Se että jotku käyttää heti alussa valmentajaa kuvastaa mun mielestä määrätietoista suhtautumista treenaamiseen. Varmaan saa paremmat pohjat uuteen harrastukseen kuin vain itse kokeilemalla. Varsinkin kun hyvä valmentaja ei anna pelkästään valmista ohjelmaa mitä seurataan orjallisesti vaan ohjelman luonti perustuu valmentajan ja valmennettavan väliseen valmennus suhteeseen ja kommunikointiin joten valmennettaessa oppii treenaamisesta väkisinkin. Eikähän kukaan kiellä opiskelemasta itse lisää vaikka kuinka paljon vaikka valmentajaa käyttäisikin. Myös oikeiden tekniikoiden opettelu voi olla hankalaa ilman valmentajaa. Pakkikselle kun laitat nostosta videon niin tulee ainakin sata mielipidettä mitä pitäisi kehittää.
Mitä tulee tähän ketjuun niin käsittääkseni JTO on kyllä tehnyt ihan koko ohjelman eikä pelkkää penkki ohjelmaa vaikka siinä fokus onkin.
Itse olen lähinnä liian laiska käyttämään valmentajaa, "helpompi" treenata fiiliksien ja kokemuksen mukaan
Mitä tulee tähän ketjuun niin käsittääkseni JTO on kyllä tehnyt ihan koko ohjelman eikä pelkkää penkki ohjelmaa vaikka siinä fokus onkin.
Itse olen lähinnä liian laiska käyttämään valmentajaa, "helpompi" treenata fiiliksien ja kokemuksen mukaan