Abortista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kalju
  • Aloitettu Aloitettu
Mike sanoi:
Sikiövaiheessa olevalla ei ole vielä mitään oikeuksia, muuten abortista lentäisi linnaan istumaan. Ei sikiöitä pitäisi vielä laskea ihmisten kirjoihin, vasta kun lapsi putkahtaa ulos, vetäistään se kirjoihin. Muuten tässä kirjattaisiin väestörekkariin sikiöt heti kun on mälli lentänyt. Itseasiassa tässä vois vetää homman niin pitkälle että jokainen joka runkkaa, on rikollinen sika, jokaisella siittiöllä pitäisi olla oikeus elää ja koittaa onneaan.

Tässähän se oikeastaan on se koko keskustelun ydin. Kaikkien mielestä ihmisen tappaminen on väärin, mutta monen mielestä ei-ihmisen/alkion abortointi ei ole väärin. Eli tärkein kysymys on se missä vaiheessa ihminen lasketaan ihmiseksi. Taisi olla sama pointti ekan tekstin linkissäkin. Se nyt on ainakin varmaa, että syntymätön lapsi voidaan laskea ihmiseksi jo ennen kuin se "putkahtaa ulos". Ajatellaan vaikka keskosia tai ennenaikaisia hätäsynnytyksiä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mike sanoi:
Sikiövaiheessa olevalla ei ole vielä mitään oikeuksia, muuten abortista lentäisi linnaan istumaan.

Monessa maassa lentääkin. Ei se Suomen laki mikään absoluuttinen totuus ole, arvoista keskusteltaessa.

Paula sanoi:
Jep! Enemmä se lapsi kärsii siitä jos se joutuu maailmaan niin että siitä ei osata pitää huolta!

Taas yksi "humanisti" holhoamassa ja tekemässä päätöksiä toisten puolesta. Antaa sen sikiön kasvaa ja tehdä johtopäätöksensä ITSE. Jokainen voi tehdä itsemurhan "jälkiaborttina" siinä tapauksessa, jos olosuhteet eivät miellytä. Mutta suurin osa EI tee itsemurhaa, joten ainoa johtopäätös on, ettei maailma ole niin paska paikka, vaikka syntyisi alkoholistiperheeseen, jossa isä harrastaa insestiä. Eivät kaikki raiskauksen uhritkaan tee itsemurhaa.

On se kumma, kun ihmisen elämänhalu on niin suuri, että se voittaa kaikki vastoinkäymisetkin. Mikä on siis sikiön elämänhalu? Kuka siitä päättää? Kaikki päätökset, jotka tehdään "muiden parhaaksi", kysymättä näiden mielipidettä, on holhousta ja väärin.

En jaksanut lukea threadia läpi, joten ehkä joku jo kommentoi saman suuntaista:

Mun mielestä edes vastasyntyneet vauvat ei ole ihmisiä. Elukoita ne on. Ja vielä todella hitaasti kehittyviä elukoita. Muutaman kuukauden ikäinen koiranpentu vie vauvaa älykkyydessä 6-0. Ihminen on sana, jota voidaan alkaa käyttää about siinä kohtaa, kun lapsi oppii sanomaan "minä". Eläimiähän me kaikki ollaan, ainoastaan puhuvia sellaisia. Jos mut olisi abortoitu, tai vaikka heitetty syntymän jälkeen rotkoon, mä en olisi menettänyt yhtään mitään. Sellaista ei voi menettää, mitä ei ole. Ei tulevaisuutta, asioita joita ei ole vielä tapahtunut, voi menettää. On loogisesti täysin anaalista sanoa, että "jos sut olisi rinkku abortoitu, niin nyt et kirjoittaisi siinä". En tietenkään kirjoittaisi. Mutta en todellakaan ymmärrä, miten se liittyy abortin kannattamisen logiikaan. Kananmunat on kananmunia. Ei ne ole mitään "tulevaisuuden kanoja". Sikiöllä ei ole mitään oikeuksia. Ainoastaan äideillä on.

Mun kaverin vaimo oli itse just viimesillään raskaana ja jutteli ystävänsä kanssa. Ystävä epäili olevansa raskaana ja sanoi että hän kyllä tekee abortin. Kaverin vaimo sanoi tähän että synnytä ja luovuta se adoptioon samantien mieluummin, että eihän abortissa ole järkeä. Tähän tyttö oli tokaissut ihan sponttaanisti että "kuka nyt pystyy oman lapsensa antamaan muille". Kaverin vaimo oli kommentoinut että "niin mutta pystyt silti tappamaan oman lapses??" Oli mennyt tyttö aika hiljaiseksi ja alkanut miettiä.

Täälläkin varmaan palstaa lukee monta isättömänä kasvanutta, yh-äidin kasvattamaa. Näiden kohdalla olisi toinen vaihtoehto aikanaan ollut että tehdään abortti.

Aivan naurettavaa puhua tällaisia että tehdään vaan mieluummin abortteja jos ei nyt juuri pystytä tarjoamaan parhaita puitteita lapsen kasvulle ja kehitykselle. Ettäkö ihan lapsen parhaaksi tehdään abortteja??... huh... eiköhän näissä perusteluissa abortin tekijöillä ja puolustajilla paista kovan luokan sairaalloinen narsismi ja itsekkyys.

Abortti on murha. Abortin tehneille naisilla ilmenee todella paljon kovan luokan henkisiä ongelmia, usein loppuelämänsä.

ringside sanoi:
En jaksanut lukea threadia läpi, joten ehkä joku jo kommentoi saman suuntaista:

Mun mielestä edes vastasyntyneet vauvat ei ole ihmisiä. Elukoita ne on. Ja vielä todella hitaasti kehittyviä elukoita. Muutaman kuukauden ikäinen koiranpentu vie vauvaa älykkyydessä 6-0. Ihminen on sana, jota voidaan alkaa käyttää about siinä kohtaa, kun lapsi oppii sanomaan "minä". Eläimiähän me kaikki ollaan, ainoastaan puhuvia sellaisia. Jos mut olisi abortoitu, tai vaikka heitetty syntymän jälkeen rotkoon, mä en olisi menettänyt yhtään mitään. Sellaista ei voi menettää, mitä ei ole. Ei tulevaisuutta, asioita joita ei ole vielä tapahtunut, voi menettää. On loogisesti täysin anaalista sanoa, että "jos sut olisi rinkku abortoitu, niin nyt et kirjoittaisi siinä". En tietenkään kirjoittaisi. Mutta en todellakaan ymmärrä, miten se liittyy abortin kannattamisen logiikaan. Kananmunat on kananmunia. Ei ne ole mitään "tulevaisuuden kanoja". Sikiöllä ei ole mitään oikeuksia. Ainoastaan äideillä on.

En jaksa edes kommentoida tämän tarkemmin. Ehkä tuo sun kirjoitus avatarin yhteydessä puhuu omaa kieltään. "perverssi filosofi"

Todennäköisesti sulla ei ole omia lapsia kun tuollaisia möläyttelet. Ja toivottavasti sellaisia sulle ei suoda, ennenkuin tervehdyt.

Helga sanoi:
Noin se ikävä kyllä suurimmaksi osaksi menee :( Että abortti on ehkäisykeino muiden joukossa.

Tuohon sinä nyt et usko itsekään.

Mutta abortti on täysin puolusteltavissa oleva asia ennen 12 raskausviikkoa, ja senkin jälkeen kun sille on aina lääketieteellinen perusta.

edit:
Sikiön kehitys kuvina (englanniksi)
Lähde: University of North Carolina

Myös mielenkiintoinen, asiaan liittyvä: http://www.devbio.com/

Kalju sanoi:
Abortti on murha. Abortin tehneille naisilla ilmenee todella paljon kovan luokan henkisiä ongelmia, usein loppuelämänsä.

Hohoo, mistähän sä tämän "faktan" reipäisit? Sai ihan kuvan että suorastaan mielisairaiksi tulevat. Varmasti on kova paikka 99% naisista jotka on tämän kokenut ja varmasti jokainen meistä tuntee naisia jotka on joutuneet syytä tai toisesta abortin tekemään. Jotkut kärsii enemmän ja jotkut vähemmän, mutta eikös nuo henkiset ongelmat usein jopa loppuelämän ole sentään jo VÄHÄN liitoiteltuja.

No enhän minä voi mitään tajuta kun olen vain mies... :jahas:

Kalju sanoi:
Oot varmaan tuon tutkinut, kysellyt ihmisiltä ja seurannut heidän elämäänsä? Kaikki ongelmat vain muinaisen abortin syyksi. Hohhoijaa. :itku:

Kalju sanoi:
Todennäköisesti sulla ei ole omia lapsia kun tuollaisia möläyttelet. Ja toivottavasti sellaisia sulle ei suoda, ennenkuin tervehdyt.

Mä olen kuule Kalju erittäin eläinrakas ihminen ja vastuuntuntoinen suurperheen isä. Täällä on kolme iloista ja hyvinkasvatettua karvaturria, jotka voi todistaa sen. Kyllä tossa sivussa tulee menemään se ihmiselukkakin jossain vaiheessa.

Volmari sanoi:
Olipa taas melko spede-kommentti. Ettäkö olennon kehittyneisyys ja tiedostavuus on suorassa suhteessa sen oikeuteen elää. Otetaan vaikka vastasyntynyt ihmislapsi vastaan mustarastas. Rastas on kehittyneempi joka suhteessa, eli äskeisen lainauksen mukaan on suurempi synti tappaa eläin kuin ihminen.

Abortin moraalista/moraalittomuudesta jauhaminen ei todellakaan ole paskapuhetta. Se on vain sellainen aihe mihin ei ole yhtä ja ainoaa oikeaa vastausta. Niin kuin ei näihin mielipide asioihin yleensäkään.

Et edes halunnut ymmärtää Mansikki-esimerkkiä. Väännetäänpä oikein keskiverto amerikkalaisen paksuisesta rautalangasta:

Useimmat abortin vastustajat ovat valmiita antamaan Mansikin kuolla, mutta pienen solukimpun lopettaminen on sitten niin kamalan hirveää. ->

Heidän mielestään siis kaikilla olennoilla ei ole yhtäläistä oikeutta elää. ->

Kun he antavat kehittyneemmän/älykkäämmän/tietoisemman olennon kuolla ja kasan soluja säilyä hengissä he eivät voi millään loogisella päättelyketjulla osoittaa, millä (muusta maailmasta irrallisina tarkastelluilla) olennoilla on suurempi oikeus elää kuin toisilla. ->

Tällöin heidän perustelunsa on osoitettu järjellisen ajattelun vastaiseksi eli paskapuheeksi. Itse asiassa kaikki abortin vastustus johtuu joko uskovaisuudesta :urjo: tai tunneperäisistä syistä. Myöntäkää pois, se vaan tuntuu pahalta kun joiltain olennoilta otetaan henki pois ja toisissa tapauksissa taas ei voisi vähempää kiinnostaa.

ringside sanoi:
Mä olen kuule Kalju erittäin eläinrakas ihminen ja vastuuntuntoinen suurperheen isä. Täällä on kolme iloista ja hyvinkasvatettua karvaturria, jotka voi todistaa sen. Kyllä tossa sivussa tulee menemään se ihmiselukkakin jossain vaiheessa.
Ne karvaturrit muuten eivät tule sanomaan "minä" missään vaiheessa, joten elä heitä niitä rotkoon ;)

Kalju sanoi:
Abortti on murha...

Ehkä sun mielestä. Suomen lain mukaan se ei ole murha ja oma kantani on melko pitkälle lain kirjaimen mukainen. Mitä pidemmälle sikiö kehittyy sitä arveluttavammaksi teko mielestäni muuttuu. Henkilökohtaisesti vetäisin rajan siihen hetkeen, jolloin sikiön hermostolevy sulkeutuu ja alkaa toimimaan - tätä mä kutsuisin ihmisyyden aluksi. Tuota ennen sikiö on pelkkä solurykelmä.

Lääketieteelliselle raskauden keskeytyksestä en puolestaan näe mitään ongelmaa, jos raskaus kerran vaarantaa äidin hengen.

Kalju sanoi:
Mun kaverin vaimo oli itse just viimesillään raskaana ja jutteli ystävänsä kanssa. Ystävä epäili olevansa raskaana ja sanoi että hän kyllä tekee abortin. Kaverin vaimo sanoi tähän että synnytä ja luovuta se adoptioon samantien mieluummin, että eihän abortissa ole järkeä. Tähän tyttö oli tokaissut ihan sponttaanisti että "kuka nyt pystyy oman lapsensa antamaan muille". Kaverin vaimo oli kommentoinut että "niin mutta pystyt silti tappamaan oman lapses??" Oli mennyt tyttö aika hiljaiseksi ja alkanut miettiä.

Täälläkin varmaan palstaa lukee monta isättömänä kasvanutta, yh-äidin kasvattamaa. Näiden kohdalla olisi toinen vaihtoehto aikanaan ollut että tehdään abortti.

Aivan naurettavaa puhua tällaisia että tehdään vaan mieluummin abortteja jos ei nyt juuri pystytä tarjoamaan parhaita puitteita lapsen kasvulle ja kehitykselle. Ettäkö ihan lapsen parhaaksi tehdään abortteja??... huh... eiköhän näissä perusteluissa abortin tekijöillä ja puolustajilla paista kovan luokan sairaalloinen narsismi ja itsekkyys.

Kuules :david: , abortti ei ole murha ja sulla niitä henkisiä ongelmia näyttää olevan, varmaankin koko loppuelämäsi.

Mun mielestä se on ihan oma päätös mitä tekee ja sun on turha siinä saarnata paskaa, me ei asuta keniassa.

Monella YH äidillä se abortti olisi ollut parempi vaihtoehto. Se vasta pistää vihaksi kun äidit eivät osaa huoltaa lapsiaan vaan kännää lähipubissa joka päivä.

Mike sanoi:
Oot varmaan tuon tutkinut, kysellyt ihmisiltä ja seurannut heidän elämäänsä? Kaikki ongelmat vain muinaisen abortin syyksi. Hohhoijaa. :itku:

No ei voi sanoa että "kaikki ongelmat muinaisen abortin teon takia". Naisilla nyt tuntuu olevan aina jonkin tason ongelmia pääkopassa, vähintään joka kuukausi :) mene nyt sitten niitä analysoimaan. Mutta olen jutellut useamman henkilön kanssa joille on tehty abortti, ja jotka on avautuneet ja keroneet miten rikki ovat asiasta.

Ja eiköhän tuosta joku voisi tehdä ihan hyvän tutkimuksen.

Kalju sanoi:
No ei voi sanoa että "kaikki ongelmat muinaisen abortin teon takia". Naisilla nyt tuntuu olevan aina jonkin tason ongelmia pääkopassa, vähintään joka kuukausi :) mene nyt sitten niitä analysoimaan. Mutta olen jutellut useamman henkilön kanssa joille on tehty abortti, ja jotka on avautuneet ja keroneet miten rikki ovat asiasta.

Ja eiköhän tuosta joku voisi tehdä ihan hyvän tutkimuksen.

Miten ihmeessä he edes viittii avautua ihmisille joka pitää abortia MURHANA?
Tietenkin se o paha asia mutta elämä o rankkaa, ei se mitään ruusuilla tanssimista olekkaan, vaikka et olisikaan tehnyt aborttia.

ringside sanoi:
Jos mut olisi abortoitu, tai vaikka heitetty syntymän jälkeen rotkoon, mä en olisi menettänyt yhtään mitään.

Paitsi oikeutesi elää. Mitä eroa sillä on, jos esimerkiksi nyt joku tulisi ja ampuisi sinut. Puhun nyt jo syntyneestä lapsesta. Vaikka periaatteessa sama pätee syntymättömäänkin.

n00kie sanoi:
Kuules :david: , abortti ei ole murha ja sulla niitä henkisiä ongelmia näyttää olevan, varmaankin koko loppuelämäsi.

Mun mielestä se on ihan oma päätös mitä tekee ja sun on turha siinä saarnata paskaa, me ei asuta keniassa.

Monella YH äidillä se abortti olisi ollut parempi vaihtoehto. Se vasta pistää vihaksi kun äidit eivät osaa huoltaa lapsiaan vaan kännää lähipubissa joka päivä.

Onko sinulla joku omakohtainen traumaattinen kokemus asiasta kun noin agressiivisesti reagoit? Oletko kenties yksi näistä esimerkeistä joille osallisuus aborttiin on ollut raskas ja psyykettä koetteleva kokemus? Vai olisitko valmis luopumaan elämästästäsi ja lapsuudestasi jos sinun äitisi olisi ollut kaljaa lähipubissa juovaa sorttia?

Bro.. :piis:

Kalju sanoi:
Onko sinulla joku omakohtainen traumaattinen kokemus asiasta kun noin agressiivisesti reagoit? Oletko kenties yksi näistä esimerkeistä joille osallisuus aborttiin on ollut raskas ja psyykettä koetteleva kokemus? Vai olisitko valmis luopumaan elämästästäsi ja lapsuudestasi jos sinun äitisi olisi ollut kaljaa lähipubissa juovaa sorttia?

Bro.. :piis:

Kyllä mielestäni abortti on hyvä asia joillekin mutta kyllä niitä pitäisi saada vähennettyä (en kyllä tiedä miten). Mielestäni abortin kieltäminen olisi huono asia. Noh ehkä turhaa hermostuin. :piis:

Kalju sanoi:
. Mutta olen jutellut useamman henkilön kanssa joille on tehty abortti, ja jotka on avautuneet ja keroneet miten rikki ovat asiasta.

Tottakai he ovat rikki, se on normaalin tunne-elämän omaavan ihmisen merkki. Ja tällaisessa tilanteessa varmaan on paikallaan muistuttaa heitä, kuinka väärän ratkaisun he tekivät ja syyttää vielä murhaajaksikin - niinkö?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom