Alexandria Consulting Group Oyj

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Matonen
  • Aloitettu Aloitettu
No onhan se vanha tanssijaäijä. Kiinteistöomistus ei ole sieltä riskillisimmästä päästä, kysy vaikka ullanlinnan mummoilta.
Ihan hyvä vaan että tuodaan esiin riskeistä informoimiminen. Jos ovat usein provikkapalkalla, niin houkutus antaa turhan aurinkoisia kuvia on varmasti melkoinen.

Ihan mielenkiinnosta, jos olisin päälle vuosi sitten laittanut kotimaiseen rahastoon miljoonan, kysynyt riskeistä (jotka olisivat sijoitusneuvojan mukaan lähes olemattomat) ja havahtuisin joku ehtoo iltateen ja maaseudun tulevaisuuden parissa siihen, että kasvamaan laittamista rahoistani onkin jäljellä enää puolet, niin saisikohan tuosta ketään ongelmiin. Kiinnostavan tuosta tekee se, että tämä kriisi oli melko odottamaton ja sijoitettu pääoma olisi romahtanut lähes osakkeesta/sijoituksesta riippumatta.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyse on Alexandrian viasta.*

Kaarlo on varmaankin käyttänyt Alexandrian palveluita luonnollisena henkilönä, niin hänen turvanaan on täysi kuluttajansuojalaki. Vastaavasti jos Kaarlo olisi edustanut oikeushenkilöä (oikeusjärjestelmässä määritettyjä "henkilöitä"; esim yritys) olisi rahat kadonnut, eikä asialle olisi voinut mitään tehdä. Tämän takia rahastopalvelujen mainonnassa luonnollisille henkilöille tulee käyttää erityistä tarkkaavaisuutta, jota Alexandria ei ilmeisesti ole tehnyt. Varmasti tiedät Tapauksen Åke Lindblom?

Nuo mainitut laskelmat kuullostavat aika absurdeilta ja olen saanut sellaisen käsityksen, että niitä on painotettu enemmän kuin riskejä. *Jos asia on näin, Kaarlolla on täysi oikeus vaatia rahojaan takaisin.

Itse en tunne minkäänlaista myötähäpeää vain juuri näin tuleekin toimia vastaavissa tapauksissa.



P.S: Elämme kuitenkin Suomessa, joten oikeuden silmissä pieni präntti juurikin on ongelmana. Sen kun pitäisi olla isolla kirjoitettu ja riskit selvästi esillä. Oikeus kun kuitenkin on aina kuluttajan puolella.

Niin tahtoisin ensin todisteen siitä, että alexandria on luvannut 12% tuoton joka vuosi tasaisesti maailman tappiin asti... ja mun mielestä pitäisi ulosmitata loputkin rahat jos ei lue kunnolla ehtoja sopimuksesta, johon laittaa nimensä. Jos joku epäilyttää, halvempaa luetuttaa lakimiehellä kuin näin puida jälkikäteen.
 
Mikäs ossipenan motiivi onkaan?
Mitä sinulle pitäisi todistaa, ja mitäpä se sinulle kuuluukaan.

Mutta tässäpä tätä tekstiä


Yksilöidystä laskelmasta (eli laskelma joka tehdään kyseiselle henkilölle)

Lainaus

_______________________________________________________________
ELÄKE-ENNUSTE

Kuolemantapauskorvaus on 101 % vakuutukseen liitettyjen rahasto-osuuksien ostoarvosta. Skandia Life ei peri maksua kuolemanvaraturvan ylläpitämisestä. 100 % vakuutusmaksuistasi sijoitetaan eläke-etuuksien kartuttamiseksi.

Eläke, jonka saat eläkkeelle siirtyessäsi, riippuu valitsemiisi rahastoihin tehtyjen sijoitusten kehityksestä. Seuraavassa esimerkki oletettavasta tuottokehityksestä:

VALITTU KASVUOLETUS

Jos sijoituksesi kasvaa 12% joka vuosi ja maksat säännöllisiä vakuutusmaksuja 20 vuotta, niin arvioitu eläkerahastosi siirtyessäsi eläkkeelle olisi

2.xxx.xxx markkaa.

____________________________________________________________


Mielestäni lupaus on melko vahva, kirjallisena esityksenä. Puheet on olleet vielä hurjempia.

Ja kuten aikaisemminkin totesin, niin minun motiivi on antaa toisenlainen case Alexandriasta.

Sitäpaitsi en pidä minää SUURENA tota 12%, koska kyseesä on erittäin sidottu pääoma. Pankkitalletuksilla saa 3...5% tuoton. (nytkin tossa pöydällä on tarjous 4% vuodessa 2-vuoden talletus ja vuoden talletus 4.1% Suomlainen vanha perinteikäs rahoituspankki)
 
Mikäs ossipenan motiivi onkaan?
Mitä sinulle pitäisi todistaa, ja mitäpä se sinulle kuuluukaan.

Mutta tässäpä tätä tekstiä


Yksilöidystä laskelmasta (eli laskelma joka tehdään kyseiselle henkilölle)

Lainaus

_______________________________________________________________
ELÄKE-ENNUSTE

Kuolemantapauskorvaus on 101 % vakuutukseen liitettyjen rahasto-osuuksien ostoarvosta. Skandia Life ei peri maksua kuolemanvaraturvan ylläpitämisestä. 100 % vakuutusmaksuistasi sijoitetaan eläke-etuuksien kartuttamiseksi.

Eläke, jonka saat eläkkeelle siirtyessäsi, riippuu valitsemiisi rahastoihin tehtyjen sijoitusten kehityksestä. Seuraavassa esimerkki oletettavasta tuottokehityksestä:

VALITTU KASVUOLETUS

----Jos----- sijoituksesi kasvaa 12% joka vuosi ja maksat säännöllisiä vakuutusmaksuja 20 vuotta, niin arvioitu eläkerahastosi siirtyessäsi eläkkeelle olisi

2.xxx.xxx markkaa.

____________________________________________________________


Mielestäni lupaus on melko vahva, kirjallisena esityksenä. Puheet on olleet vielä hurjempia.

Ja kuten aikaisemminkin totesin, niin minun motiivi on antaa toisenlainen case Alexandriasta.

Sitäpaitsi en pidä minää SUURENA tota 12%, koska kyseesä on erittäin sidottu pääoma. Pankkitalletuksilla saa 3...5% tuoton. (nytkin tossa pöydällä on tarjous 4% vuodessa 2-vuoden talletus ja vuoden talletus 4.1% Suomlainen vanha perinteikäs rahoituspankki)

Katso boldattu jos. Myth busted....

Minä pidän 12% ihan järjettömän isona tuottona, johon sisältyy suuria riskejä. Suurempia kuin keskimäärin osakesijoituksiin sisältyy. Nimittäin osakkeet tuottaa historian valossa noin 8%.....keskimäärin. Oikealla välillä voi olla max -100% "tuotto" parhaimmillaan.

Mun agenda on vittuilla idiooteille jotka ovat vihaisia kun niitä on kustu silmään jonka jälkeen nolaavat itsensä julkisella keskustelupalstalla.

Jos olisit aikaisemmin ymmärtänyt kun sanoin hyvällä, olisi homma jäänyt siihen mutta jos kerran ei järkipuhe riitä niin sit ei.
 
Mikäs tässä ossipenaa näin kuumana käyttää?


Kannattaisi jäsentää kyseinen virke ja miettiä sitä jos sanaa, koska se voi viitata muuallekin kyseisessä virkkeessä.

Sitäpaitsi kohta

Seuraavassa esimerkki oletettavasta tuottokehityksestä:

On huomattavasti painavampi, minun mielestäni.


Jatketaan keskustelua, kunhan Alexandria joutaa vastaamaan asiakkaalleen.
 
Asian puiminen pakkiksen foorumilla ei auta sinua mitenkään. Jos oikeasti haluat asialle tehtävän jotain (ja saavan tosimaailman palautetta asian tiimoilta mitkä ovat oikeutesi ja onko asian markkinoinnissa menetelty oikein), niin ota yhteyttä kuluttajavirastoon.
 
Toi kuluttajavirasto oli hyvä vihje, koska tämä hovioikeuden päätös on päässyt meneen ohi. (prosessin vireilläolosta olin tietoinen)

Tiedote
19.6.2008
Hovioikeus: Skandia Lifen pitää palauttaa asiakkaalleen sijoitusta pienentänyt hoitokulu

Hovioikeus on määrännyt eläkevakuutusyhtiö Skandia Lifen palauttamaan asiakkaalleen hallinnointikuluja, joista se oli antanut harhaanjohtavia ja puutteellisia tietoja. Kuluttaja-asiamies avusti kuluttajaa oikeudessa.

Skandia Life on käyttänyt sijoitussidonnaisissa eläkevakuutuksissaan kotimaisesta käytännöstä poikkeavaa kulurakennetta. Yhtiö on perinyt vakuutussäästöstä muihin vakuutusyhtiöihin verrattuna ylimääräisen 1 %:n hoitokulun, joka on pienentänyt sijoitusta tuhansilla euroilla. Sopimusehdoista tätä kulua on kuitenkin ollut hyvin vaikea huomata. Se ei myöskään tule esiin kuluttajalle annettavasta tarjouslaskelmasta.

Sama hoitokulu koskee tuhansia yhtiön asiakkaita. Kuluttaja-asiamies piti siksi tärkeänä, että asiasta saadaan tuomioistuimen ennakkopäätös ja avusti yhtä asiakasta Helsingin käräjäoikeudessa. Käräjäoikeuden vuonna 2006 antaman päätöksen mukaan Skandia Lifella ei ollut oikeutta periä prosentin hallintokulua. Oikeus velvoitti yhtiön palauttamaan asiakkaansa vakuutuksesta vähentämänsä hallintopalkkiot ja ottamaan ne huomioon asiakkaalle kertyneessä eläkerahastossa.

Skandia Life valitti tuomiosta hovioikeuteen. Hovioikeus oli kuitenkin asiasta samaa mieltä käräjäoikeuden kanssa.

Hovioikeuden päätös ei ratkaise asiaa lopullisesti, koska Skandia Life voi hakea siihen muutosta korkeimmalta oikeudelta. Kuluttaja-asiamies seuraa asian etenemistä ja harkitsee tarvittaessa mahdollisia jatkotoimenpiteitä.
 
Mikäs tässä ossipenaa näin kuumana käyttää?


Kannattaisi jäsentää kyseinen virke ja miettiä sitä jos sanaa, koska se voi viitata muuallekin kyseisessä virkkeessä.

Sitäpaitsi kohta

Seuraavassa esimerkki oletettavasta tuottokehityksestä:

On huomattavasti painavampi, minun mielestäni.Jatketaan keskustelua, kunhan Alexandria joutaa vastaamaan asiakkaalleen.
Miksiköhän se on oletettava eikä esim taattu/luvattu kurssikehitys?

Ja ps sinuna en elättelisi toivoa tuon oikeudenpäätöksen kanssa, sijoitusten tappioitahan se ei koske. Tieten voi mahdolliset hyvitykset vähän lämmittää mutta nuo ns piilokustannukset on ihan eri asia kuin se, että tuotto-oletus olisi alexandrian lupaama tuotto ja sen mukaan saisi korvauksia.
 
Niin tahtoisin ensin todisteen siitä, että alexandria on luvannut 12% tuoton joka vuosi tasaisesti maailman tappiin asti... ja mun mielestä pitäisi ulosmitata loputkin rahat jos ei lue kunnolla ehtoja sopimuksesta, johon laittaa nimensä. Jos joku epäilyttää, halvempaa luetuttaa lakimiehellä kuin näin puida jälkikäteen.

Sain sitten viimein rekisteröidyttyä tänne. Kun aihe liippaa omia hommia kohtuullisen läheltä.

Ensinnäkin täytyy minunkin sanoa, että tuo 12% vuosituotto kuulostaa aivan helvetin kovalta. Varsinkin, jos se on eläke vakuutuksen vuotuinen nettotuotto, siis kulujen jälkeen jotka siis scandian vakuutuksissa eivät ole sieltä pienimmästä päästä. Vakuutussopimuslaki on kuitenkin hyvin tiukka.

Vakuutussopimuslaki

2 LUKU
Vakuutuksesta annettavat tiedot

9 §
Vastuu puutteellisista tai virheellisistä tiedoista

Jos vakuutuksenantaja tai sen edustaja on vakuutusta markkinoitaessa jättänyt vakuutuksenottajalle antamatta tarpeellisia tietoja vakuutuksesta tai antanut hänelle siitä virheellisiä taikka harhaanjohtavia tietoja, vakuutussopimuksen katsotaan olevan voimassa sen sisältöisenä kuin vakuutuksenottajalla oli saamiensa tietojen perusteella ollut aihetta käsittää.
Mitä 1 momentissa säädetään, on vastaavasti voimassa, jos vakuutuksesta sen voimassaoloaikana on annettu puutteellisia, virheellisiä taikka harhaanjohtavia tietoja, joiden voidaan katsoa vaikuttaneen vakuutuksenottajan menettelyyn. Tämä ei kuitenkaan koske tietoja, jotka vakuutuksenantaja tai sen edustaja on vakuutustapahtuman sattumisen jälkeen antanut tulevasta korvauksesta.
Eli siis vakuutetun ei tarvitse luetuttaa niitä sopimuksia lakimiehellä yms. vaan myyjän on myyntitilanteessa kerrottava oleelliset asiat vakuutuksesta.

Siitä tietysti voidaan olla montaa mieltä olisiko eläkevakuutusta myytäessä kerrottava, että pitkänaikavälin osakkeiden keskimääräinen tuotto on ollut noin 8% ja kun vähennämme siitä vakuutuksen hoitopalkkion 0,5% ja rahaston hoitopalkkion 1% eläkesäästölle voidaan olettaa noin 6,5% tuottoa.(en tiedä kyseisen firman kulurakennetta mutta tuskin ainakaan kovin paljon tuon alle on). Itse pidän kuitenkin tuota laskelmien tekemistä 12%:lla harhaanjohtava.
 
alexandrialla taitaa btw olla 2% hoitopalkkio "mutku se ei oo paha kato kun meillä on parempi tuotto"

ja joo uskon että kaarlon tapauksessa myyjä ei ole ollut kauhean rehellinen mutta sellasta se elämä on. vrt käytetyn auton osto yksityiseltä ja takuu.. siksi pitäisi olla skarppina aina ja lukea sopimukset jne. käsittääkseni tuo em lainkohta ei mene kirjallisen (vakuutus)sopimuksen edelle.
e: meneepäs mutta varmasti vaikeaa todistella sana sanaa vasten ellei ole puheet nauhalla.

ja ilmainen vinkki kaarlolle:jos et välttämättä tarvitse niitä rahoja, nyt siirrät kaikki osakerahastoihin. ja sit ennen tuota päätät mikä on raja jolloin siirrät rahat korkorahastoihin.(kun sijoitusten arvo on xxxx e). kirjoita tuo summa spriitussilla seinään muistutukseks sillä ahneella on sit yleensä paskainen loppu.
 
nostellaas tätä.

Eli viikkoja kestäneen väsytyksen jälkeen kävin eilen keskustelemassa Alexandriassa tulevista eläkepäivistäni. Näille myyntimiehille ilmeisesti opetetaan tietyt fraasit mitä tulee tapaamisessa jauhaa sillä tässä ketjussa on hyvin samanlaisia kokemuksia ensikohtaamisesta kuin minulla. Minulle selvisi sellainen asia että ilman eläkevakuutusta en tule pärjäämään kun vihdoin saavutan eläkeiän ja jos aloitan heti säästämisen voin saada jopa 12% vuosituottoa sijoitukselleni:dance2:.

No en nyt kuitenkaan pannut vielä nimeä papereihin ja sehän harmitti kaveria. Hän muistutti vielä lopuksi että jos siirrän vuodella päätöstä eteenpäin niin se tietää eläkeelle siirtyessäni noin 10 000€ pienempää tilipussia.

Onko muita pakkislaisia kännyt viimeaikoina palaverissa Alexandriassa tai ottanut muuta kautta eläkevakuutuksen tai sijoittanut rahastoihin? Rahasto sijoittaminen alkoi kuitenkin kiinnostamaan enempi kuin Alexandria.
 
Alexandria on ihan läppä, kuten mielestäni rahastotkin. Laita suoraan osakkeisiin niin ei ole välikäsiä ja osingot ropisee kivasti juuri sinulle.

Huvittaa kaikki nuoret ylioppilasmimmit jotka jakkupuvuissaan talsivat töihin "erääseen Pankkiiriliikkeeseen" joka kumma kyllä on aina juuri Alexandria.

Edit: Ja mitä teet lisäansoilla eläkkeellä? Kyllä sitä Gevaliaa saa ihan perus eläkkeelläkin. Ite ainakaan tuskin edes olen hengissä tuolloin niin ei paljon kiinnosta.
 
joo melkosta vedätystä on toi 12% tai jopa 8% tuotto joka vuosi! ja onhan se 40 vuotta pitkä aika odotella niitä roposia. kerkiää pari välikuolemaa tehdä jo siinä välissä.
 
Mä kävin joskus vuosia sitten kuuntelemassa noiden horinat, ihan huvikseni ja tarjolla oli kahvia ja pullaa :) Mutta ans olla näistä saatanoista ei tahdo päästä eroon. Sen jälkeen alkoi kerran pari vuodessa perään soittelu, josta ei tahtonut tullu loppua ei sitten millään vaikka kuinka pyysi ettei enää soiteltaisi.

Sattuivat sitten soittamaan mulle kerran joskus 1.5 v sitten kun oli jälleen tavallaiseen tapaan hiukan huono päivä ja keskustelu meni about näin:

Alexandria-peelo: "Alixandriasta Tötterström Hei. Olisiko teillä hetki aikaa?"
Minä: "Olisi, mutta kun tiedän millä asialla olet niin oikeampi kysymys kuuluu haluatko sinä kuunnella seuraavat minuutit minun mielipiteitäni yrityksestänne, markkinoinnistanne ja siitä että minkä helvetin takia teidän puheluspammilistoiltanne ei pääse selkeästi sitä pyytämälläkään pois".
Alexandria-peelo: "Öö, no hauskaa päivänjatkoa sitten".

Ei muuten ole sen jälkeen kyseisestä puulaakista kuulunut mitään :)

TroynPaluu sanoi:
Alexandria on ihan läppä, kuten mielestäni rahastotkin. Laita suoraan osakkeisiin niin ei ole välikäsiä ja osingot ropisee kivasti juuri sinulle.
Alexandria on todellakin läppä, mutta IMO rahastoilla on erityistapauksissa paikkansa. Mä otin syksyn öljynhintakuopasta Venäjää rahastona hiukan (pelilappujahan noi on vaikka just nyt ihan ok plussalla onkin) ja tuollaisille markkinoille en kyllä suoriin osakkeisiin lähtisi.

Janne_M sanoi:
Onko muita pakkislaisia kännyt viimeaikoina palaverissa Alexandriassa tai ottanut muuta kautta eläkevakuutuksen tai sijoittanut rahastoihin? Rahasto sijoittaminen alkoi kuitenkin kiinnostamaan enempi kuin Alexandria.

Jos taas haluaisi kotimaista hajautusautomaattia Helsingin pörssiin siihen hommaan ottaisin mieluiten OMXH25 ETF:n, kulut murto-osa normirahastoihin verrattuna.

Noita OMXH25 ETF:iä on useampikin, mutta ellen täysin väärin muista tämä Seligsonin versio oli se jota oma sijoitusneuvoja suositteli suuremman kaupankäyntivolyymin takia.

http://www.seligson.fi/omxh25/Suomi/esittely/

Tuolta esittelystä näkee hyvin että tuollakin pystyy perseelleen ajoittamalla ottaa turpaansa ihan mukavasti, mutta kun sitä varmaan tuottoa (merkittävästi vallitsevan markkinakoron yli) ei juurikaan ole tarjolla, kaikki sellaista lupaavat valehtelevat anyway.
 
Olivat mullekin tässä taannoin soitelleet, mutta onneksi en kerennyt vastaamaan. Numerotiedustelusta sain selville, mistä puhelu oli tullut.

On se jännä, että tämmöselle pers'aukisellekin jaksavat pirautella. Noh, seulomalla saattaa joku pälli tärpätä. Mistä sitä tuloja ja varoja arvuuttelemaan. Pirkko asialle ja sille puhelin käteen.
 
Aika monta vuotta on kulunut kun on palstalle tullut viimeksi kirjoteltua, mutta nyt on pakko :D

Eli olen kesäduunissa kyseisessä firmassa ja ymmärrän kyllä kritiikin mitä tässä on kyseistä puljua kohtaan esitetty. Jos osaa itse sijoittaa rahansa niin se kannattaa tehdä, mutta Alexandria tarjoaa tähän helpon vaihtoehdon ammattilaisten hoitaessa asian asiakkaan puolesta. Kyllähän tästä luonnollisesti aiheutuu kuluja, mutta samalla säästää omaa aikaa ja vaivaa. Lisäksi Alexandrian kautta on mahdollista päästä kiinni esim. Gyllenbergin palveluihin, minne pienemmällä rahalla ei muuten olisi asiaa.

Eli kaikki ketkä ovat aiheesta kiinnostuneita tai muuten vaan on herännyt uteliaisuus että mitä kettua ne siellä ihmisiä yrittää vedättää, paikalle vaan keskustelemaan. Katsotaan kuinka moni tulee ulos eläkevakuutus kourassa ;)

Mitäänhän tuo lysti ei edelleenkään maksa ja voihan sitä tulla aina ilmaiset kahvit hörppäämään. Voin vaikka itse varailla aikoja kiinnostuneille tulijoille, niin saa köyhä opiskelijakin muutaman ylimääräisen säkin heraa :D
 
Eikös noi eläkevakuutukset ole jo monessa yhteydessä todettu enemmän tai vähemmän vedätyksiksi?

Itse olen sitä mieltä, että ne ovat suoranaista kusetusta.
(ex)kaveri oli töissä juurikin tuolla Alexandriassa ja onnistui sitten "huijaamaan" meikäläisen mukaan tuollaiseen. Tyhmänä lähdin, kun ajattelin, että ei kai frendi nyt kuseta... ei se ehkä tietoisesti kusettanutkaan, olivat vaan ehkä hänetkin "aivopesseet"

Ehdin jopa säästää sinne hiukan rahaakin, ennen kuin valkeni, että ei se kyllä oikein järkevää touhua ole.

No, mulla on edelleen rahaa siellä, en vaan laita enää yhtään lisää. Rahoja en saa pois, kun kuulemma ainut tapa saada ne ulos on työttömyys tai avioero... Muutamankin kerran olen noista vääntänyt heidän kanssa, mutta eivät homot luovuta vaan väkisin haluavat pitää säälittävät säästöni siellä.

Siitä hyvästä, että en laita sinne enää rahaa, ottavat vielä vuosittain jotain helkkarin "rangaistusmaksua" siitä, että "sovittuja suorituksia" ei ole laitettu.

Eli suosittelen kiertämään nuo hyvin kaukaa, ainakin nykyisillä ehdoilla. Ne ehdot eivät palvele asiakasta lainkaan, ainoastaan noita kaupittelevia yrityksiä.

edit:
tämäkin kannattaa lukea, jos tuollaisen ottamista harkitsee:
http://saituri.wordpress.com/2009/03/11/elakevakuutuksen-karmea-totuus/

Olisinpa lukenut itsekin aikoinaan... No, en mä onneksi kovin paljoa rahaa tuohon ehtinyt tuhlata, ennen kuin silmät aukesi :)
 
Aika monta vuotta on kulunut kun on palstalle tullut viimeksi kirjoteltua, mutta nyt on pakko :D

Eli olen kesäduunissa kyseisessä firmassa ja ymmärrän kyllä kritiikin mitä tässä on kyseistä puljua kohtaan esitetty. Jos osaa itse sijoittaa rahansa niin se kannattaa tehdä, mutta Alexandria tarjoaa tähän helpon vaihtoehdon ammattilaisten hoitaessa asian asiakkaan puolesta. Kyllähän tästä luonnollisesti aiheutuu kuluja, mutta samalla säästää omaa aikaa ja vaivaa. Lisäksi Alexandrian kautta on mahdollista päästä kiinni esim. Gyllenbergin palveluihin, minne pienemmällä rahalla ei muuten olisi asiaa.

Eli kaikki ketkä ovat aiheesta kiinnostuneita tai muuten vaan on herännyt uteliaisuus että mitä kettua ne siellä ihmisiä yrittää vedättää, paikalle vaan keskustelemaan. Katsotaan kuinka moni tulee ulos eläkevakuutus kourassa ;)

Mitäänhän tuo lysti ei edelleenkään maksa ja voihan sitä tulla aina ilmaiset kahvit hörppäämään. Voin vaikka itse varailla aikoja kiinnostuneille tulijoille, niin saa köyhä opiskelijakin muutaman ylimääräisen säkin heraa :D

Korjaa toki jos olen väärässä, mutta elän käsityksessä ettei Alexandrialla ole mitään omia rahastoja tai investointeja, vaan homma toimii siten, että myydään isompien liikkeiden valmiita paketteja/palveluita (esim. omaisuudenhoito) joista sitten otetaan provikkaa. En oikein ymmärrä mikä Alexandriasta tekee "Pankkiiriliikkeen", jos kerran omaa toimintaa ei ole, vaan sitä on ainoastaan yhteistyökumppaneilla. Vaikuttaa enemmän verkostomarkkinoinnin tapaiselta puuhastelulta. Käsittääkseni henkilökunta koostuu näistä nuorista jotka soittelevat ja järjestävät tapaamisia, niistä jotka sitten tapaamisessa myyvät näitä paketteja ja jostain pienestä hallinnosta. En myöskään ymmärrä miksei asiakas mene suoraan näiden yhteistyökumppaneiden luokse (ymmärrän että tiettyihin pääsee vain isommalla investoinnilla).

Alexandrian sivuilta en myöskään löytänyt tietoa henkilöstöstä, mikä on huono merkki.
 
Korjaa toki jos olen väärässä, mutta elän käsityksessä ettei Alexandrialla ole mitään omia rahastoja tai investointeja, vaan homma toimii siten, että myydään isompien liikkeiden valmiita paketteja/palveluita (esim. omaisuudenhoito) joista sitten otetaan provikkaa. En oikein ymmärrä mikä Alexandriasta tekee "Pankkiiriliikkeen", jos kerran omaa toimintaa ei ole, vaan sitä on ainoastaan yhteistyökumppaneilla. Vaikuttaa enemmän verkostomarkkinoinnin tapaiselta puuhastelulta. Käsittääkseni henkilökunta koostuu näistä nuorista jotka soittelevat ja järjestävät tapaamisia, niistä jotka sitten tapaamisessa myyvät näitä paketteja ja jostain pienestä hallinnosta. En myöskään ymmärrä miksei asiakas mene suoraan näiden yhteistyökumppaneiden luokse (ymmärrän että tiettyihin pääsee vain isommalla investoinnilla).

Alexandrian sivuilta en myöskään löytänyt tietoa henkilöstöstä, mikä on huono merkki.

Tismalleen ja tasan tarkkaan noin!! Yrittävät vielä houkutella epätietoisia ihmisiä verokorttikikkojen kautta.. Esim. "Saat alennetun veroprosentin ja uuden verokortin ja niillä rahoilla voit meillä sijoittaa".
 
Back
Ylös Bottom