5 kuukautta, yksi mies, 100kg

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ei kannata vertailla itseä toisiin. kehitysvauhdit on hyvinkin vaihtelevia sen mukaan, miten on edellytyksiä treenailla, motivaatio, geenit jne merkkaa paljon myös. keskittykää ihmiset tekeen määrätietosta ja pitkäjänteistä työtä. luottakaa itteenne tai jos on sopiva valmentaja, luottakaa siihen. koutsi ei niitä rautoja nosta, mutta eipä sen tehtävä se olekaan. tuskin esim. usain boltin valmentaja poikaa radalla päihittää. ellei joku toimi, sitten se pitää muuttaa. analyyttistä asennetta ja lujaa tahtoa. ellei vuori tule muhammedin luokse, muhammed menee ja hakee sen vuoren siihen lähemmäs. vaikka kivi kerrallaan. kaikki into ja motivaatio, mitä saa toisten kehityksestä kannattaa juurikin ottaa positiivisesti ja rakentavasti, eikä masentua tai katkeroitua, jos ei itellä niin kulje.

ellei vuori tule muhammedin luokse, muhammed menee ja hakee sen vuoren siihen lähemmäs. vaikka kivi kerrallaan. kaikki into ja motivaatio, mitä saa toisten kehityksestä kannattaa juurikin ottaa positiivisesti ja rakentavasti, eikä masentua tai katkeroitua, jos ei itellä niin kulje.

Mä en tiedä oliko tää varsinaisesti vastaus mun postaukseen, mutta ei mua millään tavalla harmita tuo ettei oma kehitys ole ollut vastaavaa. Onhan tässä kuitenkin kokoajan menty hyvää vauhtia eteenpäin itsekin ja vaikka aikaa on mennyt vasta n. 4.5kk, on ero lähtötilanteeseen jo huomattava. Ennemminhän se vain toimii motivaattorina kun näkee kuinka hyvin haaste5kk:llakin on kehitystä tullut, omat tulokset pistin vertailuksi vain koska sellaisia kysyttiin. Aina löytyy lahjakkaampia ja/tai kovemmin työtä tekeviä kavereita kuin itse on, hulluksihan sitä tulis jos stressais siitä että joku tekee jotain paremmin kuin itse.

Mutta ihmetellään nyt sitä haaste5kk:n satasen nostoa, jätetään nää turhuudet vähemmälle. Tai eihän siinä mitään ihmeteltävää kai ole, sunnuntaina nousee satanen.

Vettä tosiaan reippaasti koneeseen! Vois ehkä olla ihan hyvä, jos pystyy heräämään useamman tunnin ennen punttia, että kerkee tehdä pientä nestetankkausta. Se nestebalanssi kun ei tunnissa korjaannu ja yöllä kroppa kuivuu aika paljon. Toisaalla oli väite, että 3% nestehukka (mitä tuo 3% nyt tarkoittaneekaan) voi syödä jopa 19% voimista pois. Siellä etelässä taitaa vieläpä olla hieman lämpöisempi kuin täällä, joten pieni nestehukka lienee vallan mahdollinen. :)

Yksi treeni enään jäljellä ennen sunnuntaita. Huomenna vielä hieman penkkiä, sitten aletaan palauttelemaan sunnuntaita varten.

Tästä on kehittynyt itselle juuri niin iso juttu mitä toivoin / ajattelin alkaessani vetoon. Kuten olen maininnut ketjun alkupäässä, tuo 100kg on ollut raja mistä olen nuorempana ja pikkuruisena siimana ( nyt ollaan enään hieman isompi siima ) unelmoinut että se vasta olisikin jotain jos penkistä saisi sen 100kg tuupattua.

Sen verran pitää myöntää että n.reilu kuukausi sitten sanoin täällä (irl) kavereille että tarvitsen ihmeen mikäli vielä nostan tuon 100kg ajoissa. En sitä välttämättä täällä tuonut ilmi, mutta tuossa kohtaa oli hieman ehkä pää vaan pehmentynyt kun sitä niin kovasti ajatteli joka päivä ja tuntui että jossain kohtaan ei treeni kulkenut sillä tasolla mitä olisin itseltäni odottanut. Nuo ajatukset ovat jo kuopattu eikä mikään osa kropasta ajattele etteikö tuo 100 enään nousisi.

Paljon on ollut alamäkiä matkalla, mm 3viikkoa yhteensä taukoa ( 2viikon ja 1 viikon ) salilta kipeänä ollessa. Joskus on syömiset reistaillut, milloin mitäkin. Ei tosiaan ole koko 5kk ollut ruusuilla tanssimista. Vielä se että tämä hieno ketju on saanut niin suuren suosion on tuonut ylimääräisiä paineita. Ei tässä pitkään ole oikeastaan ollut kuin 2 syytä nostaa tuo 100kg : Itseni takia, sekä sen takia että en kehtaa tänne kirjoittaa että kaiken tämän hypen jälkeen se 100 ei noussutkaan. Tämän toki käännän positiiviseksi lataukseksi joka varmasti osittain auttaa itse suoritusta.

Urheilu sinällään on jo maailman kaunein asia, ja yksi asia mikä urheilusta tekee sen kauneimman on paineen alla saavutettu voitto.

"Great moments are born from great opportunity"

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Miten voi niinkin "nolo" ja jonnemainen tavoite, kuin perinteinen 100 kiloa penasta, ja vielä tuntemattoman kaverin tekemänä olla näinkin mieltäylentävä urheilutapahtuma? Tuntuu kuin jännäisi jotain Leijonien lätkämatsia. Helvetti kun ei malttaisi odottaa sunnuntaihin :D

Musta on kaiken lisäksi hienoa, että vaikka tässä nyt on rahavetokin kyseessä niin puheista päätellen teet tätä myös tosi paljon ihan itsesi voittamisen takia ja se onkin kaikkein tärkeintä. Rahaa tulee ja menee, mutta onnistumisen riemu jää elämään.

Voitto tai tappio. Mutta mietihän mikä pohja saliuralle ;) Hyvä kehitys varmasti näkyy kropassakin. Helvetisi onnea vaan sunnuntaille! Kyllähän se satanen sieltä nousee, kunnon aggret päälle vaan ja syömispuoli kondikseen.

Miten voi niinkin "nolo" ja jonnemainen tavoite, kuin perinteinen 100 kiloa penasta, ja vielä tuntemattoman kaverin tekemänä olla näinkin mieltäylentävä urheilutapahtuma? Tuntuu kuin jännäisi jotain Leijonien lätkämatsia. Helvetti kun ei malttaisi odottaa sunnuntaihin :D

Sama homma, malttamattomana odottelen vaikka kyllä se satku varmasti sieltä vähintään kerran nousee. Tämän ketjun mielenkiinnosta ei voi kiittää kun itse haaste5kk:ta. Kaverin asenne on just eikä melekein sekä ulosanti on selkeää ja miellyttävää. Jätkästä on jäänyt kaikin puolin positiivinen kuva, ja toivonkin että haasteen onnistumisen jälkeen jää aktiivisesti kirjoittelemaan pakkikselle.

Melkein yhtä innolla, kuin sitä satkun nousemista odottelen myös ennen- ja jälkeen kuvia. Mielenkiintoista nähdä miten on kroppa kehittyny 5 kuukaden aikana, kun treeni ja syöminen on ollut alusta asti kohdallaan.

Sama homma, malttamattomana odottelen vaikka kyllä se satku varmasti sieltä vähintään kerran nousee. Tämän ketjun mielenkiinnosta ei voi kiittää kun itse haaste5kk:ta. Kaverin asenne on just eikä melekein sekä ulosanti on selkeää ja miellyttävää. Jätkästä on jäänyt kaikin puolin positiivinen kuva, ja toivonkin että haasteen onnistumisen jälkeen jää aktiivisesti kirjoittelemaan pakkikselle.

Kiitos sanoistasi!

Voin luvata että odotan enemmän tuota sunnuntaita. Helposti yksi kovimmista / hienoimmista paikoista missä olen ollut tähänastisessa elämässäni. Joillekin tietysti tuo ei kuulosta paljolta mutta henkilökohtaisella tasolla tässä puhutaan melkoisesta urheilusuorituksesta mikä ei todellakaan ollut läpihuutojuttu kun tähän ryhdyin. Nopeasti se selkäranka muuttui flegmaattisesta melkein raudanlujaksi mitä tähän vetoon tulee.

Kuulostaa hieman kliseiseltä mutta on tämä varmasti muuttanut minua hieman ihmisenäkin. Tämä johtuu varmasti siitä että pitkästä aikaa sai itsekuria jälleen treenaamiseen. Sitä samaa mitä on harjoiteltu fudiksen parissa 16 vuotta. Toki se fudiksen pelaaminenkin siellä vielä haaveena, rakas laji kuitenkin kyseessä. Jossain kohtaa pitää tehdä päätöksiä mitä haluan. Ei oikein sovi olla sellainen 85kg kauheissa lihoissa oleva mörkö ja samalla tuulen nopea kärkihyökkääjä :)

Tai mistä sitä tietää, tälläkin palstalla pari postausta kirjoittanut joukkuekaveri on kyllä aika miehekkäässä lihassa ja on kuitenkin yksi nopeimmista sen kokoluokan kavereista mitä olen nähnyt. Terkkuja vaan :D

- - - Updated - - -

Melkein yhtä innolla, kuin sitä satkun nousemista odottelen myös ennen- ja jälkeen kuvia. Mielenkiintoista nähdä miten on kroppa kehittyny 5 kuukaden aikana, kun treeni ja syöminen on ollut alusta asti kohdallaan.

No ei ne kaunista katseltavaa oo ainakaan keskivartalon osalta... Ei perkele viimeks pystynyt kylkiäkään tekemään taljassa normaalisti kun sivumakkarat alko hankaamaan kipeästi... :D Kovasti sitä muut ovat huomautelleet että on tullut lisää lihaa ( onhan sitä 11kg ) mutta päivä päivältä se peilin / kuvien kautta omiin silmiin näyttää ettei kauheasti ole tullut. Kai se johtuu siitä että itseään näkee jokapvä.

Tämä. Voisit Haaste5kk ottaa jonkun seuraavan haasteen, tosin kisaisit ihan vaan itseäsi vastaan. Esim. seuraava haaste mavetuloksen parannus johonkin hyvältä vaikuttavaan lukemaan?

On tälläisetkin käynyt mielessä, mutta mietin sitä 2vko lomalla sitten mitä haluan. Tässä kuitenkin ollut jonkin verran stressiä, en tiedä haluanko sellaista. Salikaverin kanssa pohdittiin gymlog tyyppistä kopiota... :D Kynäniskat välimerellä tms... :hyper:

Mutta katsotaan tämä kortti ensin loppuun asti!

Noniin, pahin pelko selvitetty. Eli ei tullut viimeisessä treenissä reväytettyä mitään... :D

Tosi keposat treenit oli, nyt huilataan. Mutta vain muutama päivä....

Eli kahdesta kamerasta tulee kuvaa, klo 13 suomen aikaa salille ja siitä kaverin luokse joka osaa editoita / tehdä siitä hieman "hienomman" videon. Enää puuttuisi se itse 100kg nosto sieltä.... :D

Näihin tunnelmiin....

Adjö!

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

tässä on tosiaan koko kevättalvi ja kesä vierähtäny mukavasti tätä haastetta seuraillessa :) mielellään kyllä seurais jotain toista haastetta taas seuraavat 5 kuukautta, sittehän mentäisiin jo joulukuussa :D

tässä on tosiaan koko kevättalvi ja kesä vierähtäny mukavasti tätä haastetta seuraillessa :) mielellään kyllä seurais jotain toista haastetta taas seuraavat 5 kuukautta, sittehän mentäisiin jo joulukuussa :D

Kaikenlaisia ideoita on päässä pyörinyt vaikka olen koittanut pelkästään keskittyä tähän penkkihaasteeseen. Muutaman kerran maininnut että ehkä liikaa stressiä minun makuun tälläinen aikaa ja itseään vastaan kisaaminen tuottanut. Toki se stressi minkä tiesin tulevan oli se suurin motivaatiotekijä minkä takia tähän alunperin ryhdyinkin.

Tulee tosiaan n.2,5vko tauko salista varmaan tämän jälkeen kun lähden suomeen lomalle enkä aio stressata mistään sillä välillä. Toki varmasti mennään taaksepäin hieman kehityksessä mutta mulla riittää kyllä kärsivällisyyttä rakentaa taas hieman takamatkalta niitä voimia takaisin. Sekin on vielä auki että mitä alan tekemään siellä salilla tämän jälkeen. Erittäin todennäköisesti jatkan JTO:n valmennuksen alaisena vielä mutta tavoitteet hieman tietysti muuttuu. Pitää tehdä päätös että otetaanko fläsää vielä vai aletaanko diettaamaan :) Rasvat tosiaan sinne 10% on nyt pidemmän kaavan tavoite tietysti, ja kiinnostaisi kyllä olla aika tiukoissa lihoissa jossain kohtaa tulevaisuudessa.

Uusilla mietteillä sitten näiden kysymysten äärelle elokuun puolessa välissä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom