5 kuukautta, yksi mies, 100kg

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Helvetillinen ero noissa kuvissa ja vielä noin lyhyessä ajassa. Jos kävisi niin, että häviäisitkin haasteen niin olet silti varmasti tyytyväinen muutokseen.

Kyllä oon tyytyväinen tähänastiseen kehitykseen. Tavoitehan on olla kuitenkin sitten se "shredded as fuck" joku päivä :)

Hieno kunto! Todella hyvä muutos tuossa ajassa! Tunsin jopa kateuden kylmän piston katsoessani kuvaa.. :(

Tuo trapsien kokoero voi johtua ihan lihaskireydestäkin. Ainakin minusta näyttäisi että vasen trapsi vetää saman puolen olkapäätä ylöspäin. Tuossa stressimoodissa se lihas sitten supistuu ja näyttää täten pyöreämmältä = isommalta.

36514037.jpg

Tuossa kuvassa ei näy,mutta erittäin outoa / hassua on se että mun vasen ( olen oikeakätinen ) olkapää / epäkäs ( luulen ainakin että se on sen niminen lihas :D ) on huomattavasti suurempi kuin oikealla. Siis kun jännittää / pullistaa lihaksia niin ero on todella huomattava. Sokea saa olla jos ei näe, niin iso ero on. En keksi syytä mistä johtuu.

Mullakin sama vika että vasen taka-/sivuolkapää on selvästi kehittyneempi kuin oikea ja olen oikeakätinen. Mutta nyt kun olen enemmän keskittynyt olkapäätreenin tuntumaan ja muutenkin enemmän niitä treenannut niin on alkanut tulla vähän kehitystä myös heikommalle puolelle. Mutta pitkään tulee menemään ennen kuin sen saa edes vähän parempaan balanssiin.

PS: Todella hyvää kehitystä sekä massan että voiman suhteen noin lyhyessä ajassa, olet kyllä todella panostanut tähän haasteeseen ja täytyy kyllä todellakin hattua nostaa! Tsemppiä!! :)

Tänää tuntu vähän tukkoiselta. Yläkroppaa reenattii ja tiistain penkkipäivän jälkimainingeista oli rintafileet vähän kipeät. Sama se oli viime kerrallakin kun taukoa oli joten ei hätiä.

Johonki douchbaggii meinas hermo palaa kun menin taljalle niin jannu tulee toiselta puolelta salia ja sanoo että hän tekee tässä :D Sitten se juoksi ties missä ja tuli välillä tekee sivutaljaa. Wat a bag.

Tänää tuntu vähän tukkoiselta. Yläkroppaa reenattii ja tiistain penkkipäivän jälkimainingeista oli rintafileet vähän kipeät. Sama se oli viime kerrallakin kun taukoa oli joten ei hätiä.

Johonki douchbaggii meinas hermo palaa kun menin taljalle niin jannu tulee toiselta puolelta salia ja sanoo että hän tekee tässä :D Sitten se juoksi ties missä ja tuli välillä tekee sivutaljaa. Wat a bag.
Noihin kannattaa jättää reagoimatta, mulkaset vaan vihasesti ja rupeet vääntään sarjaa. Sharing is caring

Eihän tuo tekniikka nyt pahalle näytä, tosin aika kevyet raudat sulla, niillä ei tekniikkavibat niin näykkään..
Itse korjaisin sinuna tuota kontrollointia rinnalla: eli älä pudota painoja noin nopeasti, vaan jarruta voimakkaasti painoa lähestyessä rintaa. Hidasta siis painoja eritoten viimeisten 10-15cm matkan ajan. Rauhallinen kontrolli rinnalla ja siitä sitten räjähtävä punnerrus ylös.

Sitten tekisin sellaisen jutun kanssa, että laittaisin jalkapohjat tukevasti maahan ja paino kantapäille. Saat niistä jaloista voimaa tuohon työntöön paljon enemmän sillä tavalla.. Tuosta nyt on olemassa kahta koulukuntaa mutta minusta jalat maassa ja paino kantapäillä on huomattavasti parempi tapa penkata..

Sitten tekisin sellaisen jutun kanssa, että laittaisin jalkapohjat tukevasti maahan ja paino kantapäille. Saat niistä jaloista voimaa tuohon työntöön paljon enemmän sillä tavalla.. Tuosta nyt on olemassa kahta koulukuntaa mutta minusta jalat maassa ja paino kantapäillä on huomattavasti parempi tapa penkata..

Juu kiitosta!

Tosiaan ihan vaan näytin vuoksi oli kevyet painot, sekin varmasti vaikutti tuohon nopeuteen millä vauhdilla tuli tanko rintaan. Pitää kiinnittää raskaammissa painoissa siihen huomiota seuraavaksi ( huomenna ).

Kantapäistä : Itse olen kokeillut molemmilla tyyleillä ja mielestäni paremman tuntuman oon saanut kun kantapäät on ylhäällä. Pitää vielä antaa mahdollisuus ja testata toisinpäin jos sieltä sais puristettua hieman extravoimaa vielä.

Puhuin tuossa jokupvä sitten kun tulee paha olo helposti salilla.... Salikaveri sano että hänellä oli sama homma mutta se loppu kun vaihto veden Poweradeen. Itse testasin samaa ja nyt n.4x putkeen käynyt salilla ja kertaakaan ei ole huono olo tullut kun olen juonut treenien aikana pullollisen Poweradea. Voi olla placebo-efekti mutta oon ollu tyytyväinen kyllä eikä oo tarvinnu puhallella pää polvien välissä settien välillä.

Hyvin sulla menee, paljos se paino nykyään on ? Vaikka en nyt ihan usko, että se 100kg tulee niin 90kg tulee aivan varmasti, 95kg hyvin todennäköistä! Nostan kyllä hattua kun olet jaksanut painaa täysillä sairastumisista huolimatta. Sen huomaa kropastakin ihan eri luokkaa kuin ennen! :rock:

Hyvin sulla menee, paljos se paino nykyään on ? Vaikka en nyt ihan usko, että se 100kg tulee niin 90kg tulee aivan varmasti, 95kg hyvin todennäköistä! Nostan kyllä hattua kun olet jaksanut painaa täysillä sairastumisista huolimatta. Sen huomaa kropastakin ihan eri luokkaa kuin ennen! :rock:

Kiitos :)

77,8kg oli viimeksi salilla. 70kg lähdöt.

Ne tekniikkavirheet näkyy vaan aikaslailla selvemmin kun on hieman isommat romut tangossa. Ota jostain raskaammasta työsarjasta videota kanssa..
Tuohon rinnallelaskuun tosiaan kannattaa kiinnittää huomiota, suuri osa salilla käviöistä "tiputtaa" painon rinnalle joka on aivan väärä tyyli. Paino pitäisi tuoda rinnalle hallitusti, varsinkin viimeiset 10-15cm silloin rinta saa parhaan venytyksen (kasvaa) Siitä se sitten punnerretaan täysillä ylös, ei toisinpäin. Kun et tuo täysillä sitä painoa rintaan pystyt myös helpommin tekemään samanlaisen näköisiä toistoja toinen toistensa perään eli tekniikka paranee... Pudottelemalla voi tuo laskupaikka helposti vaihtua hieman joka toiston välillä myöskin.

Ne tekniikkavirheet näkyy vaan aikaslailla selvemmin kun on hieman isommat romut tangossa. Ota jostain raskaammasta työsarjasta videota kanssa..
Tuohon rinnallelaskuun tosiaan kannattaa kiinnittää huomiota, suuri osa salilla käviöistä "tiputtaa" painon rinnalle joka on aivan väärä tyyli. Paino pitäisi tuoda rinnalle hallitusti, varsinkin viimeiset 10-15cm silloin rinta saa parhaan venytyksen (kasvaa) Siitä se sitten punnerretaan täysillä ylös, ei toisinpäin. Kun et tuo täysillä sitä painoa rintaan pystyt myös helpommin tekemään samanlaisen näköisiä toistoja toinen toistensa perään eli tekniikka paranee... Pudottelemalla voi tuo laskupaikka helposti vaihtua hieman joka toiston välillä myöskin.

Normaalisti on näin. Nyt on kuitenkin tarkoitus saada se satanen penkistä. Ts. mahdollisimman iso rauta liikkeelle, eikä kasvattaa lihasta. Itse olen sitä mieltä, että samaan malliin vaan pieni pomppu rinnalta, kun tarkoitus on vain saada se satanen nostettua aikamäärän päästä. Sen jälkeen sitten vasta on suositeltavaa tehdä penkki siistimmin, niin kasvaa tissitkin paremmin. Nyt vaan ei ole tarkoitus kasvatella, vaan saada rauta liikkeelle. Jos et usko minua, kysy jto:lta :D

Moni saa kaarta enemmän, kun ei oo kantapäät lattiassa.
Suuremman hyödyn saa näin kaaresta (päkiät vaan maassa), kun olisi kantapäät maassa ja "lahnana"..
Mene ja tiedä..

Kaveri pisti videon tekniikasta ja kommentoin siihen tekniikkaan, en siihen miten max määrä rautaa saadaan liikkeelle penkissä vaan onko tekniikka ok
Tuossa teille vertaus videot pitkamaki's training. - YouTube vs Eric Spoto 722 lbs (327.5 kg) World Record Raw Bench Press - Official Video | SuperTraining.TV - YouTube

Tekniikan pitäminen kasassa kuuluu voimareeneihinkin, eikä niissäkään sitä tankoa yleensä pudotella rinnalle.. Toki räjähtäviä
suunnanvaihtoja yms on esimerkiksi nopeusreeneissä..
Toisekseen tuo tiputtelemalla opeteltu tekniikka ei kyllä toimi ykkösissäkään ollenkaan, varsinkaan himpunkaan isommissa raudoissa, lasku saattaa tulla väärään kohtaan ja sitten ei joko nouse tahi koskee pirusti...
Voi olla myös hankala opetella myöhemmin rauhallisempaa tekniikkaa jos ensin on 5kk pomppu tipautusreenejä tehnyt..

Itse haaste 5kk asemassa ottaisin sarjat nätillä tekniikalla perse penkissä kiinni ilman pomppuja, en niinkuin tero tuossa videossa..
Komeampaa ottaa se 100kg siistillä salipenkillä, kuin kauhealla runkkupomppupenkillä, toki noitakin avuja voi käytellä jos tonttu pelissä.

Persevaa ylös jos siltä tuntuu, että rupee jo painamaan.. Totuttelet siinä samalla isompiin rautoihin ja saat kaarta isommaksi, ei muuten, mutta aikaraja. Toi pomppu nyt ei ole ehkä paras idea paineet lähtee, jotenka jos pomppu otetaan niin se otetaan kunnolla, jotta saadaan mahd hyvä lähtö, en silti suosittele. Tossa lopuis senteis missä muut neuvoo hidastamaan, joo mut elä siin kohtaa ajattele mitään '' hidastan'' vaan valmistut siinä kohtaa nostamaan ja tavallaan jo hieman pusket sitä siinä ylöspäin, että kun tunnet sen osuvan rintaan niin sellainen kova jännitys onjo valmis ja se paino nousee siitä kuin tykinsuusta. Niin ja ei välttämättä tarvii pamauttaa siihen rintaan sitä tankoa pieni hipaisu ja nosto.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom