Aamupalan tarpeellisuus?

Onko aamupalan syonti loppujenlopuksi tarpeellista?
Vaikuttaako se esim. palautumiseen ja lihaskasvuun.
Itse en ole tottunut syömään aamulla mitään, yleensä vain lasi vettä ja päivän kreatiini annos.
Eli onko asiasta jotain tutkimusta tai jotain muuta, joka saisi mieleni muuttumaan aamuruokailun suhteen?
:confused:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä aamupala on yksi päivän tärkeimmistä aterioista. Aamulla glykogeenivarastot ovat todella vähissä joten runsas pläjäytys hiilihydraatteja+ kohtuudella proteiinia ja rasvaa tulee enemmän kuin tarpeeseen.

Itselläni ainakin huomaa joka ainoa kerta päivän treeneissä (keskipäivällä), jos aamupala ja eritysesti sen sisältämät hiilarit ovat jääneet vähemmälle.

Ruokailujen ajankohdilla pystytään loppujenlopuksi kikkailemaan hyvin merkittävästi.

Originally posted by Tuomo
löylyä kiukaalle, sakkeus!! :D

AAMIAINEN JYLLÄÄ LÖYLYLLÄ POTENSSIIN 77!

Jos ei ruoka mee alas niin joku kaurahiutalerahkabanaanirypsiöljypirtelö naamaan.

Ja kalaöljy ja vitamiinit tuolla juomalla alas.

Originally posted by jaskatheman
Vaikuttaako se esim. palautumiseen ja lihaskasvuun.
Itse en ole tottunut syömään aamulla mitään, yleensä vain lasi vettä ja päivän kreatiini annos.
Eli onko asiasta jotain tutkimusta tai jotain muuta, joka saisi mieleni muuttumaan aamuruokailun suhteen?
:confused:

Tottakai se on tarpeellista. Yksi päivän monista aterioista. Jos aamulla ei saa tarpeeks safkaa, ni mulla ainakin on veto pois pitkään. Ja eksä oo lukenu Kelloggs pakettien kylkiä...?

Onko koko syöminen tarpeellista edes?!
Kuten tuossa sanottiinkin, että aamiainen on päivän tärkein ateria.

Onko aamupalan syonti loppujenlopuksi tarpeellista? ...

Aamupala yksi tärkeimmistä että saat elimistösi rullaamaan :whip: .
offtopic:
Oletkos jaskatheman laskenut kaloreita paljon saat päivän aikana? Mahtaa olla hankalempaa kasvissyöjänä (inside tieto) kuin kaikkiruokaisena?

Kiitos asiallisista vastauksista:worship:
Pitää sisällyttää aamupala ohjelmistoon huomisesta lähtien, näkeepä samalla, että vaikuttaako se iltapäivän treeneihin.

kuuraparaalle: En ole laskenut, en ainakaan vielä. Ja enhän minä täysin kasvissyöjä ole. Lintu parat kyllä kelpaavat, kuten myos kalat:evil: Ehkäpä sitä lasku hommaa voisi miettiä, kunhan ensin saa syömispuuhat kuntoon.

Tiedän sohaisevani ampiaispesään,mutta mielestäni aamiaisen merkitystä on turha ylikorostaa,jos et aamulla pysty syömään kunnolla niin tempase puoliväkisin lautasellinen muroja(ei mitään 87% tyhjiä sokereita sokerihuurrettu,suklaaraesysteemi) ja syö tukevampi lounas reilusti ennenkun alkaa huimaamaan. Olen yrittänyt ja syönyt väkisin tuollaisia "päivän tärkein ateria" aamiaisia ja olen ollut oksentamisen partaalla. Nykyisestä vähän niukemmasta aamiaisesta huolimatta olen jaksanut tehdä fyysisesti paljon rankempaa voimanostopohjaista treeniä aivan samalla tavalla,kun ennenkin ja pihviäkin on tarttunut ihan mukavasti.Ei stressata turhista.

Originally posted by Olbe
Tiedän sohaisevani ampiaispesään,mutta mielestäni aamiaisen merkitystä on turha ylikorostaa,jos et aamulla pysty syömään kunnolla niin tempase puoliväkisin lautasellinen muroja(ei mitään 87% tyhjiä sokereita sokerihuurrettu,suklaaraesysteemi) ja syö tukevampi lounas reilusti ennenkun alkaa huimaamaan. Olen yrittänyt ja syönyt väkisin tuollaisia "päivän tärkein ateria" aamiaisia ja olen ollut oksentamisen partaalla. Nykyisestä vähän niukemmasta aamiaisesta huolimatta olen jaksanut tehdä fyysisesti paljon rankempaa voimanostopohjaista treeniä aivan samalla tavalla,kun ennenkin ja pihviäkin on tarttunut ihan mukavasti.Ei stressata turhista.

Sama juttu täällä, normaaleina arkiaamuina kun joutuu heräämään melko aikaisin, tukevaa aamiaista ei saa uppoamaan kyllä helposti. Näin ollen tyydyn yleensä vain proteiinijuomaan sekä banaaniin tms. Kompensoin toisaalta köyhää aamuateriaani melko tuhdilla lounaalla, jonka syön n. 3 tunnin päästä proteiinijuoman nauttimisesta.

Viikonloppuaamiaiset ovat tietysti asia erikseen, silloin on aikaa kikkailla mitä massiivisempia aamiaisia, ja usein viikonloppuisin aamupalapöytäni on kuin suoraan Antiikin aikaisista pidoista. :)

Meikä vetäsee aamiaiseks sellaset 100g mysliä sekä 30g proteiinijauhoo ja 40g maltoo!!!:kippis1:

Originally posted by SirVili
No ei se oksennus tule, kunhan totuttelee syömään aamulla. Kaikkeen tottuu, hemmetti :whip:

Juu juu olen kymmenen vuotisen sali"urani" aikana opetellut syömään väkisin ja se nyt käy jo nykyään luonnostaan,mutta tuota aamuruokailua en ole ikinä saanut kohdilleen,vaikka sitä olen väkisin yrittänytkin,joillekkin ei vain ruoka aamuisin maistu,eikä se ole silti este kehittymiselle,jos muut asiat ovat kutakuinkin kohdillaan.

Originally posted by AutoScum
Sama juttu täällä, normaaleina arkiaamuina kun joutuu heräämään melko aikaisin, tukevaa aamiaista ei saa uppoamaan kyllä helposti. Näin ollen tyydyn yleensä vain proteiinijuomaan sekä banaaniin tms. Kompensoin toisaalta köyhää aamuateriaani melko tuhdilla lounaalla, jonka syön n. 3 tunnin päästä proteiinijuoman nauttimisesta.

Viikonloppuaamiaiset ovat tietysti asia erikseen, silloin on aikaa kikkailla mitä massiivisempia aamiaisia, ja usein viikonloppuisin aamupalapöytäni on kuin suoraan Antiikin aikaisista pidoista. :)

Sama homma,mutta kello 5 ja 7 välillä en rupea enää edes yrittämään mitään kaloripommeja.

Mulla on kans aamusyömisen kans ongelmia. Eli yleensä menee kahvi-röökilinjalle. Ihme juttu tuo aamu... Mistähän se johtuu ettei aamulla ruoka maistu, mutta muuten voi aina syödä vaikka ei nälkä oiskaan?

Tosin mulla on muutenkin ihan perseestä tuo syömispuoli, mutta kiitos teille palstalaisille; olen tässä alkamassa suunnittelemaan ravinto-ohjelmaa itselleni.:kippis1:

Jos runsaan aamupalan syöminen tuottaa vaikeuksia niin toki kannattaa siirtää, jos vaan työt/opiskelu sallivat, aamupalan syöminen vasta n. tunnin päähän heräämisestä.

Ei ole myöskään suuri pahe ottaa aamupala lisäravinteina, jos se ei mitenkään muuten onnistu. Ei liene tuottavan kenellekään vaikeuksia.

Itse aikanaan samaa ongelmaa pähkäillessäni tein herätessäni pienen (todella lyhyen, tyyliin kortteli ympäri) kävelylenkin, jonka jälkeen ruokahalu olikin jo huomattavasti suurempi.

Originally posted by Jason82

Itse aikanaan samaa ongelmaa pähkäillessäni tein herätessäni pienen (todella lyhyen, tyyliin kortteli ympäri) kävelylenkin, jonka jälkeen ruokahalu olikin jo huomattavasti suurempi.

Toi toimii oikeesti tosi hyvin. Sillon reenaamisen alku aikoina kun ruoka ei aamulla tahtonut upota niin kävin aina hakemassa postin. Matkaan sinne postilaatikolle ei tosin ollut kun se vajaa 100m suntaansa mutta silti auttoi huomattavasti. Mutta sitten kun tuohon aamupalaan tottuu niin sitä ilman ei yksinkertaisesti pysty enää olemaan ja alkaa pikkuhiljaa heräilemaan siihen että on nälkä.

Originally posted by geg
Toi toimii oikeesti tosi hyvin. Sillon reenaamisen alku aikoina kun ruoka ei aamulla tahtonut upota niin kävin aina hakemassa postin. Matkaan sinne postilaatikolle ei tosin ollut kun se vajaa 100m suntaansa mutta silti auttoi huomattavasti. Mutta sitten kun tuohon aamupalaan tottuu niin sitä ilman ei yksinkertaisesti pysty enää olemaan ja alkaa pikkuhiljaa heräilemaan siihen että on nälkä.

Tosi on,joskus siinä 10-11 maissa.:lol2:

Ei se aamiainen maailmaa kaada mutta siitä se päivä lähtee.

1. Nälkä aamulla tuntuu olevan suorassa suhteessa siihen miten myöhään illalla ja miten paljon olet syönyt, jos illalla söit kilon riisiä ja tonnikalaa klo 21:00 niin aamulla tuskin nälättää. Kannattaa ennen nukkumista jättää muutama tunti viimesen ruuan jälkeen, ja sitten vaan se protskupaukku raejuustona tms. / drinkkinä juuri ennen nukkumaanmenoa tai hieman ennen. Ja johan aamulla nälättää.

2. Kaikki kiinni syömisrytmeistä mihin tottunut. Kts. edellinen

3. Juuri herättyään voi nassuun heittää hedelmän tms. jos ei heti nälätä, ja sitten kun on siinä hetken heilunu hereillä niin paremmin ruokaa, tai vaikka tunnin päästä.

4. Lisäravinteet on kova sana aamulla jos ei oo nälkä. Tuhti protskudrinkki ennen työpäivää. :)

5. Kun olet tottunut aamiaiseen, et kykene lähtemään töihin ollenkaan jos nukut liian myöhään etkä ehdi syödä aamiaista... se on pakko syödä vaikka myöhästyis puol päivää töistä, tai vitutus ja paha olo iskee.

Mulla se on 2,5dl mustikkakeittoa, 1 - 1,5dl isoja kaurahiutaleita sekaan ja naamariin, heräsinpä sitten 06:00 tai 13:00.. Siihen perään sitten omena / banaani, vitamiinit, pari leivänpalaa ja viimeseksi protskudrinkki, 1dl heraa. Ja koneet lähtee käyntiin. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom