Absit näkyviin rasvan alta, lihaksia polttamatta!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja _Qi_
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
No mutku ennen hän oli tunnettu öljytystä sixaristaan!
Mä syytän Jershey Shoree tästä
Paskasta, meinaan ei ennen vanhaan pakkikselle kukaan tullu perustaa ketjua kysyäkseen et miten pääsee sellaseen laiha pikku puppeli kuntoon.

No sitä varmaan. Se helvetin sarja mis ne itseruskettavalla kyllästetyt töröhuuli pystytukat asuu jossai samas talossa ja meininki kovin pinnallista.

Ripped young guyn stoori

Sain jo syntyessäni nimen "lihasjässikkä" ja perintönä aika hyvät noob gainit, joten minulla ei ollut mitään tarvetta kasvaa isokokoiseksi. Ala-asteella minut tunnettiin makeasta six packistani. Samoihin aikoihin sain myös tehtyä sata punnerrusta ilman lepoa, ja couperin testin 12 minuuttiin. Näihin aikoihin minulla oli vielä skinnyfat vartalo.. Viime vuosina olen vakaasti kuvitellut, että sixpäkkiä ei ikinä saa takaisin kun sen kerran menettää (näkyvistä) Ei saakaan :dance2: Jännittäessä vatsan tällä hetkellä ilman paitaa keskustassa lihaksieni rajat erottuvat. ja tilanne ei muutu, kunhan ei vatsa turpoa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Rasvaprosentti lienee jotain 14? Oman käsitykseni mukaan.

Lihasmassa? Tuohon en osaa vastata mitään, muuta kuin olevani 180cm ja 78kg, teen 15 leukaa, 40-50 punnerrusta stintillä, penkistä nousee ehkä 65kg... :D Sellanen mikä nyt tulee kun harrastaa vuosia liikuntaa syömällä liian vähän. Vähän erilaisia aspekteja tulee liikunnallisiin suorituksiin kamppailulajiharrasteessa... Olen siis ihan hyvin peruskuntoinen, mutta näyttävät lihakset puuttuvat. Muuten ei olis tarvetta polttaa rasvaa, mutta kyllä haluan pois mahasta ton makkaran minkä saa taitettua sormien väliin, mikä estää niitä abseja näkymästä. Tää on joku adoniskompleksi kai, mutta onhan se ymmärrettävää jos haluaa treenaamisen näkyvänkin ulospäin jotenkin. :)

Siis mitä järkeä alkaa sitten tuossa vaiheessa laihduttamaan? Kasvattaisit vuoden pari kunnolla voimaa jolloin siellä nahan alla on lihaksiakin. Ei millään pahalla, mutta 65kg penkistä niin ei kovin kummoiset lihakset näkyviin sieltä rasvan alta tule. Eikä sitä tartte älyttömiä määriä syödä kasvaakseen ja voimistuakseen. Ei kannata katella mitä isot bodarit syö. Ne on ihan omassa luokassaan. Mä en kyllä näe mitään järkevää syytä alkaa laihduttamaan, että saisi näkyviin lihakset joita ei juurikaan ole.

Hupaista, mutta hyvä ketju. Piti oikein rekisteröytä käyttäjäksi, pelkän lukemisen sijaan. Itse aloitin tämän vuoden alusta myös otsikon mukaisen projektin, tipattoman tammikuun lisäksi.
Lähtötilanteena oli 80 kg/171 cm. Naturaalia salitreeniä takana kaikenkaikkiaan n. 22 vuotta ja viimeisen vuoden aikana melko aktiivisesti. Vatsapalikat eivät kovin erottuneet koska pihdeillä mittasin vuoden alussa sellaisia 45 mm - 50 mm lukemia pihdeillä navan vierestä. Rasvaprosentti oli arviolta n. 20. Rasvaprosentti vaaka on näyttänyt jotain 23% lukemia.
Nyt on n. -500 kcal päivä dieettiä takana 3 viikkoa ja aamupaino on tippunut 3 kg. "Naparasvat" ovat n. 34 - 36 mm eli fläsää on palanu ja palikat alkavat häämmöittämään.
Vyötärö on ollut joskus enimmillään 91 cm 80 kg painolla ja nyt ollaan sellaisessa 85 cm lukemissa.

Hyväksi seurantamenetelmäksi olen havainnut painon, vyötärönympäryksen ja rasvapihtien antamien lukemien naputtelun Exceliin. Nyt alkaa jo trendi näkyä ja siitä voi hieman päätellä missä mennään rasvaprosentin suhteen ja minkälaiseen painon pitäisi vastata mitäkin rasvaprosenttia. Näyttää siltä että paino lähtee lähes pelkästään rasvasta. Kyllä sen lihasmassan katoamisen pitäisi alkaa näkyä punttitreenin tehonlaskuna / painojen pienentymisenä. Eikös se lihaksen maksimivoima kuitenkin ole aika suoraanverrannollinen lihaksen poikkipinta-alaan?

Punttitreeniä tulee tehtyä 4 kertaa viikossa (rinta-hauis, jalat, selkä-ojentajat, olkapäät) ja aerobista tulee tehtyä lähes päivittäin. Vatsalihastreenit n. 3 - 4 kertaa viikkoon.

Tyypillinen päivän ateriointi on seuraavanlainen:
- Aamupalaksi puuroa + mysliä tai ruisleipää+kinkkua + kananmunia, kahvia. klo 7
- 30 g protskudrinkki n. klo 9
- Normi lounas, mutta hiilareiden tilalla reilusti salaattia.
- Iltapäivällä n. 30 g proskudrinkki + pari ruokalusikallista
- Palautumisjuoma (hiilarit+protskut) treenin jälkeen.
- Purkki tonnikalaa + vihanneksia + oliiviöljyä.
- Ruispaloja ja kinkkua/juustoa jos nälkä yllättää.

Pelkästään tuon kaljan juonnin poisjättämisellä on lähtenyt sellaiset -300... -500 kcal / jokainen päivä, joten ehkä sielläkin on jotain syytä että alkaa kroppa kiristymään :-)

Liian aikaista arvioida lihaskatoa, mutta 3kg rasvaa 3viikossa olis sun painoiselle positiivisella tavalla liikaa. Täälläkin on jotkut CCB kisaajat sanoneet että rasvan poltto alkaa olemaan erittäin haasteellista siellä <10% bf. Eli jos sullakin on n.20% niin aluksi rasvaa suhteessa lihakseen lähteekin hyvin ja maksimivoimatasot muuttuvat aluksi vain ns. Tiukemmiksi. Vielä kun sitä rasvaa on niin paljon, niin energiatasotkin tuntuvat paremmilta, tsemppiä, loppua kohden rankistuu :)

^millasella lihaskadolla veikkaat et vois selvitä rasvojen pudotuksesta 20%->10%. Lähtö ois siis 68kg ja kuudeskympissä ois rasva massaa jälellä 6kg eli rasvat 10%. Olettaen et treeni ok ja ravinto. Dieettiin varattas aikaa about 10vko.

~3-4kg voisin veikata, riippuu paljon treenistä ja safkasta mutta pidä rauhallista -250-350kcal tahtia ja sijota ne energiat ennen treeniä. Mahdollisimman voimapainotteista treeniä ja itse olen lähinnä ne miinukset ottanu vasta salilla ja ihan hyvin on onnistunut ja aika pitkälle jaksaa ilman uupumusta. Täytyy muistaa, että vaikka sitä lihaskatoa tulee, niin täytyy vaan muistaa että lihasmuistin avulla se kyllä kasvaa nopeasti takaisin :) tsemppiä.

Näin oo funtsannukki et menis. Pari kk dieetin jälkeen ottais vaik parin viikon väli kiristelyn nii voipi olla parhaimmillaan ku on kadonneet lihat about tullu takas ja lets face it, 10%, 20% kehon rasvat on kyllä aika erinlainen näkymä.

Suositut

Back
Ylös Bottom