Aineenvaihdunnasta!!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JTS
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL

JTS

Ikä
41
HELP PLEASE :(

Olen yrittänyt etsiä aiheesta tietoa mutta en ole löytänyt etsimääni.
Eli ongelmani on superhyper "hyvä" aineenvaihdunta ja
haluaisin tietää että onko mitään tapaa / tapoja saada aineenvaihduntaa hidastettua??

Tämä tieto olisi kultaakin kalliimpi... jos on olemassa asioita millä saisin hillittyä tuota aineenvaihduntaa. :thumbs:

Kiitos avunantajille :worship:

JTS sanoi:
HELP PLEASE :(

Olen yrittänyt etsiä aiheesta tietoa mutta en ole löytänyt etsimääni.
Eli ongelmani on superhyper "hyvä" aineenvaihdunta ja
haluaisin tietää että onko mitään tapaa / tapoja saada aineenvaihduntaa hidastettua??

Tämä tieto olisi kultaakin kalliimpi... jos on olemassa asioita millä saisin hillittyä tuota aineenvaihduntaa. :thumbs:

Kiitos avunantajille :worship:

syömisen vähentäminen ainakin hidastaa perusaineenvaihduntaa :). kun syöt vähemmän, elimistö alkaa toimia säästöliekillä ja kuluttaa vähemmän.

miksi sitä aineenvaihduntaa pitäis hidastaa?. mullakin on erittäin aktiivinen ja tehokas aineenvaihdunta. mut eipä haittaa, saa ainakin syödä enemmän :kuola:

Eipä sitä oikein voi hidastaa.... paitsi ehkä kaiken liikunnan lopettamisella, mikä ei kyllä missään nimessä ole järkevää. Kaiken kaikkiaan paska tilanne, johon ainoa oikea ratkasu on syömisen lisääminen.

Et ole yksin ongelmasi kanssa. :(

Ongelmana on erittäin hyvä aineenvaihdunta ja erittäin huono ruoan imeytyminen. Syön todella paljon ja tiedän että "normaali" henkilö paisuis kuin pullataikina jos söis niin paljon ku mä syön. Ja olenkin monesti kuullut sukulaisilta ja kavereilta sitä kun ne ihmettelee että miten helvetissä mä pysyn niin hoikkana vaikka syön ku norsu!!

Jos jollain on kokemuksia samanlaisista ongelmista niin poustia tänne vaan =) olis kiva kuulla muitten mietteitä... :)

Ja semmonen pyyntö että jos ei ole mitään järkevää sanottavaa, josta ei ole kenellekkään mitään apua, niin voi tunkea kommenttinsa jonnekkin muualle kuin tänne...eli hanuriinsa. :david:

Kiitos hapankorppu =)

Pitää varmaan alkaa ostaa koiranruokaa lidl:istä että riittä rahat ruokaan ;)

Faija kertoi mulle että se oli ku mäkihyppääjä (183cm pituus ja 50kg paino) kunnes täytti 25v. Silloin alko kuulemma painoa tulemaan oikeen urakalla. Olen miettinyt että niin se varmaan joillain vaan menee... vaikka söis kuinka paljon vaan! Mut kiitos kommentista :)

Jos sua yhtään helpottaa, niin iän myötä aineenvaihdunta hidastuu kaikilla.

Itsellänikin ihan hullu aineenvaihdunta. Dietilläkin kalorit on 3000kcal ja paino vaan laskee, mutta näin on ollut aina. Syön kuin kyntösika ja muita välillä ihan hirvittää. Kalliiksihan se tulee, mutta pitää vähän kattoa mitä ostaa. Koiranruoka voisi olla hyvä vaihtoehto.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Omalla kohdallani olen huomannut kuinka aineenvaihdunta on vähän hidastunut, amiksen aikoihin paino/pituus oli 59-62kg/180cm, sitten parin vuoden päästä se oli n. 66kg/180cm ja paino tippui välittömästi jos söi huonommin, nykyään lähes vuoden reenitaukoa syystä tai toisesta pitäneenä paino n.75kg/180cm eli vieläkin todella kevytrakenteinen poikanen, parhain paino jonka olen saavuttanut on 80kg ja se tuli n.2kk aikana (70kg-->80kg) kun en hirveästi liikkunut ja söin paljon, ison aterian jälkeen (n.800kcal) rahka ja kaurahiutalekombo punaiseen maitoon ja rypsäriä päälle, tämä toistettiin pari kertaa päivässä siten että välillä ei jaksanut suurinpiirtein liikkua.

Salilla kävin samaan aikaan ja sieltä se paino pompsahti nopsaan. Eipä ollut keho saanut varmasti ikinä nuin paljoa rakennusainetta.:)
Nyt hirveä treenihinku päällä ja ensin paino takaisin 80kg, ja uskoisin sen mulle maagisen 90kg tulevan suhteellisen helposti. (lue kesään menneessä tai ennen)
Säännöllisellä syömisellä on iso vaikutus tähän asiaan.
Omalla kohdalla niinkin että kun sai tietyn painorajan ylitettyä oli se helppo pitää.

Miksi aineenvaihduntaa pitäisi hidastaa? Nopea aineenvaihdunta on merkki siitä, että moottori käy ja öljyt kulkee! Terveen kehon merkki. Nauti siitä, että sua on tuollaisella siunattu, ja lastaa sitä ruokaa saavilla napaan.Lasketko kcallia? Ehkä et syökkään niin paljon, mitä kuvittelet? Sinuna laskisin ihan mielenkiinnosta, paljonko tulee syötyä. Teetkö paljonkin aerobista liikuntaa? Jos haluat KASVAA ja kerätä massaa, suurin ongelma ei ole ehkä kuitenkaan liian vilkas aineenvaihdunta, vaan joko teet liikaa aerobista liikuntaa tai syöt liian vähän kulutukseesi nähden.

Sinua kehottaisin siis ihan alkuun tarkistamaan popsitun kcal määrän, sillä varsinkin "puhtaasti" syöden sitä saa kusata ihan järkyttäviä määriä ruokaa johonkin kolmeen tonniinkin. Ja miettimään, paljonko sitä aerobista liikuntaa tulee tehtyä.
Aineenvaihdunta on paljon sellainen, mille sinä sen opetat:)

Aerobista liikunta en harrasta ja koska teen töitäkin tällä hetkellä kotoa käsin niin tiedän että liikuttua ei todellakaan tule niin paljon kuin pitäisi :)

Pitäisi varmaan alkaa laskemaan noita kaloreita. Olen niin hintelässä kunnossa että en syö niinkään "puhtaasti" koska pieni läski kerros ei olisi todellakaan haitaksi. Pizzoja, purilaisia ja lihiksiä en syö mutta muuten melkein mitä vaan ja paljon. En ole viitsinyt laskea kaloreita tarkalleen koska tiedän suurin pirtein missä kalorimäärissä mennään. About 4000 - 4500 kcal per päivä on aika lähellä...mutta pitääpä alkaa laskemaan niin saan tarkat määrät. Kiitos Annie vinkistä ;) Onko tiedossa mitään sivustoa mistä nään tiettyjen vihannesten, hedelmien yms kcal määrät?? Olisi nimittäin suuri apu!

"Aineenvaihdunta on paljon sellainen, mille sinä sen opetat"??

Voisitko ystävällisesti kertoa lisää?? Kiitos avusta =)

Threadin aloittaja: Olisitko kiltti ja laittaisit tänne syömisesi muutamalta päivältä tai pitäisit itse ruokapäiväkirjaa. Aika usein ihmiset, joilla on mielestään superaineenvaihdunta, syövätkin yllättävän vähän, vaikka sanovat syövänsä kuin norsut.. Kaikki on niin suhteellista :)

Helga sanoi:
Threadin aloittaja: Olisitko kiltti ja laittaisit tänne syömisesi muutamalta päivältä tai pitäisit itse ruokapäiväkirjaa. Aika usein ihmiset, joilla on mielestään superaineenvaihdunta, syövätkin yllättävän vähän, vaikka sanovat syövänsä kuin norsut.. Kaikki on niin suhteellista :)

Jep, allekirjoitan tämän. Kun iteltäni muistelen vuosia, jolloin en käynyt puntilla, niin ei sitä sittenkään tullut syötyä niin paljon vaikka kaverit ja perhe ja jopa itsekin sitä mieltä oli.

Vähän aikaa lasket paljonko sitä tulee kaloreita päivässä, niin tiedät pitääkö ruoan määrää kasvattaa. Ja tiedät sen siitä, tuleeko tuloksia, et minkään kulutuslaskurin mukaan.

Mä saan nykyään syödä kans 3000kcal ja paino tippuu tasaisesti. 3500kcal ja paino pysyy samassa. Dieetin loppuvaiheilla loppusyksystä, sain syödä 1700kcal eikä paino kuitenkaan tippunut enää mihinkään. Sen jälkeen boostasin aineenvaihdunnan takas ja nyt saa taas syödä älyttömästi.. ja kaloreita en enää KOSKAAN laske alemmas kuin 3000kcal :)

Sviddu, mäkin vähän pelkään että joudun kituuttelee jollain 1200kcal dieetillä että lähtee rasvaa loppuvaiheessa... nyt vielä kun paino putoo tasasest 0,5-1kg viikossa, en jaksa laskee tarkemmin.

Helga sanoi:

Samaa mieltä ja tämä on palstalla myös todella usein toteen näytetty. Poikkeuksiakin toki on, mutta kiinnostaisi kovasti nähdä tämän "norsun" ruokavalio. ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom