Alexandria Consulting Group Oyj

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Matonen
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Koko eläkesäästäminen on varsin vammainen idea alunperin. Varmaan jo aikaisemminkin sanonut, mutta en vain yksinkertaisesti ymmärrä sen periaatetta. Rahalle on nuorempana aivan helvetisti enemmän käyttöä ja kun otetaan huomioon, että eläkkeelle jäädessä mitä todennäköisemmin on maksettu asunnot pois, niin eihän siellä ole mitään kuluja enää mitä on nuorempana kun sitä rahaa tarttee.

Osa perustelee että voi sitten matkustella, no niin voi, mutta voi sitä nytkin. Miksei matkustelisi nuorena kun voi vielä vuorikiipeillä ja vetää perseet milloin vain. Miksi pantata rahaa jonnekin 40 vuoden päähän kun se on samaa rahaa silloinkin?

Rahojen makuuttaminen tileillä on täysin vammaista hommaa ja pitäisi kieltää lailla. Kaikkien pitäisi kuluttaa ja kuluttaa, se pitää maan toiminnassa. Tylsät 20 vuotiaana eläkettä ajattelevat ihmiset venäjälle.
 
Teet töitä 40 vuotta ja saat eläkettä 1200 euroa kuussa. Onhan se ihan kiva, että jotain säästöjä löytyy silloin. Eläkevakuutukset yms ovat kyllä ihan perseestä.
 
No sitä ei voi tietää, mutta enemmän sille rahalle nyt on käyttöä, lyhentää vaikka lainaa sillä summalla. Paljonko siinä sitten hyötyy esim 20 vuoden lainassa jos sen lyhentää eläkkeiden verran nopeampaa. Koroissa varmaan säästelee jo senverran, että kannattaa ennemmin pukkaa ne fyffet nyt kun makuuttaa niitä 40 vuotta.
 
Itsellä ainakin on ollut mielessä sellainen ajatus, että eläkkeelle olisi mukava jäädä aikaisemmin kuin ns. lakisääteisenä aikana.

Tuohan tottakai vaatii normaalin tulotason omaavalta kaverilta jonkinlaista säästämistä.

Eläkevakuutuksia en silti omien kokemuksieni perusteella suosittele kenellekään vaan kehotan miettimään muita vaihtoehtoja.
 
TroynPaluu: ymmärsit tismalleen oikein, eli käytännössähän Alexandriaa voi pitää ulkoistettuna markkinointi-osastona kuten täällä taidettiin jo aiemmin mainita. Yhteistyökumppanit maksavat tosiaan siitä että myydään heidän tuotteitaan.

Tästä seuraa A) asiakkaalla on valtavasti vaihtoehtoja mihin rahansa pistää B) neuvonantaja voi oikeasti hakea asiakkaan kannalta edullisinta ratkaisua sillä ei ole tarpeen tarjota vain omaa tuotetta kuten esim. pankit tekevät, mutta C) toki tulospalkalla töissä oleva neukkari tarjoaa mielellään sellaista kauppaa asiakkaalle mistä itse käärii suurimmat provikat

Ja eilenhän laskettiin liikkeellä ns. pääomaturvattu vaihtoehto joka ainakin teoriassa vaikuttaa ihan kiinnostavalta.:)

Itse olen kyllä myös sitä mieltä että vittuako sitä eläkesäästäjäksi alkamaan, tuhlaa vaan maallisen omaisuutensa vielä kun siitä pystyy nauttimaan :D
 
TroynPaluu: ymmärsit tismalleen oikein, eli käytännössähän Alexandriaa voi pitää ulkoistettuna markkinointi-osastona kuten täällä taidettiin jo aiemmin mainita. Yhteistyökumppanit maksavat tosiaan siitä että myydään heidän tuotteitaan.

Tästä seuraa A) asiakkaalla on valtavasti vaihtoehtoja mihin rahansa pistää B) neuvonantaja voi oikeasti hakea asiakkaan kannalta edullisinta ratkaisua sillä ei ole tarpeen tarjota vain omaa tuotetta kuten esim. pankit tekevät, mutta C) toki tulospalkalla töissä oleva neukkari tarjoaa mielellään sellaista kauppaa asiakkaalle mistä itse käärii suurimmat provikat

Ja eilenhän laskettiin liikkeellä ns. pääomaturvattu vaihtoehto joka ainakin teoriassa vaikuttaa ihan kiinnostavalta.:)

Itse olen kyllä myös sitä mieltä että vittuako sitä eläkesäästäjäksi alkamaan, tuhlaa vaan maallisen omaisuutensa vielä kun siitä pystyy nauttimaan :D
Niin, mutta että "Pankkiiriliike"? Hieman kuin minä diilaisin eri firmojen kotivakuutuksia ovelta ovelle -tekniikalla ja kutsuisin itseäni hienosti "Vakuutusyhtiöksi" tai "Vakuutusinstanssi Troy". Héloo.

Itse kyllä luulen että jo tuo Alexandrian välistä vetäminen tekee tuosta kannattamatonta, mutta ehkä olen väärässä.
 
Niin, mutta että "Pankkiiriliike"? Hieman kuin minä diilaisin eri firmojen kotivakuutuksia ovelta ovelle -tekniikalla ja kutsuisin itseäni hienosti "Vakuutusyhtiöksi" tai "Vakuutusinstanssi Troy". Héloo.

Itse kyllä luulen että jo tuo Alexandrian välistä vetäminen tekee tuosta kannattamatonta, mutta ehkä olen väärässä.

Kyllä tuo nimi "Pankkiiriliike" vähän meinaa hampaita naurattaa. Kannattamatonta tai ei niin asikkaita käy tasasesti kiihtyvään tahtiin ja tekevät kauppoja, Alexandrialla menee lujaa. Toiminta on ehkä hieman kyseenalaista mutta konsepti vaan yksinkertaisesti toimii. Ihminen tekee ostopäätöksen tunnepohjalta ja neuvonantajat on oikeesti hyviä puhumaan.

Kaikista eniten vituttaa kuitenkin sellaiset ihmiset, joita muuten on yllättävän paljon, keille on ihan oikeasti mahdollisuus tarjota selvästi parempia ratkaisuja mutta ovat niin kaavoihin kangistuneita ja elämäänsä kyllästyneitä etteivät suostu edes kuulemaan muista vaihtoehdoista. Kyllähän sillä Ladallakin kulkee paikasta A paikkaan B.
 
TroynPaluu: ymmärsit tismalleen oikein, eli käytännössähän Alexandriaa voi pitää ulkoistettuna markkinointi-osastona kuten täällä taidettiin jo aiemmin mainita. Yhteistyökumppanit maksavat tosiaan siitä että myydään heidän tuotteitaan.

Tästä seuraa A) asiakkaalla on valtavasti vaihtoehtoja mihin rahansa pistää
Kohta C kuitenkin aivan liikaa painottaa mihin suuntaan asiakasta ohjataan. Ihan FYI, "oikeiden" pankkiiriliikkeidenkin asiakkailla on yhtä lailla noita vaihtoehtoja; onko teille todellakin Corporate propagandana syötetty sellaista että esim. suurten pankkien sijoituspalvelut rajoittuvat oman talon tuotteisiin. Noh, eihän markkinointi-ihmisten ylipäätään tarvitse tietää miten maailma oikeasti toimii.

Toinen hieno argumenttihan oli, että pääsee käsiksi pienellä pääomalla isojen talojen hienoihin tuotteisiin. Pääosaltaan potaskaa tämäkin; Alexandrian läpi ostaminen ei todellakaan madalla kynnystä lainkaan eika tuo esim. suorien yrityslainojen tai oblarilainojen minimiostoeriä alas taikka mahdollista instrumenttihajautusta jne. Varmaan tarjolla on esim. rahastoja joissa yritysbondeja tai oblareita on niputettu, mutta samantyyppisiä rahastoja saa aivan joka paikasta.

B) neuvonantaja voi oikeasti hakea asiakkaan kannalta edullisinta ratkaisua sillä ei ole tarpeen tarjota vain omaa tuotetta kuten esim. pankit tekevät, mutta
Ja sitten tas puhutaan ihan höpöhöpöä. Mä olen Nordea Private Bankingin asiakas ja oma neuvonantaja suosittelee säännöllisesti kilpailijoidenkin tuotteita esim. syystä että niissä on kulut pienemmät.

C) toki tulospalkalla töissä oleva neukkari tarjoaa mielellään sellaista kauppaa asiakkaalle mistä itse käärii suurimmat provikat
Bingo. Tekee selkeän ristiriidan asiakkaan edun kanssa. Haluaisimpa nähdä kun Alexandrian sijoitusneuvoja kehottaa asiakasta ostamaan vaikka Seligsonin ETF:ää, siinä kun on kulut niin pienet ettei paljon provikkaa jää jaettavaksi. Tiedät varmaan mitä ETF:t ovat?
 
Kaikkien pitäisi kuluttaa ja kuluttaa, se pitää maan toiminnassa.

Sekä muun biosfäärin huutamassa armoa ja ihmiset kiireisinä tavoitellessaan kuviteltuja tarpeitaan. Tämä on tietysti arvokysymys. Kaikki eivät kuitenkaan halua kuluttaa niin paljon kuin yhteiskunta antaisi mahdollisuuksia, pakkohan ne rahat on sitten säästää.

TroynPaluu sanoi:
Itse kyllä luulen että jo tuo Alexandrian välistä vetäminen tekee tuosta kannattamatonta, mutta ehkä olen väärässä.

Jos osakkeiden järkevänä tuotto-odotuksena pidetään 8 % pa., ja siitä napsaistaan yli 2 %-yksikköä kuluina pois, niin eipä hommaa kovin kannattavana voi pitää verrattaessa vähemmän volatiilien korkosijoitusten 4-5 % vuosituottoon. Ihmisten harhaanjohtaminen ja palkkiorahastus tuottaa koko osakesäästämiselle huonon maineen ja varmistaa että se pysyy Suomessa lapsenkengissään.
 
Itse olen sitä mieltä, että ne ovat suoranaista kusetusta.
(ex)kaveri oli töissä juurikin tuolla Alexandriassa ja onnistui sitten "huijaamaan" meikäläisen mukaan tuollaiseen. Tyhmänä lähdin, kun ajattelin, että ei kai frendi nyt kuseta... ei se ehkä tietoisesti kusettanutkaan, olivat vaan ehkä hänetkin "aivopesseet"

Ehdin jopa säästää sinne hiukan rahaakin, ennen kuin valkeni, että ei se kyllä oikein järkevää touhua ole.

No, mulla on edelleen rahaa siellä, en vaan laita enää yhtään lisää. Rahoja en saa pois, kun kuulemma ainut tapa saada ne ulos on työttömyys tai avioero... Muutamankin kerran olen noista vääntänyt heidän kanssa, mutta eivät homot luovuta vaan väkisin haluavat pitää säälittävät säästöni siellä.

Siitä hyvästä, että en laita sinne enää rahaa, ottavat vielä vuosittain jotain helkkarin "rangaistusmaksua" siitä, että "sovittuja suorituksia" ei ole laitettu.

Eli suosittelen kiertämään nuo hyvin kaukaa, ainakin nykyisillä ehdoilla. Ne ehdot eivät palvele asiakasta lainkaan, ainoastaan noita kaupittelevia yrityksiä.

edit:
tämäkin kannattaa lukea, jos tuollaisen ottamista harkitsee:
http://saituri.wordpress.com/2009/03/11/elakevakuutuksen-karmea-totuus/

Olisinpa lukenut itsekin aikoinaan... No, en mä onneksi kovin paljoa rahaa tuohon ehtinyt tuhlata, ennen kuin silmät aukesi :)
Tuo oli ihan kuin omasta elämästäni.

Kaveri oli siellä töissä muutama vuosi sitten, ja puhui minut mukaan. "Säästin" sinne rahaa pari vuotta ennen kuin silmät aukesivat. Rahoja ei saa takaisin kuin vasta joskus kun olen jo ehtinyt unohtaa että sinne ikinä mitään rahaa edes laitoin.

Lähettävät jotain "vuosikatsauksia", joita en ole jaksanut edes avata. Ehkä pitäisi, sillä en tiennyt mitään tuosta "rangaistusmaksusta". Eli vuosien varrella ne käytännössä syövät loputkin rahat mitä siellä on, vai?
 
Ehkä pitäisi, sillä en tiennyt mitään tuosta "rangaistusmaksusta". Eli vuosien varrella ne käytännössä syövät loputkin rahat mitä siellä on, vai?

Mullekin tuo selvisi vasta, kun soitin ja koitin päästä eroon koko paskasta.
Ainoa vaihtoehto oli se, että lopettaa sen maksamisen, mutta tosiaan, sopimus ei katkea. Sitä sakkomaksua ei mene koko "säästöaikaa", menee "vain" siihen maksusitoumuksen päättymiseen asti, joka esim. mulla on muistaakseni jotain 2016 asti tms...

Se sakkosumma ei ollut kovin iso, joku osa siitä summasta, joka vuoden aikana oli tarkoitus säästää. Oiskohan ollut mun tapauksessa jotain 30-40€ vuodessa.
Mutta jokatapauksessa, siitäkin saavat täysin ilmaista rahaa.

Itse en usko saavani tuolta koskaan mitään ulos, mutta tulipahan siitäkin taas jotain opittua ;)
 
Ihan persereikä touhua koko homma. Itse laitoin 13kk hukkaan rahaa 140€/kk. 5€/kk on normi tilinhoito maksu ja jos lopetat ennen sovittua määrä aikaa niin se on 8€/kk. Saat nostaa nuo rahat pois tosiaan avioeron tai pitkäaikaisen työttömyyden johdosta. Jos nostan nuo ennen määräaikaa niin saan vain 53.5% rahoista ja niistä vielä verot. Koska minulla menee nyt 8€/kk tilinhoitomaksuja niin se syö koko pääoman pois ja kaikki rahat menee vakuutusyhtiölle. En usko, että tuotot on tuolle 1820 eurolle niin paljoa kuussa. Sinne meni nuokin rahat.
Tosiaan kun aikanaan soittelivat tuolta aleksandriasta niin sanoivat puhelimessa kaikesta muusta kuin eläkesäästämisestä. Skandian eläkevakuutuksia he myyvät.
Kehtasivat vielä soittaa uudestaan kun olin sanonut homman irti. Kyse tosin oli toisesta henkilöstä ja hän ei tiennyt, että olin ollut heidän asiakas. Haukuin koko firman siinä puhelimessa ja sanoin mielipiteeni heidän toiminnasta.
http://m.taloussanomat.fi/?page=showSingleNews&newsID=20096209
Tuossa asiasta lisää sa skandian ja muiden firmojen ehdoista. Skandialla ehdottomasti huonnoimmat.
Vituttaa vieläkin :david:
 
Ihan persereikä touhua koko homma. Itse laitoin 13kk hukkaan rahaa 140€/kk. 5€/kk on normi tilinhoito maksu ja jos lopetat ennen sovittua määrä aikaa niin se on 8€/kk. Saat nostaa nuo rahat pois tosiaan avioeron tai pitkäaikaisen työttömyyden johdosta. Jos nostan nuo ennen määräaikaa niin saan vain 53.5% rahoista ja niistä vielä verot. Koska minulla menee nyt 8€/kk tilinhoitomaksuja niin se syö koko pääoman pois ja kaikki rahat menee vakuutusyhtiölle. En usko, että tuotot on tuolle 1820 eurolle niin paljoa kuussa. Sinne meni nuokin rahat.
Tosiaan kun aikanaan soittelivat tuolta aleksandriasta niin sanoivat puhelimessa kaikesta muusta kuin eläkesäästämisestä. Skandian eläkevakuutuksia he myyvät.
Kehtasivat vielä soittaa uudestaan kun olin sanonut homman irti. Kyse tosin oli toisesta henkilöstä ja hän ei tiennyt, että olin ollut heidän asiakas. Haukuin koko firman siinä puhelimessa ja sanoin mielipiteeni heidän toiminnasta.
http://m.taloussanomat.fi/?page=showSingleNews&newsID=20096209
Tuossa asiasta lisää sa skandian ja muiden firmojen ehdoista. Skandialla ehdottomasti huonnoimmat.
Vituttaa vieläkin :david:

Kuinka tarkkaan selvitit sopimuksen tehdessäsi mihin sijoitat, sijoituksen kulut, mahdollinen sopimuksen irtisanominen ja sanktiot?
 
Pari sanaa tästä Skandian asiamies yrityksesta:

Skandian tuotteet ovat mielestäni ihan hyviä tällä saralla, jos sijoittaminen tai säästäminen kiinnostaa. Etenkin Skandian sijoitusvakuutus on tosi kilpailukykyinen tuote markkinoilla. Mutta niitä saa kyllä muistakin putiikeista. Kannattaa kiertää Alexandria kaukaa ja kehoittakaa ystäviännekin tekemään niin.

Kun Alexandriasta bookkari soittaa niin hän esittelee että "Ollaan suomen johtava talousneuvonta-alan yritys"

Väärin:
Alexandria EI ole Suomen johtava talousneuvonta-alan yritys, vaan yks kärpäsen paska verrattuna kaikkiin pankkeihin. Käytännössä Alexandria on ainoastaan Brittiläisen Skandia vakuutusyhtiön markkinointiyksikkö Suomessa.

"Me palvellaa veronmaksajia säästämisessä ja verotuksen keventämisessä"

Pääosin valetta:
Säästäminen pitää paikkansa, lähinnä eläkevakuutuksen muodossa. Kenenkään verotusta ei kuitenkaan voida Alexandriassa keventää. Kyseessä on se, että sulle yritetään kaupata eläkevakuutusta, mistä saat verohyödyn valtiolta. Tosin sen verohyödyn maksat takaisn, kun alat joskus kiikkustuolissa nostaa niitä rahoja. Eli veroedun hyöty pitkällä tähtäimellä 0


"Meil ei oo omaa tuotetta ni me voidaa valita asiakkaalle parhaat ratkasut, ku meil on n. 40 yhteistyökumppania eikä olla naimissa minkää tietyn kanssa"

Väärin:
Alexanrdrialla on käytännössä yksi yhteistyökumppani: Skandia. Myös Lombardin kanssa tekevät jotakin keissejä, mutta ne on suunnattu asiakkaille keillä on tissitaskussa pari milliä. Nämä mainitut 40 yhteistyökumppania ovat Skandian yhteistyökumppaneita. Alexandria on täysin riippuvainen Skandiasta, ja tarjoavat AINOASTAAN heidän tuotteitaan.

"meil on paljon laajemmat mahollisuudet ku pankeilla on"

Väärin: : Alexandria tarjoaa tasan 3 tuotetta normaaleille ihmiselle: eläke, sijoitus ja säästövakuutus. Jokainen pankki pystyy tarjoamaan varmaan satoja vaihtoehtoja sijoittaa rahaa.

"Meil on 40000 asiakasta"

Väärin:
Alexandrialla ei ole 40000 asiakasta. Todellinen luku on 0, eikä yhtään enempää. Mainitut 40k ovat Skandian asiakkaita, joiden vakuutuksen hoito on Alexandrian hallussa. Halutessaan Skandia voi viedä hetkenä minä hyvänsä Alexandrian "asiakkuudet" ja antaa ne jollekkin toiselle asiamiesyritykselle.


Myyjät toimivat provikka palkalla, ja tietysti saavat palkkiot sen mukaan miten isoja ja pitkäaikaisia diilejä tehdään. Kannattaa olla tarkkana, ja pyytää neuvoa joltakin, kuka asioista on perillä ennen kuin pistää nimeään mihinkään paperiin!
 
Ihan persereikä touhua koko homma. Itse laitoin 13kk hukkaan rahaa 140€/kk. 5€/kk on normi tilinhoito maksu ja jos lopetat ennen sovittua määrä aikaa niin se on 8€/kk. Saat nostaa nuo rahat pois tosiaan avioeron tai pitkäaikaisen työttömyyden johdosta. Jos nostan nuo ennen määräaikaa niin saan vain 53.5% rahoista ja niistä vielä verot. Koska minulla menee nyt 8€/kk tilinhoitomaksuja niin se syö koko pääoman pois ja kaikki rahat menee vakuutusyhtiölle. En usko, että tuotot on tuolle 1820 eurolle niin paljoa kuussa. Sinne meni nuokin rahat.
Tosiaan kun aikanaan soittelivat tuolta aleksandriasta niin sanoivat puhelimessa kaikesta muusta kuin eläkesäästämisestä. Skandian eläkevakuutuksia he myyvät.
Kehtasivat vielä soittaa uudestaan kun olin sanonut homman irti. Kyse tosin oli toisesta henkilöstä ja hän ei tiennyt, että olin ollut heidän asiakas. Haukuin koko firman siinä puhelimessa ja sanoin mielipiteeni heidän toiminnasta.
http://m.taloussanomat.fi/?page=showSingleNews&newsID=20096209
Tuossa asiasta lisää sa skandian ja muiden firmojen ehdoista. Skandialla ehdottomasti huonnoimmat.
Vituttaa vieläkin :david:

Jos rahallisesti mahdollista, kannattaa maksaa n. 5 vuotta ainakin rahaa vakuutukseen. Sitten kun sielä on hyvä pääoma, se tekee 30 vuodessa sinne ison potin. Kannattaa pistää vakuutuksen varat varainhoitorahastoihin. Alexandrian varainhoitoa hoitaa Gyllenberg, mikä kyllä osaa hommansa, eikä ole alexandrian kanssa mitään sukua. Ei siis kannata missään nimessä pistää tuossa vaiheessa vakuutusta poikki! Muuten kulut syö siitä osan pois! ja korostan tässäkin kohtaa, että Alexandria ja Skandia, jolta olet vakuutuksen ottanut, ovat kaksi täysin eri yritystä. Skandian vakuutus eläkevakuutusmarkkinoilla on ihan hyvä tuote. ei siitä kannata olla huolissaan.
 
Tuo Scandian touhu on aivan järkyttävää kusetusta. Hoitokulut on aivan älyttömän suuret ja jos lopetat maksut esim. eläkevakuutukseen niin pikkuhiljaa kulut syö pääoman sieltä pois. Hakekaa kilpailevat tarjoukset tuotteista muista firmoista ennen kuin allekirjoitatte noiden sopimuksia.
 
Jos rahallisesti mahdollista, kannattaa maksaa n. 5 vuotta ainakin rahaa vakuutukseen. Sitten kun sielä on hyvä pääoma, se tekee 30 vuodessa sinne ison potin. Kannattaa pistää vakuutuksen varat varainhoitorahastoihin. Alexandrian varainhoitoa hoitaa Gyllenberg, mikä kyllä osaa hommansa, eikä ole alexandrian kanssa mitään sukua. Ei siis kannata missään nimessä pistää tuossa vaiheessa vakuutusta poikki! Muuten kulut syö siitä osan pois! ja korostan tässäkin kohtaa, että Alexandria ja Skandia, jolta olet vakuutuksen ottanut, ovat kaksi täysin eri yritystä. Skandian vakuutus eläkevakuutusmarkkinoilla on ihan hyvä tuote. ei siitä kannata olla huolissaan.

PAKKO kommentoida;

100% valetta koko tekstisi ja osoittaa sataprosenttisen varmasti sen että myyt työksesi Skandian vakuutuksia jossain näissä koijaripuljuissa.

-MISSÄÄN nimessä ei kannata laittaa vakuutuksen varoja näihin ns. varainhoitorahastoihin. Tämä on synkintä mitä nämä firmat tekevät, lätkäsevät oman nimensä tyyliin Skandia Alexandria Aggressive Manager etc. Homman juju on se että rahaston hallinnointi/TERri/TKA on aivan järisyttävän kova, siivunsa (~1%) ottaa Skandia ja omansa myös Alexandria. Nämä lisätään siis suoraan kuluna alkup.rahaston eli sen SEBin myymän kuluihin, nämä "varainhoitorahastot" ovat moninkertaisia ns. rahastonrahastoja jolloin ollaan itse markkinasta erittäin kaukana ja kulut ovat shokeeraavan kovia. Ei siis yllätä kun Alexandria ei ilmoita todellista TERriä tai TKA koska se olisi niin järisyttävän kova että jopa tyhmimmätkin "yksityispankkiiirit" tms. muut alan vakuutusmyyjät tajuaisivat paremmin että tuotehan on aivan sairaan kallis. Väitän että TKA tai TER on esim. tuolla Aggressivella heittämällä yli 4% p.a ja se on PALJON, käytännössä se on niin että rahaston on tuotettava +4% pitääkseen edes arvonsa. Hiphei, neljäpinnaa on muuten tasan puolet os.markkinoiden keskimääräisestä vuosituotosta...EI PAHA?

-Kun vakuutuksen "tilinhoitomaksukin" on 8€/KK->96€/12KK niin tämähän tarkoittaa sitä että vakuutuksen olisi tuotettava +5,2% vuodessa pitääkseen edes arvonsa jos mitään muita kuluja ei olisi ja parasta on se että Skandiassa kuluja kyllä riittää, enemmän kuin yhdelläkään muulla Suomessa vapaaehtoisia eläkevak. tarjoavalla yrityksellä. Eli, jos on niin stanan idiootti ollut että Skandian kanssa elinikäisen diilin on tehnyt, kannattaa keskittyä nuolemaan haavojaan ja todeta että tämä meni nyt oppirahojen maksamiseen. Rahastojen vaihdotkin maksavat (vaikka toisin usein mainostavatkin) sen muodossa että Skandia nylkee sekä määrittää välittämilleen rahastoille osto- ja myyntihinnat joiden erotuksesta nipistetään kulua.

-Skandian eläkevakuutus on paskin ja kallein mitä Suomessa on tarjolla, ja pyydän että älkää vetäkö niitä koulutettuja "Mersua ei saa Ladan hinnalla" tai "Panostamme laatuun emmekä siihen että olisimme markkinoiden halvin" kuraa tänne.


Tapasi kommentoida Skandia tuotteita eniten välittänyttä Alexandriaa osoittaa sen että työskentelet jossain muussa meklarifirmassa. EDIT. Afondo? Finanssimaailma? Finlandia? Ole mies ja irtisanoudu!


Olipas ripitystä :hyper:



Ps. Skandian sijoitusvakuutus on aivan kuraa, järisyttävät merkkarit ja täysin höpönassukuraaa oleva takaisinostokulutaulukko. Tähän kun lisätään se että vakuutuksia välittävät myyjät joilla ammattitaito on mitätön ja moraalinen vastuu nolla koska ainahan voi meklarina pestä kätensä ja pyytää kollegaa tapaamaan/soittamaan asiakkaalle että pahoittelen että näin on nyt käynyt mutta älä pliis syytä minua koska en minä tätä vakuutusta ole sinulle tehnyt, nyt on tärkeätä (muka) keskittyä hoitamaan tätä ja minä voin sinua siinä auttaa. Yleensä aikansa lässytellään ja sitten koetaan ahaa-elämys että jos haluat asian kuntoon niin nyt meillä on tarjolla sitten tuote joka on oikeasti hyvä, siirrä rahat sinne. Jossei muuta niin tapaamisen tavoitteena on ainakin saada sijoituskohteiksi nämä "varainhoitorahastot" jotta meklarin palkkiot nousee.
 
Back
Ylös Bottom