Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mä tekisin toisinpäin. Jos puhutaan voimatasoihin nähden isoista raudoista niin olen huomannut että hermostoa joutuu herättelemään aika huolella ja joitakin raskaita kakkosia tai kolmosiakin kun tekee vakiopainolla, niin eka sarja on aina kaikista vaikein ja kolmannessa vasta alkaa kulkea. Siis kun tehdään voimanostotyyliin eikä vedetä itseään piippuun heti ekassa sarjassa. Mä voisin noissa pöksyissä ottaa alle vaikka pari sarjaa ykkösiä ysikympillä muun lämmittelyn päälle, pitää hyvän 5-10 minuutin tauon ja rykäistä satasen ylös. Ei siis kannata tosiaan vetää itseään piippuun pitkillä lämmittelysarjoilla, mutta hyvä hermoston herättely voisi antaa apuja.Kannataisiko keskiviikkona tehdä hieman kevyempi lämmittely, jotta kaikki voimat jäisi sitä satkun nostoa varten?
^ sama. Itellä penkissä (ja itse asiassa mavessa ja kyykyssäkin) viimeinen "lämmittely" on aina 5-10 kg pienempi kuin maksimi yritys, yleensä vielä vain tuon 5 kg. Saa paljon paremman tuntuman rautoihin, ehkäpä juurikin sitä hermoston heräämistä. Ei ne voimat yhdestä toistosta 5-10% maksimia pienemmällä painolla mihinkään katoa.
Veikkaan, että tämä haaste päättyy tulokseen 90 kg.
Mitenkä musta tuntuu, että tää haaste5kk vain halus dramatisoida tätä vedon loppua sillä, että väittää ettei muka tota 92,5:ta enempää mene, oli kumminki sen verran kepeen näkönen nosto, että tuntuu että sitten keskiviikkona kuin ihmeen kaupalla se satanen nousee niinku tyhjää vaan...
Muistan kun ite kokeilin pari vuotta sitten ekaa kertaa nostaa 100kg, tein sillon miken 2x6 systeemillä penkkiä ja olin saanut nostettua sarjapainot 60kg:sta -> 85kg. Rinnallehan se jäi, kun nosto oli niin hätäinen että tekniikka repesi kasaan, enkä ollut koskaan aiemmin pidellyt 100kg käsillä. Viikko tästä eteenpäin kokeilin uudestaan, sain pidettyä tekniikan kasassa ja jarrutettua painon mukavasti rinnalle, josta räjähti ylös yllättävän kevyesti. Olikohan Haaste5kk:lla sama tilanne mikä minulla oli, että ensimmäistä kertaa pitelit 100kg rautoja? Olen sivusta seuraillut tätä ketjua ja näin muistelen. Kaikki on yksilöitä, mutta voi olla sinulla sama tilanne kun minulla oli, yllätyt vielä keskiviikkona miten kevyesti se sieltä tulee
Se mua huolettaakin kun en päässyt edes vääntämään ojentajilla kunnolla kun ei noussut milliäkään. Omasta mielestäni vielä omassa nostossani tuo loppuojennus on kaikken paras.
Oisit kokeillut heti satasen feilattua samaa painoa smith laitteessa.. siinä se nousee.. siitä saat itsevarmuutta nostaa sen myös vapaalla tangolla vetopäivänä. ;)