Aamupalan tarpeellisuus?

Originally posted by PushPoP
Tähän vähän offtopiccina kysymys siitä, että mikä sitten olisi illalla viimeinen " järkevä " aika syödä hiilareita, jos menee nukkumaan siinä klo 23.00 ?

Riippuu ihan päivärytmistä ja esim siitä onko lepopäivä vai onko iltatreeni vai ilta-aerobinen jne kuten palstalla on ollut puhetta aikasemmin..

Esim 1. Jos esim oot dieetillä, on lepopäivä ja koulun jälkeen löhööt vaan sohvalla, voit esim syödä päivällisellä hiilaria kuuden aikaan hikiset 30 grammaa ja sekin vihanneksista ja ehkä lisäksi pienestä kauhallisesta riisiä, ja iltapalalla 21.00 öljyä ja raejuustoa, ja 21.30 nukkumaan.

Esim 2. Päivällinen 16.30. Iltatreeni salilla 19-20. Palautusjuoma h80p40 20.00. Illallinen h40p30r15 21.00. Iltapala öljyä ja raejuustoa h2p38r25 23.30, nukkumaan 23.45.

Oma mielipide on lisäksi että ilta-aerobisen jälkeen ei tarvitse paljonkaan hiilaria, jos sen tekee oikein matalalla teholla ja lyhyenä. Esim 30-40min hidasta kävelyä. Toki kannattaa esim 20g proteiinidrinkin ottaa lenkin jälkeen jos haluaa pelata oikein varman päälle. Joka tapauksessa energia lenkillä tulee lähes yksinomaan rasvasta, varsinkin jos edellisestä ateriasta on min. 2.5h. Ts. jos illallinen on 18.00, lenkki 20.15-21.45, riittää vähähiilarinen iltapala - esim h25p40r25 - 22.15 ja sit nukkumaan, tai esim välipala h25p30r10 22.15 ja hiilariton iltapala 24.00 ja nukkumaan sen jälkeen.

JNE.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by WildChild
Kyllä kannattas sunkin syödä kunnon iltapala jos meinaat kehittyä. Tost on leikki kaukana ja painostas huomaa että välttelet ns. "huonoja ravintolähteitä". Varmana kehityt nopeammin syötyäsi kunnon iltapaloja.

No jaa-a... illalla ei hiilareita keho tarvitse, niin miksi niitä söisi. Ja kuka sanoi etten syö kunnon iltapalaa? Tuo 2-3 tuntia ennen nukkumaanmenoa sisältää usein 400 - 800kcal ja proteiinia ~50g, noin äkkiseltään esimerkiksi heitettynä. Ne huonot ravintolähteet ei auta millään tavoin siihen kehittymiseen, kysehän on siitä kuinka paljon kuluttaa ja kuinka paljon syö, ja mä syön yli kulutukseni kuten pitääkin.

Kuten sanoin, 1,5 vuoden aikana on painoa tullut 57 -> 85kg ILMAN roskaruokia, ILMAN hiilareita illalla. Mielestäni ihan hyvä massanlisäys, varsinkin kun siitä ei valtaosa ole löysää.

Ihme systeemejä...lihapiirakkaa nassuun nukkumaanmennessä niin kasvaa..jees.

Mulla noussu paino n. 15 kiloo kahdessa kuukaudessa ja tänään mittautin rasvaprosentin, joka oli noussut n.9:stä 13.3:een tuon 15kg:n myötä. Ei mun mielestä paha. Lihasta tosta 15kg tullu noin puolet. Tuloksetkin noussu ihan kivasti ettei mun ruokavaliossa oo ainakaan mitään valittamista mun osalta.

Originally posted by PorinKarhu
Mulla noussu paino n. 15 kiloo kahdessa kuukaudessa ja tänään mittautin rasvaprosentin, joka oli noussut n.9:stä 13.3:een tuon 15kg:n myötä. Ei mun mielestä paha. Lihasta tosta 15kg tullu noin puolet. Tuloksetkin noussu ihan kivasti ettei mun ruokavaliossa oo ainakaan mitään valittamista mun osalta.

No sanotaanko nyt näin että ilman mitään lääkinnällisia aineita toi ei yksinkertaisesti vaan ole mahdollista ja niidenkin kanssa pitäisi enemmän kun hyvin kaiken sattua kohdalleen. Tietenkin jos olet geneettinen fakiiri niin sitten asia on erikseen :) . Onkohan sulla mahdollisesti ollut käytössä se kone mihin syötetään oma paino, sitten otetaan niistä kahvoista kiinni ja kone sähkövirran avulla mittaa rasvaprosentin?

Ei ollu kahvavehje vaan semmonen mikä mittaa jalkojen kautta. Kyllä se onnistu, mutta ottaa huomioon, että olin juuri aloittanut salilla käymisen ja olin pelkkää luuta ja nahkaa. Kun alusta asti opetettiin treenaamaan kunnolla, syömään kunnolla ja käyttämään lisäravinteita niin näytti olevan mahdollista.

Ei noin voi tietenkään kenellekkään pitkään treenanneelle tms. käydä. Ja mullakin tietenkin kehitys hidastunut roimasti.

Originally posted by PorinKarhu
Ei ollu kahvavehje vaan semmonen mikä mittaa jalkojen kautta. Kyllä se onnistu, mutta ottaa huomioon, että olin juuri aloittanut salilla käymisen ja olin pelkkää luuta ja nahkaa. Kun alusta asti opetettiin treenaamaan kunnolla, syömään kunnolla ja käyttämään lisäravinteita niin näytti olevan mahdollista.

Ei noin voi tietenkään kenellekkään pitkään treenanneelle tms. käydä. Ja mullakin tietenkin kehitys hidastunut roimasti.

Eli just semmonen vehje joka käyttää tuota sähkövirtaa mittaukseen. Niiden luotettavuudesta on ollut täälläkin puhetta ja mitä itsekkin olen todennut niin se vehje on ihan hukassa semmoisen ihmisen kanssa jolla on edes vähän lihasta. Ja vaikka ihan ekoina reeni kuukausina sitä lihaa tarttuukin helposti niin 7.5kg kahdessa kuukaudessa on kyllä aika mahdoton juttu.

Originally posted by geg
Eli just semmonen vehje joka käyttää tuota sähkövirtaa mittaukseen. Niiden luotettavuudesta on ollut täälläkin puhetta ja mitä itsekkin olen todennut niin se vehje on ihan hukassa semmoisen ihmisen kanssa jolla on edes vähän lihasta. Ja vaikka ihan ekoina reeni kuukausina sitä lihaa tarttuukin helposti niin 7.5kg kahdessa kuukaudessa on kyllä aika mahdoton juttu.

Ekoina kuukausina helposti WTF? Eikös siinä mene ainakin kaksi-kolme kuukautta minimissään,että lihaa rupeaa yhtään hihaan,jos ei ole "loaded".Itsellä meni paljon paljon enemmän aikaa ennen ensimmäisiä "gainejä".

Originally posted by geg

Juu, allerkirjoittanutkin kävi dieetin päätteeksi koittamassa ja se oli 18%, tosi luotettava vekotin.

Originally posted by Olbe
Ekoina kuukausina helposti WTF? Eikös siinä mene ainakin kaksi-kolme kuukautta minimissään,että lihaa rupeaa yhtään hihaan,jos ei ole "loaded".Itsellä meni paljon paljon enemmän aikaa ennen ensimmäisiä "gainejä".

No joo ehkä toi voi olla ihan tosi jos täysin nolla pohjalta aloittaa. Itselläni se liha kyllä tuntui tarttuvan ihan kivasti mutta olin mä vähän ennen aktiivista salilla käyntiä käynyt vähän rautaan heiluttelemassa, tosin hyvin epäsäännöllisesti ja erittäin harvoin että tiedä sitten oli tuolla mitään merkitystä.

geg: Miksi niin vaikea uskoa että porinkarhu olisi saanut tuon verran lihaa tuossa ajassa?

buah.. sadannen kerran tän tänne pistän; mutta laitetaan nyt epäileville --> itte kun alottelin treenit aikoinaan, paino 72kg (eli luuta ja nahkaa) 193cm. 5.5-6kk siitä eteenpäin oli paino noussut 20kg eli 92-93kg:een. Kroppa kireässä kunnossa (ei ainakaan ollut tullut rasvaa prosentuaalisesti lisää). Tuollaiset tulokset siis kotiruualla + palautusjuomilla. Kuvaakin löytyy just tuolta ajalta, siitä voi todeta että kireänä oltiin vaikka sellanen määrä painoa olikin tullut lisää niin nopeasti.

edit: tässä kuva :lol2: LINKKI
Tuossa siis noin 92 kilosena.. huom vatsat ei näy kun niitä ei juuri treenattu :D (jotain 12% arvioisin rasvojen olevan tuossa)

edit: ps. samasta hakemistosta löytyy kuva, jossa oon 72 kilosena (FCOPAN.jpg) :DD sitä ei kehtaa suoraan linkittää kun on astetta karumpi (voisipa joku sanoa että pariakin astetta karumpi kuva) :blow:

Originally posted by strike
Kuvaakin löytyy just tuolta ajalta, siitä voi todeta että kireänä oltiin vaikka sellanen määrä painoa olikin tullut lisää niin nopeasti.

Pistä kuva näkyville.:)

Kyllähän natikkana voi kehittyä alussa varsin hyvin. Itse olin 173cm ja 53kg. Penkki oli 45kg, 6kk päästä painoin reilusti yli 60 ja penkkikin oli 100kg. Pointti on vain se, ettei mitään ylensyömistä ja iltaisin kauheeta mättämistä tarvitse kehittyäkseen.

Originally posted by Mike
Kyllähän natikkana voi kehittyä alussa varsin hyvin. Itse olin 173cm ja 53kg. Penkki oli 45kg, 6kk päästä painoin reilusti yli 60 ja penkkikin oli 100kg. Pointti on vain se, ettei mitään ylensyömistä ja iltaisin kauheeta mättämistä tarvitse kehittyäkseen.

Olen itse ollut samanpainoinen,mutta viisi senttiä pitempi kukkakeppi kymmenen vuotta sitten.Penkki oli 40kg.Meni vuosi treeniä,että sain 90kg penkistä.No sulla on 6kk. ja reilu 7kg. On ihan hyvin ja ihan järkeenkäypää,mutta 15kg parissa kuukaudessa melkein Torstina ihan älytön!

Kyllähän tässä nytkin pystyisi "kehittymään" 15kg 2 kuukaudessa. Mättäisi vain pitkin päivää ja etenkin ILTAISIN kaikkea paskaa, insut messiin myös. Tuo 15kg 2kk on kaverilla 10kg läskiä, 3 nestettä ja 2kg lihaa.

Juu toki,on silti hyvä "kehitys" anyway oma maha ei kestäisi.
On KP Ourama luokkaa.

Kyllähän tässä nytkin pystyisi "kehittymään" 15kg 2 kuukaudessa. Mättäisi vain pitkin päivää ja etenkin ILTAISIN kaikkea paskaa, insut messiin myös. Tuo 15kg 2kk on kaverilla 10kg läskiä, 3 nestettä ja 2kg lihaa.

Tokhon porikarhun juttuun vielä... Kyllähän se vaikea olis uskoa että joku seittemän kiloa lihaa tulis tosta vaan mutta treenikaverina voisin sanoa, että kyllä se aika lähellä sitä on. Jalkoihin pika on saanut 50 kiloa lisää maksimiin penkkiin 30kiloa ja maastavetoon 50 kiloa muut on mennyt samaan tahtiin tietysti pienemmät lihasryhmät hitaammin mutta kuitenkin. En itse meinannut edesuskoa ukon kehitykseen. Mutta 2 1/2 kk v***n kovaa treeniä ollaan vedetty niin kyllä se on mahdollista. + Se on vetänyt kreatiinia cla:ta, vitamiinit mineraalit ja massanlisääjät ni kyllä se siitä. Ittellänikin on noussut tona kyseisenä aikana ihan hyvin tulokset tosin pelkällä ruoalla , koska ei ole ollut rahaa.

Johonkin tuohon suuntaan minäkin veikkailisin.

Originally posted by WildChild
Tokhon porikarhun juttuun vielä... Kyllähän se vaikea olis uskoa että joku seittemän kiloa lihaa tulis tosta vaan mutta treenikaverina voisin sanoa, että kyllä se aika lähellä sitä on. Jalkoihin pika on saanut 50 kiloa lisää maksimiin penkkiin 30kiloa ja maastavetoon 50 kiloa

Alussa hermotus on semmoista luokkaa että kun treenaamaan alkaa, niin kehitys tuloksissa on todella kovaa, jopa ilman grammankaan lihaskasvua. 7kg puhdas lihaskasvu on aika helvetinmoinen tahti 2 kuukaudessa, en ole varma onko se edes fysiologisesti mahdollista ilman lääkkeitä.

Maastavetoon saa kuka tahansa 50kg lisää, penkkiin 30kg vaatii jo yrittämistä, toivottavasti ei ole mennyt tekniikan kustannuksella.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom