit mukaan juuri it-huuman villeinä vuosina ja et tajunnut ottaa rahoja pois esimerkiksi vuosi sitten vaan nyt pakkomyyntien jne jälkeen heräsit?

Kyse on Alexandrian viasta.*

Kaarlo on varmaankin käyttänyt Alexandrian palveluita luonnollisena henkilönä, niin hänen turvanaan on täysi kuluttajansuojalaki. Vastaavasti jos Kaarlo olisi edustanut oikeushenkilöä (oikeusjärjestelmässä määritettyjä "henkilöitä"; esim yritys) olisi rahat kadonnut, eikä asialle olisi voinut mitään tehdä. Tämän takia rahastopalvelujen mainonnassa luonnollisille henkilöille tulee käyttää erityistä tarkkaavaisuutta, jota Alexandria ei ilmeisesti ole tehnyt. Varmasti tiedät Tapauksen Åke Lindblom?

Nuo mainitut laskelmat kuullostavat aika absurdeilta ja olen saanut sellaisen käsityksen, että niitä on painotettu enemmän kuin riskejä. *Jos asia on näin, Kaarlolla on täysi oikeus vaatia rahojaan takaisin.

Itse en tunne minkäänlaista myötähäpeää vain juuri näin tuleekin toimia vastaavissa tapauksissa.


E: Olisit lukenut pienet präntit siitä laskelman alalaidasta, tunnen kovaa myötähäpeää juuri nyt kun luin tuon kirjoituksesi lopun. Toivottavasti et oikeasti lähettänyt sitä....
P.S: Elämme kuitenkin Suomessa, joten oikeuden silmissä pieni präntti juurikin on ongelmana. Sen kun pitäisi olla isolla kirjoitettu ja riskit selvästi esillä. Oikeus kun kuitenkin on aina kuluttajan puolella.
 
Lähinnä siksi olen kirjoitellut jotta uudet uhrit voisivat lukea toisenlaista totuutta.

Mielestäni tavaran kauppiaalla on vastuu tuotteestaan, ja tämä on mätä.


ossipena voi olla ihan vapaasti häpeissään, minusta tässä ei ole siitä kysymys.
 
Mielestäni tavaran kauppiaalla on vastuu tuotteestaan, ja tämä on mätä.

Katsohan nyt vaikka parin viime vuoden keskeisten pörssien indeksejä, tai eri rahastojen tuottoja. Harvat niistä nyt enää "mätiä" (subprime) on, vaikka jokainen on laskenut huomattavasti. Jos rahastojen markkinoinnissa ollaan edetty asianmukaisesti, ei kauppiaalla missään nimessä ole vastuuta arvopapereiden laskusta.

Selvästikkin Alexandrian markkinointi on ollut vajavaista, jos sinulla ei sellaisen ostajana ole käsitystä miten rahastot ym. arvopaperit toimivat ja mitkä ovat niiden eroavaisuudet.
 
Eikö se ollut tanssiva Åke Blomqvist?
http://www.talouselama.fi/sijoittaminen/article169290.ece

Kyllä itse ainakin ymmärrän että jos asiaan perehtymätön/seniori sijoittaa rahaa säästöhenkilvakuutukseen ja rahat odottamattomasti ja vastoin alkuperäistä ideaa ja kirjekurssimerkonomin lupauksia katoaa tai huomattavasti vähenee, on jossain jotain vikaa. Hyvä keissi.


Åkepa on vain kova pappa sijoittamaan. Omistaa useita kivitaloja Helsingin keskustasta ja on miljoonaluokan peluri. Mielestäni käsittämätön päätös, sillä kaveri on todellakin tiennyt mitä tekee.
 
<salaliittokortti>
Se on kato siitä kiinni, millä tyylillä tuomaria kättelee.
</salaliittokortti>

Tavallaan kyllä "hyvä" päätös, mutta epäilen kyllä myös että kyllä mies on riskit tiennyt. Tuskin mies on kovinkaan tietämätön raha-asioista tai sijoittamisesta, ehkä juuri siksi saikin tämän asian käännettyä omaksi edukseen.

Tiedä sitten.
 
Back
Ylös Bottom