Ajolupa menetetty!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jusfo
  • Aloitettu Aloitettu
Mistäköhän sais semmosen puskuritarran jossa lukee "Mitä lähempänä sinä ajat, sitä hitaammin minä ajan"?

Oikea toimintatapa jonkun hiillostaessa peesissä on tietysti hidastaa koko ajan hieman vauhtia ja odottaa että se hermostuu ja tulee lämä tiskissä ohi. Ja sen jälkeen itse perään roikkumaan :hyper:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ajelin piikillä kolme vuotta sitten leffasta yöllä himaan, kunnes kuudenkympin alueella edessä ajanut Nissan Primera päätti tiukasti pitää 5-kympin mittarinopeutta. Puolisen kilometriä seurasin sitä köröttelyä ja kiskaisin hyvällä suoralla ohi. Ohi mennessä vilkasin kuljettajaa ja kyytiläistä, jotka olivat täsmälleen vanhan pariskunnan näköisiä, eli ohi vaan. Ottivat sitten onneksi keskinopeuden(mitä kylläkin ihmettelen, kun auto katosi lähes välittömästi peileistäni ja pysäyttivät mut vasta reilun kilometrin päässä pysäkillä, minne olin itse pysähtyny kavereita venaamaan).

24km/h ylinopeutta, sulkuviivojen ylittäminen ja 700mk sakkoja. Ei sentään kortti lähteny. Oma nopeus oli paikoitellen reilusti yli huntin, mutta eivät sillä kertaa sitä saaneet.

Alinopeuden ajaminen yöllä on mun mielestä kyllä kova yllyke lähteä ohittamaan, mutta minkäs teet...

Rin Tin Tin sanoi:
Mistäköhän sais semmosen puskuritarran jossa lukee "Mitä lähempänä sinä ajat, sitä hitaammin minä ajan"?

Oikea toimintatapa jonkun hiillostaessa peesissä on tietysti hidastaa koko ajan hieman vauhtia ja odottaa että se hermostuu ja tulee lämä tiskissä ohi. Ja sen jälkeen itse perään roikkumaan :hyper:
Mä ajoin lähitiellä (jossa on 40km/h rajoitus) aivan rajoitusten mukaan, niin eikös sieltä tullut joku amis valkoisella sierralla puskuriin kiinni. Noh, siinä huvittuneena päätin pitää nopeuden täysin samana ja huomasin kun alkoi takanaolevalla keittää. Sitten vähän matkan päässä päätti tää sankari lähtee ohittaa yksikaistaisella tiellä ja pisti sierran ulvomaan. Tuloksena melkein kolari risteyksestä tulevan bussin kanssa ja mä sain erittäin maukkaat naurut. :)

Serkku sanoi että Espoossa ja Helsingissä noita siviilikyttiä jotka härnää autoilijoita ja saa ne tekemään tyhmiä temppuja on ihan sikana.Minusta aika naurettavaa hommaa, sitten valitetaan kun poliisilla ei ole resursseja kun puolet työvoimasta ajelee ympäri Suomea kiusaten viattomia veronmaksajia :curs:

Seuraavalla kerralla tee näin: 1.äkillinen jarrutus 2.kytät tulee vittuuntuneina ulos paskaksi mennestä autostaan(omassa autossasi ei mitään vaurioita jos vetokoukku :) ) 3.kytät kysyy et mitäs helvettiä toi oli??-vastaat että orava juoksi tienpoikki 4.Pidät kytille 15 minuutin luennon siitä, että miten tärkeää on oikeanlaisen turvavälin säilyttäminen 5.kytät saa laitokseltaan ihan vitusti paskaa niskaansa ja parhaimmassa tapauksessa heidät alennetaan fillarikytiksi :D

ringside sanoi:
No tietenkin. Se oli vitsi, joka tarkoitti sitä, että jos mä olisin kyttä, niin varmana tekisin tollasta. Toisaalta mä ehkä olen rajatilassa, en oo ihan varma...

Edit: Ei VITTU Aimo tota sun profiilia! Miten vitussa sä ton keksit? Ihan saatanan hyvä!

Mine ei aina ymmarta sinu vizit, iltasatu ei ummartanu ûhtaan. :rolleyes:

:love:

harde20 sanoi:
Serkku sanoi ... ...kiusaten viattomia veronmaksajia :curs:

Täytyy kyllä uskoa, sillä serkut ja muut sukulaiset ovat vielä hevosmiesten uutistoimistoakin luotettavampia tahoja. :jahas:

Nimim. kohta 12 vuotta ratin takana ko. alueella ilman yhtään hanurissa roikkuvaa siviilihinuritinanappia.

Aimotarmo sanoi:
Täytyy kyllä uskoa, sillä serkut ja muut sukulaiset ovat vielä hevosmiesten uutistoimistoakin luotettavampia tahoja. :jahas:

Nimim. kohta 12 vuotta ratin takana ko. alueella ilman yhtään hanurissa roikkuvaa siviilihinuritinanappia.

Jokainen uskoo mitä haluaa. Itse olen tota kyseistä härnäämistä poliisien taholta nähnyt niin autojen kun myös moottoripyörien kanssa. Tosin sakkoja ei koskaan ole tullut, koska mukaan siihen leikkiin ei olla lähdetty, vaan ollaan ajettu normaalisti loppuun asti.

Tulihan tuossa vuosi sitten nähtyä, kun edessä kaksi autoa ajoi aikas lähekkäin, no ensimmäinen auto sitten kiihdytti vauhtiaan aika reippaasti ja toinen sitten perään. Vähän ajan päästä kummatkin autot bussipysäkillä ja toisessa autossa vilkkui sini/puna valot. Että sellaista.

Aimotarmo sanoi:

Eli kun sinulle ei ole niin käynyt niin silloin noin ei ole voinut käydä kenelle muullekkaan :rolleyes: Ja sinun serkuista en tiedä millaisia paskanpuhujia lienevät mutta meitsin serkku ei valehtele :)

Ajolupa

harde20 sanoi:
Serkku sanoi että Espoossa ja Helsingissä noita siviilikyttiä jotka härnää autoilijoita ja saa ne tekemään tyhmiä temppuja on ihan sikana.Minusta aika naurettavaa hommaa, sitten valitetaan kun poliisilla ei ole resursseja kun puolet työvoimasta ajelee ympäri Suomea kiusaten viattomia veronmaksajia :curs:

Joo..eikä niillä ollut edes tutkaa kokoautossa.. tosiaan härnäävä ajo tapa ei edistä ylinopeuksien syntyä..tottakai myönnän että väärin menettelin.Olen kans kuullut että "härnäämis" tilanteita olisi ollut muillekin sattunut. toinen ihmeellinen asia lienee se.. että kun nopeuteni nousi yli 20km/h sallitun rajan ..miksei pysäytystä tehty heti..Olis voinut korttikin säilyä :rolleyes:

PS:"kai sitä kauppaan ja takas voi ajella"

paalu sanoi:
Seuraavalla kerralla tee näin: 1.äkillinen jarrutus 2.kytät tulee vittuuntuneina ulos paskaksi mennestä autostaan(omassa autossasi ei mitään vaurioita jos vetokoukku :) ) 3.kytät kysyy et mitäs helvettiä toi oli??-vastaat että orava juoksi tienpoikki 4.Pidät kytille 15 minuutin luennon siitä, että miten tärkeää on oikeanlaisen turvavälin säilyttäminen 5.kytät saa laitokseltaan ihan vitusti paskaa niskaansa ja parhaimmassa tapauksessa heidät alennetaan fillarikytiksi :D

Tuosta jarruvalojen vilkuttelusta ja jarrun painelusta sen verran, että se voi mennä sitten liikenteen vaarantamisen piikkiin ja sit taas ropisee pikavoittoja. Itsellä tuttu on poliisina ja sanoi, ettei ole kuullut tuollaisesta mitään :jahas: mutta sellaista tapahtuu, että ajetaan siviiliautolla lujaa vauhtia perässä jonkin aikaa ennen kuin väläytetään valoja kun toinen ajaa "kilpaa", jotta saataisiin isompia sakkoja.

Jusfo sanoi:
toinen ihmeellinen asia lienee se.. että kun nopeuteni nousi yli 20km/h sallitun rajan ..miksei pysäytystä tehty heti..Olis voinut korttikin säilyä :rolleyes:

Luultavasti niillä oli muutakin tekemistä kuin kytätä jotain v*tun mopokuskeja. Brittien piilokameraohjelmassahan noita on joka jaksossa, joku ajelee pikkuista ylinopeutta ja kytät lähtee seuraamaan. Ei aikaakaan kun seurattava ohittelee kahtasataa kolme rinnan yli keltaisen viivan.

Heikot provosoituvat ja tyhmien sakottamiseksi pitäisi olla oma lakinsa.

Prrrkele sanoi:
Itse kyllä tuossa hiillostustilanteessa hidastaisin niin reilusti, että perässäroikkujalta loppuisi maltti. Mikä pakko se tuossa tilanteessa on lähteä hurjastelemaan?

Joo. Itte oon kanssa ottanut sen asenteen, et jos joku roikkuu perseessä eikä lähde ohi, niin sitten hidastetaan. Se kasvattaa roikkujaa henkisesti ja jos joku peura sattuisi ryntäämään tielle niin ei tulis niin pahaa jälkeä... :)

Edit: Niin ja tosiaan lasia tulee silloin aina pakottava tarve pestä, kun joku roikkuu.

paalu sanoi:

Koiraa pienempää ei kannata ruveta väistelemään (jos meinaa saada jotain vakuutusyhtiöltä).

edit: niin koiria kyl on monen kokoista, mutta tämmöstä kuulin virkavallalta.

Siloposki sanoi:
Joo. Itte oon kanssa ottanut sen asenteen, et jos joku roikkuu perseessä eikä lähde ohi, niin sitten hidastetaan. Se kasvattaa roikkujaa henkisesti ja jos joku peura sattuisi ryntäämään tielle niin ei tulis niin pahaa jälkeä... :)

Edit: Niin ja tosiaan lasia tulee silloin aina pakottava tarve pestä, kun joku roikkuu.

Juuri näin tuleekin toimia! :thumbs:

Siloposki sanoi:
Koiraa pienempää ei kannata ruveta väistelemään (jos meinaa saada jotain vakuutusyhtiöltä).

edit: niin koiria kyl on monen kokoista, mutta tämmöstä kuulin virkavallalta.

juu, vaikka se tuntuukin ikävältä niin ihmishenki menee aina eläimen hengen ohi. tottakai aina kun mahdollista niin pitää väistää sitä elukkaa, mutta maantiellä kovassa vauhdissa ja jos on liikennettä, se ei ole mahdollista.

Pitäkää kissat ja koirat narussa niinkuin pitäisi!

derego sanoi:
Jos luet kirjoittamasi ajatuksella, niin ota opiksesi: stop-merkki ei ollut siellä varmaan vain sinua kiusaamassa, nelisen kilometriä sitten kaahailit ja mietit miksi takana roikkuva auto ei häviä (eikö tullut mieleen että olisi vaikka ollut kyttä kun on niin kiinnostunut :rolleyes: ) jne jne - ei tullut mieleen väläyttää vinkkaria oikealle samalla hidastaen ja päästää roikkuja ohi, niin poliisi olisi tunnistanut sinut Teiden Ritariksi.

Eli mielestäni poliisi teki tässä oikein, ja vielä eduksesi. On aika ikävää lukea lehtijuttuja ikäisistäsi, jotka ajavat taas ensitalvena kuolonkolareita.
Pakko myöntää,että jälkeenpäin on tullu juttua mietittyä ja todettua etten olisi paljoa tyhmemmin kyseisessä tilanteessa toimia. No tyhmyydestä sakotetaan ja virheistä opitaan. Ainakin toivottavasti.

Avon kaveri jäi eilen poliisin haaviin ajettuaan 60-alueella 122km/h. Paniikissa nyt odottelee, kuinka pitkäksi aikaa menee kortti hyllylle. IMO ihan omaa tyhmyyttä jo tollanen. Jonkun 80km/h olisi vielä voinut laskea lipsahduksen piikkiin (tämmösiin ylityksiin tulee itsekin helposti sorruttua).

paalu sanoi:

:anssi:

Äkillinen ennalta arvaamaton jarrutus, törmäys on sinun vikasi. Oravia ja muita vastaavia otuksia ei paljon kannata väistellä, ei nimittäin tee siitä törmäyksestä yhtään hyväksyttävämpää.

Ja kai tuo juttu "alentamiseen" liittyen oli vitsi? :david:

harde20 sanoi:

Täällä Joensuussa vasta hulluja kyttiä on!!!! Olin kämppiksen twi-turbo Supralla (800hp) ajalemassa rauhallisesti kaupungin läpi, kun siviilikyttäauto kaahasi rinnalle, yksi commandokyttä hyppäsi lasin läpi sisään ja painoi mun kaasujalkaa... No vittu vauhti pomppas 165 km/h kahdessa sekunnissa ja kortti lähti samantien silppuriin... :itku:

Suositut

Back
Ylös Bottom