Absit näkyviin rasvan alta, lihaksia polttamatta!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja _Qi_
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ei pitäs 20%-> 10% bf dieetillä lähteä proteiinimassaa lihaksista ollenkaan jos se oikein tehdään. Jos lihasmassa on pieni, niin voi tulla jopa lisää lihasmassaa. Kehon hormonitoimintakin paranee huomattavasti, kun ylimääräiset läskit poltetaan pois. Nestettä varmasti lihaksista lähtee, mutta sen voi minimoida riittävällä vedellä+suolalla+ kreatiinilla.

Ei pitäs 20%-> 10% bf dieetillä lähteä proteiinimassaa lihaksista ollenkaan jos se oikein tehdään. Jos lihasmassa on pieni, niin voi tulla jopa lisää lihasmassaa. Kehon hormonitoimintakin paranee huomattavasti, kun ylimääräiset läskit poltetaan pois. Nestettä varmasti lihaksista lähtee, mutta sen voi minimoida riittävällä vedellä+suolalla+ kreatiinilla.

Kuinka ihanaa tämä olisikaan.

Ns. perusvoimatasojen jälkeen ei ole enää mahdollista kasvattaa lihasmassaa, jos puhutaan dieetistä samassa lauseessa. Esimerkiksi aloittelevilla on aluksi mahdollisuus, kasvun määrä on pitkälti sidoksissa olemassa olevaan lihas -ja rasvamassaan. Sitä pienempi bf% sitä suurempi lihaskato. Oikein tehtyä voi käsittää montaa asiaa, paras on lihaskadon kannalta, mitä vähemmän on miinuksilla. Ja esim jos mä nyt kiristän 10% 50kg lihasmassasta, niin helposti lähtee 5kiloa -300kcallakin.

Liian aikaista arvioida lihaskatoa, mutta 3kg rasvaa 3viikossa olis sun painoiselle positiivisella tavalla liikaa. Täälläkin on jotkut CCB kisaajat sanoneet että rasvan poltto alkaa olemaan erittäin haasteellista siellä <10% bf. Eli jos sullakin on n.20% niin aluksi rasvaa suhteessa lihakseen lähteekin hyvin ja maksimivoimatasot muuttuvat aluksi vain ns. Tiukemmiksi. Vielä kun sitä rasvaa on niin paljon, niin energiatasotkin tuntuvat paremmilta, tsemppiä, loppua kohden rankistuu :)

Tänä aamuna oli aamupaino 76,6. Paino on todellakin tippunut liian nopeasti (3,4 kg/ 4 viikkoa). Korjasin tilannetta ostamalla Gigantista 6 litran painekattilan ja kotimatkalla 800 g karjalanpaisti lihaa :-) Tänään ei olla kaloreita laskettu. Sanoisin että ensimmäinen kunnon mässäilypäivä koko 3 viikkoon. Fazerin vanhan reseptin mukaan tekemiä merkkareitakin tuli mussutettua 1/3 pussillista.

Ekat 2-3 viikkoa lähtee ns. Löysät pois, mutta yleisesti se 0.5kg on viikossa maksimi, jos halutaan lihat pitää. Ei kannata dieetillä kuitenkaan överiksi vetää, paljon plussaa kerralla muuttuu kyllä takaisin rasvaksi tehokkaasti, lähinnä niillä mässypäivilläkin haetaan tehoa aineenvaihduntaan jollain sokeripommilla, mutta kohtuus kaikessa niin hyvä tulee :)

Threadin konsensuksena tuntuisi olevan, että ihminen ei saa pudottaa rasvaprosenttiaan jos ei ole selkeästi "tavista" enemmän lihasta??!

Olen itse samoissa mitoissa kuin threadin aloittaja, ja kyllä itseänikin vituttaa vatsamakkara mikä tossa köllii.

Sis ainaki minun puolesta jokainen saa näyttää vaikka vitulta jos niin tahtoo.....
Mutta jos 180cm/78kg joka penkkaa 65kg (ei oo mikään mittari mutta silti) yrittää saada lihakset näkyviin niitä kasvattamatta ja diettaamalla on ihanne ainaki mun mielestä sairas ja omakuva vääristyny..
Ja vielä itte sanoo ette"vuosia liikuntaa syömällä liian vähän"

Sis ainaki minun puolesta jokainen saa näyttää vaikka vitulta jos niin tahtoo.....
Mutta jos 180cm/78kg joka penkkaa 65kg (ei oo mikään mittari mutta silti) yrittää saada lihakset näkyviin niitä kasvattamatta ja diettaamalla on ihanne ainaki mun mielestä sairas ja omakuva vääristyny..
Ja vielä itte sanoo ette"vuosia liikuntaa syömällä liian vähän"

En voi toki vastata kuin omalta osaltani. Ymmärrän kyllä, että kun punttifoorumilla ollaan niin näkemys on esittämänne kaltainen. Kaikki ei kuitenkaan pääse tai edes halua "muskelikuntoon". Itse halusin, ja olen yrittänyt kyllä bulkata monet kerrat ja kasvattaa lihasta em. syistä, mutta epäonnistumisia olen vain saanut aikaiseksi. Motivaatio tehdä sama vuodesta toiseen on aika minimissä, joten tyydyn osaani ja treenailen "muuten vain". Mieluummin kuitenkin olisin esim. 70kg bf10% kuin 80kg bf 21%, vaikka se ei "ihanteeni" olekaan. Ymmärrätkö lainkaan pointtiani?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pointless. Perustelisitko, miten ei ole mahdollista kasvattaa lihasta? Mistä näin olet päätellyt? Kuinka paljon paino nousi bulkissa? Ja joo, täällä foorumilla ja juoksija foorumilla on yleisesti se ero, että kun ollaan kympin rasvoissa, täällä se tarkoittaa ulkonäköä lihasten muodossa. Nyt ei puhuta CBB tason kavereista. Joten, vähän turhaa alkaa tuollaisesta möykkäämään... Ja jos keskimäärin jo hetken treenanneella lihasmassaa vuodessa voi tulla 3-5kg josta rasvaa hyvikin 5- kg päälle, niin ei niitä muskeleita valtaosa kynis hei ihan hetkessä kasvata.

Ripped young gay. En pääse tost yli. Oisko Justin Bieber tän kategorian edustaja? Pitäskö ton niminen sarja perustaa CBBn ja Men's athletic physique (se uus) rinnalle?

Pahoittelen off topiccia ja muutenkin sisältörikasta viestiä.
Mitä vittua kaikki ny ihmettelee tota termiä "ripped young gay". Ite ku luin ton nii meni 2sek ku näin jo pääni sisällä just tällasen vartalon edustajia.

Suositut

Back
Ylös Bottom