http://www.alexandria.fi/pdf/Growth.pdf löytyy viimeisin tiedote.
Jää näköjään jatkuvasti jälkeen vertailuindeksistä.
RAHASTON JA VERTAILUINDEKSIN VUOSITUOTOT
______________2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007
Rahasto _______-7,0 -20,1 13,3 _9,0 _23,2 10,5 -0,8
Vertailuindeksi - 11,4 -18,0 14,0 12,0 _23,0 11,3 +0,8
Noista 2001 ,2002 ja 2007 se tietenkin johtuu ettei homma ole plussalla. Ja siihen kulut päälle, jotka menee vaikka homma on perseellään muutenkin.
Minulla aikoinaan sopimus tehtiin 1000mk/kk, mikä siihen aikaan oli jonkinmoinen raha.
Lähinnä tätä toimintaa kuvaa sana Ponzi-huijaus. Yllättävän vähän tästäkin kirjoitellaan netissä. Lähettelin emailin tossa eräänä iltana:
Aihe: Surkeesti hoidetusta vakuutuksesta kyselisin.
Tässä alkaa eläkeikä lähestymään. Eikä tämä toiminta näytä olevan oikea menetelmä eläkkeen kartuttamiseen.
Vaikuttaa lähinnä huijaukselta. Olen antanut mielestäni riittävästi, ehkä liiankin kanssa, aikaa näyttää onko tästä mihinkään.
8 vouden aikana vakuutuksen arvo on jäänyt alle sukanvarsisäästöjen.
Paljonko minulle maksetaan, kun lopetan vakuutuksen nyt. (siirrän rahat jonnekin tuottavaan)
Alexandrian formularahoitus loppuu nyt.
Tämähän on tyypillinen huijarikopla, ei minkäänlaisia yhteysosoitteita, joku postrestanta ja epämääräinen puhelinnumero.
Miksi tämän Skandia Alexandria Growth Mana arvonkehitystä (laskua) ei näe mistään.
Vastaukset tähän sähköpostiin. En viitsi kuunnella jonninjoutavaa lässytystä puhelimessa.
Johon vastattiin
Hei,
Kiitoksia viestistänne. Alexandrian toimintatapoihin kuuluu tavata asiakkaitaan säännöllisesti ja Teidän viime käynnistä täällä Eteläesplanadilla on vierähtänyt jo tovi aikaa. Suosittelen että varaamme ajan toimistollemme ja käymme nämä asiat mitkä Teitä askarruttavat läpi ajan kanssa, jolloin pääsemme varmasti ratkaisuun joko tyydyttää Teitä.
Millaiset aikataulut Teillä on tulla poikkeamaan täällä päin vaikka vielä tämän viikon puolella?
Parhain terveisin
xxxxxxxxxxxxxxxxxx
Financial Advisor
-----------------------------------------
Eli sama peli jatkku
Ja mitään ei anneta kirjallisena (esim sähköpostin välityksellä).
Eihän toi kassa ole kuin 50e miinuksella ja menee siitä se noin 1% kun sen ottaa ulos lisäksi se ulosostoarvo on selvästi pienempi kuin vakuutuksen arvo kyseisenä päivänä.
Kiertäkää kaukaa kyseiset lafkat.