Absit näkyviin rasvan alta, lihaksia polttamatta!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja _Qi_
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jeps,

Sukupuoli: Mies
Ikä: 26
Mitat: 180cm / 78kg
Treenitausta: Harrastanut kamppailulajia, salitreeniä, pyöräilyä yms enemmän tai vähemmän säännöllisesti viimeiset 11 vuotta.

Nyt on iskenyt pakkomielle saada vatsalihakset näkyviin tuolta parin sentin läskin alta. Nuorempana, noin 18 veenä kun painoin 65-67 kiloa, minut tunnettiin makeasta sixpäkistäni. Sittemmin alkoi tulemaan elopainoa, "miehen kokoa", tai ihan vaan plösöä siitä kaljan kittaamisesta. Nykyisin olen täysraitis ja harrastan liikuntaa +/- 7 tuntia viikossa ja syön puhtaasti ja terveellisesti.

Koitan siis saada rasvaprossaa tippumaan alle kympin, menettämättä lihaksia. Toimenpiteitä mitä olen tehnyt: mässäilyn ja iltanapostelun jättäminen, treeniin olen lisännyt vielä cardiota (koitan tuollaista 200-250 kcal päivässä), ja pyrin syömään hitusen alle kulutuksen.

Pystynkö pudottamaan puoli kiloa viikossa painoa (rasvaa?) esim 10-12 viikon ajan tällä muutoksella, ja salitreenillä varmistamalla, että lihakset säilyvät? Proteiinia saan esim jauhelihasta...

Nyt neuvoja, missä voi mennä metsään, mistä minun tulee varmistua, yms. Todella paljon olen saanut tutkia näitä asioita, kun on noita pelkokuvia siitä, kun joku tätä yrittää ja lopputuloksena skinny fat -vartalo. :)

Motivaatio on aivan helvetin kova. Elän terveesti ja raittiina ja urheilen, ja olen aika hoikka, joten koen ansaitsevani saada ne vatsalihakset näkymään jo vihdoin ensi kesäksi! Jännittäessä vatsan tällä hetkellä lihasten rajat erottuvat, mutta ei vielä voisi ilman paitaa heilua keskustassa...

500g pelkkää läskiä viikossa pois olisi tosi kova saavutus, jos kaikki vaan lähtisi suoraan rasvasta. Yleensä tosin sanotaan, et tollanen 0,5kg viikko tahti on sinänsä sopiva ettei se suuremmissa määrin polta lihaksia. Suosittelisin kuitenkin pitäämään proteiinin korkealla ja karsimaan hiilareita esim. 100-150g pintaan päivässä. Kokemuksesta sanon ja taisi jopa Nyyssöläkin siitä jossain mainita, että diettaaminen hiilareita alentamalla on huomattavasti tehokkaampaa kuin pelkkä miinuskaloreilla meneminen. Käsittääkseni kilpailijatkin tiputtavat hiilareita aina dietin loppua kohden. Yks hyvä keino olisi kokeilla syklittää diettiä hieman, et aina vaikka 2 viikkoa kovemmilla miinuksilla ja sitten ylläpitokaloreilla ja plussilla vaikka joku 6 niin ei ainakaan lihakset kärsisi. Sillä sulla voisi lähteä sellanen 3kg painoa/rasvaa tms. jos vetäisi yhteensä 2+6+2 ja sit plussille.

Tottakai jos vedät sen 10 viikkoa diettiä putkeen niin siin lähtis laskennallisesti 5kg, mutta se nyt riippuu ihan miten itse haluaa diettailla. Kokemusta on niin 6kk diettaamisesta -500kcal kuin sit syklittämisestä ja pään kestämisen kannalta syklittäminen on parempi :)

500g pelkkää läskiä viikossa pois olisi tosi kova saavutus, jos kaikki vaan lähtisi suoraan rasvasta. Yleensä tosin sanotaan, et tollanen 0,5kg viikko tahti on sinänsä sopiva ettei se suuremmissa määrin polta lihaksia. Suosittelisin kuitenkin pitäämään proteiinin korkealla ja karsimaan hiilareita esim. 100-150g pintaan päivässä. Kokemuksesta sanon ja taisi jopa Nyyssöläkin siitä jossain mainita, että diettaaminen hiilareita alentamalla on huomattavasti tehokkaampaa kuin pelkkä miinuskaloreilla meneminen. Käsittääkseni kilpailijatkin tiputtavat hiilareita aina dietin loppua kohden. Yks hyvä keino olisi kokeilla syklittää diettiä hieman, et aina vaikka 2 viikkoa kovemmilla miinuksilla ja sitten ylläpitokaloreilla ja plussilla vaikka joku 6 niin ei ainakaan lihakset kärsisi. Sillä sulla voisi lähteä sellanen 3kg painoa/rasvaa tms. jos vetäisi yhteensä 2+6+2 ja sit plussille.

Tottakai jos vedät sen 10 viikkoa diettiä putkeen niin siin lähtis laskennallisesti 5kg, mutta se nyt riippuu ihan miten itse haluaa diettailla. Kokemusta on niin 6kk diettaamisesta -500kcal kuin sit syklittämisestä ja pään kestämisen kannalta syklittäminen on parempi :)

Niin. Näytin mielestäni paremmalta tuolloin nuorempana kun olin kiinteämpi ja lihakset näkyivät paremmin, vaikka sittemmin onkin löytynyt uusia lihaksia - mutta haluaisin nyt ennenkaikkea saada sen trimmatun kehon takaisin, ja sitten siitä rakentaa vaikka lihaksiin kokoa, kunhan ei vatsa turpoa. Nyt on maha turhan iso, kun olen muutenkin suht hoikka, ja absit ei erotu lainkaan tarpeeksi. Minulle ei oikein sovi sellainen runsas syöminen mitä lihasten kasvattaminen vaatii - sen takia tuntuu, etten omista ollenkaan isompia lihaksia kuin 18-veenä, välillä mietin, että taitavat olla jopa pienemmät. Aika hyvät noob-gainit sain tuolloin 15-18 -ikäisenä, sitten ikäänkuin tyssäsi. Eli tosiaan ennemmin haluan sen "ripped young gay" -vartalon, kuin lähteä massaa kasvattamaan.

En tässä threadissa oikeastaan kysy mitään aivan spesifiä, mutta tämä aihe on niin klassikko, että monella on varmasti kokemuksen vinkkejä aiheesta.

Laskin, että 0,5 kilon pudotukseen viikossa tarvitsen päivää kohden -500 caloria. Siitä ajattelin -250 lisäämälläni cardiolla, ja -250 ruokavaliosta napostelua välttämällä. Pitää kuulemma syödä sen verran, ettei leikkaa kaloreja enempää kuin 20% kehon normaalitarpeesta, jotta lihakset eivät pala. Mutta: jos teenkin esim -500 kcal polttoa cardiolla päivässä, nostaako se tuota päivittäistä tarvetta, vai tarkoittaako se vain, että rasvani palaa nopeammin?

Jostakin luin muistaakseni, että lihasten ylläpitoon tarvittava proteiini on noin 1g per painokilo...

Jostakin luin muistaakseni, että lihasten ylläpitoon tarvittava proteiini on noin 1g per painokilo...

1g per RASVATON painokilo lienee aikalailla alakanttiin. Itse olen kuullut että 2g olisi hyvä ja up to 3g jos haluaa kasvattaa lihasmassaa pitäisi päivän aikana einehtiä.

Ajatuksen tasolla hyvin samanlaiset tavoitteet itsellä kesäksi, jos nyt ei ihan noin tiukaksi ole tarkoitus päästä. 178/82 -> 178/76.

Tsemppiä. :)

Miksi mutuilla kun voi lukea tutkimuksia ja niistä tehtyjä yhteenvetoja ammattilaisten toimesta?

http://lihastohtori.wordpress.com/2...it-lihaskasvussa-mika-on-tieteellinen-naytto/

Mitäs mieltä olette siitä kun, tuossa artikkelissa mainitaan että 1.4-1.8 g/painokilo proteiinia on tarpeeksi lihaskasvun saavuttamiseksi. Onko virhe syödä jopa yli 3g/painokilo proteiinia päivässä ja käyttää sitä energiana, vai pitäisikö proteiinin saantia rajoittaa ja täyttää loput tarvittavat kalorit hiilareilla ja rasvoilla.

Tällä hetkellä esim. oma päivittäinen kalorimäärä on n. 2400kcal, proteiininmäärä n. 250g, hiilarit 190g, rasvat 80g.

Ja tarkoituksena olisi hieman kiristellä kuntoa mutta välttää voimatasojen tippumista...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itsellänikin on lihakset joten kuten näkyvissä, mutta ihanne tila ei ole. Aerobista liikuntaa tulee harrastettua läpi viikon rankkoja reenejä. En tohon hifistelyyn ole lähtenyt, että lasketaan kaloreita, mutta onko mitään nyrkkisääntöä syömisessä?
Tarkoitus olisi itsellä myös saada six pack näkyviin kesäksi.

Syö vähemmän kuin kulutat. Siinä on ainut nyrkkisääntö minkä voi antaa. PS. ylläpito aloittelijoiden threadin ja stickyt + vanhat ketjut voi poistaa kun niitä ei lue kukaan.

Jos olit 18-vuotiaana jo saman mittainen (180 cm), niin 67-kiloisena olet ollut todella laiha, joten ei ole ihme, että päkki on näkynyt vaikka vatsapalat ei suuret oliskaan ollu.

Nyt kuitenkin kun olet miehen iässä, niin sellainen laiha teinipäkki ei välttämättä enää miellytä kenenkään silmää, tai no ehkä just niitä muita "ripped young gay" -tyyppejä. Noilla 180/78 mitoilla päkin pitäisi jo kuitenkin aika hyvin näkyä jos on muuten sopusuhtainen lihaksikas miehen runko.

Riippuu niin paljon lihasmassasta. Ylimmät palikat alkaa erottua <16% bf. Omat mitat on 185/94~ ja alkaa erottumaan jo ylhäältä.

Siis eihän lihasmassan Ylläpitoon tarvitse mitään kolmea grammaa proteiinia per painokilo sentään, herran jestas.

Tosiaan tarkoitukseni on polttaa rasvaa, mutta pitää ne lihakset mitkä on. Tällä logiikalla tulen vain näyttämään atleettisemmalta. Ketä kiinnostaa omata kymmenen kiloa enemmän massaa kuin toinen, jos se on läskiä?

Jotkut toki tietoisesti kasvattavat itseään, kun läskikin käsien ympärillä saa näyttämään lihaksekkaammalta. Mutta minä en halua sitä läskiä, se hidastaa, ja haluan lihasten vain erottuvan paremmin. Minulla ei ole tarvetta kasvaa isokokoiseksi. Haluan vain trimmatun kehon, eikä 180cm 73 kg esim mielestäni ole mikään anorektikko. Tuo ylimääräinen viisikin kiloa rasvaa vaikuttaa liikuntasuorituksiin, esim punnerrusten määrä, leuanvetojen määrä, couper...

Tuolloin nuorempana sain myös tehtyä sata punnerrusta ilman lepoa, nyt alkaa neljässäkymmenessä loppuun puhti, vaikka treenaan paljon enemmän kuin sillon (ja toki tekniikka on puhtaampi).

Näinä viime vuosina olen vakaasti kuvitellut, että sixpäkkiä ei ikinä saa takaisin kun sen kerran menettää (näkyvistä), sillä rasva palaa viimeisenä vatsasta ja jotta päkin saisi näkymään tarvisi laihduttaa ensin 50-kiloiseksi... Mutta nyt olen sisuuntunut ja tutkinut miten se kannattaa tehdä, ja aion koittaa parhaani.

having-abs-because-youre-skinny-is-like.webp

Varmaan just tos ylempänä on aika osuva esimerkki kuva :D kalskahti kyl korvaan toi kuvaus xD

Mikä vittu on "ripped young gay" vartalo? Linkkiä kiitos

Voi jumalauta, luin viimisen sanan väärin eli a:n tilalle u. Sitten kopioin tuon kyseisen termin suoraan sun postista ja pistin sen suoraan googlen kuvahakuun...
Pitää ens kerralla lukea vähän tarkemmin. :D

Suositut

Back
Ylös Bottom