Aamupuuron aineksesi

Parhaillaan:

4-viljan puurohiutaleita 1dl veteen keitettynä
n. 1 rkl pellavasiemenrouhetta :kuola:
loraus rypsiöljyä

Ja on kyllä sellaista herkkua, että oksat pois :kuola: Harmittaa aamulla oikein kun puurolautanen tyhjenee :)

Tällä hetkellä aamuisin menee alas

60g Nalle 4-viljan hiutaleita puuroksi
(vaihtoehtoisesti 30g hirssi-/30g tattarihiutaleita + sulttaanirusinoita)
20g vehnäleseitä
120g kuohkeaksi vatkattuja valkuaisia
10g soijaproteiinia
10g lesitiinirakeita
omena-mustaherukkakeittoa
suolaa ja makeutusnestettä

Kaikki sekaisin ja ääntä kohti, suurinta herkkua ikinä :D

Kaikista mahtavin aamupuuro ikinä on luomu kauraleseitä 50 g + pari desiä vettä -> mikroon n. 2 minuuttia ja sitten päälle niin paljon (pakaste)marjoja kuin kippoon mahtuu :D ja mikroon vielä hetkeksi. :worship: Päälle sitten hermesetasta ja mahdollisesti rahkaa, jos siltä tuntuu. Söisin varmaan pelkästään tätä jos ei tarttis miettiä ravitsemuksellisia juttuja.

Mä vedän aamupuurona Elovena Hetki Vadelma-hiutale puuroa pussillisen, ja teen sen maitoon. Sekaan laitan yleensä vadelma-, tai mustikkakeittoa.

Ja pakko kommentoida tohon puuro+rahka+mehukeitto yhdistelmään,että se todellakin toimii. Mulle kans melko uus tuttavuus,miehen ruokaohjelmas oli tuo sekoitus ja maistoin sen tekemää mössöä,oli kyl hyvää! ite en vaan jotenki osaa viel tota rahkaa sekottaa puurooni,oon vissiin pikkusen kaavoihini kangistunu:D

Aamu ilman puuroa tuntuu jotenkin oudolta. Nyt ne kaurahiutaleet menee parhaiten vatsaystävällisen jugurtin kera. Jos ei ole kiire minnekään, niin keitän hiutaleet veteen ja annan hautua puolisen tuntia. Valmiiseen puuroon tulee lusikallinen rypsi/oliiviöljyä, joskus maitoakin.

Miten pitäis toimia, kun haluan kokeilla puurossa munanvalkuaista? Voiko valkuaisen sotkea ennen mikrotusta sellaisenaan hiutaleiden ja veden joukkoon vai tapahtuuko siitä jotain katastrofaalista? :D

Oon aiemmin syönyt aamulla puuron kanssa raejuustoa, mutta nyt en saa aamiaisella syödän mitään kalsiumia tai magnesiumia sisältävää, joten maitotuotteet on pannassa. Kaksi aamua on nyt mennyt puurolla, johon olen sotkenut banskun ja mehukeittoa, mutta toi seos ei pidä läheskään niin hyvin nälkää eikä siinä ole protskua juuri yhtään.

ohrahiutaleita+ vehnäleseitä ->kiehautetaan-> sokeri&suola-> raejuusto, porkkanaraaste -> paaaaaaljon kanelia -> mehukeitto viel päälle.. Siinä puuroannosminkä takia kannattaa jo herätä!

Viiwi. Mä olen ainakin syönyt valkuaiset aamuisin puuron kanssa niin, että vatkaan 100g valkuaisia kuohkeaksi vaahdoksi, pikkasen kanelia ja ehkä funlightia tai marjoja joukkoon ja sitten siitä olen pikkasen sekoittanut puuron joukkoon. Loput syön sitten sillain yksistään. Puurosta tulee ihanan kuohkeaa.

Oon oppinut syömään lesitiiniä puuron seassa joten tällä hetkellä kaurapuuro koostuu näistä aineksista:

-Kaurahiutaleita
-Maitoa
-Lesitiiniä
-Raejuustoa
-Lisäksi useimmiten vielä mustikoita

Syön myös monta kertaa viikossa ohrapuuroa, joka on ihanaa.

-Esikypsytettyjä ohrasuurimoita
-Maitoa
-Raejuustoa
-Rypsiöljyä
-Lisäksi marjoja joskus

Joka aamu 2dl kaurahiutaleita + n. desi soijaproteiinijauhetta ja vettä -->mikroon
Maun mukaan kanelia, makeutusainetta, joskus maidon kanssa /pilttiä..

Nykyään puuroannos koostuu aina näin;

* 1dl kaurahiutaleita (aamun hyvä)
* 0,5dl kauraleseitä
* 1dl 1%maitoa, 1,5dl vettä
* ripaus suolaa
* 100g raejuustoa
* vadelmia päälle :haart:

Muutamakin eri kombo löytyy, tässä lemppari...

-0,5dl ruishiutaleita
-0,5dl fibrexiä tai kauraleseitä
-0,5dl kaurahiutaleita
-pari rkl raejuustoa
-1tl rypsäriä

...ja joskus vielä loraus maitoa päälle. Ja kyllä muuten pysyy nälkä loitolla!

Muutin vähän aamuista puuroannostani koska huomasin että sokeriton mehukeitto ei sovi mun mahalle.
Nykyään meneen siis:
1 dl ElovenaPlus
0,5 dl vehnälese
vettä
ripaus ruususuolaa
luomukevytmaitoa
nokare oikeaa voita
n. 200 g raejuustoa

On paljon paremman makuista voisilmän kuin mehukeiton kanssa! :rock:

Tällä hetkellä mennään aamuisin näin:

-2dl kaurahiutaleita
-200g raejuustoa
-5g lesitiini / 15g margariini -vaihdellen päivän mukaan
-pari desiä mehukeittoa

:kuola:

Nyt on parina aamuna keitelty tällaista puuroa:

1 dl luomukaurahiutaleita
pari rkl luomuvehnäleseitä
1 rkl luomupellavansiemeniä
pari rkl kuivattuja ruusunmarjoja

Iltasella kaikki noin 3 desiin vettä turpoamaan ja aamulla muutama minsa mikrossa. Sekaan reilu puoli purkillista Ehrmannia ja NAM! :kuola:

Tällä on heinäkuusta menty, enkä vaihda settiä mihinkään.

60g kaurahiutaleita
tl vehnänalkioöljyä
100g rasvatonta raejuustoa
2 dl puolukoita

ja kyytiläiseksi lasi piimää.

Ehee, vieläkin lähestulkoon sama kokonaisuus. Ei siihen vaan kyllästy. Nykyään tosin tuo 60g muodostuu osaksi kauraleseistä ja osaksi hiutaleista. Lisäksi sekaan vehnäleseitä, teelusikallinen pellavansiemeniä, kaksi teelusikallista vehnänalkioöljyä, raejuustot ja marjat. Kuinkahan moni suomalainen miun lisäksi syö sen suositellun 100g marjoja päivässä? Miulla täyttyy jo aamulla se määrä.

Nykyään tosin piimää en juo, vaan ison kupin teetä. Parempi vaihtoehto kuin kahvi.

Hmm, oonko ymmärtäny oikein: syötte raejuustoa puuron kanssa? Mahtaa olla makuelämys ;)

Omaan puuroon (en kyllä sitä oikeen ikinä aamusin syö, lähinnä lounaaks tulee syötyä) tulee:
kaurahiutaleita/neljänviljanhiutaleita 1dl
vehnäleseitä 0,5 dl
vettä tai rasvatonta maitoa reilu 2dl
pikkasen yrittäny rypsäriä sinne joukkoon sekottaa
päälle jotain desi mustikoita

nams :kuola:

Mayflower. Luulisin, että ei kauheen moni suomalainen syö sitä 100g marjoja päivässä. Minä tosin kuulun niihin jotka syö sitten enemmänkin kun sen 100g. Aamulla menee 50g ja jälkiruokana on mennyt 100g ja illalla joskus vielä tekee jotakin raikasta mieli niin silloinkin menee ainakin se 100g.
Puolukat on ihania, nyt ei harmi vain niitä ole. Olen syönyt siis vadelmia ja mustia viinimarjoja. Namskis =)

Mun puuro syntyy näin edelleen: 20g ruishiutaleita, 20g kauraleseitä(koitan pikkuhiljaa nostaa määrää), 100g kananmunan valkuaisia tai 100g rasvaton raejuustoa. Joskus päältä löytyy öljyä tai minilättaa ja pellavansiemeniä pikkasen(määrää koitan lisätä) ja tietty ne MARJAT. =)

Puolukoita on pakastealtaalla :D

Marjat on niiiiin hyviä. Harmi et ne on niin kalliita.

Joku ihmetteli miten voi syödä raejuustoa puurossa... Aluksi se tuntui miustakin ihan pimeeltä touhulta mut nykyään puuro ei oo puuro jos siinä ei ole raejuustoa :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom