5 kuukautta, yksi mies, 100kg

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sellainen kysymys vielä, että mitä jto korkkaa auki sitten kun se sata kiloa nousee? On tuo sentään hyvä saavutus valmentajaltakin.

Tv. nimim. "Yksi utelias varmaan monien puolesta".

mä oon vaan tyytyväinen, jos joku on saanu treeneillä sisältöö tekemisiinsä ja uuden harrastuksen. voin mä juhlia sitä vaikka menemällä mettään kiipeileen sunnuntaina(kin) ;) toki mukavaa, että kehitystä tulee suht hyvin ja pysytään viel pääasiassa ehjänäkin. mä oon kuitenkin ehkä enempi kiinnostunu prosesseista, ku päämääristä, joten toivon, et tää on vain yks askel ko. herran urheilullisella uralla ja homma ei jää tähän. niinhän herra itekin tossa sanoi.

On tullut aika loppukirjoitusten. Huomenna postaan videon, pyydän Mikeä laittamaan ketjun lukkoon 24h ajaksi teidän pyynnöstä jotta sitä haluavat voivat pitää jännitystä yllä. En osaa sanoa kauan siinä videon editoinnissa menee, n.2-3h uskoisin. Koska tälläinen skenaario on teoriassa mahdollista, muistutetaan nyt vielä että mikäli jostain syystä huomenna ei tuo 100kg nouse niin videota ei vielä tule vaan keskiviikkona sitten viimeisestä yrityksestä, onnistui tai ei. MUTTA, tämä ei tosiaan tarkoita sitä etten huomiseen uskoisi. Realistisesti vain kerroin tuonkin ilmoille :)

Kun threadi on maanantain puolella taas auennut, kaikki halukkaat voivat heittää kysymyksiä ja vastaan parhaani mukaan jos on jotain mitä haluatte tietää tästä koko prosessista. Varmaan kokeneemmat körmyt tietävät jo nämä asiat mutta jos joku ketä on samassa tilanteessa missä minä 5kk sitten sattuu tätä lukemaan, kannattaa kysyä mitä mieleen juolahtaa. Aloittelijalta aloittelijalle :) En varmasti mitään sen kummempia treenivinkkejä osaa antaa 0-kokemuksella mutta voin valaista miten MINÄ pystyin tähän. Se tarkoittaa kyllä satavarmasti sitä että muutkin pystyy. Pidätän oikeuden olla vastaamatta kysymyksiin jos lähtevät ihan hanskasta henkilökohtaiselle tasolle mutta pyrin kyllä kaikkeen vastailemaan.

Kiitokset

Tämän homman purkaminen on pakko aloittaa kiitoksilla, ja on helppo jakaa homman tärkeimmät henkilöt / asiat numerojärjestykseen.

1.

JTO - Kiitos sinulle erittäin ammattimaisesti lähestymistavasta koko prosessissa. Ei olisi ollut toivoakaan että olisin lähellekään tässä missä nyt olen jos en häneen ottanut yhteyttä. ( Tämä ei ole maksettu mainos :D ) Ei ole mitään muuta kuin positiivista sanottavaa hänen tavastaan koutsata, tehdä mulle ohjelmia ja huolehtia että homma toimii kysymysten kautta. Jokaikinen ketä on vaille apua, etsii motivaatiota tai sitä oikeaa ohjelmaa : Ota JTO:hon yhteyttä.

2. Salikaveri & Pakkotoisto.com

Erittäin suuri kiitos salikaverille joka ei feilannut kertaakaan kun piti lähteä salille ja piti saada joku spottaamaan penkkipäiville. Kaveri kävi kyllä ne jalkapäivätkin mukana ja paiski hommia salilla. Hänelläkin lähtötaso 0 ja on myös kulkenut pitkän matkan 5kk aikana. Meillä tavoitteet ollut hieman erilaisia mutta sanottakoot nyt vaikka että kaveri kyykkää mua varmaan 2x enemmän :whip:

Pakkotoisto.com - Suuri kiitos jokaikiselle tähän threadiin kirjoittaneelle. Kun tein tämän ketjun, ajattelin että käyn kysymässä neuvot ja keskityn treenaamiseen. Tästä "blogista" tulikin ns. elämäntapa tässä 5kk aikana ja useamman kerran päivässä tuli tätä lueskeltua. Uskomaton määrä positiivisia/kannustavia kommentteja oli melko häkellyttävää. Näitä oli erittäin mukava lukea. Kiitos myös kaikille epäilijöille, myös nämä ovat olleet tärkeitä kommentteja, sillä jopa enemmän näihin kiinnittänyt huomiota kuin positiivisiin kommentteihin. On tullut sellainen "vittu mä noille näytän" syndrooma joka on saanut terveet mittasuhteet ja pienen pakkomielteen aikaiseksi. Tuo pakkomielle on ollut pitkään jo postata tuo 100kg nosto tänne TEILLE. Voi kuulostaa hölmöltä mutta ikäänkuin "palkinnoksi" teille ketä olette seuranneet ja kannustaneet koko tämän ajan. En todellakaan siis nosta itseäni millekään jalustalle, kunhan koitan sanoa että ei voisi vähempää kiinnostaa mitä kavereille sanon kun kysyvät "nousiko 100?". Sen videon pitää olla täällä teidän nähtävillä.

En muista mainitsinko tätä jo mutta n.1,5kk sitten kun jengi ( irl ) kyseli että "noh, meneekö se 100?" vastailin että tarvitsen ihmeen jos menee. Olin oikeasti silloin tuota mieltä vaikka tietysti treenasin kovaa ja päämääräisesti. Oli odotettavissa että jossain kohtaa sitä alkaa epäilemään itseään. Tuosta taisteltiin kuitenkin yli ja en näe mitään muuta vaihtoehtoa huomenna kun paketoida tämä koko keissi.

Suurin syy miksi ajattelin noin mitä mainitsin ylhäällä?

Ei tässä ruveta kaunistelemaan vaan todetaan että lähti täysin hanskasta juominen. Ei nyt vertaa siis alkoholistiin, mutta tarkoitan sitä että kun joka viikonloppu laittoi sen perjantain & lauantain aamusta iltaan kaljaa & viinaa koneeseen, oli maanantaina melkoisen rapsakka olo salilla.... Jonka tietysti pahan olon vuoksi skippasinkin sitten paristi. Toki tein koko viikon ohjelman normaalisti mutta piti vain vaihdella vähän päiviä. Itsellä vielä se huonoa että en pysty syömään juuri mitään krapulassa joten pelkäsin tietysti sen puolesta eniten että se paino putoaa eikä kehitystä tule kun ei saa ruokaa koneeseen. Tästä selvittiin kuitenkin ns. säikähdyksellä ja sain treenit pienessä krapulassakin kulkemaan suhteellisen hyvin. Tiedän että JTO ei varmasti kauhean tyytyväinen ole , pahoittelut siitä :D

"Ei alkoholia vikana kuukautena" - veto jonka vedin kaverin kanssa peruttiin toki viikko sen jälkeen kun ei siitä tullut yhtään mitään. Parhaimpana vkoloppuna vedin pe,la ja vielä sunnuntainkin. Ei hyvä. Täällä kun oot viikon paiskinu sisällä toimistossa töissä, perjantaina firman tarjoamat oluet kattoterassilla 30 asteen lämmössä..... Ei ollut tarpeeksi usein selkärankaa kieltäytyä ja juhliessa se sitten menikin useampi viikonloppu. Noh, se on nyt takanapäin, viimevkoloppuna en sentään juonut mitään, enkä tietysti nyt eilen enkä tänään.

Mielestäni tuota saa kohtuudella vetää vkoloppusin jos pysyy hommat hanskassa. Nämä siis ainoastaan omakohtaisia kokemuksia ja mielipiteitä. Jos vedät perjantaina kaljoista sopivan pöhnän, juot perkeleesti vettä ja syöt hyvin niin maanantaina varmasti kulkee ihan normisti. Elä juo jallua ja shotteja ja oo syömättä.

Ylhäällä siis suurin ylämäki mitä piti polkea ( omaa tyhmyyttä toki, ihmisiä tässä vaan ollaa ) tän projektin aikana. Muuten sitten ainoastaan se yhteensä 3vko sairastelua haittasi treenejä.

Loppusanat

Pitkälti koko mun asenne salilla käymiseen on muuttunut. Tästä on tullut elämäntapa. Joka kerta vaa'alle astuessa kilon tullessa lisää on vain päässä pyörinyt "ei riitä, ei riitä". Olen kasvattanut henkilökohtaisia tavotteita, ja osa niistä on jo onnistunutkin. Ei tässä nyt mitää Arnoldeja olla mutta enää en tunne häpeää pistäessäni hihattoman päälle ( yleensä vain salilla kuitenkin :P ), tai kävellessäni pienemmässä t-paidassa ulkona. Se mitä halusin alunperin on osittain toteutunut. Eli tämä tietysti on saada jotain lihaa luiden ympärille. Olen tähän astiseen kehitykseen tyytyväinen ( poislukien tuo maha, mutta sekin saadaa korjattua ) ja vaikka en sitä peilistä kovin helposti itse näekkään, ulkopuolisilta saatu palaute "vitsit sä oot kasvanut" on yksinkertaisesti priceless.

Tästä tuli varmasti elinikäinen harrastus ja tämä on vasta se ensimmäinen etappi jonka jälkeen tämä homma vasta alkaakin. Lähtökohdat on nyt todella hyvät.

Hieman venähti pitkäksi tämä kirjoitus, varmasti unohtui jotain vielä mainitakkin mutta jatketaan sitten jälkipyykin parissa maanantaina.

Minä kiitän, minä kuittaan ja palaan sunnuntaina seuraavaksi postaamaan videota ( toivottavasti!!!! ).

"You promised me your very best!"
"Look up, you are on the end zone"

Ja sitten yksi lemppareistani, tämä video sekä tämä quote :

"My heart and my mind will carry my body when my limbs are too weak"

Lykkyä pyttyyn!

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Sieltähän se nousee mutta en tajua miksi ketju pitäisi lukkoon laittaa.

Ilman noita ryyppäämisiä oisit ottanut jo ysikympillä sarjaa... no, turha menneitä on märehtiä.

Mitäs tarvetta ketjua on lukkoon laittaa, jos videota ei tule jos 100 ei nouse? Eli jos postaat videon niin 100 on noussut, mitä siinä enää kukaan voi mitään spoilata kun teit sen jo itse?

Mitäs tarvetta ketjua on lukkoon laittaa, jos videota ei tule jos 100 ei nouse? Eli jos postaat videon niin 100 on noussut, mitä siinä enää kukaan voi mitään spoilata kun teit sen jo itse?

Heh totta, en ihan ajatellut tuota loppuun asti. Sovitaan sitten niin että video tulee, nousi tai ei. Eli video tulee 100% varmasti sunnuntaina.

Tee oma 200kg penkkiketju? :D

Nojoo, eiköhän 200kg:n penkkihaasteessa oo tällä foorumilla pankki räjäytetty jo :D

Kaikenlaisia ideoita on päässä pyörinyt vaikka olen koittanut pelkästään keskittyä tähän penkkihaasteeseen. Muutaman kerran maininnut että ehkä liikaa stressiä minun makuun tälläinen aikaa ja itseään vastaan kisaaminen tuottanut. Toki se stressi minkä tiesin tulevan oli se suurin motivaatiotekijä minkä takia tähän alunperin ryhdyinkin.

Tulee tosiaan n.2,5vko tauko salista varmaan tämän jälkeen kun lähden suomeen lomalle enkä aio stressata mistään sillä välillä. Toki varmasti mennään taaksepäin hieman kehityksessä mutta mulla riittää kyllä kärsivällisyyttä rakentaa taas hieman takamatkalta niitä voimia takaisin. Sekin on vielä auki että mitä alan tekemään siellä salilla tämän jälkeen. Erittäin todennäköisesti jatkan JTO:n valmennuksen alaisena vielä mutta tavoitteet hieman tietysti muuttuu. Pitää tehdä päätös että otetaanko fläsää vielä vai aletaanko diettaamaan :) Rasvat tosiaan sinne 10% on nyt pidemmän kaavan tavoite tietysti, ja kiinnostaisi kyllä olla aika tiukoissa lihoissa jossain kohtaa tulevaisuudessa.

Uusilla mietteillä sitten näiden kysymysten äärelle elokuun puolessa välissä.

Onhan tuossakin jo tavoitetta kovasti seuraavaan "haasteeseen" :) Viimeiset tsemppaukset tosiaan täältäki ja menestystä jatkoon, olipa seuraava tavoite sitten mitä tahansa. Joka tapauksessa tätä on ollut mukava seurata ja varmasti suuri syy myös miksi tällainen tempaus on kasvanut näihin mittoihin on tuo sinun muutamaankin kertaan jo mainittu loistava ulosanti tämäntyyppisessä viestinnässä, toivottavasti saamme sitä seurata jatkossakin...

Mua ei ainakaan yhtään kannustais tollaset jee jee kyll se menee meiningit, joten huomista varten nyt vielä kerran sanon, että ei mene. Ei kestä kiittää.

Soon! Heräsin tossa toivorikkaana että kello ois jo puolpäivä ja aamutoimien jälkeen ois about tääl video plakkarissa mut eihä se kello ollut ku 8 -.-

Noh salille tappamaan aikaa ->

Monelta sen videon piti tulla tänne?

13:00 Suomen aikaa meen salille, sitten alkaa lämmittelyt jne. Setin jälkeen käyn varmaan syömässä ja siitä kaverille editoimaan videota. Jos pitäisi jotain arvata niin menee valitettavasti aina sinne 16-17 tienoille varmaan. Riippuu miten kauan sen videon editoimiseen menee.

Hirmusesti jännittää.... Kohta mennään.

Muistaakseni Haaste5kk kertoi että Suomen aikaan klo ~11.00 menossa salille ja sen jälkeen videoa editoimaan jossa saattaa se 2-3 tuntia mennä. Uskaltaisin arvata siis että klo 11.00 sali, +1h treeni, +3h editointi = 15.00 on viimeistään video näkyvissä.

EDIT: Hidas, Haaste5kk kerkesi itse vastata.

Toivotaan että Pakkiksen ja Youtuben palvelimet kestävät.

Iha sairaan jännittävä ketju. Löysin tän viikko sitten ja sivu sivulta vaan jännitys kasvoi. Nyt kun huomasin hetki sitten että ketjun aloittaja on postannut jotain uutta niin iski samallainen jännitys kun hammaslääkäriin olisi menossa :D Ei kyllä millään malta odottaa videota.

E: Jännää huomata miten erilaisesti jengi suhtautuu haasteeseen jonka suurin osa on saavuttanut kun taas haasteeseen josta suurin osa voi vaan unelmoida

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom