Aamu äkäisyys!

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Hei!

Itselläni on visainen ongelma, eli aamulla olen kuin perseelle ammuttu karhu! tajuttoman vihainen, kiukkunen, tiuskija ja NÄLKÄINEN! Epäilen, että yönaikana verensokeri laskee niin alas, joka johtaa tähän tilaan. Muutenkin jos en syö parin tunnin välein, niin alkaa silmissä vilkkua punaista =)

Iltasella tulee kyllä syötyä 5-8 kpl kananmunanvalkuaisia + lasi maitoa, sekä rypsäriä 1-2 lusikallista.

Kanssaeläjiä tämä tuntuu välillä nääs haittaavan...

Muilla vastaavaa?

Maksan glykogeenin pilkkoutumisen kautta verensokerintason pitäisi pysyä suhteellisen vakaana läpi yön, joskin illalla söisi proteiinipitoisen aterian.

Don't worry, be happy. :)

Lobo sanoi:
Hei!

Itselläni on visainen ongelma, eli aamulla olen kuin perseelle ammuttu karhu! tajuttoman vihainen, kiukkunen, tiuskija ja NÄLKÄINEN!
Muilla vastaavaa?

Joo kaikki pätee, paitsi nälkä. Aamulla ei meinaa mennä mikään alas. Olo ihan :urjo: jos ruokaa ajatteleekin. Tänä aamunakin jäi kahvi melkein juomatta ja puuro teki tiukkaa. Oiskohan verensokeri niin alhaalla, ettei edes syödä jaksa. :hyper: Onkohan tähän mitään "lääkettä"?!

Q.Bijou sanoi:
Joo kaikki pätee, paitsi nälkä. Aamulla ei meinaa mennä mikään alas. Olo ihan :urjo: jos ruokaa ajatteleekin. Tänä aamunakin jäi kahvi melkein juomatta ja puuro teki tiukkaa. Oiskohan verensokeri niin alhaalla, ettei edes syödä jaksa. :hyper: Onkohan tähän mitään "lääkettä"?!

Ettet olisi raskaana.. *virn*

Joo siis aamuäkäisyyteen voi saada helpotusta aamurutiinien muuttamisella.
Jos elämä oikeasti tympii, tai siis aamut tympii kaikessa yksitoikkoisuudessaan.. joka päivä samanlaisena, niin voisi asiasta keskustella mahdollisen siipan kanssa, ja voisi sopia, että herätys olisi lempeämpi kuin kipakka huuto keittiöstä.. "YLÖS NYT JO TAI SÄ MYÖHÄSTYT!!!"

Vaihtaa huuto pusipusiin taikka aamuaivastelut kahvintuoksuun..

ja voisi mennä ajoissa nukkumaan, ettei ole niin helv*tin väsynyt aamulla.

Itsellä auttoi tuo aamukiksuttelu. Voisi tepsiä muillakin.
Nykyään oon ärjynä vain harvoin :-)

Sama juttu, aamupuurokin on väkisin syötävä teki mieli tai ei..Mitään ei huvita puhua. Oikeesti pännii jos ei saa sitä omaa rauhaa minkä tarvis että "herää". :nolo: Aivotoiminta tarvii vissiin normaalia enemmän aikaa ennenkun se alkaa sosiaaliseksi :D Asiaa on meillä koitettu ratkaista sillä että kun on liukuva työaika niin toinen lähtee aikaisemmin töihin..Toiminut ihan hyvin.

Nukutko riittävästi? Mulla on nimittäin tuo aamyäkäisyys ja äkäisyys yleensäkin aika suoraan verrannollinen yöuniin, eli jos tulee nukuttua vähän tai huonosti niin äkäisyys on taattu, muuten oon aamusinkin suht rauhallinen. nälkä on aamusin aina kova ja ruoka menee alas loistavasti.

Mulla on sama ongelma... Taitaapi vaan enemmän olla henkistä toi. Vaikka olisi nukkunut pitkänkin yön, vituttaa aina herätä ennen kun kello on vähintään 10. Se on sitä kun on yöihmisiä, kaikki kulkee iltasin ja on hyvällä tuulella, mutta aamulla on olo, kun pitäisi alusta alottaa taas kaikki asiat elämässä.

Kaippa siellä verensokerillakin on vaikutusta, mutta ei mullakaan nälkä aamusin silti ole. Väkisin vaan puuroo ja rahkaa naamaan.

Aamusin monesti kauheissa pulteissa. Älytön nälkä ruokaa menee niin paljon kun vaan syö, tällöin pitääkin varoa että ei syö mitään herkkuja...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Juu kyl mulla usein johtuu huonoista yö unista. Nyt varsinkin kun tuo prkleen aurinko on alkanut paahtaa ja on valoverho-viritykset vielä vähän puolitiessä, mutta pitää ottaa tuo kiksauttelu taktiikka käyttöön, jospa se auttais =)

Kiitos Ruby hyvästä vinkistä :worship:

Lobo sanoi:
Juu kyl mulla usein johtuu huonoista yö unista. Nyt varsinkin kun tuo prkleen aurinko on alkanut paahtaa ja on valoverho-viritykset vielä vähän puolitiessä, mutta pitää ottaa tuo kiksauttelu taktiikka käyttöön, jospa se auttais =)

Kiitos Ruby hyvästä vinkistä :worship:

I aim to please, dear Sir

Pari vinkkiä: Nouse HETI, siis välittömästi ylös, kun kello soi. Sitten lopsit suorinta tietä aamupisun kautta ja suihkuun. Jos tuntuu, että ei herää, niin viileään tai jopa hetkeksi kylmään suihkuun. Ja jos tuntuu, että verensokerit on alhaalla, niin nappaa vaikka lasi tuoremehua ennen sitä aamusuihkua. Tämän kaiken jälkeen olet varmasti herännyt ja todennäköisesti et enään lähellekään niin pahalla päällä (?)

Timba79 sanoi:
Mulla on nimittäin tuo aamyäkäisyys ja äkäisyys yleensäkin aika suoraan verrannollinen yöuniin, eli jos tulee nukuttua vähän tai huonosti niin äkäisyys on taattu
Joo mulla on sama juttu, ja sitte ku äitee tuloo siihen mäkättämään ku syän niin voi että ku tekis mieli... :evil:

Kummaa hommaa, jos ei aikuinen ihminen pysty kontrolloimaan itse tunteitaan tai edes hillitsemään niiden esille tuontia. Varsinkin, jos tiedostaa olevansa äkäinen (vielä ilman syytä??), on parempi olla hiljaa eikä pilata muiden aamua ja samalla koko päivää.

Timba79 sanoi:
Nukutko riittävästi? Mulla on nimittäin tuo aamyäkäisyys ja äkäisyys yleensäkin aika suoraan verrannollinen yöuniin, eli jos tulee nukuttua vähän tai huonosti niin äkäisyys on taattu, muuten oon aamusinkin suht rauhallinen. nälkä on aamusin aina kova ja ruoka menee alas loistavasti.

Minulla se on taas sillain että mitä vähemmän nukun sitä kiltimpi olen, eipä sillä että olisin kunnon yöunien jälkeenkään mitenkään vihainen, vaan olen oikeestaan aina rauhallinen. Moni onkin sanonut että mulla on pitkä pinna. :)
No toki minutkin saa hermostumaan jos haluaa :evil:

-- Wikke

J-keppi sanoi:
Kummaa hommaa, jos ei aikuinen ihminen pysty kontrolloimaan itse tunteitaan tai edes hillitsemään niiden esille tuontia.

Välillä voi olla vaikee kontrolloida vitutusta sun muuta. Jos se olis niin helppoo, nii mä olisin aina iloinen ja onnellinen

Varsinkin, jos tiedostaa olevansa äkäinen (vielä ilman syytä??)

Kai siihen äkäisyyteen nyt aina joku syy on?

J-keppi sanoi:
Kummaa hommaa, jos ei aikuinen ihminen pysty kontrolloimaan itse tunteitaan tai edes hillitsemään niiden esille tuontia. Varsinkin, jos tiedostaa olevansa äkäinen (vielä ilman syytä??), on parempi olla hiljaa eikä pilata muiden aamua ja samalla koko päivää.

Ei kai tätä näin vakavasti tarvitse ottaa. Omalta osaltani tuo aamuärtyisyys johtuu varmaankin siitä, että kerta kaikkiaan herääminen sian pieremän aikaan on luonnotonta mun kropalle. Tää on tää elämän meno kellotaulun mukaan sellaista, ettei sitä vastaan auta paljon kapinoida, jos meinaa olla yhteiskuntakykyinen. Paras vireystaso mun kaltaiselle iltaihmiselle on silloin, kun muu officen väki alkaa kerätä kimpsuja kokoon kotiin lähtöä varten. Olisin minäkin niin mielelläni aamuihminen, söisin puuroni nautiskellen, lukisin lehden ja parantaisin maailman puoleen päivään mennessä, yleensähän noita aamuskarppeja pidetään niin tehokkainakin, mutta minkäs teet kun aamulla uni maittaa ja illalla ruoka maistuu. :rolleyes:

Kovin tuttua on toi aamu äksyily :D Olen ite huomannu, että parempi kun ei puhu kenellekään aamulla, rypee vaan siinä kaikessa kiukussa yksinään. Eipä sitte n ainakaan kukaan vedä jupiteria nenään äksyilystä. :)
Älä ressaa.. on varmaan kuitenkin tehokkain keino.

Mä olin aina ennen ihan vittuuntunut aamuisin, kun faija tuli hakkaamaan ovea ja huutamaan. Nykyään on helppoa, kun molemmat vanhemmat on lähtenyt töihin ennen mun heräämistä tai juuri samaan aikaan. Saan sitten ihan rauhassa pukea ja olla rauhassa. Mulla on juuri tuo, että ei vaan jaksa puhua, jos joku alkaa juttelemaan, niin koitan vastata, mutta olen silloin jo ihan ärsyyntynyt.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom