Absolutismi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Ei varmaan ihme jos naisten kiinnostus vähenee jos ei käy missään. :D
Niin, ja tosiaan ei tarvii olla kännissä.

Hehe, arvasin että jotain "olennaista" jää. Siis on toki tullut tapailtua mirrejä, mutta ei niinkään baareissa/bileissä. Tuntuu siltä, että juurikin tämä "ryyppäämättömyys" on vaikuttanut asiaan. Se ei vaan oo "in", ei koskaan ollutkaan, eikä koskaan tulekaan olemaan. Että ei siinä. :dance:

Ja JeiS. Kannattaa ehkä itse tsekata, että miten paljon "kataboliaa" se alkoholin käyttö oikeasti aiheuttaa. Esimerkiksi alan julkaisuissa alkoholin haitallista vaikutusta on tapana liioitella melkoisesti.

Joo näin kai se on tehtävä. Hyvä pointti, luonnollisestikin asia on näin. Ei kai se niin paljoa vaikuta, kunhan oikeesti sitten kanssa pysyy kohtuullisena se käyttö. Jos joku asia sujuu, niin toinen vastineeksi ei niinkään. Näinhän se tässä elämässä vähän lienee (ainakin tässä asiassa: lihas/kaverit).

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Heh, tässä aika tuli aika yhteensopiva jatkumo:

Ei mulla ole oikeastaan tähän mitään lisättävää. Älä Squinky juo, jos ei kiinnosta, mutta turhaan sää jeesusteletkaan, kun sulla ei tunnu olevan hajuakaan siitä, mistä sää puhut.. Vaikka edellisellä sivulla totesin, ettei mua voisi vähempää kiinnostaa käydä tätä keskustelua sun kanssas, mutta mä boldasin tosta sun viestistäs muutaman kohdan. Se on oma ongelmasi, jos mopo ei pysy käsissä, kun vedät viinaa, mutta mistä terveysongelmista ja vierotusoireista sää nyt mahdat puhua? Jokainen päihdekeskustelu ajautuu helposti ihan samaan paskanpuhumiseen, kun joku osallistuva jeesustelija ei ymmärrä, ettei jokainen käyttäjä ole ongelmakäyttäjä, ja käyttäjiä on profiililtaan kovin erilaisia..

Sää et vieläkään tajua että mää en ole ikinä juonut "oikeasti" alkoholia. Sitä koulun kotikaljaa joskus ala-asteella join, siksi sanoin "oikeasti".

Osoitappa kohdat missä olen jeesustellut, mielestäni en missään. Mää en vaan tykkää siitä kuinka alkoholia ei pidetä päihteenä (kiitoksia noille parille aiemmalle kirjoittajalle jotka selvensivät termejä) tai että pitäisi käyttää kohteliaisuudesta.

Sää et vieläkään tajua että mää en ole ikinä juonut "oikeasti" alkoholia. Sitä koulun kotikaljaa joskus ala-asteella join, siksi sanoin "oikeasti".

Osoitappa kohdat missä olen jeesustellut, mielestäni en missään. Mää en vaan tykkää siitä kuinka alkoholia ei pidetä päihteenä (kiitoksia noille parille aiemmalle kirjoittajalle jotka selvensivät termejä) tai että pitäisi käyttää kohteliaisuudesta.

Tuskin kukaan väittää, että alkoholi ei ole päihde. Se mitä sinä et näy käsittävän, on se että jotkut saattavat juoda alkoholia sisältäviä juomia muustakin syystä, kuin sen juoman sisältämän alkoholin takia. Itse en ymmärrä ääripäitä ollenkaan, ja sun ulosanti on kyllä omiaan provosoimaan ihmisiä, koska puhut niin paljon paskaa.

Tuskin kukaan väittää, että alkoholi ei ole päihde. Se mitä sinä et näy käsittävän, on se että jotkut saattavat juoda alkoholia sisältäviä juomia muustakin syystä, kuin sen juoman sisältämän alkoholin takia. Itse en ymmärrä ääripäitä ollenkaan, ja sun ulosanti on kyllä omiaan provosoimaan ihmisiä, koska puhut niin paljon paskaa.

Joo, olisin voinut olla hieman rauhallisempi noissa joissakin viesteissä. No ainakin herätti keskustelua. Usko tai älä, en ole ikinä, milloinkaan kommentoinut kenenkään toisen henkilön alkoholinkäyttöä. Kuinka moni voi sanoa saman? En ajattele edustavani ääripäätä, en vain juo. That's it.

Yli kuukausi selvänä ja hyvältä tuntuu. Tätä rataa vaan eteenpäin niin kauan ku kantti kestää. Oha se fakta että kovimmat jätkät ei tarvi päihteitä.

En ole ikinä juonut, enkä tule juomaan. Ehkä sillä jotain vaikutusta on ollut, mut ihan yhtä lailla hengaan siellä baarissa kaverien mukana ja kuskina aina olen. Eipä se kellekkää ole vielä mikää ongelma ollu. En tee asiasta numeroa, en kuvittele olevani parempi ja en tosiaan moraalisoi kenenkään juomista. Enkä sitä itse tuo esille, ellei kysytä. Äitille se on suuri ylpeyden aihe, mut mulle ennemminkin häpeä. Kaikki tai ei mitään, en edes ehtoolisviiniä nauttinut. En ole kontrollifriikki, vaan on sen verran painava peruste olla juomatta.

Aiotko kertoa mikä se peruste on?

no ei se mikään salaisuus ole, täällä se jossain toisessa ketjussa taitaa esille tulla. Suutun helposti, suuttuessa tulee adrenaliinia pikkasen liikaa, menee nuppi ihan sekasin, ei mitää kontrollia ja ei muista mitään. Lyhyesti, suuttuessani olen väkivaltainenhullu. Selvänäkin itsehillintä pettää tarpeeksi helposti, entäs sitten alkoholin vaikutuksen alaisena... En halua edes testata.

Mielestäni alkoholi on mainio seurustelujuoma. Pienessä nosteessa on mukava kuunnella kavereiden kanssa rokkia ja puhua vaikka naisista. Ei alkoholin kohtuukäytössä mitään pahaa siis ole. Jurolle, hiljaiselle ja ujolle suomalais-miehelle alkoholi voi olla jopa välttämättömyys, jos tahtoo saada naista tai ylipäänsä vähän löysätä pipoa.

Mutta sitten on alkoholistit, kuten meikäläinen, joiden on pakko harkita absolutismia. Itselläni alkoholin käyttö lisääntyi huolestuttavasti jo melko nuorena ja parikymppisenä olin jo aloitteleva alkoholisti. Ennätykseni tein muutama vuosi sitten 25-vuotiaana, kun olin noin 180 päivää putkeen kännissä. Tästä ajasta suurimman osan join raakaa viinaa. Parin kuukauden pakollisen tauon jälkeen päätin tyhmyyttäni kokeilla juoda pari olutta. Tulos: kännissä seuraavat kaksi kuukautta. Johtopäätös: olen vissiin alkoholisti. Tämän jälkeenkin on tullut tehtyä tyhmyyksiä. Kuvittelin pystyväni olla selvinpäin eräällä rokkifestarilla, kun muut kaverit (ja kihlattu) ryyppäävät. Ja paskat. Kestin ehkä tunnin. Vedin kännit vaikka olin ottanut 3 tablettia Antabusta. Eli känni oli tärkeämpi kuin henkeni. Naamani oli punainen kuin ravulla ja sain jonkin raivokohtauksen, mutta pumppu ei onneksi pettänyt.

Ryyppyvuosista jäi jälkeensä krooninen ahdistus, unettomuus, paniikkihäiriöt ja muut pelkotilat, masennus, korkea verenpaine, heikko yleiskunto, yms... Mutta toisaalta, näin parin suht. koht. selväpäisen vuoden jälkeen, oloni ja kuntoni on parempi kuin koskaan.

Nykyään juon ehkä 4 kertaa vuodessa. Ja pelkkää olutta. Siltikin krapulat kestävät vähintään 2 päivää ja täydelliseen toipumiseen menee viikko. Parikin olutta aiheuttaa melkoista vapinaa seuraavana päivänä.

Mielestäni alkoholi on mainio seurustelujuoma. Pienessä nosteessa on mukava kuunnella kavereiden kanssa rokkia ja puhua vaikka naisista. Ei alkoholin kohtuukäytössä mitään pahaa siis ole. Jurolle, hiljaiselle ja ujolle suomalais-miehelle alkoholi voi olla jopa välttämättömyys, jos tahtoo saada naista tai ylipäänsä vähän löysätä pipoa.

Mutta sitten on alkoholistit, kuten meikäläinen, joiden on pakko harkita absolutismia. Itselläni alkoholin käyttö lisääntyi huolestuttavasti jo melko nuorena ja parikymppisenä olin jo aloitteleva alkoholisti. Ennätykseni tein muutama vuosi sitten 25-vuotiaana, kun olin noin 180 päivää putkeen kännissä. Tästä ajasta suurimman osan join raakaa viinaa. Parin kuukauden pakollisen tauon jälkeen päätin tyhmyyttäni kokeilla juoda pari olutta. Tulos: kännissä seuraavat kaksi kuukautta. Johtopäätös: olen vissiin alkoholisti. Tämän jälkeenkin on tullut tehtyä tyhmyyksiä. Kuvittelin pystyväni olla selvinpäin eräällä rokkifestarilla, kun muut kaverit (ja kihlattu) ryyppäävät. Ja paskat. Kestin ehkä tunnin. Vedin kännit vaikka olin ottanut 3 tablettia Antabusta. Eli känni oli tärkeämpi kuin henkeni. Naamani oli punainen kuin ravulla ja sain jonkin raivokohtauksen, mutta pumppu ei onneksi pettänyt.

Ryyppyvuosista jäi jälkeensä krooninen ahdistus, unettomuus, paniikkihäiriöt ja muut pelkotilat, masennus, korkea verenpaine, heikko yleiskunto, yms... Mutta toisaalta, näin parin suht. koht. selväpäisen vuoden jälkeen, oloni ja kuntoni on parempi kuin koskaan.

Nykyään juon ehkä 4 kertaa vuodessa. Ja pelkkää olutta. Siltikin krapulat kestävät vähintään 2 päivää ja täydelliseen toipumiseen menee viikko. Parikin olutta aiheuttaa melkoista vapinaa seuraavana päivänä.

Minä join kanssa rankasti nuorempana. Itse asiassa kumma että selvisin hengissä. Vaikka ryyppäsin treenasin samalla (taistelulajeja siihen aikaan), käsittämätönta että siihenkin pystyi kun nyt asiaa ajattelee. Hui, ei noita pidä ajatella, tulee paha olo!
Nykyään juon kunnolla muutamaan kerran vuodessa, ja se tulee tosi tarpeeseen.

Miksi meidän miesten pitäisi aina tehdä kaikkemme saadaksemme naista?
Mä olen jo aikaa sitten tehnyt päätöksen, että naisenkin tulisi saada tehdä
aloite, eikä aina miehen. Totta kai näin onkin, mutta osa miehistä kuvittelee olevansa
"pelimiehiä" kun menevät "iskemään" naisia. Eihän tuossa nyt muuta ole, kuin se että
akkojen kanssa tarvitsee olla akkamainen, eli lässyttää, juoruta, niin sitten seuraa tulee.
ja ukot jotka ei ole lässyttäjiä, jäävät sitten piiloon ilman seuraa. Mitä vittua?

Vain hölmöt naiset "isketään". Fiksut tajuaa, ettei tarvitse näytellä. Suuri osa muijista
lisäksi odottaa ja haluaa, että heille tehdään jonkinlainen näytelmä, he suorastaan vaativat,
että heidät tulee iskeä.
Itse en ole koskaan kehitellyt mitään iskurepliikkejä. Olen aina ollut oma itseni ja olen lisäksi
pitänyt näitä "pelimiehiä" akkamaisina lässyttäjinä, jotka ovat surkuhupaisia.

ei ole ihmekään, että niin moni jää ilman seuraa, jos ei osaa lässyttää paskaa ja esitellä
pepsodent hymyä pitkin iltaa. Harva muijista tekee aloitteen, eli jos olet huono puhelahjoiltasi
tai et ole perillä juuri mistään politiikasta tms. niin varmaan toimiikin alkoholi hyvänä aloitteen
tekijänä.

Nti. täydelliset odottelevat vonkaajia siellä täällä, mutta niihin tehoaa karski puhe ja viina,
eli jos seura ei miellytä niin vaihtakaa toiseen hupakkoon. Kun tyttö tulee murrosikään, niin
siinä se kusipäinen luonne vasta paljastuukin.. kyllä näitä on pojat nähty.

En ole absolutisti, mutta en Suomessa kylläkään juo. Hienoja hetkiä esimerkiksi Keski-Euroopassa oli juoda punaviiniä ja syödä pähkinöitä keskustelun lomassa. Suomalainen juomakulttuuri vain tahtoo olla mitä on... Kunpa Suomeenkin joskus rantautuisi samanlainen käsitys alkoholista, kuin mitä etelämpänä. Voisi joku päivä vielä juoda alkoholia sivistyneesti... :) Seuraavaa ulkomaanmatkaa odotellessa!

En ole absolutisti, mutta en Suomessa kylläkään juo. Hienoja hetkiä esimerkiksi Keski-Euroopassa oli juoda punaviiniä ja syödä pähkinöitä keskustelun lomassa. Suomalainen juomakulttuuri vain tahtoo olla mitä on... Kunpa Suomeenkin joskus rantautuisi samanlainen käsitys alkoholista, kuin mitä etelämpänä. Voisi joku päivä vielä juoda alkoholia sivistyneesti... :) Seuraavaa ulkomaanmatkaa odotellessa!

Miksei tätä voi Suomessa harrastaa? Jos suuri enemmistö ei sitä tee, ei se sitä tarkoita etteikö sitä voi kukaan tehdä. Minulle alkoholi nimenomaan on seurustelu- ja ruokajuoma sekä toisinaan myös tolkuttoman hyvälle maistuva jälkiruoka tai saunasiideri.

Suomessa on sellainen ongelma että jos otat sen saunakaljan tai iltasella huurteisen pari (eli et juo humalahakuisesti) mutta kuitenkin useamman pullon viikon aikana niin sitten ihmiset leimaa sut alkoholistiksi.
Vituttaa moinen.

^Olen ikäväkseni huomannut saman. Vedäppä kerran viikossa 20 annosta kurkusta alas, niin tässä ei ole muiden mielestä mitään ihmeellistä, mutta vedäppä joka ilta 1 annos, niin heti määritellään suunnilleen alkoholistiksi :wall: . Eihän jokapäiväinen juominenkaan välttämättä hyvästä ole, mutta kumpikohan noista em. vaihtoehdoista on silti terveellisempi. :jahas:

Pakkoko sitä on suomessa mennä perjantai iltana sedulaan alkoholia nauttimaan. Meet jonnekkin hyvään ruokaravintolaan niin saa nauttia alkoholia sivistyneesti. Ja sama kääntäen, meneppä jonnekkin yökerhoon seuraavalla ulkomaan matkallasi niin huomaat että osaa ne ulkomaalaisetkin juopotella, kyllä mä tiiän :)

Minä päätin että nyt saa loppua. Alkoholi itse ei ole mulle oikeastaan minkääntason ongelma, vaan se että kun juon niin tulee automaattisesti poltettua tupakkaa, ja TÄMÄ on itselle se todella paha asia, josta kuvittelin että pystyn pysymään poissa vaikka totuus on ollut aina päinvastainen. Olen toki ollut pitkiäkin aikoja polttamatta aloitettuani 20vuotiaana (pisin paussi 9kk), mutta heti kun juon yhdenkin kaljan niin heti on sätkä huulessa. Ja olen nyt alkoholin ja varsinkin tupakan kanssa lätrännyt mielestäni tarpeeksi - 10vuotta. On aika lopettaa lopullisesti. Kummastakaan en todellakaan nauti. ALkoholia ei tee ikinä mieli enkä sitä kaipaa, kavereiden kanssa tulee harvoin otettua. Toki nuorempana tuli juotua joskus tavallista enemmänkin välillä.. Mutta tupakkaan koukutun niin pahasti etten halua enää hävetä itseäni ja valehdella ja keksiä tekosyitä itselleni. Vihaan tupakkaa, ja mielestäni ainut tapa säilyttää tämä savuttomuus on antaa viinallekin lähtöpassit. Ja päätös tuntuu todella hyvältä. Koskaan mulle ei ole ollut ongelma käydä kavereiden kanssa selvinpäin baarissa. TUntuu että se juomattomuuus on enemmän ongelma muutamalle kaverille. Painukoot vittuun, en ole niistä ennenkään välittänyt. Tosin on mulla se ongelma, että joskus kun juon ja otan sen yhden liikaa niin en osaa lopettaa ja sitten menee muisti ja rahat ja mitä vielä. Agressiivinen on onneksi ole humalassakaan.

Tulipa sekava viesti varmaan, mutta päätin nyt kirjottaa johonkin jotain aivan konkreettisesti ja tavallaan "sanoa itselleni ääneen" koko asian.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom