Jotain loppukiitosta tuossa lauantaina jo kirjoittelinkin mutta se on hukkunut tänne onnittelutulvan alle johonkin
Raapustellaan nyt vielä mietteitä kun on hieman normalisoitunut olo jo. On nimittäin ollut henkisesti melko raskas taakka kannettavana tämä itselleni asettama projekti. "Takki tyhjä" kuvaa varmasti aika hyvin olotilaa jossa nyt olen.
Itse suorituksesta :
Keskityin todella paljon enemmän saamaan kaarta selkään, ja onnistuinkin siinä mielestäni todella hyvin. Katselin n.100x varmaan niitä epäonnistuneita nostoja sunnuntain jälkeen ja päädyin tulokseen että pilasin vähän tuota asentoa joka kerta jalkojen viimehetken liikuttelulla. Pyrin tänään minimoimaan tuon ja siirsin muutenkin alkuasennossa jalkoja enemmän penkin alle kohti päätäni ennen kuin otin sen vempautuksen ( eli tän liikeradan kun penkin takaa vetkutin itseni asentoon ).
Rinnallelasku ei tainnut parantua yhtää, katoin että aika nopeasti se tuli tuossa satkussakin alas :D Jälkeenpäin kun mietin niin en ees muista miten hengitin. Muistan vaan että unohdin ainaki keskittyä siihen juuri ennen nostoa hehe.
Keskittyminen :
Kuten aiemmin tänään kirjoitin, päivän sana oli rentous. En pitänyt enää musiikkeja korvissa, heitin vähän huulta spottaajan kanssa ja palasin ns. perusrutiiniin. Kuin se rauta olis ollut normi rauta mitä oon käynyt 5kk siellä veivaamassa. Valmistautuminen onnistui täydellisesti, poislukien sitä että mua oikeasti oksetti melkein heti ekoista lämppäreistä asti. Johtui varmaan jännityksestä + boosterin litkimisestä. Hyvän makuistahan se boosteri on mutta melkoisen makeaa.
Ei tarvitse mainita että se sunnuntain failure oli kyllä erittäin hyvä jos ottaa huomioon että tiesin tasan tarkkaa mitä mun pitää tehdä tänään. Tiesin jo etukäteen miltä se tuntuu kun nostan sen käsille ja eihän se niin painavalta sitten tuntunutkaan kuin sunnuntaina. Väitän myös että ilman sitä lopun karjaisua olisi jäänyt nostamatta. Tunsin oikein miten se lähti sieltä tulemaan ne viimeiset sentit kun karjaisu kajahti ilmoille. Videolla ei välttämättä niin hyvin kuulu mutta huusin luultavasti niin kovaa kun keuhkoista lähti.
En nyt tähän hätään keksi muutakaan sanomista suoritukseen liittyen. Kuten lupasin, jätin ihan kaikki mitä miehestä irtosi sinne tangon alle. Ei jäänyt voimia varastoon että ois tarvinnu show-meiningillä kokeilla 105kg esim...
Muutamasti tullut jo kysymyskin että miten muut osa-alueet sitten on kehittynyt ja tiedän että varmasti kiinnostava aihe onkin. Fakta on kuitenkin se että kyykky taitaa mulla pahiten olla perässä, ei se mavekaan kovin hyvällä tasolla VIELÄ ole. Maksimisarjoja ei ole tainnut tulla kokeiltua. Kun tulin kipeäksi niin nää kaks jostain syystä otti eniten takapakkia ja vaikka JTO merkkasi painoja kalenteriin, otin varman päälle ja vähän pienemmillä. Muistaakseni jollain 70kg:lla teen kyykyssä suht ok sarjoja, mavessa jotain 5x5x90kg tyyppistä, en nyt ihan tarkkaa muista. Mun mavetekniikkakin on vähän niin ja näin etten koko haasteen aikana varmaan ees alitajuntaisesti antanut kaikkeani siihen pelätessäni hajoittavani jotain.
Tähän toki lähdetään hakemaan muutosta ja nyt päälimmäisenä ajatuksena mua viehättääkin repäistä sieltä mavesta jotain vähän isompia rautoja
Toki kyykystäkin sinne kolminumeroisille pyritään niin nopeasti kuin mahdollista sillä tulevaisuudessa on EHKä haaveet vielä palata fudiskentille hieman isompana, vahvempana ja nopeampana.
Tästä päästäänkin seuraavaan aiheeseen eli mitä sitten tämän jälkeen....
En tästä oikeastaan osaa sanoa vielä mitään. Joku siellä jo huutelikin että tästä jatketaan heti kevyen viikon parissa mutta ei valitettavasti tule tapahtumaan. Lähden tosiaan sunnuntaina lomalle suomeen, ei ole mahdollisuutta salilla käydä 2viikkoon. Eiköhän sitä kuitenkin tule mökillä jotain leuanvetotankoa etsittyä ja muita kikkoja hyväksikäyttämällä edes jotain pientä ylläpitävää treeniä suorittaa kevyesti. Tarkoitus on kuitenkin melkein totaalilepo, sanotte mitä tahansa, minä pidän kyllä nyt loman :D Kuitenkin, niin kuin pitikin : Harrastus tuli, harrastus jäi. Lomalta palatessani uudet haasteet ( ei tälläiset ) odottavat ja salilla käynti jatkuu normaalisti. Lupaan.
Koskaan ei pidä sanoa ei koskaan joten talvea vasten aloitettava uusi haaste ei ole poissuljettu sekään. Mietitään rauhassa. Joskus myös mainitsin että sellainen "Kynäniskat goes to välimeri" videosarja olisi myös hauska toteuttaa mutta en ole ollenkaan varma onko minusta ja tuosta salikaverista ollenkaan sellaiseen hommaan
Mitähän tähän nyt sitten lisäisi vielä... Sanottakoot se kuitenkin että jos joku kysyisi minulta haluanko lyödä häntä vastaa saman vedon ( olettaen että suunnilleen samat lähtökohdat ) niin luultavasti ehdottaisin panosten tuplaamista. Tämä sillä ehdolla että hän ei saa ottaa JTO:hon yhteyttä.... Ei kysymystäkään että ilman JTO:ta tätä vetoa ei olisi voitettu.
Suuri kiitos myös salikaverille joka tienasi 200e. Alussa lupasin että jos nostan 100kg niin hänelle kuuluu 200e siitä että jaksoi tulla spottailemaan. Taisi myös hänkin siitä uuden harrastuksen saada. Ei sovi unohtaa myös omaa vaimoketta joka taisi olla -13kg tuossa paripäivää sitten ja kuulemma vielä 7kg pitäisi lähteä, uskomattoman hienoa kehitystä sielläkin, sama koutsi molemmilla ;)
Tulee sen verran pitkää tekstiä ettei näitä jaksa hullukaan lukea aina joten lopetellaan tähän. Juhlin tätä itse ainakin kuin maailmanmestaruutta joten käyn tässä ketjussa vielä monesti höpöttelemässä ennen "lopullista" vetäytymistä tämän ketjun parista.
EDIT: Ennen ja jälkeen kuvat. Ne unohtui. Pyrin tällä viikolla ne saamaan. Joku ketjun alkupäässä uumoilikin että ei ne mitää kaunista katseltavaa ole keskivartalon osalta mutta laitetaan nyt kuitenkin... :D Eikä sinne selkäänkään ole taitanut tarttua juuri mitään. Se mainittu niin todetakkoot että yläselkään oon ehkä vähiten tyytyväinen.