Absolutismi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Joskus tulee savuteltua sitä toista täällä(ei suomessa) laillista huumausainetta. Se ei aiheuta samanlaisia negatiivisia fyysisiä vaikutuksia. Mutta siihenkin pätee sama kuin kaljaan, että ennemmin puuhaa aktiivisesti harrasteiden kuin päihteiden parissa.

Ihan sama! Ja joka kerta kun käy dispensarista sitä hakemassa naurattaa kun saa aina jotain ilmasta kaupanpäälle, ja samalla lukee iltalehdestä kuinka vaarallista se on...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sanotaan että alkoholismi kulkee geeneissä. En tiedä sen paikkansapitävyydestä mutta enemmän sanoisin omalla kohdalla että addiktio kulkee. Oma biologinen isä on juoppo joka jäi pois elämästäni jo lapsuudessa. Sittemmin äiti on varoitellut tuosta että älä viinalla elämääsi pilaa.

Nuorena ja opiskeluaikoina huomasin että juominen jäi päälle aika pahasti ja usein. Melkein joka päivä tuppasi olemaan känni tai krapula. Putkiakin siihen mahtui useampia. Sitten joskus tuossa kolmenkympin jälkeen se asia vaan muuttui. Muutin paikkakuntaa ja tuli juotua vähemmän. Sitten ei niin tehnytkään mieli enää juoda kun siitä kierteestä pääsi irti.

Nytkin kyllä kun tulee juotua niin juon sitten ihan kännin, nykyään sen onnistuu onneksi paljon vähemmällä kun tolerenssia on vähemmän. Mutta näissä on enemmän kyse sitten sosiaalisesta tapahtumasta missä näkee kavereita, yksin himassa ei tulisi mieleenkään juoda ja tästä jonkun verran kiitosta absolutisti-avokilleni. Ehkä keskimäärin on yksi kerta kuukaudessa kun tällainen tulee vedettyä, välillä muutamakin kuukausi ilman pisaraakaan alkoa.

Mutta nykyään olen huomannut sitten että toisenlainen addiktio ottaa todella helposti vallan. Aina olen selkävaivojen kanssa tapellut ja koko ajan vaan kovempia särkylääkkeitä on vuosien varrella määrätty. Ennen noiden panacodien kanssa ei mitään isompaa ongelmaa ollut mutta nykyään kun määrätään vahvoja tramaleita eikä nekään tahdo niin kauheasti auttaa niin siitä on sitten liuttu kohti vahvempaa ja kun sitten niistä tulee sitä euforian tunnetta niin koukku on aika valmis. Rima madaltuu että milloin muka sattuu taas niin että pitää sitä oxya vetää ja kun noita saa pimeiltä markkinoilta niin helposti niin huomaa myös että sitä menee aika huomattavia rahasummia noihin.

Tää on aika lailla alkoholismiin verrattava paskamainen kierre. Sitten noiden lopettaminen on aina sellainen että kun ne vieroitusoireet tulevat niin ne se olo on välillä aivan uskomattoman sietämätön. Sitä tekisi silloin ihan mitä vaan että se olo loppuu ja se on melkoista rumbaa saada se vieroitusjakso ajoitettua niin että siinä ei mene esim yöunet kokonaan välistä. Sitten mulla on jotain diapameja sun muuta pajaa helpottamassa sitä oloa niihin väleihin.

Alkoholia on helppo olla ottamatta kun ei se ole mikään lääke varsinaisesti mihinkään mutta sitten on nämä krooniset selkäkivut. Olisin kiinnostunut päihdyttämättömistä kannabisvalmisteista joista on moni ilmeisesti saanut paljon apua mutta kun suomessa täytyy lainsäädännön olla näin pälliä että mielummin annetaan erittäin koukuttavia opiaatteja, mikä on siis aivan pähkähullua omasta mielestäni. Eli siis joko kivut tai sitten tämä karuselli.

Sitten mainitsepa lääkärille että lääkkeistä on tullut ongelma, sitä saakin sellaisen narkin leiman otsaan että siitä saa kuulla syyllistämistä joka kerta kun on vastaanotolla. Ja tätä myös häpeää niin helvetisti etten ole saanut edes omalle avokille kerrottua vaan omituinen käytös on vaan laitettu jonkun muun asian piikkiin silloin kun tulee pieniä vieroitusjaksoja.

Mielenkiintoinen ketju. Olenkohan minä absolutisti. Alkoholi ei koskaan ole vienyt mukanaan, joka ikisen kerran kun sitä olen käyttänyt, olen pystynyt lopettamaan heti kun haluan, usein ennen puoltayötä jo. Sittemmin ei ole vuosikausiin tullut edes mieleen juoda, enkä näe siinä mitään iloakaan ja hyvin todennäköisesti ei koskaan edes lasillista viiniä tule otettua. Viimeksi join joskus 2012 puoli pulloa viiniä lomalla. Edes nuorena ei tullut semmoista nousuhumalan himoa vetää lisää ja lisää, alkoholi ei vaikuttanut mulle ainakaan ongelmalta. Lopetin juomisen nuorenakin kun jossain kohtaa tajusin, että alan olemaan humalassa liikaa.
Tää kuulostaa ns. terveeltä suhteelta alkoholiin. Hyvät geenit, jos ei muuta.

Sanotaan että alkoholismi kulkee geeneissä. En tiedä sen paikkansapitävyydestä mutta enemmän sanoisin omalla kohdalla että addiktio kulkee. Oma biologinen isä on juoppo joka jäi pois elämästäni jo lapsuudessa. Sittemmin äiti on varoitellut tuosta että älä viinalla elämääsi pilaa.

...
Mutta nykyään olen huomannut sitten että toisenlainen addiktio ottaa todella helposti vallan. Aina olen selkävaivojen kanssa tapellut ja koko ajan vaan kovempia särkylääkkeitä on vuosien varrella määrätty. Ennen noiden panacodien kanssa ei mitään isompaa ongelmaa ollut mutta nykyään kun määrätään vahvoja tramaleita eikä nekään tahdo niin kauheasti auttaa niin siitä on sitten liuttu kohti vahvempaa ja kun sitten niistä tulee sitä euforian tunnetta niin koukku on aika valmis. Rima madaltuu että milloin muka sattuu taas niin että pitää sitä oxya vetää ja kun noita saa pimeiltä markkinoilta niin helposti niin huomaa myös että sitä menee aika huomattavia rahasummia noihin.

...
Sitten mainitsepa lääkärille että lääkkeistä on tullut ongelma, sitä saakin sellaisen narkin leiman otsaan että siitä saa kuulla syyllistämistä joka kerta kun on vastaanotolla. Ja tätä myös häpeää niin helvetisti etten ole saanut edes omalle avokille kerrottua vaan omituinen käytös on vaan laitettu jonkun muun asian piikkiin silloin kun tulee pieniä vieroitusjaksoja.
Jotain sellaista muistaisin lukeneeni, että juurikin addiktioalttius on se juttu - jos tietty määrätietoinen harjoittelu tekee kenestä tahansa juopon. Mut toi särkylääkehomma kannattas kyl jotenkin selättää, ei vaan mitään käryä miten. Kipu on kuitenkin vittumaista sekin.

Mielestäni sinulla on hyvä lähtökohta tehdä jotain asialle: tiedostat ja myönnät itse riippuvuutesi ja se selvästi vaivaa mieltäsi, koska tunnet siitä häpeää.

Millainen hoitosuhde sinulla on kipuasioissa? Oletko kipupoliklinikan asiakas? Onko kivullesi tehty hoitosuunnitelma ja seurataanko sen toteutumista? Onko kipuun kokeiltu lääkkeettömiä hoitokeinoja?

Ei kivunhoitoon perehtynyt lääkäri leimaa sinua narkkariksi - etkä taatusti ole ensimmäinen potilas, jolle kovat kipulääkkeet aiheuttavat ongelmia. Kipupoliklinikalla ei ammattitaitoinen henkilökunta syyllistä: siitä ei ole mitään apua kivunhallinnassa eikä se kuulu luottamukselliseen hoitosuhteeseen.
Syyllistäminen ei ole hoitokeinona myöskään päihderiippuvuuden kanssa työskentelevillä lääkäreillä ja hoitajilla.

Jos haluat muuttaa tilannetta, niin sinun on uskaltauduttava olla rehellinen! Ehkä tarvitset kivunhoidon ohella myös päihdepuolen apua. Kannattaa kysyä neuvoa viisaammilta.

Häpeä on raskas taakka kantaa. Toivottavasti pääset siitä irti.

Viimeksi muokattu:
Mut toi särkylääkehomma kannattas kyl jotenkin selättää, ei vaan mitään käryä miten. Kipu on kuitenkin vittumaista sekin.

Sen voit uskoa että mitään en enempää haluaisi. Mä en haluaisi ottaa enää ikinä yhtä ainutta opiaattia, mutta välillä myös kaikki toiminta on ihan sietämätöntä kun koko takaosasto tuntuu vetävän kieroon eikä mitään yksittäistä järkevää diagnoosia koko paskalle löydetä vaikka kaikilla mahdollisilla spesialisteilla on käyty. Hermoratatutkimus on aika lailla ainoa mitä ei ole vielä tehty, kai se on seuraavaksi edessä. Rahaa tässä on vuosien varrella palanut ihan mielettömästi sekä lääkkeisiin että tutkimuksiin.

Mielestäni sinulla on hyvä lähtökohta tehdä jotain asialle: tiedostat ja myönnät itse riippuvuutesi ja se selvästi vaivaa mieltäsi, koska tunnet siitä häpeää.

Millainen hoitosuhde sinulla on kipuasioissa? Oletko kipupoliklinikan asiakas? Onko kivullesi tehty hoitosuunnitelma ja seurataanko sen toteutumista? Onko kipuun kokeiltu lääkkeettömiä hoitokeinoja?

Ei kivunhoitoon perehtynyt lääkäri leimaa sinua narkkariksi - etkä taatusti ole ensimmäinen potilas, jolle kovat kipulääkkeet aiheuttavat ongelmia. Kipupoliklinikalla ei ammattitaitoinen henkilökunta syyllistä: siitä ei ole mitään apua kivunhallinnassa eikä se kuulu luottamukselliseen hoitosuhteeseen.
Syyllistäminen ei ole hoitokeinona myöskään päihderiippuvuuden kanssa työskentelevillä lääkäreillä ja hoitajilla.

Jos haluat muuttaa tilannetta, niin sinun on uskaltauduttava olla rehellinen! Ehkä tarvitset kivunhoidon ohella myös päihdepuolen apua. Kannattaa kysyä neuvoa viisaammilta.

Häpeä on raskas taakka kantaa. Toivottavasti pääset siitä irti.

En ole käynyt kipupolilla mutta olen sitä kyllä tässä suunnitellut. Olen käynyt useammalla urheilulääkärillä joilta tulee kaikilta vähän eri selityksiä kivuille mutta mitään kummempaa apua ei ole tullut. Viimeisin nyt viimein löysi jotain hermostollista jumiutumista tuntemattomasta syystä pohkeiden syvissä lihaksissa kun puudutettiin osia selästä ja kokeiltiin liikkuvuuksia, jotka mulla on aika kehnot. Skolioosia on, lantio vinossa ja ilmeisesti myös takareisissä on jotakin kummallista sitkeää kudostyyppiä joka ei reagoi oikein mihinkään venyttelyyn tai hierontaan juuri millään tavalla. Tätä edellinen urheilulääkäri sitten tyytyi toteamaan että mulla on sellainen selkä että varmasti on kipua ja ongelmia ihan elämän loppuun asti, ainoa mitä voi tehdä on vaan minimoida sen tuleminen. Siihen loppui tutkimukset ja "shit break".

Useimmiten menen nukkumaan sillain että paikat on ihan ok, ja kun herään olen kuin rautakanki. Tähän on kokeiltu niin montaa eri patjaa ja tyynyä ja nukkuma-asentojen vaihtelua että valikoima alkaa loppua kesken, Ostin jopa 4 tonnin tempurin sängyn joka oli sekin ihan yhtä paskan kanssa. Sitten nämä näennäisesti tyhjästä ilmaantuvat kireydet etenkin jaloissa vetävät myös polvia kieroon niin että polvet ovat kipeät oikeastaan 9 päivää kymmenestä, portaiden kävely tuottaa jo tuskia. Sitten kun salilla rullaan jalkoja auki oikein rankasti saatan pystyä tunnin verran olemaan ilman kipua kun menen kyykkyyn jolloin pystyn jalkatreeniä tekemään, sekin toki selkää erittäin vahvasti varoen. Olen tehnyt paljon core-treeniä ja kahvakuulaa niin ei luulisi olevan syvistä lihaksistakaan lähtöisin ongelma. Tällainen ongelmien rypäs on paskamainen koska yleensä lääkärit nostavat jossain vaiheessa vaan kädet ilmaan kun mitään selkeää syytä ei löydy mistään.

Täytyy tuonne kipupolille olla yhteydessä. Mulla on myös kaiken muun hyvän lisäksi kämmenissä kalvokutistumaa joka on nyt ilmeisesti alkanut painaa hermoja siihen malliin että sormet alkavat puutua mitä ihmeellisimmissä tilanteissa ja kämmenen taivuttaminen taaksepäin on vaikeaa ja tuskallista. Esim tällaisen pitkän tekstin tuottaminen on mulle jo kivuliasta ja joudun pitämään taukoja. Tähän nyt on onneksi olemassa nykyään hyvä hoito kunhan vaan pääsen sinne käsikirurgille joskus. Koetin sitten kysellä lääkäreiltä että voisiko tätä tällaista kalvokutistumaa eli rustoumaa ja kovettumaa mitä tämä käsiin tekee tulla myös muihin niveliin, selittäisi nimittäin aika paljon asioita jos tätä olisi mulla jaloissa, mutta jostain oli varmaksi sen keksinyt että ei sitä jalkoihin pitäisi tulla. Silti mulla on takareisissä ihan selkeää kovaa kudosta perseen liitoskohdan liepeillä mutta tätä ei lekurit ole pitäneet oikein minään. Luulen että eivät vaan tiedä. Mä en siis pysty esim selinmakuulla suoristamaan jalkoja ylös, se on ihan mahdotonta vaikka venyttelen ja lihashuollan todella paljon.

Jotkut aamut on ihan karseita kun tuntuu että nivelet olisi tehty santapaperista ja takakropan lihaskalvoa vedetty kasaan 3cm yön aikana. LPG-hoidossa olen tuota lihaskalvoa koettanut työstää viimeksi tänään, ainakin tilapäisesti se tuottaa helpotusta. Mutta se on niin helvetin helppo ratkaisu vaan ottaa se pilleri aamulla ja voida sitten paremmin. Ei ongelma oikeastaan ole särkylääkkeet vaan pitää se mielenlujuus siinä että ottaa niitä vain kun ehdottomasti tarvitsee. Kyllä mä itselleni olen rehellinen mutta mä olen sellaisessa asemassa missä nää asiat ei vaan saa levitä mihinkään lääkäriä pidemmälle.

Ensi viikon alussa soitan aikaa kirurgille noista käsistä, ehkä samalla kyselen sitten tuota kipupolin vastaanottoa jos sinne pääsisi juttelemaan. Tääkin on niin helvetinmoinen klisee mutta mulla on vaan oikeesti helvetisti tekemistä ja töitä, siinä on vaikea alkaa tekemään radikaaleja muutoksia yksityiselämään. Mutta kyllä mä olen tän päättänyt selvittää.

^^Uskon, että hyötyisit kipupoliklinikasta, siellä on monenlaista ammattilaista duunissa. Kipuahan voidaan hoitaa, vaikka sen syytä ei tarkalleen voisi selittää. Onnea matkaan!

Ja tuon Suomeen tilaamisen laillisuus on mulle vähän mysteeri, ainakin vähän kaikkialla lukee että tuo olisi lääkeaine ja laiton tilata?

Ja tuon Suomeen tilaamisen laillisuus on mulle vähän mysteeri, ainakin vähän kaikkialla lukee että tuo olisi lääkeaine ja laiton tilata?

Tälleen ainakin lukee yhden noista kauppojen sivulla:

Kannabisöljy THC:llä on laitonta!

Ei ole yllätys, että monet luulevat kannabisöljyn olevan laitonta. Esimerkiksi tiedotusvälineitä seuraamalla saa asiasta usein väärän kuvan, sillä median puheissa asiaa koskeva termistö menee usein iloisesti sekaisin. Kannabisöljy sellaisenaan ei ole laitonta – laitonta on THC, jota kannabiskasvissa esiintyy. Se on kuitenkin vain yksi kasvin ainesosa, ja esimerkiksi meidän tuotteissamme sen pitoisuus valmiissa öljyssä on alle lain salliman rajan.

Kun Kannabiskasvi viljellään ja se kasvaa, syntyy kasvin sisällä luonnollisesti THC:ta (joka on lyhenne termistä tetrahydrokannabinolin) ja CBD:tä (mikä tarkoittaa Kannabidiolilla), sekä lisäksi joukko muita aktiivisia ainesosia, joita yhdessä kutsutaan kannabinoideiksi.

Joten kun puhutaan laittomasta kannabisöljystä, puhutaan todellisuudessa THC-uutteesta. THC on se kannabiksen ainesosa, jolla saattaa olla psykoaktiivisia vaikutuksia. Siksi sitä käytetään huumausaineena, ja tästä syystä se on sellaisenaan kielletty aine.

THC siis luokitellaan huumeeksi. Mutta jos tuotteissamme ei ole THC:ta, miten ne voivat olla aitoja kannabisöljyjä?

Myymämme tuotteet valmistetaan käyttäen lempeää CO2 uuttamismetodia. Sen avulla pystymme erottelemaan THC:n pois kannabisöljystä lähes kokonaan, ja jäljelle jäävät määrät ovat niin mikroskooppisen pieniä, että niitä on vaikea edes mitata. Jäljelle jää ainoastaan paksu öljy, joka on täynnä hampun hyviä ominaisuuksia ja sen hyödyllisiä ainesosia, eli CBD:tä.

EU: n yleisen lainsäädännön mukaan sellaiset kannabistuotteet, joissa THC-pitoisuus on yli 0,2%, luokitellaan huumeiksi. Myymämme öljyt sisältävät aina alle 0,2% THC:tä ja siksi tuotteemme eivät kuulu tämän lain piiriin. Voit siis olla turvallisin mielin; tuotteemme eivät aiheuta psykoaktiivisia sivuvaikutuksia, sillä niiden THC-pitoisuus on niin pieni, että usein sen havaitsemiseen tarvitaan aivan erityinen, juuri tätä tarkoitusta varten valmistettu laite.

Onko kannabisöljy ilman THC:tä laillista?

Tosiasiassa ei ole erityistä lakia kannabisöljystä ilman THC: tä. Kyseessä on käytännössä pelkkä kasviuute ilman hampun psykoaktiivista ainetta. Tiedetään, että näillä hampun aineksilla on äärimmäisen paljon positiivisia ominaisuuksia. Silti testeistä ja tutkimuksista huolimatta CBD-öljyn lääkinnällisten ominaisuuksien hyväksyminen on pitkä prosessi, oletettavasti johtuen THC:n tunnetuista sivuvaikutuksista.

Lainsäädön ja viranomaisten suositusten hitaassa muutoksessa on toki takana myös halu varmistaa, että tuotteet ovat varmasti täysin turvallisia ennen kuin niille annetaan sen takaava leima. Tämä koskee erityisesti internetin kautta ostettuja tuotteita, joita kuluttaja tilaa itse.

Vaikka aiheesta on siis jo paljon tutkimustietoa, jossa CBD:n vaikutuksia ihmisiin on dokumentoitu, prosessi on silti hidas. Jos on taipumusta kyynisyyteen, voi myös aprikoida, että ehkä lääkelaitos ei ole kiinnostunut CBD:n luokittelemisesta lääkkeeksi, sillä luonnontuotteena siinä ei ole mitään patentoitavaa. Tämä on kuitenkin vain eräs aiheeseen liittyvä teoria, emmekä missään nimessä halua sanoa, että asia on juuri näin; mutta eräänä olemassa olevista näkökulmista sekin mainittakoon.

Kuluttajan kannattaa pitää mielessään edellä mainitut seikat, sillä ne vaikuttavat vahvasti siihen, millaisiin kysymyksiin voimme vastata ja mitä voimme sinulle CBD-tuotteista kertoa. Emme esimerkiksi voi neuvoa sinua siinä, mitä öljyä sinun tulisi käyttää tai millä tavoin, sillä emme saa markkinoida tuotteitamme lääkkeinä tai ravintolisinä. Tiedämme, että useat asiakkaamme etsivät näihin kysymyksiin vastauksia muualta, ja olemme pahoillamme siitä, että emme voi tarjota asiaan enempää apua. Haluamme todella vastata asiakkaidemme kaikkiin kysymyksiin; joskus se yksinkertaisesti ei ole mahdollista laillisista syistä johtuen.

Jotta siis kuluttajana pystyt tekemään informoituja päätöksiä ja ostamaan sekä käyttämään kannabisöljyä turvallisesti, sinun tulee tietää seuraavat asiat:

Miten öljy tehdään?

Kannabisöljyn laatu on täysin riippuvainen sen valmistusmenetelmästä. On täysin eri asia uuttaa öljy käyttäen CO2-tekniikkaa ja erottaa kaikki hampun hyödylliset aineet THC:sta kuin puristaa öljyä hampunsiemenistä kotikeittiössä. CO2-uuttamismetodi on turvallinen sekä ympäristölle että ihmiselle, ja se säilyttää mahdollisimman paljon hampun luontaisesta koostumuksesta; öljyn puristaminen siemenistä on mekaanisena prosessina varsin rajoittunut ja paljon hampun hyödyllisistä aineista saattaa jäädä kiinni sen kuoriin.

Kuinka suuri THC-sisältö on?

Öljyn THC-pitoisuus ei saa ylittää 0,2%:a tai se luokitellaan lääkkeeksi.

Miten kannabisöljyn vaikuttavien ainesosien määrä on dokumentoitu?

Jos valmistajalla tai jälleenmyyjällä on testejä, jotka osoittavat ja dokumentoivat kannabisöljyn sisällön, voidaan tutkia, onko tuotteen THC-pitoisuus alle 0,2% ja kuinka paljon muita aineita on. Tällaisen testin olemassaolo on eräs parhaista tavoista varmistaa, että saat turvallisen, korkealaatuisen tuotteen.

CBD-tuotteet myydään ainoastaan ravintolisinä eikä niitä ole tarkoitettu minkään sairauden diagnosointiin, hoitoon tai parantamiseen. Ennen ruokavaliosi muuttamista konsultoi aina ensin lääkäriäsi.

Olisin kiinnostunut päihdyttämättömistä kannabisvalmisteista joista on moni ilmeisesti saanut paljon apua mutta kun suomessa täytyy lainsäädännön olla näin pälliä että mielummin annetaan erittäin koukuttavia opiaatteja, mikä on siis aivan pähkähullua omasta mielestäni. Eli siis joko kivut tai sitten tämä karuselli.
Hyvä ystäväni erosi emännästään katseltuaan monta vuotta paniikkikohtausten hoitoon tarkoitettujen rauhoittavien aiheuttamaa addiktiota ja siitä seurannutta alkoholismia. Monta kertaa kävi katkolla, mutta ilman pysyviä tuloksia. Tämä mies jutteli naista hoitaneelle lääkärille, että ne lääkkeet on otettava pois, mutta mitään ei tapahtunut. Se oli niiden lääkkeiden takia joka päivä ihan pihalla, silmät seisoi päässä ja puhe oli epäselvää, sekä se muuttui aivan saatanan tyhmäksi. Siihen vielä alkoholi päälle, niin tiedätte mitä siitä seurasi. Alkoholin käytön se tietysti yritti salata ja valehteli jatkuvasti. Se ei muistanut mitään, ei esimerkiksi muistanut syöneensä juuri ja söi uudestaan ja lihosi aivan helvetisti.

Nyt vasta noin vuosi eron jälkeen siltä todellakin otettiin ne pälliryynit pois ja se alkaa vähitellen normalisoitua. Yllättäen jopa alkoholismikin alkaa olla mennyttä. Mutta kaikki tämä liian myöhään. Noiden lääkkeiden määräämisen suhteen pitäisi olla varovainen ja henkilön läheisiä pitäisi kuunnella. Kevyt opiaattiriippuvuus on varmaan pilannut aika monen ihmisen elämän.

Hyvä ystäväni erosi emännästään katseltuaan monta vuotta paniikkikohtausten hoitoon tarkoitettujen rauhoittavien aiheuttamaa addiktiota ja siitä seurannutta alkoholismia. Monta kertaa kävi katkolla, mutta ilman pysyviä tuloksia. Tämä mies jutteli naista hoitaneelle lääkärille, että ne lääkkeet on otettava pois, mutta mitään ei tapahtunut. Se oli niiden lääkkeiden takia joka päivä ihan pihalla, silmät seisoi päässä ja puhe oli epäselvää, sekä se muuttui aivan saatanan tyhmäksi. Siihen vielä alkoholi päälle, niin tiedätte mitä siitä seurasi. Alkoholin käytön se tietysti yritti salata ja valehteli jatkuvasti. Se ei muistanut mitään, ei esimerkiksi muistanut syöneensä juuri ja söi uudestaan ja lihosi aivan helvetisti.

Nyt vasta noin vuosi eron jälkeen siltä todellakin otettiin ne pälliryynit pois ja se alkaa vähitellen normalisoitua. Yllättäen jopa alkoholismikin alkaa olla mennyttä. Mutta kaikki tämä liian myöhään. Noiden lääkkeiden määräämisen suhteen pitäisi olla varovainen ja henkilön läheisiä pitäisi kuunnella. Kevyt opiaattiriippuvuus on varmaan pilannut aika monen ihmisen elämän.

Mä en onneksi nyt ole tuossa tilanteessa ja tällä hetkellä pystyn olemaan ihan hyvin ilman tässä opiaatteja. Monta päivää jo mennyt edellisestä, täytyy vaan pitää mieli ahkerana ja koettaa vältellä vammoja. Siitä se aina alkaa kierre kun joku paikka nitkahtaa, täytyisi melkein mielummin ottaa ne kivut vaan. Tuollainen porttihomma alkoholismiin on varmaan kusisin mahdollinen käänne vielä asialle, mulle ei onneksi alkoholi oikein maistu enää joten en usko että sinne liu'un enää.

Noiden lääkkeiden määräämisen suhteen pitäisi olla varovainen ja henkilön läheisiä pitäisi kuunnella. Kevyt opiaattiriippuvuus on varmaan pilannut aika monen ihmisen elämän.
Faija kuoli viinaan ja sekakäytti myös särkylääkkeitä. Sillä oli aluksi selkä ja olkapäät paskana, mitä sitten lääkitsi. Monta vuotta meni aika helvetin huonosti, vaikka kyllä se yritti kaikkea sähköshokeista antabukseen. Sitten vaan kone leikkas kiinni. Päällimmäisenä jäi tunteeksi vitutus ja aluksi kiukku, nyt se on parissa vuodessa kääntynyt sääliin. Osittain vaikutti toki omaan absolutismiin se, että tajusin millaset geenit mulla on ja mitä se tarkoittaa yhdisttettynä alkoon.

Jännä miten keskustelu absolutismista on kääntynyt kannabiksen käyttöön :unsure:
Absolutismi tarkoittaa kuitenkin kaikkien päihteiden käytön pidättäytymistä, vaikkakin usein tarkoitetaan alkoholista pidättäytymistä. Kannabiksen käyttö viinan käytön tilalla on vain yhden päihteen vaihtamista toiseen.

Jännä on myös se, kuinka herättää kummastusta kun kerrot ihmisille jättäneesi alkoholin kokonaan pois.
Asiaa pitää jopa perustella. Ja ihmetellään miksi olla niin ehdoton.

Jännä miten keskustelu absolutismista on kääntynyt kannabiksen käyttöön :unsure:
Absolutismi tarkoittaa kuitenkin kaikkien päihteiden käytön pidättäytymistä, vaikkakin usein tarkoitetaan alkoholista pidättäytymistä. Kannabiksen käyttö viinan käytön tilalla on vain yhden päihteen vaihtamista toiseen.

Meinasitko mun viestejä? Jos niin ni tais mennä ohi ja ihan huolella :rolleyes:

Jännä on myös se, kuinka herättää kummastusta kun kerrot ihmisille jättäneesi alkoholin kokonaan pois.
Asiaa pitää jopa perustella. Ja ihmetellään miksi olla niin ehdoton.
Olisko helpompaa olla vain kertomatta? Kyllä ne jossain vaiheessa huomaa ettei sulle maita. Mä tuossa juuri lauantaina saunoin kaverin kanssa ja ostin sille kaappiin alkoholittomia oluita kun tiesin ettei sille ole maistunut alkoholi puoleen vuoteen. Ei siitä sen enempää ole tarvinnut keskustella ja syitä etsiä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom