Aamupuuron aineksesi

Hahaa!!! Onhan niitä puolukoita pakastealtaalla... En vaan ole ostanut =D
Ja kompaan eli puuro ei ole puuroa ilman raejuustoa!

Ihan ehdoton suosikki on..

desi ruis tai 4viljan hiutaleita
puol desiä vehnänalkioita
puol kourallista maapähkinöitä
puol kourallista auringonkukansiemeniä
appelsiini pilkottuna päälle (kauden mukaan)
mehukeittoa
veteen ja suolaa sillai et maistuu hyvälle. Joskus lasillinen maitoa päälle.

No pitääpä sitten joskus uskaltautua testaamaan ja muistaa sitten raportoida tänne oma mieltymykseni kyseiseen sekoitukseen :D

Ja näitähän piisaa, aina mielialan mukaan vaihtuu resepti. Tässä muutama tän hetken suokkari..
ps. Puuro ei ole puuro, jos siinä ei ole munaa! :D

Vaihtoehto 1:

50g elovena plus
5g vehnälese
1kpl iso kananmuna
50g raejuusto
vettä sopivasti
mehukeitto, sokton

Vaihtoehto 2:

50g elovena plus
5g vehnälese
1kpl iso kananmuna
1kpl valkuainen
1kpl banaani
n.15g saksanpähkinää
vettä sopivasti

Vaihtoehto 3: (Herkkupuuro)

50g elovena plus
5g vehnälese
2dl maitoa+ vähän vettä
1kpl iso kananmuna
taatelia vuoltuna taatelimöykystä/rusinoita

On se puuro niin ihnanaa!!!:haart:

namipuuro:

kaurahiutaleita 60g
vettä n.2dl
raejuustoa 100-150g
aurongonkukansiemeniä 1,5rkl
pellavansiemeniä n.1rkl
mustikoita/mansikoita/vattuja tms.mitä pakastin on syönyt
sitruunamehua

Ihan huippu herkkua!!!!!!:hyper:

:nolo:
Ja näitähän piisaa, aina mielialan mukaan vaihtuu resepti. Tässä muutama tän hetken suokkari..
ps. Puuro ei ole puuro, jos siinä ei ole munaa! :D

Vaihtoehto 1:

50g elovena plus
5g vehnälese
1kpl iso kananmuna
50g raejuusto
vettä sopivasti
mehukeitto, sokton

Vaihtoehto 2:

50g elovena plus
5g vehnälese
1kpl iso kananmuna
1kpl valkuainen
1kpl banaani
n.15g saksanpähkinää
vettä sopivasti

Vaihtoehto 3: (Herkkupuuro)

50g elovena plus
5g vehnälese
2dl maitoa+ vähän vettä
1kpl iso kananmuna
taatelia vuoltuna taatelimöykystä/rusinoita

On se puuro niin ihnanaa!!!:haart:

Tää nyt on varmasti useampaan kertaan kerrottu, mutta kertauksena vielä voitko selventää, että missä muodossa; raaka/kypsä ja missä vaiheessa valmistusta se muna siihen puuroon lykätään..:nolo: :rolleyes:

dodi, nyt puuro+raejuusto yhistelmä maistettu, ei huono ollenkaan, mutta eipä tuo mustikoita voita :)

:nolo:

Tää nyt on varmasti useampaan kertaan kerrottu, mutta kertauksena vielä voitko selventää, että missä muodossa; raaka/kypsä ja missä vaiheessa valmistusta se muna siihen puuroon lykätään..:nolo: :rolleyes:

Itse laitan raa'an munan puuroon, kun se on melkein valmis. Sitten vaan vispataan kunnes muna kypsyy jonnin verran tai kokonaan. Niin ja varsinkin kun valkuaisia vispaa, puurosta tulee kivan kuohkea. Mitä paremmin munan vispaa, sitä vähemmän se kerkeää kypsyä sellaisiksi klönteiksi, mitkä ei oo niin ihania, vaan sekoittuu tasaisesti muuhun puuroon.

miten tuo raejuusto, kylmänä? puurohan jäähtyy? (tyhmä) vai jos johonkin ihmesekoitukseen mitä teette niin mitkä niistä aineista lämmitätte ja mitkä ei? kun on listaa kymmenestä eri aineesta..

itse teen jos jaksan kevytpuuron:
1dl maitoa
kaurahiutaleita ja vehnäleseitä reilu puoli desiä
omena pilkottuna
kanelia ja makeutusainetta

tuon lämmintän sekoituksena ja sitten
1dl vaniljajogurttia sekaan ja sekaisin kaikki

kunnon jälkiruoka tuo on mutta ku en tykkää puurosta :hyvä:

Laitanpa tänne pari eri settiä, joita tulee silloin tällöin syötyä (ei siis välttämättä aamupuuro):
1. Herqqupuuro
PAKSU kaurapuuro, jossa seassa kolmen leseen seosta
PAKSU kaakaonmakuinen proteiinidrinkki
Eli puuro tehdään normaalia paksummaksi ja proteiinidrinkkiin mahdollisimman vähän nestettä. Syödään niinkuin söisi puuroa maidon kanssa, eli kaataa siihen puuron kylkeen aina sitä "prodevelliä". Aivan saakutin hyvää!! Puuroon voi myös sekoittaa esim omenaa jne, sopii hyvin.

2. Kookospuuro
Puuro tehdään muuten normaalisti, mutta osa nesteestä korvataan kookosmaidolla (kevyt). Voi myös maustaa vaikka tummalla kaakaojauheella ja makeuttaa tai syödä minkä kanssa sitten haluaa :) Vaikka kookoksesta en itsessään kovin tykkää, tää on hyvää kyllä!

Itse tulee kyllä nykyisin aika paljon eri tavalla ja eri lisukkeilla puuroa syötyä. Itseasiassa pelkkää, "maustamatonta" puuroa en ole varmaan vuosiin edes syönyt :wtf:

Juuri äsken pistelin suuhuni sion lautasellisen puuroa. Tein puuron ihan normaalisti ja sitten joukkoon raejuusto kylmänä sekä pakastevadelmia kylminä. Puuro pysy ihan lämpimänä ja hyvää oli :kuola:

Taidan olla hieman kaavoihini kangistunut kun aamupuuro (ja myös muu aamupala) on AINA ihan sama:
40g kaurahiutaleita
10g vehnäleseitä
5g lesitiiniä
100g raejuustoa

Ihanan pelkistettu maku, tällä lähtee hyvin aamu käyntiin! Joskus tosin saatan olla niinkin hurja, että säväytän heittämällä sekaan marjoja tai ripauksen kanelia ja makeutusjauhetta ;)
Tuota valkuaisvaahtoa täytyykin kokeilla seuraavaksi, kuulostaa mahtavalta!

-1dl Nalle Kuntokaura leseitä eli itse puuro johon..
..
-pari ruokalusikallista vähärasvaista raejuusto
-makunystyröiden mielialan mukaan pakastemarjoja(jäisiä<3). yleensä mansikka vadelma mustikkamix

Mulla kans Nallen-kuntokauraa menee joka aamu :rock: parasta
laitan 1,5-2dlvettä + 1desi nallea, siihen lisään raejuuson 1dl.
Puuroa ennen syön Polar-vadelma rahkan koska se maistuu paremmalta sillon :)

Puuron kaverina syön näkkäriä jossa meetua+kurkkua, toosi hyväää ku laittaa molempia yhtäaikaa suuhun ja rouskuttelee menee.

Perus aamianen on AINA:
4 kananmunan valkuaista vaahdotettuna
40 g kauraleiseitä
200 g jäisiä/tuoreita marjoja
makeutusainetta.

Keitän ensin leseet veden kanssa puuroksi ja sitten heitän valkuaiset joukkoon ja lämmintän sen hötön vielä. Marjat päälle ja ääntä kohti. Tulee ihan kivan kokonen annos tosta, vaikkei ehkä uskoisi. Vaahdotetut valkuaiset saa aikaan sen, että tuon tilavuus on yli litran reilusti.:D Mutta hyvin mahtuu.

Mulle tuli tällänen tyhmä kysymys mieleen, et onks jotenki huono homma, kun oma lempipuuroni koostuu vedessä keittämisen jälkeen lorauksesta soijamaitoa ja sitten yksi siivu kevyt sulatejuustoa väliin , sillee et se pikkuhiljaa sulaa osaksi koko hässäkkää , on järkyttävän hyvää!!

Minä olen iskenyt viime päivinä puuroni sekaan jogurttia. Vetistä puuroa ja jugua mössöksi ja eikun ääntä kohden. Eriskummalliset makuhermoni ovat nauttineet :rolleyes:

Mä oon nyt parin viikon ajan syönyt puuroni vähän eri "mausteilla" ja hyvää on :)

Pilkon kulhoon ensin yhden ompun, sit vaan kaurahiutaleet ja nesteeksi puolet maitoa ja puolet vettä -> mikroon. Sen jälkeen ripautan sekaan vähän suolaa, 1rkl kylmäpuristettua rypsäriä ja reilusti kanelia, kunnon sekoitus ja päälle vielä n.130g raejuustoa. Nannaa on :kuola:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom