Absolutismi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Tulee todella harvoin juotua niin paljon että olisi kännissä ja krapulassa. Enimmäkseen se 2-4 olutta. Siinäkään ei ole oikeastaan enää nousu tavoitteena, sitä vaan alkaa suussa napsaamaan siihen malliin että kylläpä kylmä olut maistuisi. En oikein hiffaa mitä absolutismista saisi lisää verrattuna tähän? Onko se niille jotka ei osaa ottaa kohtuudella?

Mulla kärsii yöunet jo ihan selkeästi yli kahden annoksen illoista. Toki jos alkuillasta juo, mutta saunan jälkeen kolme bisseä 21:00 --> ja heräilen keskellä yötä ja olen aamulla todella väsynyt.

Mä olen yksinkertaisesti huomannut, että melko pienetkin annokset vaikuttaa mun elämään kohtuuttoman paljon. Lomalla ei tuota huomaa, kun saa pitää oman rytmin yllä ja muutenkin stressitöntä elämää, mutta tavallisena syyskuisena perjantaina kaljan juominen sotkee jo niin paljon, että koitan nyt tätä.

Mä olen aina viettänyt tipattomia kausia 1-3kk vuosittain ja kyllä virkeystaso on aivan eri luokkaa, kuin juodessa (pienissäkin määrissä). Alkoholi ei sinällään ole ongelma, mä en räyhää, konttaa tai menetä muistia isommissakaan määrissä, mutta muut jutut vaikuttaa.

Treenikehitys on nyt mulle jo ihan sama. Tavoittelen "funktionaalista" kroppaa, joka venyy ja paukkuu, lihasmassa on sivuseikka. Kuitenkin se väsymys tunkee noihin mun satujumppiinkin mistä saa hyvä fiiliksen ilman serotoniinisotkuja.

Viimeksi muokattu:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Se on meille holisteille ainoa keino toi absolutismi, eikä siitä kannata tehdä mitään mörköä, ihan yksinkertainen asia, eli jos ei viina sovi, niin kannattaa olla ottamatta.
Tulipas paljon pilkkuja!

Kokonaan en ole valmis alkosta luopumaan, mutta käytän todella vähän. Kotona ei ole käytännössä koskaan alkoa, eli jos sitä tahtoo ni pitää lähteä johonkin. Myös jokaviikonloppuiset kännäykset on jääny käytännössä aivan täysin. Tänä vuona taitaa olla kolme päivää kun olen juonut.

Hauska huomata miten oman käytön vähetessä muiden alkoholinkäyttö hyppää entistä enemmän silmille, esim. 9/10 kuvaa/hetkeä joidenkin somessa sisältää alkoa jne.

Minulla myös alkoholijuomien kulutus vähentynyt merkittävästi. Aiemmin se oli tyyliin perjantaina saunaoluet ja hyvän illallisen kanssa pullo viiniä kotona. Kavereiden kanssa kännireissu noin 1 kerta kk.
Nyt saunaolutta otan todella harvoin ja silloinkin 1..2 tölkkiä. Viiniaterioitakin on hyvin harvoin. Ei edes kerran kuukaudessa. Kavereiden kanssa kännäilyt on 2...3 kertaa vuodessa ja silloinkin maltilla, eli ei mitään 1 vuorokauden retkiä mistä kotiudutana koomassa.
Suurimmat syyt muutoksiin:
Krapulan kesto pidentynyt iän myötä. Tuntui ettei jää vapaa-aikaa oikein. On ihan oikeasti mukava tehdä koiran kanssa pari kertaa viikossa kunnon lenkki heti aamusta :)
Hauskuus hommassa väheni.

Suurimmat syyt muutoksiin:
Krapulan kesto pidentynyt iän myötä.
......
Tuntui ettei jää vapaa-aikaa oikein.
Hauskuus hommassa väheni.

tässä nämä tärkeimmät, jysäri kestää sen kolme päivää jos kunnolla tirpasee. menee kaks päivää nuokkuen (su/ma).

Tärkeimpänä on se, että jotenkin tuntuu hauskuuden kadonneen. Onhan nousuhumala ihan hiton siisti tunne, mutta aika äkkiä se turtuu kaljatökkien avaamiseksi ja tuntuu, että se on nähty. Sinällään väärässä keskustelussa, kun en ole kokonaan alkoa jättämässä. Vähentämässä vaan radikaalisti.

Saunakaljasta ajattelin, että on vaikea luopua, mutta ei sekään lopulta ole. Kun vaan unohtaa koko homman, korkkaa pepsimaksin ja homma ihan yhtä hyvä kuin saunakalja.

Jos oluen mausta tykkää ja saunakaljoihin tottunut,niin markkinoilla on myös ihan hyvänmakuisia alkoholittomia vaihtoehtoja. Kannattaa ennakkoluulottomasti kokeilla. Itse pidän Bavariasta joskin jopa edullinen Lazzo-olutkin putoo yllättävän hyvin:).

Kuuluu mulla samaan kategoriaan kuin "rasvaton" juusto. Jos olennainen osa tuotteesta jätetään pois/korvataan, niin ei se ole enää juustoa tai tässä tapauksessa olutta. Ykkösolutta olen juonut vuosia ja se on kohtuullinen korvike.

Jotain alkoholittomia olen toki maistanut, enkä niistä hirveästi pitänyt. Toki makukysymyksiä ja niistä saa sitten vääntää loputtomasti ilman, että keskustelu etenee mihinkään :)

Koko elämäni alkoholia nauttimattomana en ole myöskään kokeillut alkoholittomia oluita. Jostain syystä en koe olutta niin kiehtovaksi juomaksi.

kohtalon johdatusta tällänen topic. mulle on perinteisest viina ollu helvetin iso ongelma ja tässä on vuosia oltu aika kuivilla ja nyt viimesen muutaman kuukauden / puolen vuoden aikana menty aika syvissä vesissä ja suoraansanottuna alkoholisoiduttu. tulin siihen tulokseen et tää 50 annosta viikossa ja joka ilta kännissä on munattoman miehen tapa tehdä itsemurha kun ei muuten uskalla.
ja kun en ajatellut siirtymistä autuaammille metsästysmaille niin nyt on ns kreivin aika laittaa korkki kiinni ennenkun ei paluuta enää ole.

kai se kuuluu taudin kuvaan välillä tälläiset ratkeamiset. eka askel on myöntää että olen alkoholisti.

eiku uuteen elämään, liikaa naishuolia liikaa stressiä ja vitusti liikaa älyöntä riskinottoa ja ihan älyttömästi liikaa viinaa.

Ehdin lukea vasta ketjun alun ja lopun mutta käyn loputkin sivut läpi. Päätin tuossa viikonvaihteessa että alkoholi saa jäädä pariksi kuukaudeksi kokonaan ja myöhemminkin rajoitetaan rajusti kulutusta.

Minulla on vähän erilainen tarina kuin monella muulla. Kotona saattoi joskus nähdä isän juovan saunaoluen (yhden), muuten alkoholi ei juurikaan kuulunut kotiimme. Opin siitä varmaan tietynlaisen kohtuukäytön mallin. Teininä tuli toki kokeiltua kaikenlaista mutta suoraan sanottuna alkoholi ei ole ikinä oikein maistunut, sitä tuli juotua lähinnä sosiaalisista syistä. Tykkään kaikesta makeasta mutta esim olut maistuu vain joskus harvoin. Viinaa en voi juoda koska siitä sekoaa pää ja tulee huono olo (siis jo ekasta shotista). Viime kesänä tuli kuitenkin "nautittua kesästä" normaalia enemmän, ei kännejä vaan ihan vain ex tempore oluita silloin tällöin. Asun Prahassa joten olut on hyvää (silloin kun se maistuu), halpaa ja sitä saa joka paikasta. Täällähän saa jokaisesta pikkukioskista viinaa vaikka mihin aikaan.

Missä siis ongelma? Olen huomannut että jos ehdin juomaan vain 2-3 olutta niin juon sen verran ja lähden hyvillä mielin kotiin. Jos kuitenkin on aikaa ja hyvää seuraa niin saatan ottaa neljännenkin... ja kun juon neljännen niin en ole ikinä vielä lopettanut ennen kuin on tullut vähintään 8 juotua. Raja menee jossain siinä neljännen kohdalla, sen jälkeen homma karkaa käsistä. Anyway, viimeisen puolen vuoden aikana olen huomannut että kun juon sen 7-10 olutta niin hauskaa on ja pääsen aina jotenkin kotiin mutta jos alan pohtimaan niin huomaan että jossain kohtaa iltaa on musta aukko. En ole vielä onnistunut mokailemaan mitään, en hukkaamaan rahaa tai eksymään jonnekin ja Praha on kuitenkin suht turvallinen paikka öisinkin, varsinkin jos on iso, ruma kaljupää. Mutta nämä blackoutit alkavat pelottamaan, en halua odottaa sitä tilannetta kun oikeasti mokaan jotain tai havahdun siihen että olen jossain väärässä päässä miljoonakaupunkia kolmelta aamuyöllä enkä tiedä miten sinne päädyin ja miten sieltä pääsisin takaisin kotiin. Nyt olen alkanut myös panostamaan enemmän treeneihin ja senkin takia haluan syödä terveellisemmin ja vähentää juomista. Nyt on myös aika aloittaa dieetti joten alkoholin vähentäminen sopii kuvioihin.

Ajattelin että otan tylyn linjan, jouluun asti ilman pisaraakaan. Sama stoppi tulee myös virvoitus- ja energiajuomille joista varsinkin cola light ja low carb Monster on suosikkijuomiani. Näitä juomia en salli myöskään joulun jälkeen, alkoholia ajoin sallia sellaiset 2-3 annosta illassa silloin tällöin kun johonkin menen (ehkä 20 kertaa vuodessa, suurin osa kesäaikaan). Ja tuo joulu siis on kohteena vain sen takia että on helppo muistaa mihin asti pitää jaksaa, tuskinpa jouluna tulee mitään juotua. Tai ehkä yksi glögi keskustan joulumarkkinoilla kuten perinteisesti on ollut tapana tehdä.

Olikohan tässä nyt mitään pointtia tai toiko tämä mitään uutta keskusteluun? Ei varmaan. Mutta ymmärrän kyllä jos joku sanoo että absolutismi on helpompaa kuin kohtuukäyttö, vaikka kohtuukäyttö olisi kuinka pientä tahansa. Ehdottomuus voi olla rankkaa tai se voi tehdä kaiken helpommaksi. Minulla lähti vapaa kohtuukäyttö käsistä vaikkei mistään alkoholiongelmasta voikaan puhua. Absolutismi tuntuu helpommalta vaihtoehdolta.

Ehdin lukea vasta ketjun alun ja lopun mutta käyn loputkin sivut läpi. Päätin tuossa viikonvaihteessa että alkoholi saa jäädä pariksi kuukaudeksi kokonaan ja myöhemminkin rajoitetaan rajusti kulutusta.

Minulla on vähän erilainen tarina kuin monella muulla. Kotona saattoi joskus nähdä isän juovan saunaoluen (yhden), muuten alkoholi ei juurikaan kuulunut kotiimme. Opin siitä varmaan tietynlaisen kohtuukäytön mallin. Teininä tuli toki kokeiltua kaikenlaista mutta suoraan sanottuna alkoholi ei ole ikinä oikein maistunut, sitä tuli juotua lähinnä sosiaalisista syistä. Tykkään kaikesta makeasta mutta esim olut maistuu vain joskus harvoin. Viinaa en voi juoda koska siitä sekoaa pää ja tulee huono olo (siis jo ekasta shotista). Viime kesänä tuli kuitenkin "nautittua kesästä" normaalia enemmän, ei kännejä vaan ihan vain ex tempore oluita silloin tällöin. Asun Prahassa joten olut on hyvää (silloin kun se maistuu), halpaa ja sitä saa joka paikasta. Täällähän saa jokaisesta pikkukioskista viinaa vaikka mihin aikaan.

Missä siis ongelma? Olen huomannut että jos ehdin juomaan vain 2-3 olutta niin juon sen verran ja lähden hyvillä mielin kotiin. Jos kuitenkin on aikaa ja hyvää seuraa niin saatan ottaa neljännenkin... ja kun juon neljännen niin en ole ikinä vielä lopettanut ennen kuin on tullut vähintään 8 juotua. Raja menee jossain siinä neljännen kohdalla, sen jälkeen homma karkaa käsistä. Anyway, viimeisen puolen vuoden aikana olen huomannut että kun juon sen 7-10 olutta niin hauskaa on ja pääsen aina jotenkin kotiin mutta jos alan pohtimaan niin huomaan että jossain kohtaa iltaa on musta aukko. En ole vielä onnistunut mokailemaan mitään, en hukkaamaan rahaa tai eksymään jonnekin ja Praha on kuitenkin suht turvallinen paikka öisinkin, varsinkin jos on iso, ruma kaljupää. Mutta nämä blackoutit alkavat pelottamaan, en halua odottaa sitä tilannetta kun oikeasti mokaan jotain tai havahdun siihen että olen jossain väärässä päässä miljoonakaupunkia kolmelta aamuyöllä enkä tiedä miten sinne päädyin ja miten sieltä pääsisin takaisin kotiin. Nyt olen alkanut myös panostamaan enemmän treeneihin ja senkin takia haluan syödä terveellisemmin ja vähentää juomista. Nyt on myös aika aloittaa dieetti joten alkoholin vähentäminen sopii kuvioihin.

Ajattelin että otan tylyn linjan, jouluun asti ilman pisaraakaan. Sama stoppi tulee myös virvoitus- ja energiajuomille joista varsinkin cola light ja low carb Monster on suosikkijuomiani. Näitä juomia en salli myöskään joulun jälkeen, alkoholia ajoin sallia sellaiset 2-3 annosta illassa silloin tällöin kun johonkin menen (ehkä 20 kertaa vuodessa, suurin osa kesäaikaan). Ja tuo joulu siis on kohteena vain sen takia että on helppo muistaa mihin asti pitää jaksaa, tuskinpa jouluna tulee mitään juotua. Tai ehkä yksi glögi keskustan joulumarkkinoilla kuten perinteisesti on ollut tapana tehdä.

Olikohan tässä nyt mitään pointtia tai toiko tämä mitään uutta keskusteluun? Ei varmaan. Mutta ymmärrän kyllä jos joku sanoo että absolutismi on helpompaa kuin kohtuukäyttö, vaikka kohtuukäyttö olisi kuinka pientä tahansa. Ehdottomuus voi olla rankkaa tai se voi tehdä kaiken helpommaksi. Minulla lähti vapaa kohtuukäyttö käsistä vaikkei mistään alkoholiongelmasta voikaan puhua. Absolutismi tuntuu helpommalta vaihtoehdolta.
8 olutta ja lähti käsistä. 10 olutta ja filmi poikki. :D Painatko jotain 40kg? Hyvää pohdintaa oli. Näkyy juuri sama kuin itselläni kun lapsuuden kodissa nähnyt vaan kohtuukäyttöä niin kyllä se malli syvälle menee ja omasta käytöstä saattaa huolestua aika äkkiä.

8 olutta ja lähti käsistä. 10 olutta ja filmi poikki. :D Painatko jotain 40kg? Hyvää pohdintaa oli. Näkyy juuri sama kuin itselläni kun lapsuuden kodissa nähnyt vaan kohtuukäyttöä niin kyllä se malli syvälle menee ja omasta käytöstä saattaa huolestua aika äkkiä.
No nää iskee vähän eri malliin kuin teidän litkut siellä Suomessa ;) Kyllä mä muistan että joskus teininä oon ostanut peräti korillisen Karhua joka tuli juotua yksin (ja painoin silloin jonkun 75kg) mutta näitä paikallisia, yleensä vähän vahvempia oluita juodessa joku 10 tuoppia on enemmän kuin tarpeeksi. Tai no, vastaahan se 15 pikkupulloa että ei sekään nyt mikään huono saavutus ole sellaiseen 6-8 tuntiin :D

Mut joo, nykyään siis paino yli satasen ja joka toinen illanvietto pysyy täysin mielessä mutta kun joka toisessa pääsee joku kohta unohtumaan niin alkaa pohtimaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Ja kuten sanoit, kun on kotona katsellut tuollaista asiallista touhua niin huolestuu paljon pienemmästä. Kavereilla tuppaa olemaan niin että ne juo kolme kertaa useammin kuin minä ja filmi pätkii melkein joka kerta, niitä ei huoleta yhtään koska sehän nyt kuuluu asiaan että kun juodaan niin juodaan kunnolla ja silloin sattuu ja tapahtuu...

Mulla kärsii yöunet jo ihan selkeästi yli kahden annoksen illoista. Toki jos alkuillasta juo, mutta saunan jälkeen kolme bisseä 21:00 --> ja heräilen keskellä yötä ja olen aamulla todella väsynyt.

Mä olen yksinkertaisesti huomannut, että melko pienetkin annokset vaikuttaa mun elämään kohtuuttoman paljon. Lomalla ei tuota huomaa, kun saa pitää oman rytmin yllä ja muutenkin stressitöntä elämää, mutta tavallisena syyskuisena perjantaina kaljan juominen sotkee jo niin paljon, että koitan nyt tätä.

Mä olen aina viettänyt tipattomia kausia 1-3kk vuosittain ja kyllä virkeystaso on aivan eri luokkaa, kuin juodessa (pienissäkin määrissä). Alkoholi ei sinällään ole ongelma, mä en räyhää, konttaa tai menetä muistia isommissakaan määrissä, mutta muut jutut vaikuttaa.

Treenikehitys on nyt mulle jo ihan sama. Tavoittelen "funktionaalista" kroppaa, joka venyy ja paukkuu, lihasmassa on sivuseikka. Kuitenkin se väsymys tunkee noihin mun satujumppiinkin mistä saa hyvä fiiliksen ilman serotoniinisotkuja.

Ihan samat ajatukset.

Jo pienikin alkoholimäärä vaikuttaa uneen huomattavasti. Ja jos oikeasti juo itsensä humalaan, niin sitten on jo pari päivää veto poissa. Jos taas on yhtään stressiä, niin tämä sitten tuntuu vieläkin kovempana.

Olen ihan kohtuukäyttäjä ja juon hyvin harvoin enemmän, mutta tuntuu että alkoholista tulee enemmän haittoja kuin hyötyä. Töiden puolesta minulla on paljon edustus illallisia yms. joten sosiaalisissa tilanteissa sitä tulee juotua viinilasi tai toinen. Tekisi mieli jättää nekin pois.

kohtalon johdatusta tällänen topic. tää 50 annosta viikossa ja joka ilta kännissä.

kai se kuuluu taudin kuvaan välillä tälläiset ratkeamiset. eka askel on myöntää että olen alkoholisti.

eiku uuteen elämään, liikaa naishuolia liikaa stressiä ja vitusti liikaa älyöntä riskinottoa ja ihan älyttömästi liikaa viinaa.

No nää iskee vähän eri malliin kuin teidän litkut siellä Suomessa ;) Kyllä mä muistan että joskus teininä oon ostanut peräti korillisen Karhua joka tuli juotua yksin (ja painoin silloin jonkun 75kg) mutta näitä paikallisia, yleensä vähän vahvempia oluita juodessa joku 10 tuoppia on enemmän kuin tarpeeksi. Tai no, vastaahan se 15 pikkupulloa että ei sekään nyt mikään huono saavutus ole sellaiseen 6-8 tuntiin :D

Mut joo, nykyään siis paino yli satasen ja joka toinen illanvietto pysyy täysin mielessä mutta kun joka toisessa pääsee joku kohta unohtumaan niin alkaa pohtimaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Ja kuten sanoit, kun on kotona katsellut tuollaista asiallista touhua niin huolestuu paljon pienemmästä. Kavereilla tuppaa olemaan niin että ne juo kolme kertaa useammin kuin minä ja filmi pätkii melkein joka kerta, niitä ei huoleta yhtään koska sehän nyt kuuluu asiaan että kun juodaan niin juodaan kunnolla ja silloin sattuu ja tapahtuu...

kai se on geneettistä.. suvussa on tota alkoholismia ja aina sitä on tullut nähtyäkin, mutta en mä siitä mitään esimerkkiä ole tehnyt..enemmin se on niin että on itsellä aina ollut se olo että tää ei vaikuta ollenkaan ja se totaalinen kontrollin puute kun juo..
ja muisti menee joka kerta.. olen muutenkin aivan hirveä sietämätön paska kännissä. vaan ei sitä itse silloin tajua.

mutta tosi järkevää olla huolissaan lisääntyneestä juomisesta ei ne densotkaan olleet 20-vuotiaina sellaisia eikä ne ajatelleet sitä uravalintana.

mulle kuuluu hyvää korkki on pysynyt kiinni ja ekan kolmen päivän jälkeen ei ollenkaan ole tehnyt edes mieli. mikähän siinä oli niin vaikeaa ettei voinut lopettaa taas tältä erää jo aikaisemmin, miksi piti juoda kuin sieni kuukausikaupalla.

ja on muuten yöunet parantunu ja sellaiset älyttömät herään keskellä yötä älyttömän realistiseen mä kuolen nyt oloon ja alan laskea monta vuotta mulla on vielä elinpäiviä jäljellä olotilat on jääneet kokonaan pois.
jumalattomia kuolemanpelkoja oli.

kohtalon johdatusta tällänen topic. mulle on perinteisest viina ollu helvetin iso ongelma ja tässä on vuosia oltu aika kuivilla ja nyt viimesen muutaman kuukauden / puolen vuoden aikana menty aika syvissä vesissä ja suoraansanottuna alkoholisoiduttu. tulin siihen tulokseen et tää 50 annosta viikossa ja joka ilta kännissä on munattoman miehen tapa tehdä itsemurha kun ei muuten uskalla.
ja kun en ajatellut siirtymistä autuaammille metsästysmaille niin nyt on ns kreivin aika laittaa korkki kiinni ennenkun ei paluuta enää ole.

jahas..

:/

olin pitkään tosi korkki kiinni ja koko tammikuun kokonaan ilman.. kunnes viime lauantaina sitten menin tilaisuuteen ja siellä tuli vähän ratkettua juomaan..

ja nyt olen sitten juonut joka vitun päivä ja tänään on torstai. nytkin puoli pulloa gordonssia appelsiinimehulla eikä ole yhtään edes olo että olisi kännissä..

no nyt on viinat loppu, eiköhän jätetä pullot kauppaan ja olla ihan nätisti taas helmikuu!!

olin jo 3 viikkoa kokonaan ilman eikä edes tehny mieli, nyt kun kerran maistoi ni ei ollenkaa pysty lopettaan. eka mitä ku illalla tulee kotiin on ottaa kunnon huikka viinaa. ei elämä tällästä pitäs olla. :/:/

tunnustan että olen alkoholisti.
ja että mun pitää lopettaa juominen, ei tule muuten mistään mitään.

edit:

eikä varmaan ole terveellistä juoda nopeesti puolikasta eurokokoista viinapulloa jokapäivä töiden jälkeen ja nukkumaan ja aamulla pienessä darrassa konttorille ja taas sama ralli.
pakko lopettaa, just sain ylennyksenkin, ei vittu tästä mitään tule jos en nyt taas lopeta.

taas kerran. paljon vaikeampaa ku nuuskan lopetus, siinä onnistunut varmaan 10 kertaa ja nytkään käyttänyt yli vuoteen. viina.. ei ihan niin hirveän helppo lopettaa. niin monta kertaa ratkennut, uusi yritys huomisesta, jätetään viinapullo kauppaan ja juodaan vettä ja mehuja.

Viimeksi muokattu:
Kaivoinpa tämmösen nyt ylös jostain pimeydestä...

Ite lopetin vallan 8 vuotta sitten. Yksi parhaita elämäni päätöksiä. Eikä mulla ollut sellasta ongelmaa, että koko ajan tai edes joka viikko kännissä. Vedin vaan kerralla sitten hommaan lähdettyäni yleensä täysin plexit. Mun geeneillä tissuttelu ei onnistunut oikein koskaan. Faija mm. kuoli viinaan.

Vitutti myös ne järkyttävät krapulat mitä alko tulla siinä 30 v. hujakoilla.

Nyt en voi edes tajuta oikein koko hommaa enää. Eli suosittelen, mut ei ole tietty heikkojen polku tämä ku ottaa elämän raakana. Ja helposti tosiaan on yksinäistä elämä, kannattaa ainakin valita myös puoliso joka ei käytä jos mahd.

Mielenkiintoinen ketju. Olenkohan minä absolutisti. Alkoholi ei koskaan ole vienyt mukanaan, joka ikisen kerran kun sitä olen käyttänyt, olen pystynyt lopettamaan heti kun haluan, usein ennen puoltayötä jo. Sittemmin ei ole vuosikausiin tullut edes mieleen juoda, enkä näe siinä mitään iloakaan ja hyvin todennäköisesti ei koskaan edes lasillista viiniä tule otettua. Viimeksi join joskus 2012 puoli pulloa viiniä lomalla. Edes nuorena ei tullut semmoista nousuhumalan himoa vetää lisää ja lisää, alkoholi ei vaikuttanut mulle ainakaan ongelmalta. Lopetin juomisen nuorenakin kun jossain kohtaa tajusin, että alan olemaan humalassa liikaa.

Mä pidän hyvistä oluista, viskeistä. Viikonloppuisin pe ja la 2-3hyvää laatuolutta, tai pari viskiä. Äkkiä olin tilanteessa että hain sen iltaIPAn lähikaupasta joka ilta.
Eli 1 olut joka päivä viikolla, viikonloppuna sitten se 2-3 vahvaa "laatuolutta". Ehkä jopa viski päälle.

Vuosikausiin en ole harrastanut humalajuomista. Toi mun tissuttelu tuhos kyllä yöunet täysin, mulla siihen riittää 1 iltaolut.
Nyt vuodenvaihteesta asti ollut täysin ilman alkoholia ja tuntuu siltä että linja tulee jatkumaan.
Olo on huomattavasti parempi kautta linjan.
Tuosta mun aiemmasta käytöstä on hyvin lyhyt matka runsaampaan käyttöön, ainakin mun tapauksessa.

Toki oluen mausta pidän senverran paljon että alkoholittomia nautin satunnaisesti ruokajuomana.

Mielenkiintoinen ketju. Olenkohan minä absolutisti. Alkoholi ei koskaan ole vienyt mukanaan, joka ikisen kerran kun sitä olen käyttänyt, olen pystynyt lopettamaan heti kun haluan, usein ennen puoltayötä jo. Sittemmin ei ole vuosikausiin tullut edes mieleen juoda, enkä näe siinä mitään iloakaan ja hyvin todennäköisesti ei koskaan edes lasillista viiniä tule otettua. Viimeksi join joskus 2012 puoli pulloa viiniä lomalla. Edes nuorena ei tullut semmoista nousuhumalan himoa vetää lisää ja lisää, alkoholi ei vaikuttanut mulle ainakaan ongelmalta. Lopetin juomisen nuorenakin kun jossain kohtaa tajusin, että alan olemaan humalassa liikaa.

Jos oikein hyvän ruuan kanssa en ottaisi lasillista siihen sopivaa hyvää viiniä niin omalla kohdalla jotain jäisi nautinnosta puuttumaan. Sitä viiniä en vaan itse pysty korvaamaan millään Pepsi Maxilla enkä vedellä. Faija lopetti kuutisen vuotta sitten alkoholin käytön kuin seinään vaikka ei todellakaan ole sille mikään ongelma koskaan ollut, olen muutaman kerran tästä samasta maininnut, että voisi tehdä jopa hyvää ottaa edes joskus lasillinen sen hyvän ruuan kanssa mutta ei? Arvostan kuitenkin jokaisen omaa päätöstä

1.5 vuotta juomatta tippaakaan. En koe olevani absolutisti, mutta tällä hetkellä ei ole mitään tarvetta kokea krapulaa ja menettää viikonloppuja passiiviseen toipumiseen. Yksikin kalja pilaa yöunet ja vetää olon huonoksi. Ennemmin pysyy superolotiloissa ja puuhaa harrasteiden parissa.

Ei sitä kaljan vaikutusta jaksamiseen sillon huomannut, kun joi viikottain. Ennen oli tasaisesti väsynyt. Nyt kun on ollut juomatta niin huomaa miten paljon parempi olo voi ihmisellä olla.

Joskus tulee savuteltua sitä toista täällä(ei suomessa) laillista huumausainetta. Se ei aiheuta samanlaisia negatiivisia fyysisiä vaikutuksia. Mutta siihenkin pätee sama kuin kaljaan, että ennemmin puuhaa aktiivisesti harrasteiden kuin päihteiden parissa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom