Ajolupa menetetty!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jusfo
  • Aloitettu Aloitettu
Sumu sanoi:
:anssi:

Äkillinen ennalta arvaamaton jarrutus, törmäys on sinun vikasi. Oravia ja muita vastaavia otuksia ei paljon kannata väistellä, ei nimittäin tee siitä törmäyksestä yhtään hyväksyttävämpää.

Ja kai tuo juttu "alentamiseen" liittyen oli vitsi? :david:

Toi on täyttä paskaa

Autolla pitää aina ajaa sellaista nopeutta että sen pystyy turvallisesti pysäyttään ennen törmäämistä yllättävään esineeseen tai muuhun ajoneuvoon. Jos sä roikut toisen perseessä ja se polkaisee jarrut pohjaan niin perseeseen ajajan vika on. Sen takiahan se turvavälikin on määrätty jotta sillä matkalla sä pystyt ajoneuvosi pysäyttämään.

Itse suosin kanssa tuota että jos joku roikkuu persiissä niin jarruttaa ja hiljentää niin kauan että toisen on pakko pysähtyy tai mennä ohi.

Mut mä oonkin tottunut noihin persiissä ajajiin kun ne yrittää tavat peräloosterista et lukeeko siinä oikkeesti S4 vai mitä.

Tai kun oikein vituttaa ja on hyvä tie ja turvallista niin polkaisee lurtan pohjaan saakka ja oottaa hiukan. Ja on varma ettei ne polliisit seuraa vaikka olis mikä kottura niilla alla :) Tai seuraahan ne mutta aika matkan päästä.

Nooh ennenmmin suosin tuota hiljentämistä. Turvallisinta ja halvintakin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
torsti sanoi:
Toi on täyttä paskaa

Autolla pitää aina ajaa sellaista nopeutta että sen pystyy turvallisesti pysäyttään ennen törmäämistä yllättävään esineeseen tai muuhun ajoneuvoon. Jos sä roikut toisen perseessä ja se polkaisee jarrut pohjaan niin perseeseen ajajan vika on. Sen takiahan se turvavälikin on määrätty jotta sillä matkalla sä pystyt ajoneuvosi pysäyttämään.

Kyllä mä väitän, että tahallaan jarrupolkimen polkaisusta tulee sanktio myös pedaalin painajalle.

torsti sanoi:
Toi on täyttä paskaa

Ei se nyt ihan noin yksiselitteistä ole. Tieliikennelain 24 § kieltää liikenteen estämisen tai haittaamisen tarpeettomasti äkkiä jarruttamalla. Ja tuo: ...Autolla pitää aina ajaa sellaista nopeutta että sen pystyy turvallisesti pysäyttään ennen törmäämistä yllättävään esineeseen tai muuhun ajoneuvoon... menee tarkemmin sanottuna näin: ...Ajoneuvo on voitava pysäyttää edessä olevan ajoradan näkyvällä osalla ja kaikissa ennalta-arvattavissa tilanteissa... TLL 23 §

Viimeksi muokattu:
torsti sanoi:
Tai kun oikein vituttaa ja on hyvä tie ja turvallista niin polkaisee lurtan pohjaan saakka ja oottaa hiukan. Ja on varma ettei ne polliisit seuraa vaikka olis mikä kottura niilla alla :) Tai seuraahan ne mutta aika matkan päästä.
Ja kyttäät, että koska tipahtaa postiluukkuun sakkolappua ;)

Dragon sanoi:
Täällä Joensuussa vasta hulluja kyttiä on!!!! Olin kämppiksen twi-turbo Supralla (800hp) ajalemassa rauhallisesti kaupungin läpi, kun siviilikyttäauto kaahasi rinnalle, yksi commandokyttä hyppäsi lasin läpi sisään ja painoi mun kaasujalkaa... No vittu vauhti pomppas 165 km/h kahdessa sekunnissa ja kortti lähti samantien silppuriin... :itku:

Taidat narrata.

Jakob sanoi:
Kyllä mä väitän, että tahallaan jarrupolkimen polkaisusta tulee sanktio myös pedaalin painajalle.

Varmasti tulee, ja vaikka oliskin joku hirvi ponkaissut eteen, niin se pitää pystyä myös todistamaan. Viime kädessä poliisi päättää sanktiot eikä ole harvinaista että molemmille tulee rrapsua.

Musta on aika turha thread tämmönen, jengi itkee omista omista perseilyistä. Vaikka joku poliisi nyt sattuski provosoimaan ni oma vika se silti on jos siihen leikkiin lähtee mukaan. Luulis kyllä silti että aika harvinaista tommonen provoominen. En silti väitä ettei tollasta tapahtus, varmasti tapahtuukin jos kyseistä lainvalvojaa sattuu vituttamaan :)

MIks mä muistelin, että noilla sivari-kytillä olis kamerat noissa autoissa? Notta varmoon jottain huhuuja kuullunna... Mutta tosiaan, onhan tuolla teillä kaikennäköistä paviaania liikenteessä... "ollaan ihmisiksi siellä ratin takana."

RikHard sanoi:
Ei se nyt ihan noin yksiselitteistä ole. Tieliikennelain 24 § kieltää liikenteen estämisen tai haittaamisen tarpeettomasti äkkiä jarruttamalla. Ja tuo: ...Autolla pitää aina ajaa sellaista nopeutta että sen pystyy turvallisesti pysäyttään ennen törmäämistä yllättävään esineeseen tai muuhun ajoneuvoon... menee tarkemmin sanottuna näin: ...Ajoneuvo on voitava pysäyttää edessä olevan ajoradan näkyvällä osalla ja kaikissa ennalta-arvattavissa tilanteissa... TLL 23 §

sehän on kyllä varmasti tosiaasia että sakot tulee aina molemmille kolarin osapuolille. Olit sit väärässä tai et. Kyl ne niin toopoja on että molempia rapsuttaavat. Mut hittoakos siitä. Tyhmästä päästä kärsii aina koko ruumis ja joskus lompsakin.

Nooh viisainta kun ajelee rauhassa ja turvallisesti ja ottaa muut liikenteessä kulkiat nöyrästi huomioon :)

Dragon sanoi:
Täällä Joensuussa vasta hulluja kyttiä on!!!! Olin kämppiksen twi-turbo Supralla (800hp) ajalemassa rauhallisesti kaupungin läpi, kun siviilikyttäauto kaahasi rinnalle, yksi commandokyttä hyppäsi lasin läpi sisään ja painoi mun kaasujalkaa... No vittu vauhti pomppas 165 km/h kahdessa sekunnissa ja kortti lähti samantien silppuriin... :itku:

:hyper: :D :D

Mutta juu, olen mä kyllä itsekin kuullut provosoivasta poliisista. Joskaan en ole ihan varma uskonko mutta uskottavalta se kuulosti silloin.
Peräänajon aiheuttaja joutuu maksumieheksi hyvinkin jos on osoitettavissa että tahallaan löi liinat kiinni. Mitä se käytäntö sitten on, miten se osoitetaan.. Siinäpä kyskä.

Vuoden ajokielto on päällä ja tuli siitä, kun ajokortti oli mennyt vanhaksi, eli toinen vaihe ajamatta. Aika kohtuuton aika tollasesta jutusta. Kaveri kun ajoi 183km/h satasen alueella, niin lähti kortti vain neljäksi kuukaudeksi. Rattijuopumuksistakin pääsee monesti lyhyemmällä kiellolla.

Aika usein on itselle sattunut tuota, että poliisi ajaa ihan puskurissa kiinni. Se minkälaisella autolla ajat vaikuttaa sikana siihen miten paljon pysäytetään. Uutta perus perheautoa ei pysäytetä, mutta vähän vanhempia ja paskempia autoja pysäyttää näköjään herkemmin. Kaikista eniten pysäytteli silloin kun ajelin vm.84 Honda CRX:llä. Kokoajan sai olla kaivamassa ajokorttia ja rekisteriotetta.

Antzu sanoi:
MIks mä muistelin, että noilla sivari-kytillä olis kamerat noissa autoissa? Notta varmoon jottain huhuuja kuullunna... Mutta tosiaan, onhan tuolla teillä kaikennäköistä paviaania liikenteessä... "ollaan ihmisiksi siellä ratin takana."

Kyllä ainakin mut pysäyttäneessä Primerassa oli kamera. Takapenkiltä kattelin ruutua, kun muut autot vetelivät kiltisti ohi. Siinä ruudussa tais samalla näkyä ohi ajavan auton nopeus yms.

Force sanoi:
Vuoden ajokielto on päällä ja tuli siitä, kun ajokortti oli mennyt vanhaksi, eli toinen vaihe ajamatta. Aika kohtuuton aika tollasesta jutusta. Kaveri kun ajoi 183km/h satasen alueella, niin lähti kortti vain neljäksi kuukaudeksi. Rattijuopumuksistakin pääsee monesti lyhyemmällä kiellolla.

Tuliko pelkästään kortitta ajamisesta?

Siloposki sanoi:
Varmasti tulee, ja vaikka oliskin joku hirvi ponkaissut eteen, niin se pitää pystyä myös todistamaan. Viime kädessä poliisi päättää sanktiot eikä ole harvinaista että molemmille tulee rrapsua.

höpö höpö - niin varmaan sen hirven pitää tulla todistamaan...

Peruslähtökohta on se että peräänajaja on syyllinen, mutta hei jos siitä saa vaan sanktioita eikä sakkoja ollenkaan niin eihän sillä väliä... ;)

No useimmissa niin siviili kuin virka-autoissakin on poliisilla tutkan lisäksi kamera jossa näkyy se nopeus. Kaveri kerran kokeili että väittää vastaan ajaneensa ylinopeutta mutta eipä juuri kannattanut kun näyttivät tilanteen kamerasta. Uusimmissa autoissa on tutkan anturit piilotettu maskiin ja hattuhyllylle ja johonkin kylkeen eli nopeuden saa mitattua kaikkeen kolmeen suuntaan. Samoin ymmärtääkseni moottoripyörissä on sama homma.
Sitten tuosta perässä ajamisesta, kyselin aikaisemmin muutenkin poliisilta että millainen ohjeistus on näissä ylinopeus jutuissa niin se oli aika sekavaa ja aikalailla ihan poliisin oman harkinnan mukaista. Eli esim 5-10 km ylinopeus on ihan "sallittua" eli yleensä eivät edes reagoi siihen tai antavat varoituksen mutta jos syyllinen käyttäytyy vittuilevasti tai muuten negatiisesti niin saa antaa sakotkin. Sitten 10-20 on kanssa viellä pienillä ehdoilla poliisin harkinnassa ja siitä ylimenenevät ovat sitte jo ohjeilla. Samoin ymmärsin niin että sitä edellä ajavaa ei saa hiostaa ajamaan ylinopeutta siten että odotetaan että ajaako se vaikka 10 vai 25 km yli.
Jotenkin yleensäkin tuntuu aika oudolta se hiostaminen ja en usko ennenkuin itse koen sen. Samoin tulee mieleen että mikäs pakko se on ajaa ylinopeutta jos joku on perässä kiinni.
Itse olen selvinnyt kerran viikon ajokielolla kun ajoin 80 rajoituksella 117. Silloin sain siitä pysäytyksen jälkeen tunnin ajoaikaa jolloin ajelin asemalle ja aloitin itkuvirren että tarviin korttia duunissa. No sitten sovittelin sen niin että kortti oli poissa viikon lomallani. Kuulemma ei enää ole niin armollista toimintaa.

Jusfo sanoi:
Mites on pakkislaisten laita.. onko kortti ollut kuivumassa monesti?"

Kuivumassa? Ylinopeudet vai rattijuoppoudet?

Anyway kerran ollut kortti kammarilla puoli vuotta. Ehdollistakin sain kuukauden ja sakkoja. Oli kuulemma todella ankara rangaistus tekoon nähden... paljompa auttaa.. Eli motarilla hesan suuntaan, nelosta, mentiin sitä kolmatta sataa ja moottoripyöräpoliisi perässä. Ei kuulemma meinannut kannoilla pysyä hiukan kostealla kelillä. En huomannut koko äijää roikkumassa... :) Mänstälän liittymästä olin jo lähtenyt vauhtiin, kun helvetin moinen kiire oli. Pitkään sai mennä ennen kuin joku infosi yksikköä.

japa: nimenomaan tota tarkotin tuossa kamerajutussa. Se tuli (pakolliseks?) niihin sivariautoihin mielestäni sen takia, että voidaan varmistaa et nää poliisit ei ole yllyttänyt liikenteen vaarantamiseen (ylinopeus jne...). Meni kyl mutuiluks, mut näin muistelisin.

Ite ainakin pistäisin tosta jonkinnäkösen valituksen kiertoon tollasessa tapauksessa.

Antzu sanoi:
Ite ainakin pistäisin tosta jonkinnäkösen valituksen kiertoon tollasessa tapauksessa.

Jep, tuosta valituksesta oli tuttu poliisini sitä mieltä että aina jos vaan kokee sakoituksen tai poliisin käyttäytymisen vääräksi niin valitus kehiin, sillä poliisikin on vaan ihminen jolla voi olla huono päivä tai muuten vaan homma hakusessa ja siksi toiminta on ollut väärää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom