- Ikä
- 47
Lapo sanoi:ironteme: mitä Waterburyn ohjelmia olet koettanu? Ja millaisilla modifikaatioilla?
ABBH 1 ja 2:sta, mutta liiankin yksinkertaine tällaiselle pumppi-pellelle;) . Sen tein lähes alkuperäisenä, muutin vaan esim. 10x3:n 6-8x3 joissakin liikkeissä, sekä esim. dipissä tein suosiolla heti 4:sia tai 5:sia vähemmillä sarjoilla, kun paikat ei kestäny isompia romuja (mm. dippi 50kg:n lisäpainoilla, tai jopa yli, on aika hc:tä tehdä edes 8 sarjaa..) Sitten kokeilin Triple Total Trainingia, ja siitä tykkäsin. Jätin kuitenkin nopeuspäivän pois, ja muunsin toisen max.voimapäivän vähän pienemillä romuilla tehtäväksi (ei taaskaan nivelet + hermo(s)t(o) kestäny).
Nyt syksyllä kisojen jälkeen, sain idean mun sekopäiselle 2/3-jakoiselle, sarjapituuksia paljon eri päivinä vaihtelevalle treenilleni waterburyn SOB-trainingista (mun ohjelma ei kyllä paljoa alkuperäistä enään muistuttanu).
Ehkä pysyvin vaikutu noista CW:n ohjelmista on ollu isojen painojen, ja alhaisten toistojen säännölline käyttäminen, ja sarjojen jättämistä "vähän vaille", eli harvemmin aivan loppuun asti (välillä kyllä sitäkin syntiä teen:D ). Ja vielä näkyvämpi (ja ihmetystä salilla aiheuttava) on vastakkaisten moninivelliikeparien käyttäminen. Esim. penkki, käsip.penkki/raskas soutu tai dippi/leuanveto tai vinopenkki kässäreillä/leuanveto. Joku pystypunnerrus/ leuanveto ym. Käsille teen sitten lähes aina supereita. Tosin harvemmin sellaisella "pumppivimmalla", vaan 60-90s. tauoilla esim. 5x5 tai 3x6-8, vaikkapa kapea pena ja tankohauis, tai ranskalainen ja joku hauiskääntö. Jaloille kokeilin sj-mavea/kyykkyä, ja totesin sen olevan "alaselkäkilleri" mulle, eli mielummin pumppilikkeillä, tai selkätuetuilla laitteilla jalkasuperit kiitos.Tänään (tai siis eilen) toisin pummpasin käsiä "apinan raivolla" vaan nopean erillisen käsitreeninn läpi kiireessäni:curs: :evil: :D