http://www.talouselama.fi/sijoittaminen/article238630.ece?s=r&wtm=talouselama/-03032009
Tuo kannattaa katsoa. Voi avata hiukan silmiä
Tuo kannattaa katsoa. Voi avata hiukan silmiä
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Niin, mutta että "Pankkiiriliike"? Hieman kuin minä diilaisin eri firmojen kotivakuutuksia ovelta ovelle -tekniikalla ja kutsuisin itseäni hienosti "Vakuutusyhtiöksi" tai "Vakuutusinstanssi Troy". Héloo.TroynPaluu: ymmärsit tismalleen oikein, eli käytännössähän Alexandriaa voi pitää ulkoistettuna markkinointi-osastona kuten täällä taidettiin jo aiemmin mainita. Yhteistyökumppanit maksavat tosiaan siitä että myydään heidän tuotteitaan.
Tästä seuraa A) asiakkaalla on valtavasti vaihtoehtoja mihin rahansa pistää B) neuvonantaja voi oikeasti hakea asiakkaan kannalta edullisinta ratkaisua sillä ei ole tarpeen tarjota vain omaa tuotetta kuten esim. pankit tekevät, mutta C) toki tulospalkalla töissä oleva neukkari tarjoaa mielellään sellaista kauppaa asiakkaalle mistä itse käärii suurimmat provikat
Ja eilenhän laskettiin liikkeellä ns. pääomaturvattu vaihtoehto joka ainakin teoriassa vaikuttaa ihan kiinnostavalta.
Itse olen kyllä myös sitä mieltä että vittuako sitä eläkesäästäjäksi alkamaan, tuhlaa vaan maallisen omaisuutensa vielä kun siitä pystyy nauttimaan :D
Niin, mutta että "Pankkiiriliike"? Hieman kuin minä diilaisin eri firmojen kotivakuutuksia ovelta ovelle -tekniikalla ja kutsuisin itseäni hienosti "Vakuutusyhtiöksi" tai "Vakuutusinstanssi Troy". Héloo.
Itse kyllä luulen että jo tuo Alexandrian välistä vetäminen tekee tuosta kannattamatonta, mutta ehkä olen väärässä.
Kohta C kuitenkin aivan liikaa painottaa mihin suuntaan asiakasta ohjataan. Ihan FYI, "oikeiden" pankkiiriliikkeidenkin asiakkailla on yhtä lailla noita vaihtoehtoja; onko teille todellakin Corporate propagandana syötetty sellaista että esim. suurten pankkien sijoituspalvelut rajoittuvat oman talon tuotteisiin. Noh, eihän markkinointi-ihmisten ylipäätään tarvitse tietää miten maailma oikeasti toimii.TroynPaluu: ymmärsit tismalleen oikein, eli käytännössähän Alexandriaa voi pitää ulkoistettuna markkinointi-osastona kuten täällä taidettiin jo aiemmin mainita. Yhteistyökumppanit maksavat tosiaan siitä että myydään heidän tuotteitaan.
Tästä seuraa A) asiakkaalla on valtavasti vaihtoehtoja mihin rahansa pistää
Ja sitten tas puhutaan ihan höpöhöpöä. Mä olen Nordea Private Bankingin asiakas ja oma neuvonantaja suosittelee säännöllisesti kilpailijoidenkin tuotteita esim. syystä että niissä on kulut pienemmät.B) neuvonantaja voi oikeasti hakea asiakkaan kannalta edullisinta ratkaisua sillä ei ole tarpeen tarjota vain omaa tuotetta kuten esim. pankit tekevät, mutta
Bingo. Tekee selkeän ristiriidan asiakkaan edun kanssa. Haluaisimpa nähdä kun Alexandrian sijoitusneuvoja kehottaa asiakasta ostamaan vaikka Seligsonin ETF:ää, siinä kun on kulut niin pienet ettei paljon provikkaa jää jaettavaksi. Tiedät varmaan mitä ETF:t ovat?C) toki tulospalkalla töissä oleva neukkari tarjoaa mielellään sellaista kauppaa asiakkaalle mistä itse käärii suurimmat provikat
Ihminen tekee ostopäätöksen tunnepohjalta ja neuvonantajat on oikeesti hyviä puhumaan.
Mikäli ovat valmiita maksamaan tunnepuolesta ja brandista tietoisesti, kuten WinCapitassakin nähtiin, niin mikä estää ja miksi ptiäisi estää?Hömöiltä rahat pois, vähän niinku WinCapita?
Kaikkien pitäisi kuluttaa ja kuluttaa, se pitää maan toiminnassa.
TroynPaluu sanoi:Itse kyllä luulen että jo tuo Alexandrian välistä vetäminen tekee tuosta kannattamatonta, mutta ehkä olen väärässä.
Tuo oli ihan kuin omasta elämästäni.Itse olen sitä mieltä, että ne ovat suoranaista kusetusta.
(ex)kaveri oli töissä juurikin tuolla Alexandriassa ja onnistui sitten "huijaamaan" meikäläisen mukaan tuollaiseen. Tyhmänä lähdin, kun ajattelin, että ei kai frendi nyt kuseta... ei se ehkä tietoisesti kusettanutkaan, olivat vaan ehkä hänetkin "aivopesseet"
Ehdin jopa säästää sinne hiukan rahaakin, ennen kuin valkeni, että ei se kyllä oikein järkevää touhua ole.
No, mulla on edelleen rahaa siellä, en vaan laita enää yhtään lisää. Rahoja en saa pois, kun kuulemma ainut tapa saada ne ulos on työttömyys tai avioero... Muutamankin kerran olen noista vääntänyt heidän kanssa, mutta eivät homot luovuta vaan väkisin haluavat pitää säälittävät säästöni siellä.
Siitä hyvästä, että en laita sinne enää rahaa, ottavat vielä vuosittain jotain helkkarin "rangaistusmaksua" siitä, että "sovittuja suorituksia" ei ole laitettu.
Eli suosittelen kiertämään nuo hyvin kaukaa, ainakin nykyisillä ehdoilla. Ne ehdot eivät palvele asiakasta lainkaan, ainoastaan noita kaupittelevia yrityksiä.
edit:
tämäkin kannattaa lukea, jos tuollaisen ottamista harkitsee:
http://saituri.wordpress.com/2009/03/11/elakevakuutuksen-karmea-totuus/
Olisinpa lukenut itsekin aikoinaan... No, en mä onneksi kovin paljoa rahaa tuohon ehtinyt tuhlata, ennen kuin silmät aukesi
Ehkä pitäisi, sillä en tiennyt mitään tuosta "rangaistusmaksusta". Eli vuosien varrella ne käytännössä syövät loputkin rahat mitä siellä on, vai?
Ihan persereikä touhua koko homma. Itse laitoin 13kk hukkaan rahaa 140€/kk. 5€/kk on normi tilinhoito maksu ja jos lopetat ennen sovittua määrä aikaa niin se on 8€/kk. Saat nostaa nuo rahat pois tosiaan avioeron tai pitkäaikaisen työttömyyden johdosta. Jos nostan nuo ennen määräaikaa niin saan vain 53.5% rahoista ja niistä vielä verot. Koska minulla menee nyt 8€/kk tilinhoitomaksuja niin se syö koko pääoman pois ja kaikki rahat menee vakuutusyhtiölle. En usko, että tuotot on tuolle 1820 eurolle niin paljoa kuussa. Sinne meni nuokin rahat.
Tosiaan kun aikanaan soittelivat tuolta aleksandriasta niin sanoivat puhelimessa kaikesta muusta kuin eläkesäästämisestä. Skandian eläkevakuutuksia he myyvät.
Kehtasivat vielä soittaa uudestaan kun olin sanonut homman irti. Kyse tosin oli toisesta henkilöstä ja hän ei tiennyt, että olin ollut heidän asiakas. Haukuin koko firman siinä puhelimessa ja sanoin mielipiteeni heidän toiminnasta.
http://m.taloussanomat.fi/?page=showSingleNews&newsID=20096209
Tuossa asiasta lisää sa skandian ja muiden firmojen ehdoista. Skandialla ehdottomasti huonnoimmat.
Vituttaa vieläkin
Ihan persereikä touhua koko homma. Itse laitoin 13kk hukkaan rahaa 140€/kk. 5€/kk on normi tilinhoito maksu ja jos lopetat ennen sovittua määrä aikaa niin se on 8€/kk. Saat nostaa nuo rahat pois tosiaan avioeron tai pitkäaikaisen työttömyyden johdosta. Jos nostan nuo ennen määräaikaa niin saan vain 53.5% rahoista ja niistä vielä verot. Koska minulla menee nyt 8€/kk tilinhoitomaksuja niin se syö koko pääoman pois ja kaikki rahat menee vakuutusyhtiölle. En usko, että tuotot on tuolle 1820 eurolle niin paljoa kuussa. Sinne meni nuokin rahat.
Tosiaan kun aikanaan soittelivat tuolta aleksandriasta niin sanoivat puhelimessa kaikesta muusta kuin eläkesäästämisestä. Skandian eläkevakuutuksia he myyvät.
Kehtasivat vielä soittaa uudestaan kun olin sanonut homman irti. Kyse tosin oli toisesta henkilöstä ja hän ei tiennyt, että olin ollut heidän asiakas. Haukuin koko firman siinä puhelimessa ja sanoin mielipiteeni heidän toiminnasta.
http://m.taloussanomat.fi/?page=showSingleNews&newsID=20096209
Tuossa asiasta lisää sa skandian ja muiden firmojen ehdoista. Skandialla ehdottomasti huonnoimmat.
Vituttaa vieläkin
Jos rahallisesti mahdollista, kannattaa maksaa n. 5 vuotta ainakin rahaa vakuutukseen. Sitten kun sielä on hyvä pääoma, se tekee 30 vuodessa sinne ison potin. Kannattaa pistää vakuutuksen varat varainhoitorahastoihin. Alexandrian varainhoitoa hoitaa Gyllenberg, mikä kyllä osaa hommansa, eikä ole alexandrian kanssa mitään sukua. Ei siis kannata missään nimessä pistää tuossa vaiheessa vakuutusta poikki! Muuten kulut syö siitä osan pois! ja korostan tässäkin kohtaa, että Alexandria ja Skandia, jolta olet vakuutuksen ottanut, ovat kaksi täysin eri yritystä. Skandian vakuutus eläkevakuutusmarkkinoilla on ihan hyvä tuote. ei siitä kannata olla huolissaan.