Akne, finnit ja niiden hoito

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja VelttoV
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Yksilöllistä. Siksihän noita voiteita määrätään kaikenlaisia, jotta voi löytää sen itselleen parhaan.

Tiedän. Mutta hölmöä tulla jonkun sanomaan että jokin tuote ei toimi. Tuosta kun saa käsityksen että ei toimi kenelläkään ;)

Taas tulee faktaa tiskiin tuutin täydeltä. Mulle ainakin toimii Basironi. Voit toki perustella miksi Basironit ja muut ei oikeasti auta?

Perustan tämän omiin kokemuksiin ja kaikkien tuttujen kokemuksiin. Jos sulla tai jollain muulla toimii, niin ihan kiva. Itse en vaan tunne yhtään ihmistä, jota noi voiteet olis jeesannut.

Mulle basironista oli mopoiässä selvää hyötyä, mutta kaikki vaatteet paloi punaiseksi vetyperoksidista. Meni niin tärkeitä paitoja pilalle, että käytän sitä vain naamaan enään.

Harkitsen tässä tosin, että pitäisikö hakea H&M:ltä sata vitosen t-paitaa ja toiset sata hiattomia..

Kröhöm! Minulla on toiminut parhaiten juuri Basiron... Nyt kyllä testaan Skinorenia ja tetrasykliinireseptikin odottaa. Minulla on aikuisiän akne, eikä Roaccutania voi kuulemma edes ajatella, kun ihoni hajoaa jo voiteistakin. Otsarypyt ovat kyllä mukavasti madaltuneet tässä kokeillessa.

Pilasin alussa liinavaatteita ja pyyhkeitä Basironilla, mutta siirryin sitten valkoisiin tekstiileihin. Kunnollinen käsien pesu vaan, ja älkää yliannostelko voidetta, ei se teho sillä lisäänny.

Tetrasykliini muistaakseni hieman auttoi, tosin apu loppui heti kun kuurikin loppui. Itsellä auttoi isotretinoin, nyt on jo pari-kolme vuotta kuurista ja kausittain iho menee huonommaksi. Ei se ikinä mikään tosi huono ole ollut, mutta sen verran kuitenkin että aikanaan kuurin hain/sain.

Oli mullakin muistaakseni 3 tetrakuuria putkeen, yksityisellä iholääkäri naureskeli että "väliaikaisiahan ratkaisuja nämä on, ei niitä kuuri tolkulla peräkkäin oteta. Laitetaas isotretinoin".

Testosteroni: mulla lääkäri kehotti välttämään alkoholia. Toi isotretinoinhan rasittaa maksaa aika lailla, joten kaikki muu maksan rasitus pitäisi nollata. Itse tosin kuurin aikana otin parisen kertaa ihan "täydet sarjat" eikä se mitään tuntemuksia tuonut. Mutta parempi silti välttää, säkin oot vielä alaikänen niin ihan hakemalla haet niitä ikävyyksiä jos alat juopotteleen kuurin aikana. Asiat tärkeysjärjestykseen. Toi kuuri on kuitenkin aika pieni hetki sun elämässäs.

Onkos jengillä naaman punoitus häipynyt jossain vaiheessa kuuria / kuurin jälkeen?

Pari kk roakuuria takana 2x20mg päivässä annostuksella ja alkoi naama punoittaa jonkun verran. Nyt syönyt viikon verran vain 20mg päivässä ja vähän laantunut. Tällä hetkellä kyllä ressiäkin jonkun verran että saattaa sekin vähän vaikuttaa. Naamassa ei enää yhtään finnejä, mutta ei tekisi mieli olla loppuelämää mikään punanaamakaan.
Netistä lueskellut juttuja niin monilla 5v jälkeenkin vielä kulju punoittaa..

Pari kuukautta tässä tuota Roa kuuria takana, tässä ihan vasta kävin taas verikokeissa ja oli tuo hdl - kolesteroli aivan alarajoilla, ja tästähän se elimistö juurikin sitä testosteronia kehittää.. Mahtaisikohan olla jotain perää/yhteyttä tähän kun tuntuu ettei jotenkin oo treeni kulkenu nyt niin hyvin kun ennen..? Alkaa vähän jo vituttamaan tää akne kun lääkkeillä tämmösiäkin vaikutuksia :curs:
Muita sivuvaikutuksia oikeestaan ollu vaan ihon, huulien ja nenän limakalvojen kuivaminen. Alkanut nyt jo pikkuhiljaa auttamaan kun meni ohi tuo ilmeisesti aika yleisesti esiintyvä vaihe jossa naama pahenee huomattavasti hetkellisesti kun ne talirauhaset sieltä alkaa tyhjentyä.

Pari kuukautta tässä tuota Roa kuuria takana, tässä ihan vasta kävin taas verikokeissa ja oli tuo hdl - kolesteroli aivan alarajoilla, ja tästähän se elimistö juurikin sitä testosteronia kehittää.. Mahtaisikohan olla jotain perää/yhteyttä tähän kun tuntuu ettei jotenkin oo treeni kulkenu nyt niin hyvin kun ennen..?

Höpönlöpön kolesterolien suhteen. Syö enemmän kalaa, niin HDL:si nousee, jos se mielestäsi saa sinut kovempaan kuntoon. Tärkeintä on kuitenkin oikeasti uskoa siihen mitä tekee. :D

Pari kuukautta tässä tuota Roa kuuria takana, tässä ihan vasta kävin taas verikokeissa ja oli tuo hdl - kolesteroli aivan alarajoilla, ja tästähän se elimistö juurikin sitä testosteronia kehittää.. Mahtaisikohan olla jotain perää/yhteyttä tähän kun tuntuu ettei jotenkin oo treeni kulkenu nyt niin hyvin kun ennen..? Alkaa vähän jo vituttamaan tää akne kun lääkkeillä tämmösiäkin vaikutuksia :curs:
Muita sivuvaikutuksia oikeestaan ollu vaan ihon, huulien ja nenän limakalvojen kuivaminen. Alkanut nyt jo pikkuhiljaa auttamaan kun meni ohi tuo ilmeisesti aika yleisesti esiintyvä vaihe jossa naama pahenee huomattavasti hetkellisesti kun ne talirauhaset sieltä alkaa tyhjentyä.

Taisi olla isotretinoiinin haittavaikutuksena nimenomaan korkeat hdl-arvot. Itse syönyt nyt reilut kolme kk ja alkaa sivarit oleen sitä luokkaa että kuukauden vielä syön mutta uutta satsia en hae. Tuntuu että mikään asia ei oikein innosta, reeni ei kulje (lihas ja nivelkivut), naaman punoittaminen ja kuumotus ja tietty vielä perus kuivumisoireet päälle. No onneksi sentään on itse vaivaan auttanut, finnit kadonnut ja mustapäätkin mukavasti, toivottavasti on pysyvää ettei tarvitse enää moiseen myrkkyyn koskea.

Wanhana pappana (36-vee) nyt 6kk isotretoiniinia takana. On auttanut, mutta silti en malta odottaa, että loppuisi. Kaksi kuukautta vielä kärsittävää. On meinaan tujut nää lihaskivut. Muutenkin on niska -ja hartiaongelmia, niin kärsimystähän tämä.

Samaa mieltä, pitäisihän maksan "tila" tarkistaa testeillä ennen kuurin aloittamista ja jossain vaiheessa kontrollissa katsoa, että mihin suuntaan ja kuinka nopeasti arvot muuttuu. Onhan tuon nyt oltava aika myrkkyä, kun on kaikki verenluovutuskiellot yms.

Kannattaisi kyllä kysyä tuosta nimittäin vähän ihmeelliseltä kuulostaa. Itse kävin kuurin alkuvaiheessa, sekä 2kk jälkeen. Hdl-kolesterolissa oli muutosta että oli laskenut 1.0 --> 0.8 mikä on oletusarvojen alaraja. Vähän ihmetyttää kun ei siitäkään huolimatta kuulemma enää tarvitse käydä..

Mä oon ollut tosi tyytyväinen kuuriin, vaikka pari viikkoa vasta takana.
Mulla ei ole vielä ainakaan tullut sitä "pahenemis" vaihetta, päinvastoin. Naamassa on pääosin enää vanhoja arpia ja muutama finni enään.
Lääkäri totes mulle, että se pahenemisvaihe saattaa jäädä multa väliin. Syynä oli muistaakseni että isotretinoin kuuri aloitettiin melkein heti antibiootin jälkeen (?)

Innolla odotetaan tulevaa! :rock:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom