Absolutismi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jännä on myös se, kuinka herättää kummastusta kun kerrot ihmisille jättäneesi alkoholin kokonaan pois.
Asiaa pitää jopa perustella. Ja ihmetellään miksi olla niin ehdoton.
Parempi kun et puhu siitä. Minäkin käyn baareissa ja oon selvinpäin ja harvoin kukaan edes huomaa etten juo alkoholia siellä. Joskus joku on kysynyt miksen juo, mutta sanon vain ettei maistu tms.

Lasketaanko kahvi päihteeksi, voiko kahvinjuoja sanoa olevansa absolutisti? Kahvinjuonnin lopettaminen kuitenkin aiheuttaa enemmän vieroitusoireita kuin kannabis. Sori, jos tämä sysää threadin sivuraiteille. Nikotiini lienee selvää pässinlihaa, se on todella pahasti riippuvuutta aiheuttava aine.

Mun päässä absolutismi liittyy pääasiassa alkoholiin. Muista päihteistä/nautintoaineista kieltäytymiselle jokin muu sana voi olla asiaa paremmin kuvaava.

Kahvista en osaa kuvitella luopuvani.
Nikotiinista olin riippuvainen yli 25vuotta. 7 vuotta olen ollu ilman.
Tupakoinnin lopettaminen oli helppoa. Nikotiinipurkasta vierottautuminen ei.

Lasketaanko kahvi päihteeksi, voiko kahvinjuoja sanoa olevansa absolutisti? Kahvinjuonnin lopettaminen kuitenkin aiheuttaa enemmän vieroitusoireita kuin kannabis. Sori, jos tämä sysää threadin sivuraiteille. Nikotiini lienee selvää pässinlihaa, se on todella pahasti riippuvuutta aiheuttava aine.

Mun päässä absolutismi liittyy pääasiassa alkoholiin. Muista päihteistä/nautintoaineista kieltäytymiselle jokin muu sana voi olla asiaa paremmin kuvaava.
Ikinä kuullutkaan että kahvi on päihde.

Ikinä kuullutkaan että kahvi on päihde.

Jos satut olemaan kova juomaan kahvia niin kokeiles olla pari viikkoa ilman. Ellet satu omaamaan kofeiinia nopeaan poistavaa geeniä niin saat varautua jäätävään pääkipuun ja uskomattoman uuvuttavaan kokovartaloväsytykseen. Tuon lisäksi henkinen koukku on vahva ja mieli on outo, kun ei saakkaan aamu/lounas/muutenvaan kahvia.

Thl:n kanta asiasta. Kahvi aiheuttaa enemmän riippuvuutta ja vieroitusoireita kuin kannabis. Kannabis on toki enemmän päihdyttävä ja kahvi on piristävä

Aine Riippuvuus Vieroituoireet Sietokyky(toleranssi) Vahvistus Päihdyttävyys Kokonaispisteet
Alkoholi 3 6 4 4 6 23
Nikotiini 6 4 5 3 2 20
Kokaiini 4 3 3 6 4 20
Kofeiini 2 2 2 1 1 8
Kannabis 1 1 1 2 3 8

Riippuvuutta aiheuttavien aineiden vertailu - Alkoholi, tupakka ja riippuvuudet - THL

Mä en juo kahvia kun kupin päivässä.
En oo tyyppiä joka jää koukkuun ainakaan viinaan tai kahviin. Polttanut en oo muutamia sauhuja lukuunottamatta koskaan, huumeita en oo käyttänyt.
Mua koukuttaa vain sokeri. Oon huomannut että myös endorfiini, oksitosiini ja adrenaliini voi olla niihin joihin voisin koukuttua.

Jännä on myös se, kuinka herättää kummastusta kun kerrot ihmisille jättäneesi alkoholin kokonaan pois.
Asiaa pitää jopa perustella. Ja ihmetellään miksi olla niin ehdoton.
Tätä ihmettelyä oli paljon alkuun. Ei enää, joko mun ympäristössä tai yleisessä ilmapiirissä on tapahtunut muutos. Ehkä kummassakin.

Sosiaalinen elämä juu muuten muuttui täysin. Vanhat frendit lakkas pikku hiljaa soittelemasta ja uusia tuli tilalle... Tai noh... Yksi. Hän taas on etelä-euroopasta kotoisin, niin ei kaipaa alkoholia ollakseen avoin ja puhelias. Toisaalta en ole koskaan tarvinnut montaa ystävää, en vain ole siviilissä absolutistina kovin sosiaalinen.

Suomi on kyllä absolutisteille, sosiaaliselta ilmapiiriltään erittäin pas** maa olla ja asua. Jos yrittää etsiä parisuhdetta, saa suurelta osaa naisilta pakkeja, ihan vain siksi, että naisten mielestä absolutismi itsessään on pahan luokan alkoholi ongelma.

Kaveripiirit jää erittäin suppeiksi, kun suomessa ei tunnu ihmiset haluavan tehdä mitään ilman alkoholia, jos on perjantai tai lauantai-iltaisin vaihtoehtona tehdä jotain selvinpäin tai lähteä ryyppäämään, niin suurin osa suomalaisista valitsee ryyppäämisen. Sitten jos yrität edes kulkea porukan mukana noissa ryyppäjäisissä, niin harvemmin noista edes absolustille infotaan tai mukaan pyydetään. Jos ei itse todella aktiivisesti ole yhteyksissä alkoholia käyttäviin ihmisiin päin, niin yhteydenpito loppuu aivan totaalisesti, koska sieltä päin ei oteta yhteyttä, eli aika yksipuolisia kaverisuhteita kyseessä.

Työpaikallakin kahvihuoneessa, saa lähes päivittäin kuulla ihmisten edellis viikonlopun ryyppyreissuista ja suunnitelmia seuraavan viikonlopun ryyppyreissuista ja välillä taas ihan yleistä vitsin heittoa ryyppäämiseen liittyen.

Muistan vieläkin elämässä ne hyvät ajat, kun ketään ei tuomittu, eikä jätetty porukan ulkopuolelle alkoholin käyttämättömyyden takia. Se oli sitä aikaa kun oltiin 0-18 vuoden ikäisiä. Tytötkään eivät pitäneet silloin juomattomuutta esteenä parisuhteelle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom