Akne, finnit ja niiden hoito

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja VelttoV
  • Aloitettu Aloitettu
Eihän sitä sinkkiäkään kannata liioitella, niin kuin kaikkien ravintoaineiden ja asioiden suhteen "Sinkin saannin ei pitäisi ylittää 15-20 mg vuorokaudessa, koska liiallinen saanti heikentää mm. raudan imeytymistä. "....

Miksei mene ihotautilääkärille, roaccutanit naamariin ja elämä helpottaa? Yksinkertaista.
niin no, kukin tekee miten tahtoo. Mulla myös atooppinen iho, johon tuo sinkki mylskin auttaa, kuparia vaan lisää, niin ei tule anemiaa. 40mg on vielä ihan ok päivittäisessä käytössä, 120mg kuuriluontosestikin ok. Sinkkimyrkytys on vasta siellä yli 200mg paikkeilla, jos viitsi hieman luke, niin löytää paljon tietoa :) Ja jos mulla toimii, niin miksi tunkisin elimistööni tollasta myrkkyä(roaccutan)? Sinkin tarve lisääntyy huomattavan paljon ihotulehduksista kärsivillä ihmisillä, joten sinkkilisästä ei ole haittaa, varsinkaan jos kärsit iho-ongelmista. KJa ylläpitoannoksena syön tosiaan 50mg päivässä ja sillä on iho pysynyt hyvässä kunnoissa, annosta voi laskea ja kattoa mikä sopii itselle.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eihän sitä sinkkiäkään kannata liioitella, niin kuin kaikkien ravintoaineiden ja asioiden suhteen "Sinkin saannin ei pitäisi ylittää 15-20 mg vuorokaudessa, koska liiallinen saanti heikentää mm. raudan imeytymistä. "....

Miksei mene ihotautilääkärille, roaccutanit naamariin ja elämä helpottaa? Yksinkertaista.

Turha noita vertailuarvoja on tuijottaa kuin pyhää kirjaa. Aikamoista amerikkalaistyyppistä varmanpäälle ottoa ovat. Tietty joku raja kuitenkin.

Mä kadun ikuisesti, kun a) en aikanaan vaatinut parempia lääkkeitä antibioottikuurien jälkeen b) löysin tuon sinkin vasta muutama vuosi sitte. Enää ei sitten kuin satunnaisesti tule uutta tuotantoa, paitsi jos sinkki jää pois. Todennäköisesti jos tuon sinkin olisi löytänyt jo 10v sitte, ei tarvitsi nyt kärsiä arvista. Niin ja oma sinkkiannos pyörii nykyään noin 30mg. Maitotuotteita menee lähinnä juuston muodossa + kahvimaito+ välistä mitä valmiissa palautusjuomissa on. Määrät on aika olemattomia verrattuna siihen, että ennen meni maitoakin se 2-3 litraa päivässä..

niin no, kukin tekee miten tahtoo. Mulla myös atooppinen iho, johon tuo sinkki mylskin auttaa, kuparia vaan lisää, niin ei tule anemiaa. 40mg on vielä ihan ok päivittäisessä käytössä, 120mg kuuriluontosestikin ok. Sinkkimyrkytys on vasta siellä yli 200mg paikkeilla, jos viitsi hieman luke, niin löytää paljon tietoa :) Ja jos mulla toimii, niin miksi tunkisin elimistööni tollasta myrkkyä(roaccutan)? Sinkin tarve lisääntyy huomattavan paljon ihotulehduksista kärsivillä ihmisillä, joten sinkkilisästä ei ole haittaa, varsinkaan jos kärsit iho-ongelmista. KJa ylläpitoannoksena syön tosiaan 50mg päivässä ja sillä on iho pysynyt hyvässä kunnoissa, annosta voi laskea ja kattoa mikä sopii itselle.

Heh, tää on niin tätä, mites tiedät mitä luen ja mitä tiedän? :) Pakkislaatua, no ei sen enempää provoilematta saahan sitä testata omakohtaisesti ja kertoa mitä itse on tehny, ajattelin vaan laittaa ettei kukaan vedä sitä 200mg päivässä 5 vuotta putkeen... ;)

- - - Updated - - -

Turha noita vertailuarvoja on tuijottaa kuin pyhää kirjaa. Aikamoista amerikkalaistyyppistä varmanpäälle ottoa ovat. Tietty joku raja kuitenkin.

Tähän sama, miksiköhän vertailuarvot on olemassa? Hmmm, siksi että niitä on testattu ja havaittu olevan YLEISESTI joku fiksu annosmäärä näin perusjoukkoa ajatellen... Et sillee....

Todennäkösesti ei auta mitään, mutta tuo roaccuttan on niin hirveä lääke ettei sitä kannata syödä.

Mulla oli Isotretinoin -kuuri, ja auttoi kyllä loistavasti. Kaikki lähti, mitä nyt pieniä arpeumia jäi.

Millä tavalla hirveä lääke? Tai ootko huomannu mitään haittavaikutuksia? Mä en tiiä johtuko se lääkkeestä vai mistä, mutta jotenkin on mieliala vähän latistunut. Tuntuu kokoajan stressaavan joku asia eikä osaa nauttia samalla tavalla elämästä kun ennen sitä kuuria. Tämä oli kyllä lääkkeen haittavaikutuksissa, mutta kuuri loppui jo lähemmäs 2kk sitten...?

Alkaa vituttaan, nenässä joku krooninen finni (?). Nyt jo kolmatta kertaa parin kuukauden sisään tullut tuohon nenän sivuun niin, että nokka on noin viikon ihan punainen ja vitun kipeä. Mitäköhän tuolle tekisi, puhkastakkaan sitä ei onnistu..

Mulla alko viime vuoden joulukuussa isotretinoin-kuuri, joka kesti sen puoli vuotta. Söin erittäin säännöllisesti kaikki pillerit, enkä alkoholiakaan ottanut kuin pari kertaa koko kuurin aikana. Kuuri autto kyllä tosi hyvin, mutta nyt vajaa puoli vuotta kuurin jälkeen alkaa finnejä taas tulla.. Finnit on nykyään pienempiä eikä enää kipeitä, mutta silti uusia tulee kokoajan. Mietinkin tässä, että kannattaako käydä kysymässä uutta kuuria, vai onko se jo turhaa? Jos eka kuuri ei auttanut, niin auttaako se toinenkaan?

Ja jos nyt saan sen uuden kuurin, niin löytyykö mistään monivitamiinitabletteja, joissa ei kuitenkaan oo A-vitamiinia. Lääkäri kielsi mua ehdottomasti vetämästä A-vitamiinii purkista.. Vitamiinit kun on itelle muodostunu tärkeeks, kun en ruuasta niitä niin hirveesti saa.

Millä tavalla hirveä lääke? Tai ootko huomannu mitään haittavaikutuksia?
En ainakaan itse ole kovin innokas uusimaan n. neljä vuotta sitten syötyä puolen vuoden roa-kuuria: Iho kuivui niin paljon, etten voinut laittaa kasvoille mitään muuta tököttiä kuin ihan ruokaöljyä; kaikki muut aiheuttivat hirveän polttelun ja kirvelyn, kuin kasvot olisivat olleet tulessa. Lisäksi tietysti päänahka kuivui; hirveästi hilsettä ja ei tukka muutenkaan kovin nätti ollut.

Finnejä tulee nykyään taas. Pari kaveria ovat elämänsä aikana syöneet pari-kolmekin roa-kuuria, mutta itse en ihan heti olisi lähtemässä siihen enää.

Ja jos nyt saan sen uuden kuurin, niin löytyykö mistään monivitamiinitabletteja, joissa ei kuitenkaan oo A-vitamiinia. Lääkäri kielsi mua ehdottomasti vetämästä A-vitamiinii purkista.. Vitamiinit kun on itelle muodostunu tärkeeks, kun en ruuasta niitä niin hirveesti saa.
Minä käytin B+C-poretabletteja ja erikseen D:tä. Jossain vaiheessa oli kai vielä jotain muutakin. Ei se nyt kovin hankalaa ollut ottaa useampi nappi (tosin en muutenkaan ole juuri käyttänyt monivitamiinitabletteja).

Mulle isotretinoin-kuuri ei aiheuttanu mitään vaivaa. Toki vähän huulten lohkeilyy yms. mut muuten ei mitään ongelmaa. Ainoo ongelma mulle on se, että alkaa ahdistaa painii tän aknen kanssa vuodesta toiseen ja käydä kuukausittain apteekissa hakeen ties mitä lääkkeitä.. Ei mulla nyt mikään paha akne ole, mut sellanen kuitenkin, että sen huomaa.

Mulla on niin rasvanen iho, että toi isotretinoiini ei aiheuta pärstässä kuin ehkä hieman punotusta. Pystyy jopa käyttämään bezoylperoksidivoidetta samaan aikaan.

Mitähän sieltä apteekista kannattaisi ostaa sekaiholle? Nyt oon käyttäny vaan aamusin ja iltasin jotain puhdistusvaahtoa ja tommosta yleisvoidetta. Kai ne jotenkuten toimii, mutta ei tuo iho kummosessa kunnossa ole siltikään. Olisko joku kuorintavoide, puhdistusvaahto/geeli ja erityisesti naamaan tarkoitettu voide hyvä combo? Tukkeutuneita ihohuokosia löytyy reilusti ja semmosta päivää en äkkiseltään muista, etteikö ois ollu finniä tai useampaa jossain kohtaa naamaa näytillä. :curs:

Olisin aika helvetin tyytyväinen, jos voisin vaan saada semmosen täydellisen vauvaihon.

Mitähän sieltä apteekista kannattaisi ostaa sekaiholle? Nyt oon käyttäny vaan aamusin ja iltasin jotain puhdistusvaahtoa ja tommosta yleisvoidetta. Kai ne jotenkuten toimii, mutta ei tuo iho kummosessa kunnossa ole siltikään. Olisko joku kuorintavoide, puhdistusvaahto/geeli ja erityisesti naamaan tarkoitettu voide hyvä combo? Tukkeutuneita ihohuokosia löytyy reilusti ja semmosta päivää en äkkiseltään muista, etteikö ois ollu finniä tai useampaa jossain kohtaa naamaa näytillä. :curs:

Olisin aika helvetin tyytyväinen, jos voisin vaan saada semmosen täydellisen vauvaihon.
iholle kemiallinen kuorinta, kasvonaamioksi manuka-hunajaa, muut puhdistustuotteet osaavat ainakin apteekista neuvoa.

Mulla on menossa muutaman vuoden sisään toinen Isotretinoin-kuuri. Takana noin 2kk ja nyt alkaa naama olla siinä kunnossa että tulee vain silloin tällöin yksi tai pari finniä. Mutta nyt on tullut viime aikoina jatkuvasti sieraimeen finnejä mitkä on helvetin kipeitä ja välillä ne tulee "läpi" nenän ulkopuolelle. Välillä ne kipeilevät pari päivää nenän sisällä ja lähtevät pois kun pyörittelee desinfiointiainetta siihen pumpulipuikolla eikä koske siihen sormilla. Ärsyttävää kun ei ole ikinä ennen ollut näitä nenäfinnejä vaan nyt kun naama alkaa olla muuten ok.

Kauanko menee jonotuksessa, jos lähtee julkiselta puolelta hakemaan oricycliiniä? Vissiin ihan normi 6 kk?

Onko treenin kannalta odotettavissa haittavaikutuksia? Kerääkö nestettä? Intissä söin melkein koko vuoden, eikä mitään kuivauksen lisäksi tullut. Mutta en reenannut silloin..

Itselläni oli takana noin puolen vuoden roa kuuri ja nyt parin kuukauden jälkeen akne alkaa tulla takaisin. Meinasin ottaa toisen kuurian roaa nyt. Onko muilla minkälaisia kokemuksia kuurin uusimisessa? Tuliko pahenemisvaihe samanlaisena kuin ensimmäisen kuurin aikana?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom