Alexandria Consulting Group Oyj

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Matonen
  • Aloitettu Aloitettu
Että mä epädiggaan tätä firmaa. Kaikki jakkupuku-abimimmit jotka espalla vedetyn salaatin jälkeen lähtevät takaisin "pankkiiriliikkeeseen" ovat juuri tuolta, ja pankkiiritoiminnan kanssa melko vähän tekemistä (tulee mieleen erään tuoreen kotimaisen tosi-tv -sarjan Private Banker "lol") Mielestäni hoitokulut kohtuuttomat ja koko eläkesäästämisen idea on vähän niin ja näin. Ja mitä verokohteluun tulee, mistä sitä tietää mikä tilanne on 35v päästä. Siis olettaen ettei puske horsmaa.

Jos itseä kiinnostaisi että on rahaa joskus kävelykeppiin nojaten ja Gevaliaa hamstratessa, pistäisin valitsemaani rahastoon kaiken ylimääräisen vaikka joka toinen kuukausi tai suoraan osakkeisiin.

Mites muuten näille kävikään jos delaa ennenkuin on aktualisoitunut tuo eläkevakuutuksen säästöistä nauttiminen? Muistelisin jotenkin että saa puolet pois (mutu).
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko tuolla alexandriassa paljonkin sitten noita TroynPaluun kuvailemia jakkupuku "pankiireja"? Kuulostaa ainakin hyvältä. :D Muutama kaveri on tuolla ollut vähän aikaa töissä ja normi puhelinmyyntiä se oli. Yllättäen kaikki lähtivat aika nopeasti pois tuolta. Joku heppu mm. markkinoi noita siten, että kertoi pokkana puhelimessa, että heillä on sopimus verottajan kanssa, jonka takia voivat keventää heidän verotustaan. :hyper:
 
PAKKO kommentoida;

100% valetta koko tekstisi ja osoittaa sataprosenttisen varmasti sen että myyt työksesi Skandian vakuutuksia jossain näissä koijaripuljuissa.

-MISSÄÄN nimessä ei kannata laittaa vakuutuksen varoja näihin ns. varainhoitorahastoihin. Tämä on synkintä mitä nämä firmat tekevät, lätkäsevät oman nimensä tyyliin Skandia Alexandria Aggressive Manager etc. Homman juju on se että rahaston hallinnointi/TERri/TKA on aivan järisyttävän kova, siivunsa (~1%) ottaa Skandia ja omansa myös Alexandria. Nämä lisätään siis suoraan kuluna alkup.rahaston eli sen SEBin myymän kuluihin, nämä "varainhoitorahastot" ovat moninkertaisia ns. rahastonrahastoja jolloin ollaan itse markkinasta erittäin kaukana ja kulut ovat shokeeraavan kovia. Ei siis yllätä kun Alexandria ei ilmoita todellista TERriä tai TKA koska se olisi niin järisyttävän kova että jopa tyhmimmätkin "yksityispankkiiirit" tms. muut alan vakuutusmyyjät tajuaisivat paremmin että tuotehan on aivan sairaan kallis. Väitän että TKA tai TER on esim. tuolla Aggressivella heittämällä yli 4% p.a ja se on PALJON, käytännössä se on niin että rahaston on tuotettava +4% pitääkseen edes arvonsa. Hiphei, neljäpinnaa on muuten tasan puolet os.markkinoiden keskimääräisestä vuosituotosta...EI PAHA?

-Kun vakuutuksen "tilinhoitomaksukin" on 8€/KK->96€/12KK niin tämähän tarkoittaa sitä että vakuutuksen olisi tuotettava +5,2% vuodessa pitääkseen edes arvonsa jos mitään muita kuluja ei olisi ja parasta on se että Skandiassa kuluja kyllä riittää, enemmän kuin yhdelläkään muulla Suomessa vapaaehtoisia eläkevak. tarjoavalla yrityksellä. Eli, jos on niin stanan idiootti ollut että Skandian kanssa elinikäisen diilin on tehnyt, kannattaa keskittyä nuolemaan haavojaan ja todeta että tämä meni nyt oppirahojen maksamiseen. Rahastojen vaihdotkin maksavat (vaikka toisin usein mainostavatkin) sen muodossa että Skandia nylkee sekä määrittää välittämilleen rahastoille osto- ja myyntihinnat joiden erotuksesta nipistetään kulua.

-Skandian eläkevakuutus on paskin ja kallein mitä Suomessa on tarjolla, ja pyydän että älkää vetäkö niitä koulutettuja "Mersua ei saa Ladan hinnalla" tai "Panostamme laatuun emmekä siihen että olisimme markkinoiden halvin" kuraa tänne.


Tapasi kommentoida Skandia tuotteita eniten välittänyttä Alexandriaa osoittaa sen että työskentelet jossain muussa meklarifirmassa. EDIT. Afondo? Finanssimaailma? Finlandia? Ole mies ja irtisanoudu!


Olipas ripitystä :hyper:



Ps. Skandian sijoitusvakuutus on aivan kuraa, järisyttävät merkkarit ja täysin höpönassukuraaa oleva takaisinostokulutaulukko. Tähän kun lisätään se että vakuutuksia välittävät myyjät joilla ammattitaito on mitätön ja moraalinen vastuu nolla koska ainahan voi meklarina pestä kätensä ja pyytää kollegaa tapaamaan/soittamaan asiakkaalle että pahoittelen että näin on nyt käynyt mutta älä pliis syytä minua koska en minä tätä vakuutusta ole sinulle tehnyt, nyt on tärkeätä (muka) keskittyä hoitamaan tätä ja minä voin sinua siinä auttaa. Yleensä aikansa lässytellään ja sitten koetaan ahaa-elämys että jos haluat asian kuntoon niin nyt meillä on tarjolla sitten tuote joka on oikeasti hyvä, siirrä rahat sinne. Jossei muuta niin tapaamisen tavoitteena on ainakin saada sijoituskohteiksi nämä "varainhoitorahastot" jotta meklarin palkkiot nousee.

Sulla ei tunnu olevan mitään käsitystä, siitä mistä puhut. Ja minä olen ollut kyllä töissä yrityksessä, jossa on skadian edustus,juurikin Alexandriassa. tadaaa! mutta en ole enää. Pankkien vakuutuksissa on ihan yhtä suuret kusetukset, kun skandiankin vakuutuksissa. Skandian vakuutuksessa on se etu pankkien vakuutuksia vastaan että on AINA 101% henkiturva. Pankithan vie kuolemantapauksessa nostoaikana 20% omaisilta pois ja eipä tästä paljoa yleensä muisteta mainita. Mulla ei oo mitään hinkua kehua Skandian tuotteita, tiedän vaan alalla työskennelleenä, etteivät ne ole paskoja. Kulut niissä on kovemmat, se on totta, mutta niille kyllä saa katettakin tietyissa tilanteissa. Kyse on siitä että jokanen ihminen valitsee juuri itselleen sopivan tuotteen. Kaikille se ei ole Skandia, joillekkin on. Älä Jaksa vouhottaa, ku mä en täällä skandiaa oo kehumassa yhtiönä yhtään sen enempää.
 
Sulla ei tunnu olevan mitään käsitystä, siitä mistä puhut. Ja minä olen ollut kyllä töissä yrityksessä, jossa on skadian edustus,juurikin Alexandriassa. tadaaa! mutta en ole enää. Pankkien vakuutuksissa on ihan yhtä suuret kusetukset, kun skandiankin vakuutuksissa. Skandian vakuutuksessa on se etu pankkien vakuutuksia vastaan että on AINA 101% henkiturva. Pankithan vie kuolemantapauksessa nostoaikana 20% omaisilta pois ja eipä tästä paljoa yleensä muisteta mainita. Mulla ei oo mitään hinkua kehua Skandian tuotteita, tiedän vaan alalla työskennelleenä, etteivät ne ole paskoja. Kulut niissä on kovemmat, se on totta, mutta niille kyllä saa katettakin tietyissa tilanteissa. Kyse on siitä että jokanen ihminen valitsee juuri itselleen sopivan tuotteen. Kaikille se ei ole Skandia, joillekkin on. Älä Jaksa vouhottaa, ku mä en täällä skandiaa oo kehumassa yhtiönä yhtään sen enempää.

Heipä hei,

heti kun pystyt kumoamaan faktoilla esittämiäni asioita, myönnän vilpittömästi olevani väärässä. Väitän että rahoitusmaailmassa työskentelevänä omaan kyllä aivan riittävän tietotason, kuitenkaan en koe halua lähteä väittelemään asiasta niinkauan kun sinä et pysty esittämään faktoja.
Kuolemanvaraturva-asiassa olet täysin oikeassa ja sitä en kiistäkkään, kommenttina sanoisin sen kuitenkin että se 101% ei paljoa lämmitä jos sijoituksen arvoa on sen aiemmin mainitsemasi 30 vuotta syönyt markkinoiden suurimmat eli järisyttävät kulut. 101% 50 tonnista on mun mielestäni huonompi kuin 80% 90 tonnista, jos ymmärrät ajatuksen.

Pahoittelen että koit viestini vouhotukseksi, juttusi vaan muistuttavat juurikin näitä meklareiden myyntipuheita.

Eläkevakuutuksia en puolusta tai väitä että se absoluuttisesti olisikaan fiksu keino säästää, veroetuakaan ei ole koska kysehän on vain verotuksen siirtämisestä säästöhetkestä nostohetkeen. Työhöni ei siis kuulu eläkevakuutukset vaan päivittäin teen työtä ihan oikean sijoittamisen ja sen tuotteiden/työkalujen parissa, siihen en koe eläkevakuutusta otti sen sitten pankista tai 19v vakuutusmyyjältä.

Odotan siis mielenkiinnolla vastaustasi jossa faktoilla kumoat väitökseni, "selkänojaa" on sen verran käytössä sijoitusasioissa että voidaan kyllä käydä syvällisemminkin läpi jos haluat.
 
Sulla ei tunnu olevan mitään käsitystä, siitä mistä puhut. Ja minä olen ollut kyllä töissä yrityksessä, jossa on skadian edustus,juurikin Alexandriassa. tadaaa! mutta en ole enää. Pankkien vakuutuksissa on ihan yhtä suuret kusetukset, kun skandiankin vakuutuksissa. Skandian vakuutuksessa on se etu pankkien vakuutuksia vastaan että on AINA 101% henkiturva. Pankithan vie kuolemantapauksessa nostoaikana 20% omaisilta pois ja eipä tästä paljoa yleensä muisteta mainita. Mulla ei oo mitään hinkua kehua Skandian tuotteita, tiedän vaan alalla työskennelleenä, etteivät ne ole paskoja. Kulut niissä on kovemmat, se on totta, mutta niille kyllä saa katettakin tietyissa tilanteissa. Kyse on siitä että jokanen ihminen valitsee juuri itselleen sopivan tuotteen. Kaikille se ei ole Skandia, joillekkin on. Älä Jaksa vouhottaa, ku mä en täällä skandiaa oo kehumassa yhtiönä yhtään sen enempää.

Kyllä nyt on opeteltu tuo myyntipuhe hyvin :hyvä: Eikös noissa ole yleensä 100% kuolemanvaraturva säästöaikana ja tuo 80% maksuaikana. Ei tuo 101% kuulostakkaan enään ihan niin hienolta...

ja tämähän on halpaa kuin saippua

2.1 Vuotuinen hallinnointikulu 1 % rahaston arvosta vuodessa
2.2 Alkukulu Rahasto-osuuksia vakuutukseen liitettäessä myynti- ja ostohinnan
välinen ero 7 %
2.3 Ylläpitokulu 5,00 euroa kuukaudessa
2.4 Kuolemanvaraturvan maksu Kuukausittain perittävän kuolemanvaraturvan maksun suuruus
määräytyy Skandian käyttämän kuolevuusperusteen mukaan.

3. ulkopuolisten rahastonhoitajien perimät vuotuiset hallinnointikulut
Rahastojen hoidosta aiheutuvat ulkopuoliset hallinnointikulut sisältyvät rahasto-osuuksien hintaan Skandian oman
hallinnointikulun lisäksi. Ulkopuolisten rahastonhoitajien perimän kulun määrä voi muuttua milloin tahansa.

4. vakuutussopimuksen muutokset
4.1 Mikäli säännöllisiä vakuutusmaksuja ei ole jonain vakuutusvuonna maksettu vähintään 50 % vakuutuksessa voimassa
olevasta tai voimassa olleesta korkeimmasta säännöllisten vakuutusmaksujen tasosta laskettuna, korotetaan ylläpitokulu
7,50 euroon kuukaudessa seuraavan vakuutusvuoden ajaksi. Korotettua ylläpitokulua ei peritä enää maksusitoumusajan
päätyttyä.
4.2 Vakuutuksen takaisinostoarvo maksusitoumusaikana lasketaan kertomalla säännöllisillä vakuutusmaksuilla hankittujen rahasto-osuuksien ostoarvo takaisinostokertoimella. Takaisinostokerrointa ei sovelleta yksittäisillä lisämaksuilla hankittuihin rahasto-osuuksiin. Takaisinostokertoimen suuruus määräytyy maksusitoumusajan pituuden ja takaisinostohetken mukaan ja se kasvaa maksusitoumusajan kuluessa. Sovellettavat takaisinostokertoimet on esitetty seuraavalla sivulla olevassa taulukossa.

Esim: Maksusitoumusaika on 20 vuotta. Vakuutuksenottaja takaisinostaa vakuutuksen yhdentenätoista vakuutusvuotena.
Takaisinostokerroin on 85,5 %. Jos säännöllisillä vakuutusmaksuilla hankittujen rahasto-osuuksien arvo olisi
takaisinostohetkellä 18.000 euroa, vakuutuksen takaisinostoarvo säännöllisten maksujen osalta olisi 15.390 euroa.

ja mites helvetissä tätä pitäisi tulkita?

19. kuolemanvaraturvan maksu
19.1 Skandia perii maksun kuolemanvaraturvan
ylläpitämiseksi lunastamalla kuukausittain
maksua vastaavan määrän rahasto-osuuksia.

aika veijareita nuo
 
Kyllä nyt on opeteltu tuo myyntipuhe hyvin :hyvä: Eikös noissa ole yleensä 100% kuolemanvaraturva säästöaikana ja tuo 80% maksuaikana. Ei tuo 101% kuulostakkaan enään ihan niin hienolta...

ja tämähän on halpaa kuin saippua

2.1 Vuotuinen hallinnointikulu 1 % rahaston arvosta vuodessa
2.2 Alkukulu Rahasto-osuuksia vakuutukseen liitettäessä myynti- ja ostohinnan
välinen ero 7 %
2.3 Ylläpitokulu 5,00 euroa kuukaudessa
2.4 Kuolemanvaraturvan maksu Kuukausittain perittävän kuolemanvaraturvan maksun suuruus
määräytyy Skandian käyttämän kuolevuusperusteen mukaan.

3. ulkopuolisten rahastonhoitajien perimät vuotuiset hallinnointikulut
Rahastojen hoidosta aiheutuvat ulkopuoliset hallinnointikulut sisältyvät rahasto-osuuksien hintaan Skandian oman
hallinnointikulun lisäksi. Ulkopuolisten rahastonhoitajien perimän kulun määrä voi muuttua milloin tahansa.

4. vakuutussopimuksen muutokset
4.1 Mikäli säännöllisiä vakuutusmaksuja ei ole jonain vakuutusvuonna maksettu vähintään 50 % vakuutuksessa voimassa
olevasta tai voimassa olleesta korkeimmasta säännöllisten vakuutusmaksujen tasosta laskettuna, korotetaan ylläpitokulu
7,50 euroon kuukaudessa seuraavan vakuutusvuoden ajaksi. Korotettua ylläpitokulua ei peritä enää maksusitoumusajan
päätyttyä.
4.2 Vakuutuksen takaisinostoarvo maksusitoumusaikana lasketaan kertomalla säännöllisillä vakuutusmaksuilla hankittujen rahasto-osuuksien ostoarvo takaisinostokertoimella. Takaisinostokerrointa ei sovelleta yksittäisillä lisämaksuilla hankittuihin rahasto-osuuksiin. Takaisinostokertoimen suuruus määräytyy maksusitoumusajan pituuden ja takaisinostohetken mukaan ja se kasvaa maksusitoumusajan kuluessa. Sovellettavat takaisinostokertoimet on esitetty seuraavalla sivulla olevassa taulukossa.

Esim: Maksusitoumusaika on 20 vuotta. Vakuutuksenottaja takaisinostaa vakuutuksen yhdentenätoista vakuutusvuotena.
Takaisinostokerroin on 85,5 %. Jos säännöllisillä vakuutusmaksuilla hankittujen rahasto-osuuksien arvo olisi
takaisinostohetkellä 18.000 euroa, vakuutuksen takaisinostoarvo säännöllisten maksujen osalta olisi 15.390 euroa.

ja mites helvetissä tätä pitäisi tulkita?

19. kuolemanvaraturvan maksu
19.1 Skandia perii maksun kuolemanvaraturvan
ylläpitämiseksi lunastamalla kuukausittain
maksua vastaavan määrän rahasto-osuuksia.

aika veijareita nuo


Aina 101% kuolemanturva. Edelleenkään en myy Skandian tuotteita, enkä edusta yritystä, joka näin tekee.
 
Heipä hei,

heti kun pystyt kumoamaan faktoilla esittämiäni asioita, myönnän vilpittömästi olevani väärässä. Väitän että rahoitusmaailmassa työskentelevänä omaan kyllä aivan riittävän tietotason, kuitenkaan en koe halua lähteä väittelemään asiasta niinkauan kun sinä et pysty esittämään faktoja.
Kuolemanvaraturva-asiassa olet täysin oikeassa ja sitä en kiistäkkään, kommenttina sanoisin sen kuitenkin että se 101% ei paljoa lämmitä jos sijoituksen arvoa on sen aiemmin mainitsemasi 30 vuotta syönyt markkinoiden suurimmat eli järisyttävät kulut. 101% 50 tonnista on mun mielestäni huonompi kuin 80% 90 tonnista, jos ymmärrät ajatuksen.

Pahoittelen että koit viestini vouhotukseksi, juttusi vaan muistuttavat juurikin näitä meklareiden myyntipuheita.

Eläkevakuutuksia en puolusta tai väitä että se absoluuttisesti olisikaan fiksu keino säästää, veroetuakaan ei ole koska kysehän on vain verotuksen siirtämisestä säästöhetkestä nostohetkeen. Työhöni ei siis kuulu eläkevakuutukset vaan päivittäin teen työtä ihan oikean sijoittamisen ja sen tuotteiden/työkalujen parissa, siihen en koe eläkevakuutusta otti sen sitten pankista tai 19v vakuutusmyyjältä.

Odotan siis mielenkiinnolla vastaustasi jossa faktoilla kumoat väitökseni, "selkänojaa" on sen verran käytössä sijoitusasioissa että voidaan kyllä käydä syvällisemminkin läpi jos haluat.


En mä sitä epäile, ettetkö sijoittamisesta tajuaisi. Vakuutuskuoret ja muu sijoittaminen ovat kaksi aivan eri maailmaa, mitä ei kannata verrata keskenään. Varmasti tämän tiedät itsekin. Vakuutuskuoret ovat hyviä ihmisille, ketkä eivät sijoittamisesta juurikaan tajua, eivätkä jaksa vahdata kursseja päivittäin. Skandian vahvuus näissä tuotteissa on laaja rahastovalikoima, ja heikkouksena kulut. Pankkien tuotteissa suppea rahastovalikoima. Valitaan edelleenkin tuote oman sijoittajaprofiilin mukaan. Itsekään en laittaisi rahojani, Skandian tai minkään muunkaan firman Kuoriin. Mulla vaan kiehahtaa, jos joku syyttää mua Skandia meklariksi, kun mulla ei oo mitään tekoa koko firman kanssa. tiedät varmasti itsekkin, ettei ole kovinkaan mairitteva titteli :) Mikä putkan tuotteita muuten itse edustat?
 
Onko tuolla alexandriassa paljonkin sitten noita TroynPaluun kuvailemia jakkupuku "pankiireja"? Kuulostaa ainakin hyvältä. :D Muutama kaveri on tuolla ollut vähän aikaa töissä ja normi puhelinmyyntiä se oli. Yllättäen kaikki lähtivat aika nopeasti pois tuolta. Joku heppu mm. markkinoi noita siten, että kertoi pokkana puhelimessa, että heillä on sopimus verottajan kanssa, jonka takia voivat keventää heidän verotustaan. :hyper:
On, juurikin näitä soittelijoita. Tosin tuntuvat viihtyvän korkeintaan sen pari kuukautta.
 
En mä sitä epäile, ettetkö sijoittamisesta tajuaisi. Vakuutuskuoret ja muu sijoittaminen ovat kaksi aivan eri maailmaa, mitä ei kannata verrata keskenään. Varmasti tämän tiedät itsekin. Vakuutuskuoret ovat hyviä ihmisille, ketkä eivät sijoittamisesta juurikaan tajua, eivätkä jaksa vahdata kursseja päivittäin. Skandian vahvuus näissä tuotteissa on laaja rahastovalikoima, ja heikkouksena kulut. Pankkien tuotteissa suppea rahastovalikoima. Valitaan edelleenkin tuote oman sijoittajaprofiilin mukaan. Itsekään en laittaisi rahojani, Skandian tai minkään muunkaan firman Kuoriin. Mulla vaan kiehahtaa, jos joku syyttää mua Skandia meklariksi, kun mulla ei oo mitään tekoa koko firman kanssa. tiedät varmasti itsekkin, ettei ole kovinkaan mairitteva titteli :) Mikä putkan tuotteita muuten itse edustat?


Niin, se on kyllä aika armoton leima ottassa jos kortissa on jonkun näitä skandian touhuja välittävän firman nimi. Vakuutuskuori asiaan en ota tarkemmin kantaa kun siinä on jumalattoman monta muuttujaa, vakuutuskuoret joissa ei ole merkintää tai takaisinostoa ja kohtuullinen hallinnointi ovat jo jotenkin edes houkuttelevia JOILLEKKIN ihmisille, viimekädessähän asiakas itse päättää mikä on hänellä tärkeätä. Käsitin vaan että olet jossakin näissä firmoista töissä kun aiemmin mainitsit että olet skandiaakin myynyt ja nyt työskentelet ~250 henkilöö työllistävässä firmassa.

Osa täällä kyllä tietää missä työskentelen mutta tarkennetaan nyt vaikka sen verran että työnantaja taitaa olla joillakin mittareilla siellä top vitosessa Suomen varainhoidoista.
 
Niin, se on kyllä aika armoton leima ottassa jos kortissa on jonkun näitä skandian touhuja välittävän firman nimi. Vakuutuskuori asiaan en ota tarkemmin kantaa kun siinä on jumalattoman monta muuttujaa, vakuutuskuoret joissa ei ole merkintää tai takaisinostoa ja kohtuullinen hallinnointi ovat jo jotenkin edes houkuttelevia JOILLEKKIN ihmisille, viimekädessähän asiakas itse päättää mikä on hänellä tärkeätä. Käsitin vaan että olet jossakin näissä firmoista töissä kun aiemmin mainitsit että olet skandiaakin myynyt ja nyt työskentelet ~250 henkilöö työllistävässä firmassa.

Osa täällä kyllä tietää missä työskentelen mutta tarkennetaan nyt vaikka sen verran että työnantaja taitaa olla joillakin mittareilla siellä top vitosessa Suomen varainhoidoista.

Tarkennetaan vielä sen verran, että Olen työskennellyt Skandiaa välittävissä yrityksissä, mutta en myyntimiehenä. Mulla on liian hyvä omatunto noiden sijoitustuotteiden myymiseen :) se on nimittäin aika raakaa peliä, kun haukutaan kilpailijoiden tuotteita täyslaidallisella, ja johdetaan asiakasta harhaan, sekä jätetään oleellisia asioita mainitsematta. Tämä koskee niin pankkeja, vakuutusyhtiöitä, kuten myös Skandian asiamiehiä. Asiakas saa olla tosi tarkkanaa nykypäivänä näissä hommissa!
 
Oon aina ihmetellyt tätä: http://www.skandia-life.fi/fi/funds/unitprices_fi.asp

Onko tuo nyt sama asia kuin se 7% merkintäpalkkio per sijoitettu summa?
Vai periikö Skandia sen 7% lisäksi myös eri hintoja kun ostat ja myyt rahastoja vakuutuksen sisällä?

Esim. Ellu, johon sijoitetaan 100e kuussa, tästä lähtee 7% pois.
Ostat X rahaston osuuksia hintaan 1,000e/kpl (Skandian "myyntihinta"), 93 kappaletta.
Vaihdatkin nämä osuudet toiseen rahastoon ja saat 0,930e/kpl (Skandia "ostohinta").

Tulos, sijoituksesi arvo on 86,49e (alkuperäinen sijoitussumma 100e).
Ainiin ja peritäänhän se 5e kuukausikulua.
Takkiin -18,51%??? :D
 
Oon aina ihmetellyt tätä: http://www.skandia-life.fi/fi/funds/unitprices_fi.asp

Onko tuo nyt sama asia kuin se 7% merkintäpalkkio per sijoitettu summa?
Vai periikö Skandia sen 7% lisäksi myös eri hintoja kun ostat ja myyt rahastoja vakuutuksen sisällä?

Esim. Ellu, johon sijoitetaan 100e kuussa, tästä lähtee 7% pois.
Ostat X rahaston osuuksia hintaan 1,000e/kpl (Skandian "myyntihinta"), 93 kappaletta.
Vaihdatkin nämä osuudet toiseen rahastoon ja saat 0,930e/kpl (Skandia "ostohinta").

Tulos, sijoituksesi arvo on 86,49e (alkuperäinen sijoitussumma 100e).
Ainiin ja peritäänhän se 5e kuukausikulua.
Takkiin -18,51%??? :D

Eihän se nyt noin voi mennä koska nämä olivat markkinoiden parhaita tuotteita :hyper: ja ketjun aiheeseen vielä, kait nyt alexandria tuosta jotain vielä saa?

Toivottavasti joku noita tuotteita tunteva voisi hieman avata tuota :worship:
 
Oon aina ihmetellyt tätä: http://www.skandia-life.fi/fi/funds/unitprices_fi.asp

Onko tuo nyt sama asia kuin se 7% merkintäpalkkio per sijoitettu summa?
Vai periikö Skandia sen 7% lisäksi myös eri hintoja kun ostat ja myyt rahastoja vakuutuksen sisällä?

Esim. Ellu, johon sijoitetaan 100e kuussa, tästä lähtee 7% pois.
Ostat X rahaston osuuksia hintaan 1,000e/kpl (Skandian "myyntihinta"), 93 kappaletta.
Vaihdatkin nämä osuudet toiseen rahastoon ja saat 0,930e/kpl (Skandia "ostohinta").

Tulos, sijoituksesi arvo on 86,49e (alkuperäinen sijoitussumma 100e).
Ainiin ja peritäänhän se 5e kuukausikulua.
Takkiin -18,51%??? :D


Rahastonvaihdoissa käytetään ainoastaan ostokursseja.
 
Säästövakuutusta kauppasivat kovasti. Myyntimies oli oikein mukava ja asiallinen minua kohtaan.

Laskin tässä kuitenkin että:

100e/kk - rahasto merkintä 7% - ylläpitokulu 5e = 88e / kk säästöön, 12e / kk kuluihin
1200e / v - kuluihin 144e / v - 1% rahastonhoitamisesta kulut = 1045,44e / v säästöön, kuluihin 154,56e
154,56 e vuodessa kuluihin eli noin 12% koko sijoituksesta.

Eli vuodessa rahastojen pitäisi tehdä noin 14,8% voittoa että pääsisin omilleni, mutta paketti josta puhuimme, lupasi vain 8 - 10% korkoa?

Onko laskukaavassani jokin virhe?
 
Sulla ei tunnu olevan mitään käsitystä, siitä mistä puhut. Ja minä olen ollut kyllä töissä yrityksessä, jossa on skadian edustus,juurikin Alexandriassa. tadaaa! mutta en ole enää. Pankkien vakuutuksissa on ihan yhtä suuret kusetukset, kun skandiankin vakuutuksissa. Skandian vakuutuksessa on se etu pankkien vakuutuksia vastaan että on AINA 101% henkiturva. Pankithan vie kuolemantapauksessa nostoaikana 20% omaisilta pois ja eipä tästä paljoa yleensä muisteta mainita. Mulla ei oo mitään hinkua kehua Skandian tuotteita, tiedän vaan alalla työskennelleenä, etteivät ne ole paskoja. Kulut niissä on kovemmat, se on totta, mutta niille kyllä saa katettakin tietyissa tilanteissa. Kyse on siitä että jokanen ihminen valitsee juuri itselleen sopivan tuotteen. Kaikille se ei ole Skandia, joillekkin on. Älä Jaksa vouhottaa, ku mä en täällä skandiaa oo kehumassa yhtiönä yhtään sen enempää.

Tästä myyntipuheesta tulee minulle mieleen, että rahoilleen saa vastinetta ainoastaan siinä tapauksessa kun kuolee. :D
 
Back
Ylös Bottom