Eli nyt kun oma ajokortti on jälleen kuivahtelemassa, mutta autoilu jatkuu tuttuun tapaansa, niin kysyisin: En kai joudu esimerkiksi kolaritilanteessa automaattisesti syylliseksi vain siksi, ettei oikeutta ajaa ole?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mutta lieneekö silläkään sulle väliä? Eiköhän ajatusmaailmasi kiteydy noihin pariin lauseeseen?
No mitäs ajelet sitten ilman ajo-oikeutta??Totta kai sillä on väliä. En halua vastata toisten virheistä ja rikkeistä.
Sinähän siinä virheen ja rikkeen teet, kun ajat ajo-oikeudetta. Oma mokas olis vaikka joku mummo kylkees tälläiski.
Todella typerää ajattelua sinulta. Ei se tee sinusta syyllistä onnettomuuten, että ajat ilman korttia. Itse olen aivan yhtä pätevä ajamaan kuin aina ennenkin, eikä kortitta-ajo yksistään vaaranna liikenneturvallisuutta.
Ei sitä korttiakaan sulta varmaan ilman syyttä pois otettu?
Korttia ei otettu pois epäpätevyyden vaan liikennerikkomuksen (ylinopeus) vuoksi.
No ehkei kuitenkaan...
Olet syyllinen ajo-oikeudetta ajoon, jos kolari on toisen osapuolen syy, menee se hänen piikkiinsä.
Ei rattijuoppokaan ole syyllinen kolariin jos joku tulee kolmion takaa kylkeen.
Mutta työssäkäyvän kannattaa miettiä että kuinka paljon sakkoa kortitta-ajosta tulee jos narahtaa.. Sillä hinnalla ostaa meinaan aika hienon fillarin, ja helkkarin monta linjaliikenteen kuukausikorttia tms.
(toivottavasti ajelu ei jatku juuri samalla tavalla kuin ennen kuivahteluun johtanutta tapahtumaa, sillä ilmeisesti jollain tapaa tuli töpättyä.. Ajele mieluummin sääntöjen mukaan, vähentää kiinnijäämisen riskiä...)
Aa, koska olet siis niin pätevä että voit ajaa vähän kovempaakin?
mitä paskaa? mulle väitettiin kovasti, että vaikka joku ajaisi minun kylkee ja mulla ei ollu korttia, olisi syy silti langennut minulle :wtf: ?? tollein sen pitäisi olla, munat valtiolle kaikilta ketkä ilman korttia ajelee. oppisivatpahan.
sillä lailla. kukaan muu ei varmaan ole ikinä ajanut ylinopeutta kuin sinä. jos ajat kolarin ja sulla ei ole ajokorttia, niin kusessa oot kaulaas myöten. se on varma. oliko yllätys että tulee paskaa niskaa ku kyselet tälläsiä jollain foorumilla?
aloita se puhelu kyttikselle vaikka että "kaverin puolesta soitan jolla ei ole ajokorttia ja se silti ajaa...."