5 kuukautta, yksi mies, 100kg

^ no riippuu tietenkin kaverin omista jatkotavoitteista kumpi on järkevämpää. Pitkästä bulkista seuraa vielä pidempi dieetti.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Millos sen 100kg piti nousta?

31.7

Bulkkaamisesta / Diettaamisesta :

En oo sen enempää vielä miettiny mitä tuun tekemään haasteen loputtua. Ihan ensin nyt on kuitenkin vuorossa 2vko loma suomessa, mökillä tulee varmaan oltua puolet ajasta joten bulkkaamisen puolelle kai tuo menee... :D

Tulevaisuuden tavoitteet on tietysti aika selkeät. Olla helvetin suuri ja rasvat siellä 10% tai jopa alemmas :) Tässä reilu 4kk nyt päivittäin pakkista lueskellut ja muutenkin kehonrakentamista / punttien nostelua tutkineena ymmärrän että tuo yllä mainitsemani on vuosikausien kovan työn tulos. Mikäs siinä, kivaa hommaahan tää on!

Loppupuheiden ja kiitosten aika koittaa sitten erikseen 31.7 jälkeen mutta nyt voi jo hyvillä mielillä sanoa että mukavan ja pitkän harrastuksen tästä itselle sai.

Mahtava juttu, että oot saanut tästä itelles mielenkiintoisen harrastuksen! Jatka samaa rataa ja älä ota tätä liian tosissaan. Tsemppiä nostoon.

Haaste 5 kk, mitäs jos pidät haasteen jälkeen nimimerkin ja luot itselles uuden vedon?

Esim 5 kuukautta, yksi mies, mave 180 kg tms? :)

Haaste 5 kk, mitäs jos pidät haasteen jälkeen nimimerkin ja luot itselles uuden vedon?

Esim 5 kuukautta, yksi mies, mave 180 kg tms? :)

Menee kyllä tovi ennen kuin minkäänlaista uutta vetoa tulen lyömään, sen verran stressaavaa hommaa on ollut / tulee vielä olemaan.

Mulla reenit ensimmäiseen satkun nostoon penkissä: joka toinen päivä penkkiä näin eli joka reenissä 7 sarjaa toistoja kasvattaen:

1. reeni 7x1x70 kg
2. reeni 7x2x70 kg
3. reeni 7x3x70 kg
4. reeni 7x4x70 kg
5. reeni 7x5x70 kg
6. reeni 7x6x70 kg
7. reeni 7x7x70 kg

8. reeni maksimin testaus: 90 kg ei noussut kertaakaan

~9,10,11,12 reeni: vitosia tai kolmosia yksi kova sarja per reeni eli noin kaksi reeniä viikkoon, vika reenissä meni jo 3x100 kg. Reenissä tein siis esimerkiksi näin: 5x(50,60,70,80,90) eli vain vika sarja oli kova. Toistot terävästi, vika sarja oli tietenkin jo hidas kun oli maksimisarjapainot. Ei yhtään failureita.

kolmen viikon päästä tuosta epäonnistuneesta 90 kg nostosta nostin 105 kg samalla perse penkissä lahnatyylillä. eli ajettiin hieman tukkoon kroppa josta volyymin kevennyksellä maksimivoima nousuun. Olen muuten myöhemminkin saanut nostettua kolmessa viikossa maksimia 95 kg:sta 125 kg:oon. otetta tosin levensin hieman joka reeniin ja kova bulkki oli päällä. 125 kg:ssa tulikin sitten seinä vastaan vaikka jatkoin reeniä.

Itse tarvitsin 10 x 5 85kg sarjat penkissä, jotta satku nousi tiukasti. Tosin en osannut tehdä mitään piikkauksia, joten ehkä siinä suurin syy. Siihen verraten esimerkiksi tuo gladiatorin kehitys tuntuu ihmeelliseltä, 70kg:lla taisi mennä silloin ainakin +15 toistoa.

Ei tarviikaan vaan otat jonkin tavoitteen ja asetat siitä itsellesi henkilökohtaisen haasteen. Näitä on mukava lueskella.

No onhan tässä sellainen tavoite että ollaan 10% tai alle rasvoissa ja iso/vahva kuin härkä! :P

Hassua ajatella että tässä vielä pari kk sitten mietein että ois makee olla sellainen 90kg 10% rasvoilla mutta vähän enemmän tutkineena oon tullut tulokseen että se alkaa olemaan jo tosi iso... Gymlogit katsoneena voin todeta että sellaisessa 80kg kunnossa oleva Mika on aika iso poika jo vaikka taitaa yli 10cm olla mua lyhyempikin.

Mutta katsotaan mihin tulokseen päädytään. Voihan sitä olla ( näin vissiin useimmilla saattaa käydä ) että kun ollaan päästy sinne 80kg 10% rasvoilla niin tuntuukin että oon ihan lightweight ja lisää pitää saada. Vähä sama tatuointien kanssa, et voi mennä ottamaan yhtä ja miettiä "en taida enempää ottaa"...

Vaimoke ainakin ihan kauhuissaan jos sanon että haluan olla kauhea körmy. Tykkää kuitenkin salaa vaikkei kehtaa myöntää.

Vaimoke ainakin ihan kauhuissaan jos sanon että haluan olla kauhea körmy. Tykkää kuitenkin salaa vaikkei kehtaa myöntää.
Kauhea körmy on tietysti katsojan silmässä, mutta voit lohduttaa häntä että se ei kauhean nopeasti tapahdu. Valitettavasti se pihvin kasvatus on melkoisen hidasta puuhaa alun pyrähdyksen jälkeen.. :(

Itse tarvitsin 10 x 5 85kg sarjat penkissä, jotta satku nousi tiukasti. Tosin en osannut tehdä mitään piikkauksia, joten ehkä siinä suurin syy. Siihen verraten esimerkiksi tuo gladiatorin kehitys tuntuu ihmeelliseltä, 70kg:lla taisi mennä silloin ainakin +15 toistoa.

JTO tainnut myös täällä mainita että asianmukaisten piikkausten kera 5*85 pitäis riittää "turvalliseen" satkuun. Kai se vaihtelee vähän ihmisestä riippuen mutta tähän asti JTO ollut kyllä mies paikallaan niin en näe mitään syytä epäillä :)

laskennallisesti 1*100 kaipaa alleen 3*90, 5-6*85 ja 8-10*75 raudat. pienemmillä kiloilla turha laskeskella mitään. ihmiset on erilaisia ja prosentit vaihtelee tyypistä toiseen. yks entinen kovan luokan triathlonistikamu teki jalkaprässissä 100*250 ja maksimi tais olla 300, eli se niistä laskureista...

jokaisella se kehitys myös kulkee omaa vauhtiaan. jos on sama lähtötaso, ihan hyvin joku voi kehittyä vuodessa tuplasti ja enemmänkin toiseen nähden, vaikka kävis saman verran treenaamassa. tää on nähty monissa lajeissa moneen kertaan. klassinen kehitysennusteryhmittelyhän menee näin:
laiska lahjaton: piiritaso
ahkera lahjaton: suomen kärkitaso
laiska lahjakas: suomen kärkitaso
ahkera lahjakas: maailman kärkitaso

haaste5kk on nyt sitten mikä on, hyvä asenne herralla on ollut ja treenit on menny eteenpäin hyvin, vaikka kiviä on polulla ollutkin. uskosin, että parin vuoden panostuksella ilman paineita onnistumisista ja kaikenlaisista haasteista herra näyttäis jo suht erilaiselta ja rautaa liikkuis rivakasti.

Se on tasan 4 viikon päästä 100kg yritys. Kyllä siinä vielä kehitystä kerkiää saamaan hyvinkin. Mielellään saisi olla lisää aikaa jotta saisi perusvoimasarjat kovemmalle tasolle ennen kuin lähtee isompiin rautoihin. Toivotaan että sieltä tulee se +/- 15kg lisää voimaa minkä 100kg näyttäisi tällä hetkellä vaativan.

:offtopic: Tämä ketju on osaltaan näyttänyt, että netin välityksellä tehty valmennus voi myös tuottaa tuloksia. Mielenkiintoinen jo ihan siksi minusta.

Tuskin niin suurta eroa vaikka ois tehny 3x10 penkki kolmesti viikossa saman ajan ja samalla bulkilla. Uskon, että kokeneempi harjoittelija hyötyisi enemmän valmennuksesta kuin aloittelija.

tietenkin netin kautta voi valmentaa! uudessa bodaus-lehdessä jaakolan mika sitä vahvistelee myös. hyvä mika!!! jos tekniikat on kuosissa, toimii vallan hyvin. mä en aloittelijoita ota rinkiin juuri siitä syystä. sillon pitää kyl one on one katella ne nostot. edistyneemmät lähettelee videoita. samaa tehään monissa lajeissa. ei oo kummaa, jos keihäänheittäjän koutsi on jenkeissä ja urheilija vaikka kiinassa. mä pystyn määritteleen nostajan treenien tiukkuuden hyvin ja se merkkaa paljon. en mä näkis tota nykyaikana ongelmaksi. tottakai tällä alalla on sitten kaikenlaisia hampuusejakin...

jfxn kommentti nyt on mitä on.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom