Akne, finnit ja niiden hoito

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja VelttoV
  • Aloitettu Aloitettu
Mitähän sieltä apteekista kannattaisi ostaa sekaiholle? Nyt oon käyttäny vaan aamusin ja iltasin jotain puhdistusvaahtoa ja tommosta yleisvoidetta. Kai ne jotenkuten toimii, mutta ei tuo iho kummosessa kunnossa ole siltikään. Olisko joku kuorintavoide, puhdistusvaahto/geeli ja erityisesti naamaan tarkoitettu voide hyvä combo? Tukkeutuneita ihohuokosia löytyy reilusti ja semmosta päivää en äkkiseltään muista, etteikö ois ollu finniä tai useampaa jossain kohtaa naamaa näytillä. :curs:

Olisin aika helvetin tyytyväinen, jos voisin vaan saada semmosen täydellisen vauvaihon.
Neutrogenan oranssi pesuaine. Siinä on salisyylihappoa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
heihoi lääkäri määräsi mulle tämmöstä ku tetralysal lääkettä finneihin, onko muilla kokemusta kyseisestä tuotteesta? Pitäisikö kokeilla kuuri loppuu että auttaako vai menenkö hakemaa suoraan ihotautilääkäriltä roa kuurin.

Aloitin nyt vihdoin ja viimein Oricyclin -kuurin. Kysyisin tuosta annostuksesta hieman. Lekuri ei maininnut sanallakaan ja respakin meni valokuitua pitkin apteekkiin. Respassa luki että 2x päivässä puolikas tabletti. Armeijassa annostus oli 2x päivässä kokonainen. Voinko huoletta syödä kumminkin tuon 2 kokonaista ja saada apteekista lisää tavaraa kun loppuvat? Respa on vuoden voimassa, eikä lekuri puhunut ostomääristä mitään.

Aloitin nyt vihdoin ja viimein Oricyclin -kuurin. Kysyisin tuosta annostuksesta hieman. Lekuri ei maininnut sanallakaan ja respakin meni valokuitua pitkin apteekkiin. Respassa luki että 2x päivässä puolikas tabletti. Armeijassa annostus oli 2x päivässä kokonainen. Voinko huoletta syödä kumminkin tuon 2 kokonaista ja saada apteekista lisää tavaraa kun loppuvat? Respa on vuoden voimassa, eikä lekuri puhunut ostomääristä mitään.

Joo ite söin vuos sitten just tuon oricyclin-kuurin. Mulla oli ainakin annostus se kaks kokonaista tablettii päivässä ja se tepsi ihan hyvin. Luulis kyllä että sunkin pitäs tosiaan syyä kaks kokonaista päivässä, eikä mitään puolikkaita.. Kyllä noita pitäs saaha lisää haettuu ihan tuosta vaan.

Tetralysal on ihan ok lääke, mulla toiminut ihan fine ettei ole tarvinnut Roaa ottaakaan.

- - - Updated - - -

Mulla oli ennen Tetralysalia Oricyclinia ja annostus oli tuo sama 1+1 per päivä, tosin siinä oli aloitus alkuun puolikkailla, oisko lääkärillä jäänyt se respasta kirjoittamatta tai apteekin täti ymmärtänyt väärin? Toi lääke kuuluu niihin helppoihin uusittaviin eli ei pitäis joutuu ramppaamaan edes ihopolille asti uusimisen kanssa.

Joo yleislääkäri tota myöntääki, eli siksi hyvä kun sekin jonotus kesti melkeen 4 kk. Siihen ku ois pitäny vielä uus jonotus ihotautiin :jahas:

Lääkeinfossa kehotetaan välttämään alkoholipitoisia rasvoja Skinorenin käytön yhteydessä, niin mitä kannattais käyttää kosteutukseen? Neutrogenan oranssi ilmeisesti poissa laskuista?

Mulla on ollut käytössä Ahavan alkoholittomia kasvovoiteita joista Extreme day care ollut paras kun käyttää noita kuivattavia aknegeelejä.
Hintaahan noilla on ihan reilusti mutta hitto miten on laadukkaita. Ei tule näppyjä, ei tunnu rasvaiselle ja silottaa otsajuonteitakin jopa (en oikeasti edes uskonut että mikään rasva poistaa niitä).

Onkos kukaan huomannut Roan sivareina tummia silmänalusia? Lueskelin netistä että oisi aika yleistäkin..

Itsellä 7viikkoa syöty roaa, finnit lähteneet ja ehkä hieman tummemmaksi muuttuneet silmänaluset.. tosin voi johtua siitäkin että iho tottakai ohenee vähän, kunhan ei pahemmaksi muuttuisi..

Itselläni oli takana noin puolen vuoden roa kuuri ja nyt parin kuukauden jälkeen akne alkaa tulla takaisin. Meinasin ottaa toisen kuurian roaa nyt. Onko muilla minkälaisia kokemuksia kuurin uusimisessa? Tuliko pahenemisvaihe samanlaisena kuin ensimmäisen kuurin aikana?

En oo ihan varma miten ne tykkää heti määrätä uutta kuuria toisen perään, pitäääkö siinä olla joku tauko `?
Ite söin ekan kuurin joku 6kk, sitt 3v tauko ja palautu akne, uudet 8kk. Ei tullu oikeastaan minkäänlaista pahenemisvaihetta tosin itsellä oli selkä pahimmassa kunnossa naamassa vaan muutama. Ei kannata miettiä pahenemisvaihetta kestää sen 2kk korkeintaan ja tähän vuodenaikaan paras aloittaa kesä tulossa ymsyms, ja mieti sitä paranemisvaihetta !! Itsellä ollut niin pahana etten voinut katsoa peilistä naamaa tai pyyhkiä suihkun jälkeen pyyhkeellä naamaa/selkää. Hajoaa koko itsetunto kun rupeaa välttelemään peilillisiä huoneita ja kirkkaasti valaistuja tiloja.
Eipä ole jaettu ässiä kaikille tähän elämään... Roaccutan parantaa acnen mutta jättää parantamattomia sivuvaikutuksia nimim. kokemusta on..

Nyt itellekkin tuli hankittua Isotretinoin Actavis nimistä lääkettä. Aika pienellä annostuksella mennään ainakin alkuun (30mg) sillä akneni ei ole pahimmasta päästä ja olen kevyt poika (75kg).
Mites ton alkoholin laita on kuurin aikana? Lääkäri ei sanonut sanaakaan alkoholista eikä pakkauselotteessa mitään siitä lue (?).
Voi johtua siitäkin ettei lääkäri mitään siitä sanonut, koska olen ala-ikäinen.

Oli jännä muuten että kyllä se antibioottikin oli myös hiukan auttanut, lääkäri antoi aika positiivisen kuvan parantumisesta uuden lääkkeen avulla. :)

Mulla on ollut käytössä Ahavan alkoholittomia kasvovoiteita joista Extreme day care ollut paras kun käyttää noita kuivattavia aknegeelejä.
Hintaahan noilla on ihan reilusti mutta hitto miten on laadukkaita. Ei tule näppyjä, ei tunnu rasvaiselle ja silottaa otsajuonteitakin jopa (en oikeasti edes uskonut että mikään rasva poistaa niitä).

Aknevoiteet madaltavat juonteita samalla, kun ohentavat ihoa.

- - - Updated - - -

Joo yleislääkäri tota myöntääki, eli siksi hyvä kun sekin jonotus kesti melkeen 4 kk. Siihen ku ois pitäny vielä uus jonotus ihotautiin :jahas:

Lääkeinfossa kehotetaan välttämään alkoholipitoisia rasvoja Skinorenin käytön yhteydessä, niin mitä kannattais käyttää kosteutukseen? Neutrogenan oranssi ilmeisesti poissa laskuista?

Voit käyttää mitä vain kosteusvoidetta. Kaikki alkoholit eivät ole kuivattavia. Tarkoittaa varmaan lähinnä, ettei saa käyttää samalla käsikaupassa olevia aknetuotteita.

Joo otin käyttöön tuon Neutrogenan kumminkin. Tuo Skinoren on kyllä uskomattoman tehotonta. Ja respalla vielä. Ei vaan viitti Basironia käyttää kun menee vaatteet pilalle..

Edi. Taitaa joutua hakemaan Roaa, kun ei tää Ori auta ollenkaan.

Joo otin käyttöön tuon Neutrogenan kumminkin. Tuo Skinoren on kyllä uskomattoman tehotonta. Ja respalla vielä. Ei vaan viitti Basironia käyttää kun menee vaatteet pilalle..

Edi. Taitaa joutua hakemaan Roaa, kun ei tää Ori auta ollenkaan.

Basironin käyttö vaatii käsien pesua. Älä pyyhi sormiasi housun persaukseen! ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom