- Liittynyt
- 25.6.2006
- Viestejä
- 3 900
No siltähän tuo vaikuttaa, ettei kukaan muu tässä langassa (thread) ole koskaan ylinopeutta ajanut. Et ainakaan sinä!
voi kun tietäisitkin....... :lol2:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No siltähän tuo vaikuttaa, ettei kukaan muu tässä langassa (thread) ole koskaan ylinopeutta ajanut. Et ainakaan sinä!
Suomessa nopeusrajoituskäytännöt perustuu siihen, että on tehty tilastotutkimuksia, joiden mukaan N km/h alennus keskinopeuteen vähentää X % liikenneonnettomuuksia. Muunlaista järkeä ei näissä käytetä, ja Suomen tavoite onkin saada liikennekuolemat alle sataan vuodessa, eli 3,5-4 kertaa nykyistä pienemmiksi. Tätä tavoitetta lähdetään järkikeinojen sijaan tavoittelemaan ylinopeuksien nollatoleranssilla ja rajoitusten pudottamisella. Niin ja tietenkin 80-lätkällä, joka lisää muiden ohitustarvetta ja siten vaaratilanteita + rankaisee vain niitä, jotka muutenkin ajavat kohtuullisesti.
No ehkei kuitenkaan...
Ei rattijuoppokaan ole syyllinen kolariin jos joku tulee kolmion takaa kylkeen.
Itse olen aivan yhtä pätevä ajamaan kuin aina ennenkin, eikä kortitta-ajo yksistään vaaranna liikenneturvallisuutta.
No kuinkahan pätevä kuski olit ennen...?
vituttaa muuten aikapaljon kun nykyään tutkitaan kaikkea ihan liikaa. Joka saatanan asiasta pitää olla jonkinlaista diagrammia ja käppyrää ja sit niitä käppyröitä yritetään tyhmillä säädöksillä saada tiettyyn suuntaan, ei saakeli kun ihminen osaa olla turha
Inssin ja teoriakokeen hyväksytysti suorittanut ja käytännössäkin taitonsa ajokilometreillä osoittanut, eli aivan tarpeeksi pätevä liikenteeseen. Vai muutuinko aiempaa epäpätevämmäksi kuskiksi, kun kaasujalka vähän lipesi ohitustilanteessa?
Tuttu ajoi reilun promillen maistissa kolarin ja joutui korvamaaan vastapuolen kulut yms. Eli ajeli omaa kaistaansa kunnes vanha pappa tuli vastaan Mini Cooperillaan väärällä kaistalla. Cooperi meni lunastukseen joten aika kauan se noita joutui makselemaan...Ei se varmaan ihan noin mene. Kyllä siinä saa vastata kaikesta jos ajat ilman korttia tai kännissä. Ei omakohtaista kokemusta, mutta kyllähän noita on sattunut lähipiirissä ja aika heikoilla olet jos oot päissäs ajanu tai ilman korttia. Mitään en kirjoita kiveen, mutta se on niin helppo laittaa siellä oikeudessakin kaikki sen juopon piikkiin kun ei sen sana paljoa paina.
Oon tästä sun kanssa ihan samaa mieltä. Paljon kätevämpää ois esim heittää noppaa siitä, että mikä lukema siihen kylttiin lätkästään. Tai vielä parempi, kutsutaan paikalliset amikset paikalle ja annetaan jokaiselle sponsorilipalle oma 90-luvun alun takavetoinen bemari alle. Ohjeeksi annetaan ajaa tienpätkä just ja niin kovaa kun lystää, niiltä amiksilta jotka selviävät hengissä perille tarkistetaan keskinopeus ja ko. lukema lyödään sitten kyltteihin. Kansallinen ÄO nousee ja geenipooli puhdistuu!
No omasta mielestäni pätevyyteen kuljettaa ajoneuvoa liikenteessä turvallisesti vaikuttaa myös pääkoppa ja asenne, ei pelkästään inssi/teoria/auton hallinta. Ja tietysti epäonnisia vahinkoja sattuu kaikille, myös vastuullisille kuskeille Mutta lainrikkomisen jatkaminen antaa vaan vaikutelman, että asenteessa olis viilattavaa.
Itsekö noudatat kaikkia lakeja, koska ne ovat lakeja? Mitä jos oletetaan, että Suomeen säädettäisiin jokin laki, joka on sinun henkilökohtaista arvomaailmaa vastaan? Minun moraali ei ole millään lain kytköksissä siihen mitä laissa säädetään, vaan siihen mitä itse sydämessäin tunnen! Ylinopeutta ajaessakaan ei omatunto kolkutellut. Lisäksi eläminen hankaloituisi kohtuuttomasti ilman autoa. Täällä pohjoisen metsissä ei bussiliikenne ole samalla tasolla kuin pääkaupunkiseudulla.
Tämän perusteella sanoisin, että maksumieheksi joudut. Toisaalta asiahan olisi selvinnyt tiedustelemalla vakuutusyhtiöstä tai ajamalla sen kolarin.Suoli24 Pärre sanoi:Faktaa tietoa, jonka sain kysyessäni vakuutusyhtiön kantaa kolarista, jossa syyllisenä osapuolena on epilepsian takia ajokiellossa oleva kuski.
Vakuutusyhtiö korvaa aina vastapuolen kärsimät vahingot, mutta perii ne rahat ajokiellossa olevalta kuskilta -saattaapi tulla kalliiksi, jos vastapuoli esim. halvaantuu.
Syyllisen osapuolen autossa mahdollisesti oleva kasko EI korvaa oman auton kärsimiä vahinkoja.
Ajokielto on voimassa siitä hetkestä, kun se ilmestyy lääkärille pakollisen ilmoitusvelvollisuuden vuoksi poliisin rekisteriin.
Eli korttia ei oteta välttämättä pois, vaan poliisi näkee kolaritilanteessa rekisteristään ajokiellon voimassa olon ja tätä kautta menee tieto myös vak.yhtiölle.
Kyllä on. Rattijuoppo joutuu aina maksumieheksi, jos sattuu kolari, oli se varsinainen syyllinen sitten kuka tahansa. Voisi kuvitella, että tilanne on sama kortitta ajaessa.
"E: Syyllisyys asiaan: Olet tietysti syyllinen. "
Olen syyllinen ehkä ajo-oikeudetta ajamiseen, mutta en välttämättä kolariin ja sen seurauksiin.