5 kuukautta, yksi mies, 100kg

Kaikki riippuu aina ihmisestä mikä toimii ja mikä ei. Mulla ei toimi penkissä/kyykyssä pitkähköt >8 toistot ollenkaan jos haluan treenipainoja nostaa. Mulla toimi 2-jakoisella (4 treeniä viikossa) 8x3 systeemi erittäin hyvin, maksimi nousi 4-5 kk aikana penkkipunnerruksessa n. 120 -> 150, elopainoa oli noin 90-94kg. Tein maanantaisin penkin 8x3 1-1½ min tauoilla ja toisessa kierrossa torstaisin vinopenkki + kapeapenkki samalla 8x3 1-1½ min tauoilla.

Tuskin tästä mitään apua haasteeseen oli, mutta suosittelen joskus kokeilemaan vaikka sitten haasteen jälkeen (toimivaahan ei kannata vaihtaa). Sovelsin tuota myös kulmasoutuun ja treenipainot nousi siinäkin reilusti. Pitemmän päälle aika rankka nivelille, kun aina mennään aika kovilla raudoilla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pari viikkoa sitten penkkitreenissä Haaste5kk sai 6x65kg mutta treenissä oli jo alla sarjoja, joten ei kyllä mitään ihan kauheeta kehitystä ole tässä ajassa tapahtunut. Tästä kehitys tulee varmaan ainakin vähän vielä hidastumaan ja niinpä minun veikkaukseni on, että testissä nousee todella tiukka markka!

Vain alle sata kiloa penkkaavat on natuja? Luulen, että olet puhdistanut mielesi vähän liiankin tehokkaasti.

Niin on tainnut tehdä. Lukekaapas vähän tuon kaverin blogia http://excoriate.gym-space.fi/

"Koska roina on olemassa, niin me ollaan kaikki roinareita kunnes toisin todistetaan".

"Eibbiä roinariksi. Kiitos kaikille, jotka kommentoi. Se sai mut miettimään asioita paljon syvällisemmin. Tosin vaikka viestin poistinkin, niin jälkikäteen mä pidän sitä vieläkin roinarina".

Kaikenlaisia idiootteja... Sori offtopic.

Pari viikkoa sitten penkkitreenissä Haaste5kk sai 6x65kg mutta treenissä oli jo alla sarjoja, joten ei kyllä mitään ihan kauheeta kehitystä ole tässä ajassa tapahtunut. Tästä kehitys tulee varmaan ainakin vähän vielä hidastumaan ja niinpä minun veikkaukseni on, että testissä nousee todella tiukka markka!

Onhan tuo nyt kuitenkin 2 viikossa sarjapainolaskurin mukaan maksimia 6kg lisää, joten itseasiassa aika hyvä kehitys. Vielä tarvitaan monta samanlaista kehitystä lisää sataseen.

Haaste5kk oot niitä harvoja, joiden uskon olevan natu ja sen takia käy sääliksi, jos otat oppia nimeltä mainitsemattomilta henkilöiltä joilta otat opiksi. Tekis mieli ryhtyy sun personal traineriksi, mutta en ehtis duunin takia kunnol.

Unohda kaikki ns itsestäänselvyys ja luota sun vaistoihin. Uskon, että tiedät oikeat ratkaisut kun puhdistat mielesi ja ajattelet asiat loogisella kannalta.

Unohda kaikki itsestäänselvä, luota vaistoihin, puhdista mielesi ja ajattele loogisesti. Kaikki samassa lauseessa.

Että päivää.

Mutta on se työpaikkaa hakiessakin kiva ajatella että 'en tullut valituksi kun sinne pääsi vain suhteilla'. Pysyy se oma heikko itsetunto jotenkuten kasassa tuommoisilla kelauksilla - kehitystä tosin ei tapahdu pätkääkään kun aina syyttää olosuhteita.

Suurin osahan pääsee työhön suhteella. Se on realismia. Ei se tarkoita kuiteskaan sitä, että sun pitäis lopettaa hakeminen ja parantaa omia taitojasi.

Sama bodybuildingissa. Suurin osa vetää nappeja, mutta ei se tarkoita sitä, että sun pitäis lopettaa ja parantaa omia taitojasi.

Iso ero on kuiteskin siinä, että töitä varten sun ei tarvi vetää niitä nappeja. Bodybuilding harrastusta varten sun ei ole pakko osallistua kilpailuihin.

En mä kuiteskaan jaksa enempää tästä. Kunhan sanoin vikaks viestiks, että kannattaa yrittää olla tässä ympäristössä määrätietoinen ja valpas. Maailmassa ollut yli 100 eri uskontoa. Mikä niistä on oikea versio/jumala? Sen minkä enemmistö on päättänyt ja ollaan markkinoitu parhaiten? Tää on vaan se mun pointti.

Olikos niitä videoita muuten tulossa jossain vaiheessa?

Excoriate voisi talviurheilla ulkosynnyttimeen tuon roinalässytyksensä kanssa asiaketjuista.

Jännäks menee :D

Tästä omilla kehittymisestä puheenollen:

Pituutta 186cm ja kädet pitkät verrattuna muihin samanpituisiin eli ei se idyllisin penkkikombinaatio. Alkupaino itsellä 80kg.

Penkki oli surkea, sheikkaava 50kg. 4kk 1vko kun aloitin salilla käymisen, josta ensimmäiseen 2 viikkoon en penkannut ollenkaan (kämäinen laite-sali). Penkkiä 2 kertaa viikossa noin keskiarvona ja maksimi 85kg tällä hetkellä, on vaihdeltu body ja voimapainotteisen treenin suhteen välillä jopa viikottain. Elopaino on noussut 80-93kg, syöminen ollut alusta asti suht puhdasta. Protskujuomia ja kreatiinia ei ollenkaan.

Mitenköhän paljon toi elopainoni suuruus kompensoi käsieni pituuden haittaa (selässä suht hyvä kaari kuitenkin)?

Satkuun asti en usko kuukaudessa pääseväni koska kehitys on hidastunut, mutta jos alusta asti olisi ollut samankaltainen haaste, tämänhetkisellä kokemuksella sanoisin että olisin päässyt satkuun ilman ammattilaisen tuunaamaa ohjelmaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom