5 kuukautta, yksi mies, 100kg

Paljo oma paino nyt?
Onko nivelkipuja(olkapäät,kyynärpäät)? Mites tissit, kiristääkö olkapäitä eteen tai muuten onko piukeena eli jumissa, tai muut paikat?

Oma paino 78kg. Pysähty hieman kehitys ihan siitä syystä että meni viikko tosi huonosti syöden erinäisten kiireiden ja oman hölmöyden takia.

Mitkään paikat ei ole jumissa, rikki tai muuten vaan kipeinä. Ei ainakaan tunnu siltä.

Kiitos kaikille tsempeistä, semmoista Lasse Virenmäistä kiriä odotellessa :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Se painon nousu menee vähän samanlailla kuin pudutus, voi pysyä samassa pari viikkoa vaikka mitä tekisi, mutta sitten liikahtaakin pari kiloa että heilahtaa. Hyvä ettei paikat prakaa, ilmeisesti lihashuolto kunnossa?:)

Ruokaa, 81-83kg painoisena voit onnistua. Onko musat kunnossa? Voi joillakin heikoilla (kuten minulla) vaikuttaa "asenteeseen ja mielialaan" jopa parin toiston arvoisesti, soiko korvissa Jonna Tervomaan "luovutan" vaiko Five Finger Death Punchin jokin kappale! Tsemppiä ja vedonlyönti on parhautta !

Ruokaa, 81-83kg painoisena voit onnistua. Onko musat kunnossa? Voi joillakin heikoilla (kuten minulla) vaikuttaa "asenteeseen ja mielialaan" jopa parin toiston arvoisesti, soiko korvissa Jonna Tervomaan "luovutan" vaiko Five Finger Death Punchin jokin kappale! Tsemppiä ja vedonlyönti on parhautta !

Oon ite rock/metal-musiikin miehiä, ei soi Jonna Tervomaat :D Ei tosin salilla oo koskaan musaa korvissa kun tuntuu ettei pysty sitten itse nostoihin keskittymään. Kuitenkin ollut jo pitkään tiedossa että sittenku aletaan niitä ykkösiä tempomaan niin omista korvanapeista tulee hyvän tovin ennen suoritusta Children Of Bodomia, CT Fletcherin ääniraita tästä videosta https://www.youtube.com/watch?v=0Kg0NYGhrdM , ja muutama muu kuten Al Pacinon puhe any given sunday leffasta jne jne.

Se painon nousu menee vähän samanlailla kuin pudutus, voi pysyä samassa pari viikkoa vaikka mitä tekisi, mutta sitten liikahtaakin pari kiloa että heilahtaa. Hyvä ettei paikat prakaa, ilmeisesti lihashuolto kunnossa?

En sitten tiiä onko se kunnossa tai ei, kyllä sitä venytellään aina treenien jälkeen ne paikat mitä sen päiväisessä treenissä on rasitettu. Ei kyllä kotona oo tullut venyteltyä :S

Ootko ottanut gaineria ja proteiinia kauhean läjäyksen treenien jälkeen ja myös ennen treeniä ja treenin aikana hiilaria ja prodea? Muina aikoina rasvaa suoraan suuhun oliivi, kookos ja kalaöljyä. Paino pitää saada yli 85:n.
Pari kolme toistoa enempi olisi ollut hyvä tulla tässä vaiheessa 73kg:lla, eli maksimi olisi ollut siellä 90 nurkilla. Siitä olisi suht realistinen 5 viikossa piikata 100kg nosto. Nyt on aika hankala homma, mutta ei vieläkään aivan mahdoton. Täysillä vaan treeneissä jokainen toisto räjähtää rinnalta niinkuin olisi dynamiittipötkö rinnan ja tangon välissä!

Hieno asenne, ei luovuteta missään tapauksessa! TÄMÄ SELKÄRANKA EI TAIVU!

Yhdyn edellisiin, paino pitää saada nousemaan rutkasti, eli pirusti safkaa naamariin nyt oikeesti. :D

Miten minusta tuntuu, että hienoinen överiksi vetäminen tässä vaiheessa voisi olla jopa ihan laskettu juttu. Monesti pienen jumin kehittäminen sopivaan väliin voi antaa sopivan keventelyn kautta aikamoisenkin kuntohuipun tuohon "huonoon" treeniin verrattuna. En olisi kovinkaan huolissani.

En tiedä, kuinka usein Haaste5kk on treeneissään vetänyt sarjat aivan loppuun asti tai, että sarja jopa jäänyt kesken. Minulla ainakin tuollainen treeni tuppaa laittamaan kehityksen jumiin penkissä oikein kunnolla. Varmaan niinku Muffinssi sano, et keventely vois tehä hyvää ja niitä kevyitä viikkojahan sulla kuuluukin ohjelmaan.

Et ole Haaste5kk kyselyistä huolimatta laittanut muiden liikkeiden kehityksestä mitään infoa eli voisitko sanoa jotain tuloksia esim kyykyystä ja vedosta?

lähes kaikki sarjat jätetään kesken. rytmon aiemmin mainitsemalla 14x55 tuloksella ei oo mitään järkee käyttää mitään laskureita. ne antaa jotain suuntaa joo, mutta mitä pidempi sarja sitä heikommin se ennustaa maksimia. alle femman sarjoissa noita laskureita ny voi hieman käytellä. aloitustasoon nähden ja tässä ajassa kehitys on ollut erittäin hyvää.

En tiedä, kuinka usein Haaste5kk on treeneissään vetänyt sarjat aivan loppuun asti tai, että sarja jopa jäänyt kesken. Minulla ainakin tuollainen treeni tuppaa laittamaan kehityksen jumiin penkissä oikein kunnolla. Varmaan niinku Muffinssi sano, et keventely vois tehä hyvää ja niitä kevyitä viikkojahan sulla kuuluukin ohjelmaan.

Et ole Haaste5kk kyselyistä huolimatta laittanut muiden liikkeiden kehityksestä mitään infoa eli voisitko sanoa jotain tuloksia esim kyykyystä ja vedosta?

En ole laittanut sieltä tuloksia kun ne ei niin hyvin ole kehittynyt, enkä niitä tässä kohtaa pidä kovin tärkeänä. En siis vähättele näitä, ja kananjalkoja en halua joten tulevat kuulumaan treeniohjelmistoon normaalisti haasteen jälkeenkin :P Eivät kuitenkaan ole missään kovin hyvässä kuosissa, suurin kehitys on yläkroppaan suunnattuissa liikkeissä tapahtunut. Sillä linjalla nyt kun jatketaan niin 5kg lisäpainolla suoritettu 10 leuan sarja tuotti hyvää mieltä viimekerralla. Huomioon ottaen alla olleen maksimipenkkisarjan ja sen mistä alussa lähdettiin liikkeelle :)

edit: Kevyistä viikoista : Niitä on pidelty ja yksi vielä tulossa ennen loppua.

Kannattaa alkaa varailemaan sitä tappiotonnia jo lompakkoon - aika loppuu NIIIN kesken jos nyt menee vaan seitkyt-x kilolla muutamia toistoja. Laske se 100 kg rinnalle kokeeksi niin hiffaat, ettei ole mitään saumoja nostaa sitä kuukauden päästä ylös - voit keskittyä muuttamaan treeniohjelmasi jo enemmän ei-penkkiin-tähtääväksi ja jatkaa muuten mukavaa harrastusta uusin tavoittein, nostat sen 100 kg vaikka sitten vuoden loppuun mennessä mikä sekin on ihan hyvä suoritus.

Noh muistutaaksemme minähän sanoin jo alun alkaenkin, että tää on ihan mahdoton haaste lähtötietojen perusteella.

Kannattaa alkaa varailemaan sitä tappiotonnia jo lompakkoon - aika loppuu NIIIN kesken jos nyt menee vaan seitkyt-x kilolla muutamia toistoja. Laske se 100 kg rinnalle kokeeksi niin hiffaat, ettei ole mitään saumoja nostaa sitä kuukauden päästä ylös - voit keskittyä muuttamaan treeniohjelmasi jo enemmän ei-penkkiin-tähtääväksi ja jatkaa muuten mukavaa harrastusta uusin tavoittein, nostat sen 100 kg vaikka sitten vuoden loppuun mennessä mikä sekin on ihan hyvä suoritus.

Noh muistutaaksemme minähän sanoin jo alun alkaenkin, että tää on ihan mahdoton haaste lähtötietojen perusteella.

Joo, eiköhän tämä ollut tässä. Sama luovuttaa ja lyyä hanskat tiskii kesken kaiken :)

Mutta itse olen antanut näille negatiivisen elämänasenteen omaaville luvan ilkkua mikäli ovat olleet oikeassa joten ota ilo irti nyt kesken kaiken :P

edit: taidat masa kannustaa urheilussakin sitä joukkuetta mikä aina pärjää? Mielipiteet muuttuu.

Olis kannattanut salaa käydä testaamassa maksimia ennen vedon solmimista, niin ois vähän osviittaa, että onko millaisia mahiksia onnistua. Veikkaisin kuitenkin olevan ihan hyvin mahdollista,

En minä nyt vielä pitäisi täysin mahdottoman, voihan se olla että oli esim huono penkkipäivä viimeksi ja toisena päivän olisikin noussut useamman kerran. Kannattaa tämä nyt loppuun katsoa!

Joo, eiköhän tämä ollut tässä. Sama luovuttaa ja lyyä hanskat tiskii kesken kaiken :)

Mutta itse olen antanut näille negatiivisen elämänasenteen omaaville luvan ilkkua mikäli ovat olleet oikeassa joten ota ilo irti nyt kesken kaiken :P

edit: taidat masa kannustaa urheilussakin sitä joukkuetta mikä aina pärjää? Mielipiteet muuttuu.

Koskaan ei kannata luovuttaa. Vedä viimeseen saakka ja vaikkei se sitte nousiskaan ajallaan ni nosta se sit ku se nousee.

^
Tottakai tämä nyt loppuun katsotaan ja toivotaan vieläkin, että se huntii nousee vaikka tiukalta vaikuttaa. Kuten jto sanoi niin pitkälle on tultu aloitustasosta jo, ja siitä:thumbs:

suomalaisuuteen kai kuuluu se toisen epäonnesta nauttiminen ja jeesustelu, miten oltiin oikeessa jne jne. ei semmonen vaan toimi. toki julkisuuteen heittäytyminen näin nettiaikana voi olla pieni riski ja se antaa joillekin mielestään oikeuden vittuilla nimettömänä kelle tahansa. toi on yks juttu, mitä en ite oo koskaan tajunnu (!!!). tietenki haaste on todella raaka, mutta mitä ihmeen järkee ois lopettaa mitään meneillä olevaa kesken, ellei loppuvihellystä oo kuulunu. 5-1...5-6.

kehittyminen on yksilöllistä ja mun asiakkailla on tullut jopa itteekin yllättäviä hurjia kehityksiä, mutta aina löytyy myös niitä, joilla se kehitys on todella työn takana. se tästä tekee myös hyvin mielenkiintoista.

Eikai tässä nyt ole mitään ilkuttu. Realisti olen vaan. Pitäiskö kaikkien hurrata "joo menee helposti" vaikkei uskoiskaan? Ja jos ei usko, niin eikö saa kirjoittaa sitten mitään? En tiedä missä pilvilinnoissa sitä sitten koitetaan elää, mutta aika vaan loppuu kesken ja mun mielestä se oli loppumassa kesken jo kauan sitten. Toivotaan tietysti, että menee satku ja kovan työn tehnyt ei joutuisi maksamaan tonnia.

eipäs heittäydytä marttyyriksi :) kyse ei ole pilvilinnoista eikä sananvapauden rajoittamisesta, eikä ainakaan mun kommentti kohdistu suoraan masaan. toki realiteetit on tiedossa, oon mä sen verran laajasti ja kauan tällä alalla ollut. lähinnä mun pointti on se, että millä sävyllä YLEENSÄ netissä tän kaltasissa ketjuissa jutellaan. hyvin usein se keskustelu harhautuu itse asiasta ja treenaamisesta henkilötasolle jne.

100 kilon penkillä hyvän ja huonon päivän ero voi helposti olla 10-15 kg joten pitkälti onnituminen on kiinni onnistuneestä maksimi- ja piikkauskaudesta :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom