Aamuisin parasta
Olen puolivuotta treenannut aamuisin. Työajat ovat 0800 - 1600. Iltaisin en jaksaisi käydä salilla. Sekä se väenpaljous haittaa mua, ujo immeinen kun olen ;)
Aamutreenaamisen edut:
- Illalla on mukava mennä ajoissa nukkumaan, kun tietää, että heti herättyään pääsee harrastamaan punttista :>
- Aamulla jaksaa herätä pirteänä ylös, kun mieli tekevi salille
- Aiempina vrk:sina huolehtinut riittävästä HH:n saannista, niin treeneissä riittää virtaa vaikka muille jakaa
- Treenatessa ei haukotuta, eikä letkeilytä, eikä väsytä (iltatreeneissä mulla näin kävi aikoinaan aika usein)
- Työpäivä / päivä lähtee hyvin käyntiin, kun on saanut käydä puhisemassa, ähisemässä ja karjumassa salilla
- Muut ihmiset eivät häiritse treenaamista / eivätkä katso pitkin nenänvartta --> mahdollisuus tehdä erikoisempiakin kikkailuja =)
- Ruoka maistuu hyvälle koko päivän, ja 'aineenvaihdunta' potkaistuu käyntiin
- ON VOIMAA treenata (mulla ainakin!) enemmän kuin iltatreeneissä
- Testotasot ovat aamuisin korkeimmillaan (laskevat aina kohti iltaa) (tosin tämä on aika irrelevantti asia) ;)
- Iltapäivisin töiden jälkeen jää aikaa kaikelle muulle
Käytännössä homma menee mulla näin:
- Edellispäivänä huolehtinut riittävästä HH saannista (pyrin välttämään kuitenkin HH 4-6h ennen unille menoa)
- Herätys klo 06:15.
- Aamuproteiini klo 06:30 (15-20g heraa + vitamiinit + kalaöljy + kreatiini)
- Salilla klo 07:00
- Salilta töihin klo 08:00 - 08:15
- esim purkki rahkaa + ananasta klo 10:00
- (noudatan
2vk bulk & 1vk diet syklitystä)
- BULKilla työpäivän loppuun mennessä on kaloreita tullut aina 2000-2300kcal
- DIETillä työpäivän loppuun mennessä on kaloreita tullut aina 800-1200kcal
- Illalla nukkumaan klo 22:00 - 23:00
Paras kehitys ikinä tullut nyt tässä 6kk aikana aamuisin treenaamassa käydessä (tietenkään lukuunottamatta elämäni ekaa puolta treenivuotta 5v sitten). Osasyynä säännöllinen elämänrytmi, suurempi panostus ruokavalioon, KOVAA treenaamaan jaksaminen, tarkka kehitysseuranta.
Suosittelen siis kokeilemaan, jos joku aamuisin treenaamista on edes hieman harkinnut! Itse jostain syystä totuin välittömästi aamutreenirytmiin. Joillakin se voi viedä hetken, mutta pois sitten enää tuskin vaihtaa =)