Sulla ei tunnu olevan mitään käsitystä, siitä mistä puhut. Ja minä olen ollut kyllä töissä yrityksessä, jossa on skadian edustus,juurikin Alexandriassa. tadaaa! mutta en ole enää. Pankkien vakuutuksissa on ihan yhtä suuret kusetukset, kun skandiankin vakuutuksissa. Skandian vakuutuksessa on se etu pankkien vakuutuksia vastaan että on AINA 101% henkiturva. Pankithan vie kuolemantapauksessa nostoaikana 20% omaisilta pois ja eipä tästä paljoa yleensä muisteta mainita. Mulla ei oo mitään hinkua kehua Skandian tuotteita, tiedän vaan alalla työskennelleenä, etteivät ne ole paskoja. Kulut niissä on kovemmat, se on totta, mutta niille kyllä saa katettakin tietyissa tilanteissa. Kyse on siitä että jokanen ihminen valitsee juuri itselleen sopivan tuotteen. Kaikille se ei ole Skandia, joillekkin on. Älä Jaksa vouhottaa, ku mä en täällä skandiaa oo kehumassa yhtiönä yhtään sen enempää.
Kyllä nyt on opeteltu tuo myyntipuhe hyvin :hyvä: Eikös noissa ole yleensä 100% kuolemanvaraturva säästöaikana ja tuo 80% maksuaikana. Ei tuo 101% kuulostakkaan enään ihan niin hienolta...
ja tämähän on halpaa kuin saippua
2.1 Vuotuinen hallinnointikulu 1 % rahaston arvosta vuodessa
2.2 Alkukulu Rahasto-osuuksia vakuutukseen liitettäessä myynti- ja ostohinnan
välinen ero 7 %
2.3 Ylläpitokulu 5,00 euroa kuukaudessa
2.4 Kuolemanvaraturvan maksu Kuukausittain perittävän kuolemanvaraturvan maksun suuruus
määräytyy Skandian käyttämän kuolevuusperusteen mukaan.
3. ulkopuolisten rahastonhoitajien perimät vuotuiset hallinnointikulut
Rahastojen hoidosta aiheutuvat ulkopuoliset hallinnointikulut sisältyvät rahasto-osuuksien hintaan Skandian oman
hallinnointikulun lisäksi. Ulkopuolisten rahastonhoitajien perimän kulun määrä voi muuttua milloin tahansa.
4. vakuutussopimuksen muutokset
4.1 Mikäli säännöllisiä vakuutusmaksuja ei ole jonain vakuutusvuonna maksettu vähintään 50 % vakuutuksessa voimassa
olevasta tai voimassa olleesta korkeimmasta säännöllisten vakuutusmaksujen tasosta laskettuna, korotetaan ylläpitokulu
7,50 euroon kuukaudessa seuraavan vakuutusvuoden ajaksi. Korotettua ylläpitokulua ei peritä enää maksusitoumusajan
päätyttyä.
4.2 Vakuutuksen takaisinostoarvo maksusitoumusaikana lasketaan kertomalla säännöllisillä vakuutusmaksuilla hankittujen rahasto-osuuksien ostoarvo takaisinostokertoimella. Takaisinostokerrointa ei sovelleta yksittäisillä lisämaksuilla hankittuihin rahasto-osuuksiin. Takaisinostokertoimen suuruus määräytyy maksusitoumusajan pituuden ja takaisinostohetken mukaan ja se kasvaa maksusitoumusajan kuluessa. Sovellettavat takaisinostokertoimet on esitetty seuraavalla sivulla olevassa taulukossa.
Esim: Maksusitoumusaika on 20 vuotta. Vakuutuksenottaja takaisinostaa vakuutuksen yhdentenätoista vakuutusvuotena.
Takaisinostokerroin on 85,5 %. Jos säännöllisillä vakuutusmaksuilla hankittujen rahasto-osuuksien arvo olisi
takaisinostohetkellä 18.000 euroa, vakuutuksen takaisinostoarvo säännöllisten maksujen osalta olisi 15.390 euroa.
ja mites helvetissä tätä pitäisi tulkita?
19. kuolemanvaraturvan maksu
19.1 Skandia perii maksun kuolemanvaraturvan
ylläpitämiseksi lunastamalla kuukausittain
maksua vastaavan määrän rahasto-osuuksia.
aika veijareita nuo