Abortista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kalju
  • Aloitettu Aloitettu
n00kie sanoi:
Kyllä mielestäni abortti on hyvä asia joillekin mutta kyllä niitä pitäisi saada vähennettyä (en kyllä tiedä miten). Mielestäni abortin kieltäminen olisi huono asia. Noh ehkä turhaa hermostuin. :piis:

Jos nuori tyttö on raskaana niin nykyisin lääkärit todella voimakkaasti suosittelevat aborttia. Sitä pidetään lääkärien ja hoitohenkilöstön parissa itsestäänselvänä.

Olikohan se takavuosien tv dokumentti "teiniäidit" tms jossa taustalla leikki pieni lapsi ja tyttö kertoo kuinka lääkäri oli painostanut voimakkaasti aborttiin.

Jokaisen oma asiahan se on. Mutta minua ärsyttää nykyinen ilmapiiri, jossa aborttia pidetään pikkujuttuna. Vaikea suositella kenellekkään että tee vaan abortti. Ennemmin suosittelen ja rohkaisen siihen, että kyllä se siitä.. varmasti kaikki järjestyy ja pärjäät lapsen kanssa.

Abortin teko on monesti keino paeta tilannetta mutta voi olla että myöhemmin tulee ongelmia ja kaduttaa. Voi tulla voimakkaita tunnetiloja vaikka näkisi kadulla ihan vieraan vauvan jollain äidillä. Ajatuksia, että tuollainen minulla olisi, jos...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Siis abortin vastustaminen tiivistyy siihen, että se on tappamista.

Miksi tappamisen
(/syntymän estämisen/elämän aktiivisen tai passiivisen keskeyttämisen, toisen tai oman käden kautta) täytyy aina olla väärin?

Abortoimalla voidaan esim. ennalta ehkäistä pienen lapsen joutuminen narkkari- tai alkoholisti äidin armoille.

Entä elämäntilanne, jossa aikuistumaton tai hankalassa elämäntilanteessa oleva vanhempi ei pysty antamaan lapselle kaikkea sitä, mitä siedettävään elämään ja kehitykseen tarvitaan.

Afrikassa kannustetaan katolisen kirkon toimesta kiihdyttämään väestönkasvua, jolloin yhä suurempi joukko ihmisiä, erityisesti lapsia kärsii nälästä ja taudeista, ja kuolee niihin. Pestään kädet asiasta, kun estetään "tappamasta", mutta hoidetaankin homma välillisesti vähän tuskallisemmin.

Minuun on iskostunut syvään mm. periaate, että eläimen ei saa antaa kärsiä, koska se on julmaa. Kituva täytyy lopettaa mahdollisimman nopeasti/tuskattomasti.
Tässä sivutaan jo eutanasiaa, jonka yhteydessä näkee samanlaista jeesustelua.

Kalju sanoi:
Jokaisen oma asiahan se on. Mutta minua ärsyttää nykyinen ilmapiiri, jossa aborttia pidetään pikkujuttuna. Vaikea suositella kenellekkään että tee vaan abortti. Ennemmin suosittelen ja rohkaisen siihen, että kyllä se siitä.. varmasti kaikki järjestyy ja pärjäät lapsen kanssa.

Abortin teko on monesti keino paeta tilannetta mutta voi olla että myöhemmin tulee ongelmia ja kaduttaa. Voi tulla voimakkaita tunnetiloja vaikka näkisi kadulla ihan vieraan vauvan jollain äidillä. Ajatuksia, että tuollainen minulla olisi, jos...

Tekemättä jättäminen saattaa jossain määrin, joissain tilanteissa, olla keino paeta vastuuta..

Ja asiaa yhtään vähättelemättä voi olla rankka kokemus ..näin olen kuullut.
Mutta elämä on..

Abortti ei siis ole mielestäni leikin asia, ja pitäisi olla vain se viimeinen keino...

demoni sanoi:

Miksi tappamisen
(/syntymän estämisen/elämän aktiivisen tai passiivisen keskeyttämisen, toisen tai oman käden kautta) täytyy aina olla väärin?

Abortoimalla voidaan esim. ennalta ehkäistä pienen lapsen joutuminen narkkari- tai alkoholisti äidin armoille.

Entä elämäntilanne, jossa aikuistumaton tai hankalassa elämäntilanteessa oleva vanhempi ei pysty antamaan lapselle kaikkea sitä, mitä siedettävään elämään ja kehitykseen tarvitaan.

Afrikassa kannustetaan katolisen kirkon toimesta kiihdyttämään väestönkasvua, jolloin yhä suurempi joukko ihmisiä, erityisesti lapsia kärsii nälästä ja taudeista, ja kuolee niihin. Pestään kädet asiasta, kun estetään "tappamasta", mutta hoidetaankin homma välillisesti vähän tuskallisemmin.

Minuun on iskostunut syvään mm. periaate, että eläimen ei saa antaa kärsiä, koska se on julmaa. Kituva täytyy lopettaa mahdollisimman nopeasti/tuskattomasti.

Ei me voida lähteä kieltämään ihmisiltä lisääntymistä ja perheen perustamista. Sullahan on ajatuksia jotka vois olla Hitlerin Aatun suusta. Pitäis varmaan sun mielestä kieltää lisääntyminen niiltä joilla on rikosrekisteri, taipumusta alkoholinkäyttöön ym.

Mitäs jos joku on sitä mieltä että sinä tai minä ei eletä elämisen arvoista elämää, ollaan vammauduttu tms. Ei muuta kuin nopea vapautus 9 millisellä.

Ja se on ihmeellistä, kuinka vaikeasti sairailla ihmisillä on loppuun asti valtava halu taistella ja elää. Olen hoitanut vaikeasti sairaita saattohoito potilaita ja ollut läsnä kun ihminen vetää viimeisen henkoisen.

Jos sulla on tosiaan vastaavaa kokemusta elämässäsi joissa sun mielipiteet on muodostunut niin keskustellaan ihmeessä asiasta.

Sairas, kivulias henkilö jota vertaat tuossa eläimeen, pitäisi sinun mielestä lopettaa nopeasti? Oot melkoinen neropatti.

Kun sä oot tilanteessa jossa tiedät kuoleman tulevan lähikuukausina niin tee sitten omat ratkaisusi. Muistele näitä hyvissä voimissa j aterveenä kirjoittamiasi mielipiteitä ja lopeta kärsimyksesi. En usko että toimit näin, todennäköisesti taistelet ja yrität loppuun asti.

demoni sanoi:

Miksi tappamisen

Taas uusi maailmanparantaja-abortoija... Eikö ole ironista, että SINÄ olet hengissä päättämässä syntymättömien lasten oikeudesta elämään? Entä jos sinun äitisi olisi tehnyt "sinun parhaaksesi" abortin? Täällä haiskahtaa kaksinaismoralismi. :david: :david: :david:

Suomessa harva vauva päätyy narkkariäidin hoteisiin, vaan valtio ottaa heidät huostaansa.

Ehkäisy on paras keino hallita väestönkasvua. Abortilla on vähän tekemistä ehkäisyn kanssa. Sillä vain "korjataan virhe", joka johtuu ehkäisyn puutteesta.

Kituvan eläimen saa tappaa... Mikä on kituva eläin? Jos ihminen on eläin, niin milloin hän kituaa tarpeeksi, jotta hänen tuskansa on oikein lopettaa? Ja kuka tekee tämän päätöksen? Sinä? Eutanasia eroaa merkittävästi abortista, eikä niitä KOSKAAN saisi pitää samoina asioina. Ensinnäkään, sikiö EI KÄRSI. Kaikki päätökset, jotka johtavat aborttiin, jotka perustuvat sille olettamukselle, että "koska vauva tulisi vain kärsimään tässä pahassa maailmassa, on sille palvelus lopettaa se", OVAT PERUSTEELLISESTI VÄÄRIN, holhoamista pahimmassa muodossa.

Eutanasiassa kärsivä ihminen itse tekee päätöksen, tai jos ihmisellä ei ole toivoa parantua, eikä pysty osallistumaan päätöksentekoon (kooma) sen voi omaiset ja lääkärit tehdä yksissätuumin. Tätä EI pidä sekoittaa aborttiin, jossa terveellä sikiöllä on mahdollisuus elämään, ja toteuttaa itseään tässä maailmassa tehden valintansa ITSE, halliten OMAA valinnanvapautta, mutta jossa vanhemmat itse päättävät lopettaa tämän alkavan elämän, yleensä mukavuussyistä.

Ehkä näkemyksesi perustuu kuitenkin sille olettamukselle, että elämään kuuluu kärsimys, ja koska kärsitään, ei elämällä ole mitään arvoa? Noin voi puhua vain se, joka ei kärsimyksestä tiedä hevon vittuakaan. Ehkä me kaikki olemme kituvia eläimiä. En silti haluaisi, että kukaan tekee päätöksiä toisten elämästä heidän tietämättään ja lupaa kysymättä.

Volmari sanoi:
Eli tärkein kysymys on se missä vaiheessa ihminen lasketaan ihmiseksi. Taisi olla sama pointti ekan tekstin linkissäkin. Se nyt on ainakin varmaa, että syntymätön lapsi voidaan laskea ihmiseksi jo ennen kuin se "putkahtaa ulos". Ajatellaan vaikka keskosia tai ennenaikaisia hätäsynnytyksiä.

Itse lasken sikiön ihmiseksi siinä vaiheessa, kun se kykenee elämään äitinsä ruumiin ulkopuolella (joko koneiden avulla tai ilman). Siihen saakka kun se tarvitsee hengissäpysymiseen äitinsä ruumista, se on mielestäni vain osa sitä äitiä.

Kalju sanoi:
Abortti on murha. Abortin tehneille naisilla ilmenee todella paljon kovan luokan henkisiä ongelmia, usein loppuelämänsä.

Itselleni on tehty abortti, enkä todellakaan kärsi henkisistä ongelmista asian takia, kuten ei myöskään kukaan muukaan niistä abortin tehneistä, jotka tunnen. Joskus tulee toki mietittyä, että minulla saattaisi nyt olla 9-vuotias lapsi, mutta mitään katumusta, ahdistusta tai muutakaan suurta henkistä liikutusta tuo ajatus ei aiheuta. Ratkaisuni oli aikanaan siinä tilanteessa paras mahdollinen.

Täällä lienee jo mainittu, että esim. pillerit eivät ole täysin varma ehkäisykeino. Jos niiden teho on 99 %, niin 100 000:sta pillereiden käyttäjästä 1000 tulee jossain vaiheessa raskaaksi vastoin tahtoaan. Ei mikään pieni luku... Tietysti sitä voi aina sanoa että jos ei ole äidiksi valmis niin pitää jalat ristissä. Helpommin sanottu kuin tehty nyky-yhteiskunnassa.

Kalju sanoi:
Jos nuori tyttö on raskaana niin nykyisin lääkärit todella voimakkaasti suosittelevat aborttia. Sitä pidetään lääkärien ja hoitohenkilöstön parissa itsestäänselvänä.

Olikohan se takavuosien tv dokumentti "teiniäidit" tms jossa taustalla leikki pieni lapsi ja tyttö kertoo kuinka lääkäri oli painostanut voimakkaasti aborttiin.

Ihmeellistä touhua jos lääkärit oikee painostaa aborttiin. Se on väärin mutta ei voida sanoa että kaikki lääkärit tätä vaihtoehtoa tuputtaa. Luultavasti tämä oli vain yksittäistapaus.

Abortti on keino paeta tilannetta ja joillekin se sopii. Mutta elämäntilanteet on ihmisillä erillaiset. Jos joku hyvässä duunissa oleva nainen vain miettii uraa eikä halua lasta niin se o kyllä aika huono homma...

Niin varmasti tulee tunteita mutta kyllä sen tunteen voi myös kokea myöhemmin jolloin on siinä elämän tilanteessa että niitä lapsia voi hankkia.

Koukkari sanoi:
Paitsi oikeutesi elää. Mitä eroa sillä on, jos esimerkiksi nyt joku tulisi ja ampuisi sinut. Puhun nyt jo syntyneestä lapsesta. Vaikka periaatteessa sama pätee syntymättömäänkin.
No niinpä. Eihän se mua juuri vituttaisi jos ikkunasta nyt napsahtaisi luoti kuuppaan ja se ois siinä. Henki siinä ois pois eikä se enää vituttais.

Kalju sanoi:
Ei me voida lähteä kieltämään ihmisiltä lisääntymistä ja perheen perustamista. Sullahan on ajatuksia jotka vois olla Hitlerin Aatun suusta. Pitäis varmaan sun mielestä kieltää lisääntyminen niiltä joilla on rikosrekisteri, taipumusta alkoholinkäyttöön ym.

En mielestäni ole missään vaiheessa puhunut pakkokeinoista.

Ja se on ihmeellistä, kuinka vaikeasti sairailla ihmisillä on loppuun asti valtava halu taistella ja elää. Olen hoitanut vaikeasti sairaita saattohoito potilaita ja ollut läsnä kun ihminen vetää viimeisen henkoisen.

Jos sulla on tosiaan vastaavaa kokemusta elämässäsi joissa sun mielipiteet on muodostunut niin keskustellaan ihmeessä asiasta.

Ei ole kokemusta hoitoalalta. Olen kyllä seurannut läheltä syöpäpotilaan saattohoitoa. Viimeinen toive oli, että saisi jo mennä, mutta kun se ei käy..

Sairas, kivulias henkilö jota vertaat tuossa eläimeen, pitäisi sinun mielestä lopettaa nopeasti? Oot melkoinen neropatti.

Voidaan myös käyttää sanaa inhimillisyys.

Kun sä oot tilanteessa jossa tiedät kuoleman tulevan lähikuukausina niin tee sitten omat ratkaisusi. Muistele näitä hyvissä voimissa j aterveenä kirjoittamiasi mielipiteitä ja lopeta kärsimyksesi. En usko että toimit näin, todennäköisesti taistelet ja yrität loppuun asti.

Olen kyllä sinut kuolevaisuuteni kanssa, mutta kivun pelolle en voi mitään.
Pahin tilanne, jonka voin kuvitella, on joutua (tajuntaa menettämättä) niin huonoon tilaan, etten voi päättää omasta elämisestäni.

Puolet keskustelusta jäi lukematta sen puuduttavuuden vuoksi, mutta kannetaan nyt oma korsi kekoon ja laitetaan muutama ajatus muidenkin luettavaksi.

Mielestäni kohtuullisen monella tässä keskustelussa on todella mustavalkoinen kuva elämästä, kuolemasta ja abortista. Minun mielestäni tulisi ymmärtää se, että jokainen ihminen on erilainen ja jokainen raskaus/abortti on yksilöllinen. Ei, en todellakaan halua jeesustella sillä ainutkertaisuudella, mutta abortista keskusteltaessa täytyy todella ymmärtää se, että lähtökohdat eivät jokaisella sikiöllä ole samat.

Mielestäni abortti tulee jatkossakin hyväksyä, tosin enemmän tai vähemmän perustellusta syystä. On täysin typerää kieltää abortti tapauksessa kuin tapauksessa, koska se ei varmasti palvele kenenkään muun kuin kuin jonkun kiihkoilijan näkökantaa.

Entä jos raskaana oleva äiti on narkomaani tai alkoholisti? Kiva pirinarkkiäippä dropittelee tiukasti vaikka raskautta on takana jo 4kk ja lapsi mitä suurimmalla todennäköisyydellä on kärsinyt vakavasti aineiden käytöstä. Ei aborttia?

Sikiö todetaan jo varhaisessa vaiheessa vaikeasti kehitysvammaiseksi. Ei aborttia?

Raskaana olevan äidin todetaan olevan 13v. Ei mahdollisuutta aborttiin?

Miettikää nyt ihan tosissaan hetken aikaa näitä edellä manitsemiani skenaarioita. Kenen edun mukaista on kieltää abortti ja antaa äidin synnyttää lapsi?

Ja jos nyt ihan tarkkoja ollaan, niin lapsen äidillä on täysi oikeus päättää abortista (voimassa olevan lainsäädännön mukaan). Onhan se mukava, jos äippä viitsii isukin mielipiteenkin kuunnella, mutta äiti siitä asiasta kuitenkin päättää. Eli jos äiti on ihan tervepäinen ja ei halua lasta, niin se ei silloin halua lasta ja mielestäni tällöin täytyy olla oikeus päättää abortista. Isi voi asiasta ulista, mutta kumpiko sen todellisen vaivan raskausaikana näkee?

Minun mielestäni lässyttäminen sikiön oikeudesta elämään on vain yksinkertaisesti paskanjauhamista.

Ja vielä jollekkin, joka sivulla 4 kommentoi lapsen tekemisestä. Lapsia ei todellakaan tehdä, vaan niitä saadaan. Lapsettomuuteen voi olla useita eri syitä, suurta osaa syistä ei todennäköisesti vielä edes täysin tunneta. Ei se homma niin mene, että "mies ei vaan osaa".

Ääh, ja nyt loppuu multa tähän asiaan kommentoiminen. Alkaa ajatus karata...

Koukkari sanoi:
Mitä eroa sillä on, jos esimerkiksi nyt joku tulisi ja ampuisi sinut.

No siinä on ehkä (en oo kyl ihan varma) se ero, että Rinkku 1-päivää menettää imemis- ja hengitysrefleksin, jos sitä ammutaan niskaan. Sen sijaan jos Rinkku 32-veetä ammutaan niskaan, niin Pakkis menettää 1kpl ylimielisiä Helsinkiläisiä besserwissereitä.

Meille muuten tulee koiranpentuja viikon päästä. Se on ihana se äidinmaidon haju, mikä niiden kuonosta tulee, kun niitä nuuhkii. En heitä niitä rotkoon, koska niistä saa RAHAA!!! Just olin muuten keskimmäisen kanssa kuuden kilsan hölkällä, kun emäntä oli mummon ja viimesillään olevan kanssa lyhkäsellä. Mulle ei kukaan tuu väittää, ettenkö olisi hyvä isukki.

Nyt olen ihan varma, että seuraava posti joltakin uskikselta menee näin:

"No mixet sä sitten abortoinu niitä sun koiran pentuja henkarilla, kerta sä niin kannatat tota murhaamista?"

Mixen?

Kalju sanoi:

Tässä on oikein malliesimerkki siitä miten täysin vailla perusteluja olevalle kommentille yritetään luoda painoarvoa ottamalla Hitler-kortti käyttöön.

horroroso sanoi:
Lisääntymistä ei pelkästään voi, vaan pitää rajoittaa. Syyt lienevät kaikille selvät. Yhden lapsen politiikka rules. Lisärajoituksetkaan eivät aina olisi pahitteeksi.

Pätee varmaan Kiinaan, Intiaan ja Afrikkaan, mutta tilasta tässä kohtaa ei ole kysymys. Vai meinasitko tasoitella väkimäärää tuomalla em. maista vauvoja tänne? Kyllä tilaa ja ruokaa on riittävästi ongelmana on vaan se miten ne on jakautuneet. No joo, tää on jo offia joten antaa olla.

Viimeksi muokattu:
peesi reinhardtin postauksille, olen täysin samaa mieltä sun kans... mun mielestä miehet on aikas jäävejä puhumaan naisten kevytkenkäisyydestä ja vastuuttomuudesta, kun samanlaisia miehiä löytyy vähintään saman verran... jos kaikki miehet olisivat huolehtineet ehkäisystä, niin taitais olla aborttiluvutkin pikkuisen toista, kun ei niitä vauvoja nyt ihan yksin tehdä, kun taas seuraukset kylläkin kantaa nainen... syntyvällä lapsella on oikeus saada rakastavat vanhemmat! abortin ei missään nimessä pidä olla ehkäisykeino, mutta monessa tapauksessa se on perusteltua... mut mä taidan alkaa nyt peseen tätä meidän kakkapyllyä :haart:

Salaman nopeaa toimintaa, viestiäni ehdittiin kommentoida ennenkuin vaihdoin sen tyystin toiseen. Johtuu muuten siitä, etten viitsinyt kirjoittaa siihen perusteluja vaikka korvaavassa kommentissa itse niitä Kaljulta vaadin. Mutta kuten Jakob sanoi niin se olisi mennyt sitäpaitsi off topic, joten olkoon. Vai pitäisikö perustaa uusi thread kun tekisi mieli jatkaa...

Sumu sanoi:
Puolet keskustelusta jäi lukematta sen puuduttavuuden vuoksi, mutta kannetaan nyt oma korsi kekoon ja laitetaan muutama ajatus muidenkin luettavaksi.

Puolet keskustelusta on puuduttavaa sen vuoksi, että puolet kirjoittajista eivät ole lukeneet, mitä muut ovat jo aiheesta kirjoittaneet. :rolleyes: Sitten toistetaan samoja asioita, jotka on jo käsitelty. Juuri niinkuin Sinäkin, arvon moderaattori, juuri teit. :kippis1: :piis:

Sumu sanoi:
Mielestäni kohtuullisen monella tässä keskustelussa on todella mustavalkoinen kuva elämästä, kuolemasta ja abortista. Minun mielestäni tulisi ymmärtää se, että jokainen ihminen on erilainen ja jokainen raskaus/abortti on yksilöllinen. Ei, en todellakaan halua jeesustella sillä ainutkertaisuudella, mutta abortista keskusteltaessa täytyy todella ymmärtää se, että lähtökohdat eivät jokaisella sikiöllä ole samat.

Mielestäni abortti tulee jatkossakin hyväksyä, tosin enemmän tai vähemmän perustellusta syystä. On täysin typerää kieltää abortti tapauksessa kuin tapauksessa, koska se ei varmasti palvele kenenkään muun kuin kuin jonkun kiihkoilijan näkökantaa.

Aivan. Mustavalkoisuutta löytyy aidan molemmilta puolilta liikaa. Ironista, että abortin puoltajat syyttävät vastapuolta mustavalkoisuudesta, syyllistyen automaattisesti itse samaan.

Aikaisemmissa postauksissani, jotka mielestäsi olivat liian puuduttavia lukea, olen käsitellyt juuri sitä, milloin abortti on oikeutettua. Kehoitan tutustumaan.

Sumu sanoi:
Entä jos raskaana oleva äiti on narkomaani tai alkoholisti? Kiva pirinarkkiäippä dropittelee tiukasti vaikka raskautta on takana jo 4kk ja lapsi mitä suurimmalla todennäköisyydellä on kärsinyt vakavasti aineiden käytöstä. Ei aborttia?

Sikiö todetaan jo varhaisessa vaiheessa vaikeasti kehitysvammaiseksi. Ei aborttia?

Raskaana olevan äidin todetaan olevan 13v. Ei mahdollisuutta aborttiin?

Miettikää nyt ihan tosissaan hetken aikaa näitä edellä manitsemiani skenaarioita. Kenen edun mukaista on kieltää abortti ja antaa äidin synnyttää lapsi?

:wanha: :wanha: :wanha: Kaikki nämä kysymykset on kysytty, ja kaikkiin niihin on vastattu monella eri tapaa, monien toimesta. Kehoitan tutustumaan aikaisempiin postauksiini.

Sumu sanoi:
Ja jos nyt ihan tarkkoja ollaan, niin lapsen äidillä on täysi oikeus päättää abortista (voimassa olevan lainsäädännön mukaan). Onhan se mukava, jos äippä viitsii isukin mielipiteenkin kuunnella, mutta äiti siitä asiasta kuitenkin päättää. Eli jos äiti on ihan tervepäinen ja ei halua lasta, niin se ei silloin halua lasta ja mielestäni tällöin täytyy olla oikeus päättää abortista. Isi voi asiasta ulista, mutta kumpiko sen todellisen vaivan raskausaikana näkee?

Mielestäni tässä tapauksessa Suomen laki syrjii isää. Isä on luovuttanut siittiöissään 50% syntymättömän lapsen geeneistä. Lisäksi lapsen syntyessä, on isä velvoitettu tukemaan lasta taloudellisesti, kuitenkin mahd. vailla oikeutta kasvattaa lastaan.

Tämä näkemys perustuu vanhakantaisille näkemyksille miehen ja naisen roolista yhteiskunnassa. Mielestäni tulisi tunnustaa isän oikeus lapseensa. Tapauksissa, jossa kriittinen ajanjakso (jolloin sikiö tunnustetaan ihmiseksi, tätäkin olen käsitellyt aiemmin) on ylitetty, ei naisella, eikä kellään tulisi olla oikeutta suorittaa murhaa.

Oikeuksia on KOLME. On äidin oikeus, isän oikeus ja lapsen oikeus. Jos korostamme yhden oikeutta samalla polkien muiden oikeuksia, syyllistymme sortoon, emmekä ole parempia kuin natsit. Yhteiskuntajärjestyksemme perustuu näiden kolmen oikeuden harmonialle, sille, että niitä kaikkia kunnioitetaan yhtä paljon, ja kaikki ratkaisut tulisi tehdä kaikkien kannalta parhain päin. Jos edes yhden kolmanneksen oikeuksia sorretaan toisen kolmanneksen oikeuksien parantamiseksi, olemme oikeusvaltion tien päässä, ja seuraava askel on anarkia, ja kaikki vs kaikki, itse itsensä puolesta, asenne hallitsee.

Sumu sanoi:
Minun mielestäni lässyttäminen sikiön oikeudesta elämään on vain yksinkertaisesti paskanjauhamista.

Minun mielestäni naisten oikeuksista lässyttäminen on paskanjauhantaa. Onko näin? Jos näin on, niin silloin miesten oikeuksista lässyttäminen on myös paskanjauhantaa. Jos yksikään kolmesta oikeudesta joutuu alasimelle, silloin joutavat myös muut.

Koskaan ei pitäisi käyttää yhtä oikeutta tekosyynä polkea toista oikeutta. Kaikilla ihmisillä on oikeus elämään, ja tätä oikeutta on kunnioitettava tasapuolisesti, parhaan mahdollisen kyvyn mukaan. Nämä oikeudet luovat kaikille yhtäläiset mahdollisuudet elämään, ja näin ne myös tukevat toisiaan!

ringside sanoi:
No siinä on ehkä (en oo kyl ihan varma) se ero, että Rinkku 1-päivää menettää imemis- ja hengitysrefleksin, jos sitä ammutaan niskaan. Sen sijaan jos Rinkku 32-veetä ammutaan niskaan, niin Pakkis menettää 1kpl ylimielisiä Helsinkiläisiä besserwissereitä.?

Eli siis, kumpi on oikein, vai onko kumpikaan? Mielestäni Sinulla vauvana ja nyt on yhtäläinen oikeus elämään. Ainoa ero on, että vauvana Sinulla oli potentiaalia. :evil:

ringside sanoi:
Meille muuten tulee koiranpentuja viikon päästä. Se on ihana se äidinmaidon haju, mikä niiden kuonosta tulee, kun niitä nuuhkii. En heitä niitä rotkoon, koska niistä saa RAHAA!!! Just olin muuten keskimmäisen kanssa kuuden kilsan hölkällä, kun emäntä oli mummon ja viimesillään olevan kanssa lyhkäsellä. Mulle ei kukaan tuu väittää, ettenkö olisi hyvä isukki.

Nyt olen ihan varma, että seuraava posti joltakin uskikselta menee näin:

"No mixet sä sitten abortoinu niitä sun koiran pentuja henkarilla, kerta sä niin kannatat tota murhaamista?"

Mixen?

Hyvin trollattu. Tredien hijackaaminen näemmä luonnistuu. Sun todellakin kannattaisi etsiä vertaistasi seuraa muualta, kun meistä Pakkislaisista ei ole Sinulle vastusta.

Käyttäisit edes :offtopic: hymiötä, jotta me maan matosetkin ymmärrettäisiin, milloin meitä vedetään perseeseen. Over and out.

Tomppa85 sanoi:
Puolet keskustelusta on puuduttavaa sen vuoksi, että puolet kirjoittajista eivät ole lukeneet, mitä muut ovat jo aiheesta kirjoittaneet. :rolleyes: Sitten toistetaan samoja asioita, jotka on jo käsitelty. Juuri niinkuin Sinäkin, arvon moderaattori, juuri teit. :kippis1: :piis:

Luin sitten koko threadin sinun mieliksesi, enkä silti huomannut menettäneeni juurikaan mitään. Ja tuohon moderaattoristatukseen vetoaminen on typerää, edellisen kommentin kirjoitin yksittäisenä käyttäjänä kuten varmasti huomasit. On hieman eriasia kirjoittaa moderaattorina ja käyttäjänä ja uskoisin, että suurin osa kirjoittajista tämän ymmärtää.

Sumu sanoi:
Luin sitten koko threadin sinun mieliksesi, enkä silti huomannut menettäneeni juurikaan mitään. Ja tuohon moderaattoristatukseen vetoaminen on typerää, edellisen kommentin kirjoitin yksittäisenä käyttäjänä kuten varmasti huomasit. On hieman eriasia kirjoittaa moderaattorina ja käyttäjänä ja uskoisin, että suurin osa kirjoittajista tämän ymmärtää.

Ehket lukenut rivien välistä? :rolleyes:

Tarkoituksenani ei ollut hattuilla. Tarkoitin vain sitä, että kenen tahansa kokeneen forumeiden käyttäjän pitäisi tietää, että paras tapa sekoittaa soppaa on lisätä siihen ainesosia tarkistamatta, mitä edellinen kokki on puuhannut. ;)

Edit: epäloogisuus poistettu

Tomppa85 sanoi:
Eli siis, kumpi on oikein, vai onko kumpikaan? Mielestäni Sinulla vauvana ja nyt on yhtäläinen oikeus elämään. Ainoa ero on, että vauvana Sinulla oli potentiaalia.

Siis mikä helvetin oikeus elämään? Ei ketään jätetä tappamatta sen takia, että sillä olisi jokin mystinen oikeus elämään. Kyse on ihmisen lajityypillisestä käyttäytymisestä. Tälläisessa yhteisössä fyysinen koskemattomuus tarvitsee lain suojaa, jotta yhteisö on elinkelpoisempi. Laki taas on vain yhteinen sopimus. Ei, ei sovita että alkion tai kananmunan tappaminen on murhaamista. Se ei ole hyvä asia ihmisten kannalta. Äidin fyysinen koskemattomuus suojaa riittävässä määrin myös lasta.

Ei sillä alkiolla tai sikiöllä ole sielua. Ei se vielä ymmärrä. Meidän näkemyksemme maailmasta voi aiheuttaa meille pahan olon, jos abortoimme. Se on vain se hinta mikä meidän on maksettava näistä hienoista aivoista, ei mitään sellaista, jonka se sikiö/alkio menetti.

On kyllä karmaisevaa luettavaa hihhuleiden tilitys tässä thredissä. Ollaan niin jumalankuvaa oikein muniin asti ja tiedetään totuus. Tiedetään miltä muista tuntuu ja mikä on oikein. Pisteenä iin päälle täältä löytyi vielä ex-lessun lastenkasvatusvinkkejä. Ei helvetti, luulisi ainakin että olisi oppinut mitä ei saa tehdä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom