Alexandria Consulting Group Oyj

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Matonen
  • Aloitettu Aloitettu
Alexandria, kuten monet muut sijoitusfirmat, myy Skandia Life eläkevakuutusta ja kulut ovat aina samat. Asiakas ei suoraan maksa eläkevakuutuksestaan erityistä "Alexandria-kulua" vaan Skandia maksaa sen erikseen Alexandrialle.

Skandian kulujen lisäksi Alexandria käytännössä aina suosittelee käytettäväksi omia meklarirahastoja skandian vakuutuksessa:rolleyes: =1,22% lisäkuluja vuodessa. Kaiken lisäksi nämä meklarirahastot on tuottaneet aivan surkeasti pois lukien alexandria growth manager, joka perustuu 99% seb gyllenberin rahastoon. Kehitykset näkyvät joka päivän kauppalehdessä(osto ja myyntihinnan välinen erotus) joutuu vaan ite laskemaan tuotot ja ne näkyvät vain vuoden alusta.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuli just täyteen 8 vuotta tätä alexandria, Ja ollut 100% tämä growth manag kaiketi rahaston alusta asti.

Säästöjen arvo on vähän alle maksettujen maksujen. Joten en todellakaan suosittele kenellekään.

Aikoinaan kun olin kusetettavana niin puhuttiin 15% vuosituotoista. Kirjalliset laskelmat on tosin tehty 3,5% mukaan.
No tällähetkellä ollaan 17% jäljessä tavoitteesta, ja lisää jäädään kokoajan.

:anssi:
 
toi on kyllä kumma. olin jonkun vastaavan paskapuhumisvartin kuuntelemassa ja 12% prosentista puhuttiin koko ajan, kerran todettiin että "eihän me kuitenkaan voida tuota 12 prossaa taata..."

lisäks numeroilla leikkimistä. "ai sulle ois 100e/kk sopiva? no katos jos säästäsit 200e/kk niin katso kuinka paljon sulla on rahaa 30v päästä vaikkapa tällä 12% korolla..."
:D

nyt on onneks hyvä "tekosyy" kun markkinat on paniikissa eikä tartte pahemmin selitellä kieltäytymistä kun sanoin että ottaa yhteyttä huhtikuussa kunhan oon saanu opintotuet palautettua.
 
http://www.alexandria.fi/pdf/Growth.pdf löytyy viimeisin tiedote.

Jää näköjään jatkuvasti jälkeen vertailuindeksistä.

RAHASTON JA VERTAILUINDEKSIN VUOSITUOTOT
______________2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007
Rahasto _______-7,0 -20,1 13,3 _9,0 _23,2 10,5 -0,8
Vertailuindeksi - 11,4 -18,0 14,0 12,0 _23,0 11,3 +0,8

Noista 2001 ,2002 ja 2007 se tietenkin johtuu ettei homma ole plussalla. Ja siihen kulut päälle, jotka menee vaikka homma on perseellään muutenkin.

Minulla aikoinaan sopimus tehtiin 1000mk/kk, mikä siihen aikaan oli jonkinmoinen raha.

Lähinnä tätä toimintaa kuvaa sana Ponzi-huijaus. Yllättävän vähän tästäkin kirjoitellaan netissä. Lähettelin emailin tossa eräänä iltana:

Aihe: Surkeesti hoidetusta vakuutuksesta kyselisin.
Tässä alkaa eläkeikä lähestymään. Eikä tämä toiminta näytä olevan oikea menetelmä eläkkeen kartuttamiseen.
Vaikuttaa lähinnä huijaukselta. Olen antanut mielestäni riittävästi, ehkä liiankin kanssa, aikaa näyttää onko tästä mihinkään.
8 vouden aikana vakuutuksen arvo on jäänyt alle sukanvarsisäästöjen.

Paljonko minulle maksetaan, kun lopetan vakuutuksen nyt. (siirrän rahat jonnekin tuottavaan)
Alexandrian formularahoitus loppuu nyt.

Tämähän on tyypillinen huijarikopla, ei minkäänlaisia yhteysosoitteita, joku postrestanta ja epämääräinen puhelinnumero.
Miksi tämän Skandia Alexandria Growth Mana arvonkehitystä (laskua) ei näe mistään.

Vastaukset tähän sähköpostiin. En viitsi kuunnella jonninjoutavaa lässytystä puhelimessa.


Johon vastattiin

Hei,

Kiitoksia viestistänne. Alexandrian toimintatapoihin kuuluu tavata asiakkaitaan säännöllisesti ja Teidän viime käynnistä täällä Eteläesplanadilla on vierähtänyt jo tovi aikaa. Suosittelen että varaamme ajan toimistollemme ja käymme nämä asiat mitkä Teitä askarruttavat läpi ajan kanssa, jolloin pääsemme varmasti ratkaisuun joko tyydyttää Teitä.

Millaiset aikataulut Teillä on tulla poikkeamaan täällä päin vaikka vielä tämän viikon puolella?


Parhain terveisin

xxxxxxxxxxxxxxxxxx
Financial Advisor
-----------------------------------------

Eli sama peli jatkku :anssi: :anssi: :anssi:

Ja mitään ei anneta kirjallisena (esim sähköpostin välityksellä).

Eihän toi kassa ole kuin 50e miinuksella ja menee siitä se noin 1% kun sen ottaa ulos lisäksi se ulosostoarvo on selvästi pienempi kuin vakuutuksen arvo kyseisenä päivänä.


Kiertäkää kaukaa kyseiset lafkat.
 
Nostellaan tätä hieman, koska kyseinen yritys jatkaa edelleen ihmisten työpäivien häiriköintiä ja joku saattaa oikeasti mennä käymään tuolla.

Tänään joku täti tuolta soitteli ja ilmoitti soittelevansa kutsuasioissa, mistäköhän nuo ovat numeroni kaivaneet ja päätelleen, että kaipaisin eläkevakuutuksia ja talousneuvontaa? Jostain kumman syystä ei oikein lämmittänyt idea mennä kuuntelemaan...

Ovatko muut saaneet osansa tuosta ah niin ihanasta tavasta markkinoida Alexandrian palveluita?

http://www.alexandria.fi/campaign/
"Suosittelu kannattaa, saat palkinnon!
Täytä suosittelemiesi henkilöiden nimet ja puhelinnumerot yhteydenottoamme varten. Mikäli suosittelemasi henkilö tekee kanssamme Skandia Lifen säästö-, sijoitus- tai eläkeratkaisun, lähetämme sinulle valitsemasi palkinnon. Syntymäaikasi tarvitsemme vain erottaaksemme sinut mahdollisista muista samannimisistä suosittelijoista. Suosittelen seuraavia henkilöita: "

Ja jos kuulen jonkun kaverini laittaneen numeroni tuonne niin saatan avautua asiasta.
 
Mä kävin tuolla jossain tilaisuudessa.Kuuntelin ihan opetusmielessä sen.Kun alko kyseleen jotain että oonko naimisissi ja mitä teen työkseni niin sanoin että mä en todellakaan ala vastailemaan tollasiin että jos on lisää vastaavia kyssäreitä niin ei kysy niitä.
 
Sitten oli hyvä kun käskin näyttää niiden rahastojen tuotot viimesen 3kk takaa koska tiesin että ne kaikki on pakostikin tappiolla,sitten kysyin että nuohan on kaikki 20-30% tappiolla et noihinko pitäis rahat laittaa.:D
 
Minäkin kävin kuuntelemassa lässytystä kesäkuun alussa. Pyysin lätisijältä käyntikorttia, jotta voin ottaa yhteyttä hetken mietittyäni eläkesäästämistä. Pääsin helposti ja nopeasti poistumaan ilman järkkyä tuputtamista. En ottanut yhteyttä. :dance:
 
Sitten oli hyvä kun käskin näyttää niiden rahastojen tuotot viimesen 3kk takaa koska tiesin että ne kaikki on pakostikin tappiolla,sitten kysyin että nuohan on kaikki 20-30% tappiolla et noihinko pitäis rahat laittaa.:D

Priceless. Mitä vastasivat?

Sinänsä tuolla olisi mielenkiintoista käydä huvin vuoksi kuuntelemassa, mutta toisaalta voin vaikka katsella maalin kuivumista senkin ajan.
 
Minäkin kävin kuuntelemassa lässytystä kesäkuun alussa. Pyysin lätisijältä käyntikorttia, jotta voin ottaa yhteyttä hetken mietittyäni eläkesäästämistä. Pääsin helposti ja nopeasti poistumaan ilman järkkyä tuputtamista. En ottanut yhteyttä. :dance:

Mä meinasin vaan yhteen väliin sanoa et en mä jaksa kuunnella ja lähtee mut aattelin nyt istua sen loppuun jos siinä vaikka oppis jotain.No tiedänpähän nyt mitä eläkesäästäminen on.
 
Priceless. Mitä vastasivat?

Sinänsä tuolla olisi mielenkiintoista käydä huvin vuoksi kuuntelemassa, mutta toisaalta voin vaikka katsella maalin kuivumista senkin ajan.

No se kyllä sano ihan järkevästi että nyt ei välttämättä kannata tehdä suuria rahastosijoituksia vaan aikahajauttaa mahdollisesti.Kyllä siellä kannattaa käydä,sieltä saa kahvit ja voi oppia jotain perus juttuja verotuksesta yms.En kylläkään ite tarvii ton firman palveluja koska se nyt on vaan yks välikäsi lisää.
 
Lisätäänpäs vähän tietoja eläkeSÄÄSTÖJEN karttumisesta (säästöaika yli 8 vuotta)


19.2.2008 30.6.2008 15.8.2008
-0.11230% -6.70596% -8.10906%

Tässä nämä muutokset, varallisuuden suhde maksettuihin maksuihin.

Eli ei tätä mikään aikahajautus korvaa. Paskapuhetta edelleen.

Patjan alle varastoiminen tuottaa paremmin kuin alexandriapankin puuhastelut.

Pitkäaikaiset suorat pankkitalletukset on ylivertaisia alexandriaan nähden.


Mistään veroedusta on turha puhua, kosk tämän "säästömuodon" vero-% päätetään joskus.
 
Meitsille soittivat ekaa kertaa eilen. Koska piti herätä ajoissa, niin sovin Kaakaopuuhun treffit kahvin ehdolla. Eli otan ainakin senverran verotuksellista hyötyä, että pummaan hyvät sumpit.

Omituista oli se, että varsin selvästi vielä sanoin "ei tästä kyllä mihinkään asiakassuhteeseen päästä, mutta kyllä ilmaiset kahvit voin ottaa jos mennään Kampin Kaakaopuuhun"

No käydään pyörähtämässä ja palataan tänne sitten.
 
Kohta Maikki tulee takaisin sopimuksen tehneenä. Noi tyypit on muuten oikeasti hyviä puhumaan.
 
Kohta Maikki tulee takaisin sopimuksen tehneenä. Noi tyypit on muuten oikeasti hyviä puhumaan.
No jos meitsin puhuu mihinkään eläkesäästämiseen, niin aika Esa saa olla. En ymmärrä laisinkaan eläkesäästämisen ideaa, en sitten niin tippaakaan. Mun kokemusten mukaan mummoilla ja papoilla on velattomat asunnot ja sitten ne istuu säästettyjen ja säästyvien hillojen päällä jaellen niitä lapsenlapsilleen kun ei itse niillä enää mitään tee. Eläkesäästäminen on radikaalisti sanottuna mielestäni vitun tyhmää. Rahaa tarttee nyt kaikkeen mahdolliseen kun vielä voi harrastaa kaikenmoista ja kulujakin varmasti on hieman enemmän nyt kuin eläkkeellä, esim vaikka puskee fyrkat yritystoimintaan tai maksella asuntoa velattomaksi. Mutta jotta laittaa seisomaan jonnekin tilille, josta hillot voi sitten 30v päästä hakata jonnekin hedelmäpeliin, ei kiitos.

Sitten on toki eri asia, jos on velaton ja rahaa tulee ovista ja ikkunoista kokoajan, mutta en minä silloinkaan eläkerahastoihin pistäisi rahojani.
 
Voin hyvin kuvitella miten joku takatukkainen jeejee-autokauppias mehustelee tuottokäyrien kanssa kaakaopuussa :D "Pankkiiriliike" on minusta Alexandriasta hieman harhaanjohtava nimi..
 
aika ahkerasti ovat soitelleet. Mulla on 2 numeroa ja molempiin tullut puhelua :D

Otin kyllä kivijalkapankista ko vakuutuksen 30e/kk ja kieli poskessa tökin volaa kun noita voi sählätä verkossa ilman kustannuksia. Ja mikä parasta: voi käydä kahvilla noiden laskuun ja lopuksi todeta että "mulla on jo" jos pokkaa riittää.

E: jälkimmäinen telemarkkinoija repesi täysin kun kerkesi sanoa nimensä plus aleksandrian niin sanoin että "ei kiitos" :D "ai sää tiiät mitä tää koskee.."
 
No jos meitsin puhuu mihinkään eläkesäästämiseen, niin aika Esa saa olla. En ymmärrä laisinkaan eläkesäästämisen ideaa, en sitten niin tippaakaan.


No sun tapauksessa eläkesäästäminen on todella fiksua. Saat verovapaasti firmasta siirrettyä eläkevakuutukseen 8500 euroa vuodessa, ja vakuutus on sinulle henkilökohtainen. Mieluummin varmaan nekin rahat siirrät omiin etuuksiisi kuin valtiolle tilikauden päätteessä verotuloina, vai? Tämä on tasan tarkkaan ainoa syy, miksi minulla on eläkevakuutus.
 
Mulle on kans vuosien varrella soiteltu joitakin kertoja Alexandriasta. Viimeisin tuli matkapuhelinnumerosta. En vastannu. Lähetin sitten huvikseni siihen numeroon tekstiviestin "LOL" niin soitti samantien uudestaan, en kyllä vastannut sittenkään.
 
Back
Ylös Bottom